Rainbow

winday

New Member
Здравейте,
Чува ли ли сте за тези прахосмукачки. Струват към 3000лв и наистина се ефективни.
Въпроса ми обаче е с друга цел. Преди година братовчедка ми ми се обади и дойде с някаква женда да ни демонстрират прахусмокачката.
И така дойдоха и жената изнесе цяла лекция и съответно се опитваше да ни убеди да си купим продукта. Както и има опцията да я вземеш на по-ниска цена или нещо от сорта и да поканиш този представител у свой приятел. Както беше направила братовчедка ми.
Като цяло системата беше нещо подобно. Въпроса ми е какво мислите за тази бизнес стратегия ? Предимства, недостатърци..Залага се не толкова на масово промотиране. А на системата от уста на уста.
Интересувам се понеже и аз мисля да предлагам в страната скъп и ефикасен продукт. И се чудя каква бизнес стратегия да избера. Понеже нямам възможност да пръскам много пари за реклама в началото. Първото, което ми дойде на ум е онлайн магазин. И промотиране на продукта по молове и сайтове свързани с тази област. Но продукта е скъп и искам да направя така, че да се разбере, че тези пари си заслужават.
 
От: Rainbow

Здравейте,
имам такава от няколко години и отговорно ще кажа че не става. Добра е но не и за цената. Всчка година трябва да се сервизира в техен сервиз за което ти взимат една торба с пари. Ако не се сервизира става слаба и смуче по слабо. Има професионални прахосмукачки на много по евтини цени , който са и много по добри. Напр : Прахосмукачка Lavor.
 
От: Rainbow

Лично у нас ако дойдеш с прахосмукачка (евентуално) със завишена на 1000% цена освен подигравки друго няма да получиш.
 
От: Rainbow

Въпроса май беше за друга, а прахосмукачката беше само пример!
На този принцип са zepter, tuperware, herbalife, avon ...
Явно си работи принципа и хората си дават зор, защото колкото повече продадат, толкова повече пари ще вземат!

И ние имаме такава вече 10 години и си е супер.
 
От: Rainbow

Това е като продуктите на Apple , от гъзари за гъзари, независимо че е със зверска надценка, винаги ще има комплексари, които ще си купят такава прахосмукачка, за да се надуват пред другите идиоти…
Както се казва: на гол тумбак - чифте пищови и прахосмукачка Рейнбол, която не е нищо особено, между другото, и никой не направил пари от тая тъпотия..
Иначе, за продукта, които ще представяш, ако не знаеш, това е България, а тук никой няма пари за луксозни стоки. Всичките тарикати, останали все още, са на кредити и мускули, ама и те вече почнаха да издишат..
Няма пари – няма продажби…
Така че трябва да имаш някаква извънземна стратегия или сергиика в народното събрание, за да направиш някакви продажби..
 
От: Rainbow

Рейнбол е по-хубава от масовите прахосмукачки който се предлагат на пазара. Но цената им е много висока! Може да се намери доста по-оптимално решение.

Колкото за бизнес модела (специално за рейнбол) аз не го одобрявам много. Поне начина по който на мен ми я презентираха. Има неща който всеки който малко си размърда мозъка ще установи, че нещата се преувеличават и има манипулации като от добър магьосник. Веднага давам пример. Прахосмукират един стол с плат на седалката и слагат "филтър" който да контрастира на плата. В моя случай стола беше бял, а маг-а сложи черен "филтър" и после показва уж "праха". Който има рейнбол може да пробва, цял ден да си смуче от такава материя винаги ще има влакънца по "филтъра". После като показваше на друго място с плат от тъмен цвят, сложи бял "филтър". Така и не демонстрираха колко прах ще има като мине през паркета (изчистен с обикновена прахосмукачка). Другото което ми направи лошо впечатление е термина "прахоразпръсквачка". Много мразя да ми говорят колко са непотребни конкурентните продукти. Как само техния продукт дето струва колкото 1 кола може да ми върши работа и всичко друго е боклук. Има и други неща който са заблуждаващи и целят само да ти вземат парите.
 
