SEO BG: Работят ли още exact match домейн сайтовете?

waldes

Well-Known Member
Да вземем една рандом ниша в българският serp - ''подаръци'' и един фирмен сайт с ключова дума в домейна, примерно podaraci.com. Целта е да се окупира нишата, като посещения, телефонни позвънявания, фейсбук или вайбър чатове и подобни, тоест голямата част от трафика да се прибира.
Имаш някакъв бюджет и се чудиш как да го разпределиш.
На примависта ти идват два варианта:

Вариант 1: В главният сайт се насочва цялата работа и бюджет, като отделните публикации се бутат за съответната ключова фраза в serp-a. Примерно пише се една голяма и качествена статия (или няколко) за фразата ''подаръци за мъже'' и тази статия е лендинг-а за трафика по тази фраза от Г.
Така се процедира и по другите фрази.

Вариант 2: Правят се exact match домейн сайтове и се оптимизират тези сайтове само за тяхната си фраза, примерно podaracizamaje.com
Следвашият exact match е podaracizajeni.com, podaracizadeca.com и т.н.
Като естествено, контактите от всичките сайтове ще насочват към едно място (телефон, мейл, адрес или подобно).

Та това е общо взето.
 
ЗА да работи трябва нишата да е тотално неразработена. За ключови думи - словосъчетания с "подаръци" - не вярвам да стане магията. Нов домейн трудно ще влезе и в топ 50 на "подаръци за жени" и тн. Има достатъчно квалитетни домейни, съществуващи в serp-а от години. Гугъл не обича големите промени. По-скоро държи сайтове от едно време, дори да имат стари статии.
Отмина времето на exact домейните.
 
ЗА да работи трябва нишата да е тотално неразработена. За ключови думи - словосъчетания с "подаръци" - не вярвам да стане магията. Нов домейн трудно ще влезе и в топ 50 на "подаръци за жени" и тн. Има достатъчно квалитетни домейни, съществуващи в serp-а от години. Гугъл не обича големите промени. По-скоро държи сайтове от едно време, дори да имат стари статии.
Отмина времето на exact домейните.
И аз съм на това мнение, но понеже нишата е доста по слаба от подаръците (просто като пример я дадох) и затова се чудех, дали да не се гонят фрази от нишата с отделни домейни-блогове или директно с главния сайт.
 
И аз съм на това мнение, но понеже нишата е доста по слаба от подаръците (просто като пример я дадох) и затова се чудех, дали да не се гонят фрази от нишата с отделни домейни-блогове или директно с главния сайт.
Има голям шанс, но аз лично бих разчитал на това, което Google толерира повече, дори и в неразработените ниши - бранд ауарднеса. Ако му щракне веднъж, че домейна Ubav-brand.com се търси и потребителите го свързват с подаръци и подобни продукти, то podaraci.com е с доста нищожни шансове. Не е изключено разбира се podaraci.com да и като изграден бранд, който Google връзва с подаръци. Колкото и да не разработена нишата, то едно Ubav-brand.com/podaraci пак би се класирал по-добре.

Едно време беше много добре, но не защото не беше толкова "съвършен" алгоритъма на Google, а поради факта, че доста ниши не бяха доста развити, както и по-обособени лидери в тях....а и отделно технически можеше да се прави доста повече, отколкото маркетинг - линкове / спамилка / редиректи..... :)
 
И аз съм на това мнение, но понеже нишата е доста по слаба от подаръците (просто като пример я дадох) и затова се чудех, дали да не се гонят фрази от нишата с отделни домейни-блогове или директно с главния сайт.
Времето, което ще отделиш за налагане на малки нишови сайтове, които ще ти носят 100 органичен трафик, не си струва. По-добре да развиваш един сайт. Приеми, че за всеки трябва да натрупаш беклинкове, авторитет...

А линкване на 10 нови домейна към един главен си е спам. Пробвал съм го и няма резултат.
Между другото, ако регистрираш .bg може да има някакъв шанс. Този тип домейни се индексират моментално. Ако нишата е слаба, според мен, няма да е трудно да я овладееш.
 
