UA-GA4 Transition

M.I.6.

Well-Known Member
Идеята за тази тема е нещо като "вдъхновение" и продължение на друга тема наскоро, свързана с края на Universal Analytics и преминаването към GA4. Целта е да се обсъдят мнения, виждания и т.н. Бих се радвал колегите от маркетинга да споделят личен опит, мнения и съвети. Кои са най-добрите модули за Ecommerce на GA4 на различните CMS и SAAS системи? Какви са ви впечатленията и неща в този ред. Чувствайте се свободни да споделяте всичко по темата :).
 
@Blinky и аз разучавам и си чукам главата особено по dataLayer, че така и не научих JS любителски поне... GA4 има много възможности, но и много разлики спрямо UA. Така и така гледам, че в този раздел се пише по-рядко. Да вкараме малко мотивация за колегите от маркетинга и да обсъдим опит и виждане. Дано се включат повече хора и да изясним нещата, че като гледам е толкова мъгляво, че и в съпорт страницата не знаят какво пишат.
 
@Blinky и аз разучавам и си чукам главата особено по dataLayer, че така и не научих JS любителски поне... GA4 има много възможности, но и много разлики спрямо UA. Така и така гледам, че в този раздел се пише по-рядко. Да вкараме малко мотивация за колегите от маркетинга и да обсъдим опит и виждане. Дано се включат повече хора и да изясним нещата, че като гледам е толкова мъгляво, че и в съпорт страницата не знаят какво пишат.
Те тия даталейъри ги имаше и при ивен засичането при конверсии и т.н., така че поне ако е това е добре, ама мисля, че и повече ще е. :) Не съм гледал още, но честно казано най-много работа ще имат тия с магазините. :)
 
Те тия даталейъри ги имаше и при ивен засичането при конверсии и т.н., така че поне ако е това е добре, ама мисля, че и повече ще е. :) Не съм гледал още, но честно казано най-много работа ще имат тия с магазините. :)
Сиреч аз хаха. Ивента работи, но има доста промяна при variables, meteics и други глупости от Tag Manager. Писал съм и на съпорта и всеки път ми казват различно, понякога нелогиччно мнение. Да не говорим, че сега лейъра взаимства с UA, но скоро няма да е така, а ние по български обичаме нещата да се правят в последния момент.
 
Сиреч аз хаха. Ивента работи, но има доста промяна при variables, meteics и други глупости от Tag Manager. Писал съм и на съпорта и всеки път ми казват различно, понякога нелогиччно мнение. Да не говорим, че сега лейъра взаимства с UA, но скоро няма да е така, а ние по български обичаме нещата да се правят в последния момент.
Да, сменени са, защото са обогатили, и сигурно са ги категоризирали някои. Но още не смея да дам категоричен коментари и съвет докато не се запозная по-детайлно. Сигурно ще е тия месеци, че не ми е много спешно. По-скоро ще го науча в движение около някой проект, отколкото сам да седна самоинициативно. :)
 
Up-вам си темата...Къде са колегите от дигиталния маркетинг. Отправям апел да се включат :)
 
Най-вероятно ще мигрираме на Presta. От други колеги в България с преста магазини коментирахме точно ga4 и ми препоръчаха https://addons.prestashop.com/demo/FO77011.html
Защо точно Presta, че и да мигрираш цял сайт за платформа? Повечето cms и saas системи започнаха да предлагат plugins, extentions за GA4, а и ме съмнява Google да не предложи лесно решение. Все пак има още 1г. до спирането на UA и GA4 не е във финална версия.

Към момента има начин да се активира Enhanced Ecommerce (предполагам, че това ти е основната идея) като се "дърпа" от layer-a на UA и се модифицира за GA4. Вярно, почуках си главата докато го разбера, а и понякога се иска да се добави нов JS push, но е далеч по-евтино от това да минаваш на нова платформа.
 
Много са причините за миграцията, GA4 идва като бонус че лесно може да се интегрира, не е основната причина
Всъщност от моя опит знам, че ивентите са къде къде по-добре за даване на детайлни статистики от сесиите.
 
