Колега имам опит с 2-те CMS системи в няколко магазина. Работил съм с версий 1,хх; 2хх, 3хх на Opencart и 1,6xx; 1,7xx на Prestashop. Ще се постарая да ти опиша основните им предимства и недостатъци.
1-во и двете системи са изключително стъбилни, така че 1000-то продукта са минимално изискване, за да се закачиш към една от тях така да се каже. Иначе хващай Wordpress-a.
1. Opencart:
- Предимства:
Бърза, стъбилна, с лесен интерфейс. Има богат избор на модули, както за Frond-end-a, така и за админ панела. Изключително лесна за употреба, рядко има крашове по темата или при добавяне на модул. Държи се без никакво забиване дори при над 6к качени продукта. Откъм разходи също е добре. Доста от модулите са безплатни, а тези, които са платени са в голяма степен на символични цени в сравнение с повечето други CMS системи. По принцип държат малък пазарен дял (около 1-1,5% мисля), но в БГ е много използвана система, което е предимство, защото при нужда няма да ти е трудно да намериш някой специалист да ти оправи евентуален краш.
- Недостатъци:
Почти не се сещам. На някои от по-старите версии имаше леки "козметични" дефекти по дизайна. Имал съм случаи неактивни продукти да се появяват в сайта, въпреки че са "Disable", проблеми при премахване на продукт от количка и така нататък. Не е болка за умиране, тъй като кода се оправя лесно, а и както ти споменах има достатъчно запознати със системата, които могат да ти свършат работа. Основния недостатък, ако мога така да го нарека е, че напоследък системата е малко занимарена, така да се каже. Няма кой знае какви подобрения и се говори. че скоро време ще бъде закупена от по-голяма компания, но за сега това са само спекулации.
Между другото преводи на БГ език си има, повечето от модулите са безплатни.
2. Prestashop:
- Предимства:
Също бърза и стъбилна. В по-старите версии (поне на мен) ориентацията по админ панела за някои манипулации, които определено няма да правиш всеки ден ми се струваха малко "забутани" или с други думи интерфейса не беше чак толкова интуитивен. След версия 1,6хх нещата са доста по-подредени и изгладени. Друго предимство на новата 1,7хх е че менюто за качването на продуктите е страшно улеснено. Предполага се, че там ще прекарваш по-голямата част от времето си, когато работиш по сайта, така че определено ще се справяш по-бързо с качването на продуктите. Единия от магазините, който поддържам в момента е с качени може би над 10к. продукта и всичко върви с лекота. Да не говорим, че съм работил и по такива с по 40к., така че по този параграф няма да имаш проблеми. С менюто се работи лесно, имам всякакви отчети, анализи и каквото се сетиш. Добавянето на модули е също много улеснено, както и тяхната настройка. Колкото до превода, за който спомена - да, в админ панела има опция за превод дори на всеки модул по отделно. Системата е лесна, стъбилна и доказала се многократно. По мои наблюдения напоследък в БГ започват да я използват все по-често. Пазарния дял е колкото на Opencart, така че да го кажем, че по "ранк" са на едно ниво.
- Недостатъци:
Оставам с впечатлението, че откъм разнообразие и предлагане на модули, системата е по-статична от Opencart. Другото, характерно за Prestashop е цената на темите и модулите. Французите работят в Евро, така да се каже и сравнение с Opencart, рядко можеш да намериш читава тема под 100 евра. Повечето от модулите също се заплащат като тук отново важи правилото - ако един модул на Opencart ти струва 30$, то на Prestashop ще започват от 50 евро. Като купуваш тема например, проучвай всяка подробост. Имал съм случаи платена (и то н е от най-евтините) тема по специфична ниша да бъде без възможност за линк към заглавния слайдер. С други думи картинките си вървят като на Слайдшоу, промоциите си текат, а клиента не може да кликне на тях, което е страшно нелогично или голямо недооглеждане от страна на разработчиците. Другите недостатъци, които съм срещал са били по-маловажни, така че няма да ги споменавам. Недостатък на системата също е (поне по мои наблюдения), че в БГ има по-малко специалисти, отколкото Opencart, така че ако се "захващаш" с нея е добре да премислиш точно какво ще ти е нужно (интерфейс, модули и т.н.), да сметнеш сумата и да намериш точния човек, който да ти "сглоби" и нареди всичко.
Общо взето това е. Постарах се да бъда максимално изчерпателен за да си направиш сметка при избора. Успех с начинанието!