Може би като труд е добре да кажеш на твои 100 приятели и познати да го сърчнат в Гугъл през хрома, примерно, за да направят някой друг сигнал към търсачката. Което ще е по-силно според мен. Знам кой какво мисли по въпроса, всеки оптимизатор дори се блазни от това, но трябва да се приеме вече едно важно и водещо правило. То е, че технически нещата могат да стигнат до едно положение - всичко както е описано по учебник, останалото е вече силата на масата узъри. Няколко шера от доволни потребители по форуми и социални мрежи тежи в пъти повече от мини-блог мрежа на различни клас А мрежи, ако въобще това вече работи. И едното е дългосрочен актив, а другото - ще го отрежат след време, а което е по-лошото - ще накажат и "тариката" зад него. :)
 
Може би като труд е добре да кажеш на твои 100 приятели и познати да го сърчнат в Гугъл през хрома, примерно, за да направят някой друг сигнал към търсачката. Което ще е по-силно според мен.
Това ако работеше много щяха да го приложат. Дори да има минимален ефект, то за да остане, ще трябва да инвестираш в техническо решение, за да е за дълъг период от време и посещенията да са прототип на реални. А и тези 100 души ще посещават от едни мрежи, което пак не е ефективно. Отделно на това, Гугъл знае колко време седиш в сайта, колко страници си разгледал, след като може да пази данни през chrome. Също така, едва ли алгоритъмът няма да се "осъмни", когато потребител търси по ключова дума и магически решава да отиде на 7ма страница и натиска тенденциозно 76тия сайт в serp-а.

Пробвал съм с наливане на кух трафик или с цъкане в serp-а, но не работи трайно.
За мен най-силният сигнал е съдържанието, on-page сео, конкуренцията и авторитетът на домейна. Редактирането/допълването на стари статии също ги задържа в serp-а. Има много изследвания, в които доказват, че в топ 10 влизат сайтове на поне 1 година. Може да се класираш на ключови думи, които не са популярни в топ 10, но откриването на такива не е лесно.
 
Мммм, експериментирали сме с нещо, което според мен даде ефект. След продължително бранд търсене, на името на домейна и към него някоя кл. дума, прилежаща (hubavbrand.com подаръци), това дава сигнал рано или късно. Колкото до мрежите - в бг не е една мрежа само. И никой не е казал, че ще бият Х-са веднага. :) Според мен така както ни маркетират, така и (но малко по-ограничено) правят профил на това, което търсиш, което рано или късно си попада там където трябва. Не е нещо много велико и не прави чудеса. Все пак е нещо.

Това на практика е именно заслуга на такива търсения. Черния петък, това лятото не ми излизаше при търсене на technopolis. Което значи, че се актуализира регулярно на база тайпвания и тренд.

1.png

Нека направим обратната хронология:

2.png

Защо точно тези бранда ги обвързва с черния петък? Никога не съм го търси. Тези съджешчъни са изцяло тренд, който се е генерирал именно от потребителите с моята локация. Дори си има и рипорт долу в дясно, ако не са подходящи за мен подадените съджешчъни.
 
Мммм, експериментирали сме с нещо, което според мен даде ефект. След продължително бранд търсене, на името на домейна и към него някоя кл. дума, прилежаща (hubavbrand.com подаръци), това дава сигнал рано или късно. Колкото до мрежите - в бг не е една мрежа само. И никой не е казал, че ще бият Х-са веднага. :) Според мен така както ни маркетират, така и (но малко по-ограничено) правят профил на това, което търсиш, което рано или късно си попада там където трябва. Не е нещо много велико и не прави чудеса. Все пак е нещо.

Това на практика е именно заслуга на такива търсения. Черния петък, това лятото не ми излизаше при търсене на technopolis. Което значи, че се актуализира регулярно на база тайпвания и тренд.

Виж файлът 20369

Нека направим обратната хронология:

Виж файлът 20370

Защо точно тези бранда ги обвързва с черния петък? Никога не съм го търси. Тези съджешчъни са изцяло тренд, който се е генерирал именно от потребителите с моята локация. Дори си има и рипорт долу в дясно, ако не са подходящи за мен подадените съджешчъни.
Изглежда любопитно и наистина по пътя на логиката би трябвало да има ефект. Но искам да Ви попитам дали тези резултати не излизат само при търсенето на дадени кл. думи с бранда при този, който ги търси. Един вид, самият браузър не ги ли запаметява за всеки gmail профил и при следващо подобно търсене от същия човек просто му подсказва. Например търся "черен петък технополис", както е във Вашия пример, след това много дълго време не търся тази фраза и да кажем след 5м. пак я търся, но браузърът помни и веднага ми го поднася като вариант. И другият ми въпрос е, г/д колко човека трябва да правят такива търсения, за да има ефект от цялата работа? Поздрави!
 
