Еми то идейте за махането са две: да не се манипулира търсачката и да изчезне купуването и продаването на линкове, като бизнес. Но и тук не съм ного сигурен че ще стане това с купуване-продаване на линкове. И пак ще си варират големите и малките цени. Но ще се гледат няколко критерии преди това: тръст ранг, години на домейна, популярност на сайта/страницата <чрез тайпване на URL-то в сърч бара> и т.н. Бизнес ще има но ще се промени моделът му.
Май това с PR, бе не лошо като идея, но май видяха че почва да се попрекалява, макар че аз мисля че това е доста добър начин за придобиване на добър PR. На никой не му се чака много време за да получи един малък PR, всички търсят бързите пистити.
Или може би Google си е мислил че само линк байтовете ще се сдобият с висок PR, е да ама не. Обикновено като излезе такова нещо, след него излизат подобни на него, някои много бледи копия, други по-добре модифицирани от първородният.
Но факт е че неможе всеки доброкачествен сайт да е линк байт, има области в които това е невъзможно, ала и там PR си е необходим.
А относно това за директориите, да така си е - много го отнесоха, но други пък учудващо получиха по-висок PR, даже и навътре в тях. Но и това не са линкове, които си заслужават парите вече. Не говоря за големите директории. Усещам че обикновеният webmaster ще почне много усърдно да си разпределя бюджета, говорейки за SEO.