Всъщност от моя опит знам, че ивентите са къде къде по-добре за даване на детайлни статистики от сесиите.
И аз в последно време я разцъквам по-често и съм съгласен. GA4 се води event based, докато UA е базирана на sessions. Доста по-гъвкава е, но и сложна де. Интерфейса също ми допада повече. Семпъл и интуитивен, докато на UA някои падащи менюта са като кралски свитъци.

@CopyTheFunk сигурен ли си, че Prestata ще ти свърши работа? Бих те посъветвал преди да вземеш решение да разгледаш някои от темите тук и да се информираш за предимствата и недостатъците й.
 
Ще му свърши работа до момента, в който това, което се праща като данни може да си ги обработи и да оперира с тях в анализите си и конверсиите. Нещо което и G прави, но идея по-адванс и по-разширено от към възможности. Както се вика - всичко върши работа, ако се знае какво се иска. :)
 
Ползвам GA4 от старта, общо казано много зле. Не пълни репорти, не отчита точно и още много .. Направих грешка с изтриването на UA , преди да тествам GA4 , но.. всичко с времето си .
Надявам се до 2-3 месеца да го оправят, сутринта ми пуснаха емайл за интеграция към Search console , а той ми е вързан от 1 месец :D
 
То за това са дали такъв срок за превключване, за да си чистят бъговете. :) Техните тестери са минали, сега в реално време се е почнало да се гледа кое какво. Сигурно ги заливат от тикети и кейсове. :)
 
И аз в последно време я разцъквам по-често и съм съгласен. GA4 се води event based, докато UA е базирана на sessions. Доста по-гъвкава е, но и сложна де. Интерфейса също ми допада повече. Семпъл и интуитивен, докато на UA някои падащи менюта са като кралски свитъци.

@CopyTheFunk сигурен ли си, че Prestata ще ти свърши работа? Бих те посъветвал преди да вземеш решение да разгледаш някои от темите тук и да се информираш за предимствата и недостатъците й.
Все си мисля че ще свърши. Външна търсачка (Algolia), обработка на поръчки в ERP, комуникация със куриери отново в ERP, създаване на продукти в ERP като се комуникира с API. Основните неща са това, престата е само витрина, не вярвам да не се справи.
 
а ние по български обичаме нещата да се правят в последния момент.
В случая е по-добре в последния момент, когато платформата вече ще е по-стабилна, не пречи на някакъв т#шак сайт да си тестваш, но на лайф да учиш тепърва ъкъ...
 
В случая е по-добре в последния момент, когато платформата вече ще е по-стабилна, не пречи на някакъв т#шак сайт да си тестваш, но на лайф да учиш тепърва ъкъ...
Ами не е точно така, ако се занимаваш с маркетинг. Къде тепърва ще се учиш в последния момент? Как ще направиш отчети, как ще филтрираш. Те сесиите и баунса са различни, да не говорим, че едната платформа е базирана на сесия, другата на събитие. Ами таг мениджъра? Там е голяма кушия, докато разбереш различията. Иначе ако просто си следиш магазина да, за повечето хора става и в последния момент.
 
Ами не е точно така, ако се занимаваш с маркетинг. Къде тепърва ще се учиш в последния момент? Как ще направиш отчети, как ще филтрираш. Те сесиите и баунса са различни, да не говорим, че едната платформа е базирана на сесия, другата на събитие. Ами таг мениджъра? Там е голяма кушия, докато разбереш различията. Иначе ако просто си следиш магазина да, за повечето хора става и в последния момент.
не да се учи в последния момент а главняи сайт да мине на по-късен етап.... Тоест да тества и да се учи на по-малък сайт и т.н. да се учи ако ще се учи.

Пример: аз си имам тестови сайтове с трафик, които си тествам каквото поискам, не само GA4, след това ще ги мигрирам клиентските... За момента не виждам причина да го правя след като самата платформа е още проблемна. Изключвам тези които идват при мен вече преминали ( има и нови сайтове с директно направен га4 ).
 
Последно редактирано:
не да се учи в последния момент а главняи сайт да мине на по-късен етап.... Тоест да тества на по-малък сайт и т.н. да се учи ако ще се учи.
Да, вариант е. Те към момента UA & GA4 могат да вървят паралелно, така че не е проблем да жертваш последната за разучаване и експерименти :).
 

Горе