Безплатни СЧЕТОВОДНИ съвети! Задайте своя въпрос ТУК!

От: Безплатни СЧЕТОВОДНИ съвети! Задайте своя въпрос ТУК!

Здравейте, искам да отворя магазин, в който освен продажба на сувенири ще се извършва и даване под наем на определена стока, тоест две дейности. Планираният ми годишен приход от двете е между 50 000 - 100 000 лв ,но не искам да се регистрирам по ДДС. Добра идея ли е да регистрирам две фирми за двете различни дейности и възможно ли е две фирми да се помещават в един и същи магазин, като аз съм собственик и управител едновременно и на двете? Тази материя е нова за мен и ще съм ви много благодарен, ако можете да ми помогнете със съвет за моя случай.
 
От: Безплатни СЧЕТОВОДНИ съвети! Задайте своя въпрос ТУК!

Какви две фирми, отваряш си магазина на твоята фирма, а тези които рекламират в твоя магазин ти пускат фактура по банков път ти превеждат парите
 
От: Безплатни СЧЕТОВОДНИ съвети! Задайте своя въпрос ТУК!

Какви две фирми, отваряш си магазина на твоята фирма, а тези които рекламират в твоя магазин ти пускат фактура по банков път ти превеждат парите

Не съм сигурен, че отговаряш на моя въпрос, но ако - да, искам да уточня, че никой няма да рекламира в моя магазин, АЗ ще извършвам и двете дейности.
 
От: Безплатни СЧЕТОВОДНИ съвети! Задайте своя въпрос ТУК!

Здравейте, искам да отворя магазин, в който освен продажба на сувенири ще се извършва и даване под наем на определена стока, тоест две дейности. Планираният ми годишен приход от двете е между 50 000 - 100 000 лв ,но не искам да се регистрирам по ДДС. Добра идея ли е да регистрирам две фирми за двете различни дейности и възможно ли е две фирми да се помещават в един и същи магазин, като аз съм собственик и управител едновременно и на двете? Тази материя е нова за мен и ще съм ви много благодарен, ако можете да ми помогнете със съвет за моя случай.

Всичко в възможно но направи следното, продавай сам на една фирма - когато стигнеш оборота тогава направи втората
 
От: Безплатни СЧЕТОВОДНИ съвети! Задайте своя въпрос ТУК!

Здравейте, искам да отворя магазин, в който освен продажба на сувенири ще се извършва и даване под наем на определена стока, тоест две дейности. Планираният ми годишен приход от двете е между 50 000 - 100 000 лв ,но не искам да се регистрирам по ДДС. Добра идея ли е да регистрирам две фирми за двете различни дейности и възможно ли е две фирми да се помещават в един и същи магазин, като аз съм собственик и управител едновременно и на двете? Тази материя е нова за мен и ще съм ви много благодарен, ако можете да ми помогнете със съвет за моя случай.

Може да регистрирате 2 фирми.
При ЕТ и продажби на дребно - патент, в този случай патента е по-нисък от ЗКПО.
Може първо от 1та фирма и 2-те дейности и при достигане на оборот 2-ра фирма.
Може на един и същ адрес и 2-те фирми.
Ако сте самоосигуряващо се лице - извършвате дейност.
За регистрация по ЗДДС се гледат 12 месеца, а не годишна база.
Отдаване под наем активи - тези активи трябва да са собственост на фирмата, която ще осъществява дейността за отдаване на под наем.
При 2 фирми и плащания в брой ще трябват 2 касови апарата и т.н. и т.н.
 
От: Безплатни СЧЕТОВОДНИ съвети! Задайте своя въпрос ТУК!

Благодаря за изчерпателната информация, тоест ако сега регистрирам ЕТ заради по-ниския патентен данък, след като достигна оборот от 50 000, трябва да регистрирам ЕООД (защото второ ЕТ не може, до колкото знам?), като продам стоките, които давам под наем, на новата ми фирма?
 
От: Безплатни СЧЕТОВОДНИ съвети! Задайте своя въпрос ТУК!

