Приятел, нека и аз се включа в темата с няколко съвета, надявам се да ги вземеш под внимание.
Преди да започнеш каквото и да е, трябва да имаш ясен бизнес план в главата си, както и много правилно написана структура на самия ти проект, съобразена със SEO оптимизацията, брой търсения и т.н., в зависимост от бранша. Трябва да проучиш и определиш какво ще правиш след като имаш този магазин, тъй като SEO оптимизацията е само малка част от целия маркетинг, имаш още поне дузина силни рекламни канали и начини за продажба.
Разпиши си един прост план, ако не наемаш маркетинг специалист да ти изготви такъв маркетингов план, което е една от най-малко използваните услуги в БГ, за голямо съжаление...След това вече започни едно по едно да отмяташ нещата от плана. Ако ще продаваш през социалните мрежи с кампании, направи ги, развий ги малко от малко сам и започни да работиш със специалист в тази ниша, за да имаш продажби.
Помисли дали ще работиш в БГ или и в чужбина, тъй като е ясно, че тогава рекламните канали са съвсем други, както и бюджетите за реклама, съответно. Ако ще обхващаш изцяло БГ пазара, наблегни много сериозно на брандинга. Трябва да се разгласи навсякъде за твоя бизнес, с какво той е различен от останалите, защо да изберат теб, а не конкурентите ти. Най-вече кои са твоите ПОЛЗИ и ПРЕДИМСТВА за всеки потенциален клиент.
Тук ще вметна една забележка към колегата Беджев, когото принципно много уважавам, относно Adwords и първото място в Google. Първо, страшно много хора, включително и аз, никога не кликвам на рекламите от Аdwords като търся нещо, мисля, че е пределно ясно защо. Второ - невинаги Google изкарва спонсорирани връзки в резултатите при търсене на конкурентна фраза, редовно има само органични или само на последните позиции. Тогава май няма да си на първа позиция? Да не говорим, че трафикът от органични резултати при супер добре оптимизиран магазин, ще е в стотици пъти по-голям, отколкото този от Adwords, какъвто и да е бюджета и по колкото и фрази да зададеш кампанията.
В този ред на мисли естествено, че Adwords за определени ниши е страхотен рекламен канал, но е супер субективно и трябва да внимаваш там. Fozzy е напълно прав за готовите платформи, не се занимавай с това нещо. Opencart или Woocommerce и си ти, който и да ти го направи, ще те обучи (надявам се) на нещата, които трябва да спазваш при добавянето на продуктите, не е философия.
Ако имаш нужда от помощ за нещо, свиркай, на линия съм