От: От: От: UFO над София
и какво като говориш за магнитна левитция? за всичко което се движи има хора които мислят за аеродинамиката
независимо във небето, на земята или под водата - винаги има съпротивление със въздуха
аеродинамиката е цяла наука (айде ако не е наука, поне раздел :mrgreen: но май е наука) - целта е да се направи такава форма, че съпротивлението със въздуха да е минимален - това ще влия на разхода на гориво, скорост и още много други.
А и няма значение как се движи - и с тръка да го хвърляш, пак има значение с каква форма е!!
така, че връзка между летателните средства (независимо какво го кара да се движи) и аеродинамиката има - и то много голяма!
като си мислиш за магнитна левитция - първото нещо за което се сещаш, влака ли е? :mrgreen: как може да съпоставяш влак със самолет ? едното да мръдне с 1 мм го отписваш, другото може да се движи до границата на измънземно изпълнение.
може да ги съпоставяш само когато влака започне да се движи и там където няма релси, защото това не са обиковенни релси.
http://bg.wikipedia.org/wiki/Маглев
това е една доста скъпа технология, нз колко би струвало поддръжката на такова летателно средство - 15-тина тона във въздуха...
аз мисля, че все още няма направе и тестван успешно такъв летателен апарат!
@Странникът, не разбирам много но сега ще ти обясня как го мисля аз:
първо да кажа, че схемите не съм ги правил аз.
така, значи само втората схема илюстрира самолета който даваш за пример
той се движи напред и така посреща въздуха и се получава съпротивлението с него.
Това което казваш, че погледнат от горе се припознава на третата схема е грешно - Не трябва да се гледа отгоре защото той не лети верикално - не това му е целта - и да, нормално е погледнат от горе съпротивлението да е 90% - предствяш ли си какво щеше да е ако няма съпротивление? :-o нали за това крилата се правят толкова (колкото са) за да има достатъчно подемна сила?
незнам дали ще успея да те убедя, че това което каза за самолета, че аеродинамичната му форма се описва в схема 2 и 3 е пълна глупост с тази схема:
http://prikachi.com/images/703/5021703Q.png - сега си личи, че аз съм я правил? :lol:
така, значи според теб тези двете са едни и същи схеми за онагледяването на страхотната аеродинамика на автомобила?
грешиш, първото е кола а второто - тир
ето по-нагледно
http://prikachi.com/images/718/5021718Y.png
от тук става ясно, че ако твоето твърдение е ввярно - камиона е колата от формула едно имат еднаква добра аеродинамика
с "кръгла форма" какво имаш предвид?
футболна топка или монета? (защото летящите" чинии би трябвало да приличат по-скоро на монета от колкото на топка)
защото двете в полет ще имат различн процент на съпротивление с въздуха
Sobieski, не ги гледай тия глупости
другите неща по стената приличат ли ти на нещо?
ако идеш в някое индианско племе, този хеликоптер може на тях да им прилича на някаква буболечка...
Каква аеродинамика аз ти говоря за магнитна левитция?http://vbox7.com/play:79d646e5
и какво като говориш за магнитна левитция? за всичко което се движи има хора които мислят за аеродинамиката
независимо във небето, на земята или под водата - винаги има съпротивление със въздуха
аеродинамиката е цяла наука (айде ако не е наука, поне раздел :mrgreen: но май е наука) - целта е да се направи такава форма, че съпротивлението със въздуха да е минимален - това ще влия на разхода на гориво, скорост и още много други.
А и няма значение как се движи - и с тръка да го хвърляш, пак има значение с каква форма е!!
така, че връзка между летателните средства (независимо какво го кара да се движи) и аеродинамиката има - и то много голяма!
като си мислиш за магнитна левитция - първото нещо за което се сещаш, влака ли е? :mrgreen: как може да съпоставяш влак със самолет ? едното да мръдне с 1 мм го отписваш, другото може да се движи до границата на измънземно изпълнение.
може да ги съпоставяш само когато влака започне да се движи и там където няма релси, защото това не са обиковенни релси.
http://bg.wikipedia.org/wiki/Маглев
Това изисква добра аеродинамична форма на влака.
това е една доста скъпа технология, нз колко би струвало поддръжката на такова летателно средство - 15-тина тона във въздуха...
аз мисля, че все още няма направе и тестван успешно такъв летателен апарат!
nortrant => третата диаграма, показана от теб, която е с 90% съпротивление не е правилна. Това е напречен разрез - все едно едно кръгло тяло да е разположено перпендикулярно на посоката на летене - тогава много ясно, че съпротивлението ще е едва ли не 90-100%. Това тяло е гледано отгоре. Иначе това тяло ако се гледа успоредно на неговия полет, то има същата форма както и тялото показано от теб на предната диаграма - диаграма 2, и да изглежда като капковидна форма.
Едно такова тяло в полет гледано отстрани ще има точно такава форма, която си показал във втория пример при съпротивление около 10 %.
Все пак да не забравяме, че кръглата форма е най-добрата, идеална за полет.
За сравнение: снимка на b2 гледана отгоре - тук се вижда колко е плосък самолета и с голяма площ, прилича доста на третата диаграма показана от теб, а тук същия самолет в полет - прилича на показаната от теб диаграма 2.
@Странникът, не разбирам много но сега ще ти обясня как го мисля аз:
първо да кажа, че схемите не съм ги правил аз.
така, значи само втората схема илюстрира самолета който даваш за пример
той се движи напред и така посреща въздуха и се получава съпротивлението с него.
Това което казваш, че погледнат от горе се припознава на третата схема е грешно - Не трябва да се гледа отгоре защото той не лети верикално - не това му е целта - и да, нормално е погледнат от горе съпротивлението да е 90% - предствяш ли си какво щеше да е ако няма съпротивление? :-o нали за това крилата се правят толкова (колкото са) за да има достатъчно подемна сила?
незнам дали ще успея да те убедя, че това което каза за самолета, че аеродинамичната му форма се описва в схема 2 и 3 е пълна глупост с тази схема:
http://prikachi.com/images/703/5021703Q.png - сега си личи, че аз съм я правил? :lol:
така, значи според теб тези двете са едни и същи схеми за онагледяването на страхотната аеродинамика на автомобила?
грешиш, първото е кола а второто - тир
ето по-нагледно
http://prikachi.com/images/718/5021718Y.png
от тук става ясно, че ако твоето твърдение е ввярно - камиона е колата от формула едно имат еднаква добра аеродинамика
Все пак да не забравяме, че кръглата форма е най-добрата, идеална за полет.
с "кръгла форма" какво имаш предвид?
футболна топка или монета? (защото летящите" чинии би трябвало да приличат по-скоро на монета от колкото на топка)
защото двете в полет ще имат различн процент на съпротивление с въздуха
има, по-натам може да се появят и още...То имало и електромагнитна левитация
Левитация
Физично обяснение
На Земята, всичко от което един предмет има нужда за преодоляване на гравитацията е подемна сила, която да е достатъчно голяма за вдигането му. Това може да бъде постигнато по няколко начина, напр. чрез магнит, електричество или по аеродинамичен път.
Sobieski, не ги гледай тия глупости
другите неща по стената приличат ли ти на нещо?
ако идеш в някое индианско племе, този хеликоптер може на тях да им прилича на някаква буболечка...