Той ги запаметява реално за дадения акаунт, особено след като си логнат, иначе как виждаш релевантни релкамки във фейса или на други сайтове с адсенс. Въпросът е, че създава и тренд, както и всичко това светва лампичката на Google, че дадения брант е обвързан с търсената дума като продукт, кампания, услуга. Според мен това се гради с доста повече хора и общ тренд, не казвам, че е начин да манипулираш търсачката и да очакваш много добро позициониране, но е начин да дадеш сигнал за себе си какво си, кое е релеватно около теб и най-вече да дадеш заявка пред Гугъл, че ти си този резултат. Все пак нали за това лъмти Гугъл последно време - че е изцяло потребителско насочена. А какво по-добро от това да вземат тези данни и да ги приложат в алгоритъма. Аз примерно никога не съм се интересувал от Черния петък, да отварял съм сайтовете на големите, но изцяло извън кампанията, и получавам вече предложения, които едва ли Гугъл сам се е чатнал, или поне изцяло сам.
 
Моето мнение е, че exact match домейните губят все повече позиции към днещната дата. Тук някъде някой беше написал, че .bg домейните се класират добре, ако са екзакт мач, но това не е много вярно, предвид опита, който имам. Познавам притежатели на страшно много подобни домейни, които дори не са в топ 10 и не могат да минат брандираните домейни, та даже и със силен линк билдинг.

Има обаче една интересна теденция. Домейните на кирлилца например подаръци.бг (не знам дали има такъв), но се класират доста добре с екзакт мача. Познавам човек, който е в силно конкурентната ниша за казино игри и има килиризиран домейн с разширение .бг, който за кратко време с добро съдържание и много малко линкове ранква в топа, като имате предвид, че нишата е пренаселна и има хора, които инвестират петцифрени суми в линк билдинг от медии и така нататък.

Общо взето всичко се прави по метода проба / грешка. Аз лично предпочитам бранд + силни линкове + разнообразие на линк профила, за да се върви напред. Разбира се, има съответните похвати и механизми, с чиято помощ да се попадне в т.нар. тестова група на Гугъл, и да се даде шанс на сайта да се представи добре. От този момент нататък всичко е въпрос на съдържание, с чиято помощ да се задържи подтребителя възможно най-дълго, да има действия в сайта и евентуално да се следват стартите техники за White Hat SEO, при които получаваш положителен отзив във вид на линк или просто споменаване на бранд.

Тук има разни колеги, които сляпо вярват на Гугъл и са на мнение, че линковете залязват, няма да имат същия ефект и тем подобни. Линковете обаче винаги ще бъдат актуални, стига да са направени по правилния начин и да са взети от точните източници.
 
Мммм, експериментирали сме с нещо, което според мен даде ефект. След продължително бранд търсене, на името на домейна и към него някоя кл. дума, прилежаща (hubavbrand.com подаръци), това дава сигнал рано или късно. Колкото до мрежите - в бг не е една мрежа само. И никой не е казал, че ще бият Х-са веднага. :) Според мен така както ни маркетират, така и (но малко по-ограничено) правят профил на това, което търсиш, което рано или късно си попада там където трябва. Не е нещо много велико и не прави чудеса. Все пак е нещо.

Това на практика е именно заслуга на такива търсения. Черния петък, това лятото не ми излизаше при търсене на technopolis. Което значи, че се актуализира регулярно на база тайпвания и тренд.

Виж файлът 20369

Нека направим обратната хронология:

Виж файлът 20370

Защо точно тези бранда ги обвързва с черния петък? Никога не съм го търси. Тези съджешчъни са изцяло тренд, който се е генерирал именно от потребителите с моята локация. Дори си има и рипорт долу в дясно, ако не са подходящи за мен подадените съджешчъни.

Класирани са по най-много търсения по ключови думи. Но дали не са необходими хиляди търсения от различни юзъри със сходни интереси, за да се постигне? Не ми се вярва да е лесно за постигане.
 
Класирани са по най-много търсения по ключови думи. Но дали не са необходими хиляди търсения от различни юзъри със сходни интереси, за да се постигне? Не ми се вярва да е лесно за постигане.
Най вероятно. Повечето алгоритми разчитат именно на по-гилям обем за затвърждаване на този тренд. Както при човешкото мислене, щом видиш 2-3ма да купуват от едно място, ме ти прави голямо впечатление, но всеки ден минаваш и визжаш опашки, ще си по-склонен да си помислиш, че се продават хубави продукти.

За жалост тенденцията за доста сърчове.... обвързване бранд продукти.
 

Горе