Хората са го измислили много преди нас - най добрата форма на управление е ООД (ЕООД)
Първо достигни оборот 50000 тогава ще ти е лесно.
 
От: Безплатни СЧЕТОВОДНИ съвети! Задайте своя въпрос ТУК!

Здравейте,

Някой може ли да ми каже как стои въпроса с фирмена сметка в ePay, понеже мисля да го вкарам като начин на плащане в няколко онлайн магазина, мисълта ми е следната: създаване на фирмена сметка в ePay, начин на работа и съответно как ще се осчетоводява? Благодаря Ви предварително!
 
От: Безплатни СЧЕТОВОДНИ съвети! Задайте своя въпрос ТУК!

аз го осчетоводявам като втора банкова сметка
 
От: Безплатни СЧЕТОВОДНИ съвети! Задайте своя въпрос ТУК!

аз го осчетоводявам като втора банкова сметка

Добре, парите ни идват директно в сметката, някаква комисионна удържа ли се? Тоест ако клиента има сметка от 55,50 и я преведе ние същата сума ли получаваме или от нея се удържа таксата? И предполагам като изпращаш стоката пишеш фактура с начин на плащане по банка?
 
От: Безплатни СЧЕТОВОДНИ съвети! Задайте своя въпрос ТУК!

да по банка е фактурата.
недей мързелувай ами им се обади на тях и ги питай.
казах ти как се води счетоводно - така е най лесно
 
От: Безплатни СЧЕТОВОДНИ съвети! Задайте своя въпрос ТУК!

Здравейте,

Темата е дълга, четох колкото можах, четох и на други места, и моля за помощ тъй като все пак не можах да се оправя с всичкото инфо и да го подредя систематично и леко дадох на заето...

Тая година паднаха няколко проектчета и повдигнаха въпроса как се декларира приход от фрийленс работа от чужбина, че ще ми трябва за догодина. Източниците са 2: директно в ПейПал плащане от клиент и плащане от клиент през Upwork, които пари в крайна сметка се озовават в ПейПал и накрая по банка в БГ. Нямам БУЛСТАТ (в момента БУЛСТАТ на физическо лице и плащане по ЕГН не са ли едно и също?) или свободна професия. От цялото нещо разбрах, че се плащат ДОД10% и Здравно 8%. От други теми разбрах, че парите се декларират в декларация 2001а. Някой казват, че се плащат пенсинни, други не. Работата, която върша е изработка на книги и от сорта. Разгледах декларацията и видях, че има 3а и 6а. Изработката на книги би трябвало да е по 3а, нали? От тук следва 40% признати разходи за авторски. От друга страна 6а дава други източници, но пък няма 40% написани. Или има? Коригирайте ме ако греша.

Освен дали е правилна логиката ми до тук, допълнително възникват за мен следните въпроси:
1. Ако данъчните кажат да се докаже авторският труд, как се прави? Няма какво да покажа освен разпечатка от работа например.
2. Трябва ли да се предсатвят разпечатки от транзакцията към ПейПал, Упворк или просто се пише държава, човек и пари? Отделно в Ъпурк често има само име на фирма, която плаща без никакви други данни, няма име на човек - какво се пише тогава?
3. Все не мога да схвана защо мине не мине се говори за регистрация по ДДС, при положение, че виждам, че всъщност с 2001а няма ДДС, няма нищо?
2. А какво става с пенсионните осигуровки? Туй чудо може ли да мине за трудов стаж? И къде и от кой се нанасят и доказват, ако след 5 години НАП внезапно изгубят данни? Иначе има граждански договори, трудова книжка. Ко праим след години с НОИ?
4. ПейПал и Ъпуърк удържат комисионни. Цялата получена сума ли се декларира (смятайки се, че дават 40% именно за това) или сумата без комисионните?

Получи се доста дебело питане, но се надявам да има помощ по въпроса, а най-вероятно ще бъде в помощ и на други като мен!

Благодаря!
 
