От: Your site on Google - Social Signals VS Inbound Links
факт е вече - социалния маркетинг е едно от елементите в СЕО-то. какво ще рече това ли? еми за мен лично има 2 основни неща, които се промениха (а след това ше дам и решенията по въпроса) от падната насам и това са: модели, които гугъл следва като сайт (от структура до контент и всичко свързано с това сайта като сайт да генерира трафик, а не да се опира на търсачки) и социланото присъствие, което сайта има (било то линкове от соц. мрежи или трафик от там). нещата са минали в тази линия, защото се случи нещо. да, точно така - гугъл поиска потребителя да има това, което реално той би искал. за това дойде и персоналните резултати, за това дойде всичко, което един потребител би искал да види след като напише думичката, чрез следенето на това което има като резултат. схемата звучи сложна, но е много по-проста отколкото си мислем. имаме един потребител, той започва да търси и да кажем, че гугъл няма история за него. та той написва "зъболекар в София" и излизат няколко стотин резултата, той си седи на първа страница и клика първия (това се случва винаги, или в доста случаи), след това може 2-рия и ако не му свърши работа този, който е с най-кликаем тайтъл и описание. Има вероятност това да се случи (преди да клика да се зачете и да избере произволен) и така да прескочи първите. да кажем е намерил това, което тъсри. не след дълго го дава на свой приятел (ако е доволен от услугите) и за да го намери пак написва същото "зъболекар в София", този път резултата е по-близо до топ предложенията изкарани от гугъл. само за него. праща го на приятеля си и той клика директно да види детайлите. и хоп гугъл си прави извода, че това е нещото, което еквивалент за качество и хората трябва да го виждат. въпрсоният приятел пък остава, да кажем, идея по-доволен и решава да го шерне във фаеса, от там пък някой му дава шер и оп този сайт получава силата, която никой линк бе могъл да даде, поне според гугъл, и излита напред. това се отнася и за други такива соц. сайтове, форуми и места където хората бъбрят за някой и пускат бъза.
спомням си преди време yahoo answers беше много силен тук за това. каквото се говореше там ставаше и популярно на други места, сега това са социалките и други такива камюнити сайтове. не гледайте да имате 100 линка, 1000 статии с ключови думи. просто правете сайтове за хора. това е бъдещето вече. сео-то е вече това. сайтове за потребители, не за ботове. ако той е добър и хубав и наистина човека се е постарал, то той сам ще тръгне нагоре по резултатите. защо ще се запитате. еми защото обикновения потребител е най-добрия критерии за гъгул, какво се търси и се иска, както и факта, че вече всеки един от нас има ако не профил във ФБ, то по някаквъ начин празпространява инфо по електорнен път, било с поща, скайп, форум...сега вече се изясниха нещата, нали? хубаво. време беше. ако някой ми намира грешка в логиката, сега е момента.
докато писах по-горните изречения, мисля, че и споменах за решенията (но нека обобща) - хубави юзър фирендли сайтове, направени за потребителя, изцяло качествени и направени така, че това да крещи "за теб съм", силен бъз около теб, някой казал за него, друг го шернал по соц.мрежи и скайп, трети видял го на стикер и решил да го види, четвърти чул го от семинар и т.н, като социалния елемент да го има. а дали си в 1000 hing pr директории или си написал 200 статии в артикъл директории май ефект нуле. абе не е, ама силата се е изместила и това си пролича от падането на такива сайтове. всичко просто се променя, важното е да се хване посоката. сега отговаряте ли си на въпросите защо амазон и други са по топ позиците? недейте повече, това е което трябва да знаете. вижте бг мамата. мда колко от познатите са намерили нещо там? може би има. за ваша информация очаквайте и той да вдигне позиции скоро. това, което чувате, няма да се очудя да го виждате и в серпа. еми това от мен, ако някои иска да каже нещо?