От: Rainbow

Седи си една жена у дома е на вратата се чука. Отваря, а пред вратата – мъж с кофа лайна, лисва я на килима, хили се и многозначително намига …
– Какво правиш бе?
– Аз съм продавач на прахосмукачки Rainbow. Ако с тая прахосмукачка до 10 минути не изчистя килима като нов, ще изям лайната.
– Нещо – кетчуп, майонеза искаш ли?
– Защо?
– Нямаме ток … :lol:
 
От: Rainbow

Както netserfer отбеляза rainbow беше само пример. Изобщо не ме интересуват. Моля да не коментираме. Нека се придържаме към коментарите за бизнес модела. Всеки говори така, че в България хората са до просешка тояга. Но намират пари за телфони и телевизори по 900-1200 лв. В този рейндж е и моя продукт, но е свързан и с опазване на здравето ни, а здравословния живот мисля е доста актуален в момента. За това съм обнадежден. Просот изготвям план за действие. Ще трябва да направя маркетинг проучване и да структурирам бизнес модела. И тогава се сетих за този на рейнбоу, но като цяло и мен не ми допадна. Но видях сходства и за това зададох въпроса си.
Благодяря.
 
От: Rainbow

Най-добрият вариант е мащабна медийна кампания. Хората се зарибяват по нещо като видят реклама, не като отидеш у тях да нахалстваш и демонстрираш, все едно си месията и си открил топлата вода. Това е моето мнение
 
От: Rainbow

По принцип тази схема работи и то за много скъпи неща, както казах - rainbow, zepter и т.н. и още повече, че работата е по роднинска линия и хората си имат доверие ...
Това е като продуктите на Apple , от гъзари за гъзари, независимо че е със зверска надценка, винаги ще има комплексари, които ще си купят такава прахосмукачка, за да се надуват пред другите идиоти…
Както се казва: на гол тумбак - чифте пищови и прахосмукачка Рейнбол, която не е нищо особено, между другото, и никой не направил пари от тая тъпотия..
Иначе, за продукта, които ще представяш, ако не знаеш, това е България, а тук никой няма пари за луксозни стоки. Всичките тарикати, останали все още, са на кредити и мускули, ама и те вече почнаха да издишат..
Няма пари – няма продажби…
Така че трябва да имаш някаква извънземна стратегия или сергиика в народното събрание, за да направиш някакви продажби..
R&D струва пари ...
 
От: Rainbow

Едва ли този бизнес модел ще работи успешно в Бг според мен. Има хора, които имат доста пари, но едва ли биха приели гости, които да им промотират прахосмукачка; за гъзарията - като отидеш на гости прахосмукачката не се вижда обикновено.
 
От: Rainbow

Ако продаваш скъпи висококачествени стоки, това е правилният начин на реклама. Тук се разчита на малко продажби с големи печалби и няма реклама която да обхване толкова хора с пари колкото тази от уста на уста. Човек който си купи такова нещо, ще те заведе при друг който има парите или желанието за подобен продукт. Няма да те прати при някой който не може да си позволи стоката.
От друга страна психологията на хората си е все още като при маймуните. Ако една маймуна направи нещо то маймуните около нея веднага почват да правят същото :)

Поне това си е моето мнение де :)
 
От: Rainbow

Незнам доколко работи това нещо към момента за БГ.
Нашите имат закупена точно такава прахосмукачка преди около 20 години и продукта е супер качествен. Освен, че и досега не е мръднал, наистина чисти. Точно това "чистене" го демонстрират на живо и за това продават. Ако я няма демонстрацията, не биха продали нищо, защото всеки ще си каже - да бе, обикновена прахосмукачка за 3хиляди. Да, ама не е точно така.
 

Горе