От: Безплатни СЧЕТОВОДНИ съвети! Задайте своя въпрос ТУК!

Здравей, perseus
За деклариране на приходите – фирма или лице на свободна професия.
Плаща се ДОД 10%, ЗО и пенсионни. Всеки месец се подава и Декларация обр.1 към НАП, така НАП и НОИ разбират за пенсионните осигуровки, също така за болнични и др.
ДДС-регистрация: оборот 50000лв. за облагаеми сделки; също така зависи и на какви клиенти продавате услугите – ако е към ЕС е задължителна регистрация по ЗДДС; Upwork са САЩ – няма нужда от регистрация по ДДС; и т.н.
В тази тема писах за фрийлансърите https://www.predpriemach.com/showthread.php?t=65577 - прочети моите мнения, надявам се да ти се изяснат и др. неща. При конкретни въпроси може да ми пишеш и на ЛС.
 
От: Безплатни СЧЕТОВОДНИ съвети! Задайте своя въпрос ТУК!

Благодаря hap23, имаш лично!
 
От: Безплатни СЧЕТОВОДНИ съвети! Задайте своя въпрос ТУК!

В upwork съм чувал, че има място, от където се вади документ (някъде в менютата или потърси в интернет), който се ползва пред данъчните, че си получил еди какви си пари. Разрови се или питай.

Здравейте,

Темата е дълга, четох колкото можах, четох и на други места, и моля за помощ тъй като все пак не можах да се оправя с всичкото инфо и да го подредя систематично и леко дадох на заето...

Тая година паднаха няколко проектчета и повдигнаха въпроса как се декларира приход от фрийленс работа от чужбина, че ще ми трябва за догодина. Източниците са 2: директно в ПейПал плащане от клиент и плащане от клиент през Upwork, които пари в крайна сметка се озовават в ПейПал и накрая по банка в БГ. Нямам БУЛСТАТ (в момента БУЛСТАТ на физическо лице и плащане по ЕГН не са ли едно и също?) или свободна професия. От цялото нещо разбрах, че се плащат ДОД10% и Здравно 8%. От други теми разбрах, че парите се декларират в декларация 2001а. Някой казват, че се плащат пенсинни, други не. Работата, която върша е изработка на книги и от сорта. Разгледах декларацията и видях, че има 3а и 6а. Изработката на книги би трябвало да е по 3а, нали? От тук следва 40% признати разходи за авторски. От друга страна 6а дава други източници, но пък няма 40% написани. Или има? Коригирайте ме ако греша.

Освен дали е правилна логиката ми до тук, допълнително възникват за мен следните въпроси:
1. Ако данъчните кажат да се докаже авторският труд, как се прави? Няма какво да покажа освен разпечатка от работа например.
2. Трябва ли да се предсатвят разпечатки от транзакцията към ПейПал, Упворк или просто се пише държава, човек и пари? Отделно в Ъпурк често има само име на фирма, която плаща без никакви други данни, няма име на човек - какво се пише тогава?
3. Все не мога да схвана защо мине не мине се говори за регистрация по ДДС, при положение, че виждам, че всъщност с 2001а няма ДДС, няма нищо?
2. А какво става с пенсионните осигуровки? Туй чудо може ли да мине за трудов стаж? И къде и от кой се нанасят и доказват, ако след 5 години НАП внезапно изгубят данни? Иначе има граждански договори, трудова книжка. Ко праим след години с НОИ?
4. ПейПал и Ъпуърк удържат комисионни. Цялата получена сума ли се декларира (смятайки се, че дават 40% именно за това) или сумата без комисионните?

Получи се доста дебело питане, но се надявам да има помощ по въпроса, а най-вероятно ще бъде в помощ и на други като мен!

Благодаря!
 
От: Безплатни СЧЕТОВОДНИ съвети! Задайте своя въпрос ТУК!

Krisopk, има ПДФ фактура от сайта, в която се казва, че са ти удържали 10% върху някаква сума. Няма документ, който да е само за получената сума. Отделно от нета знам, че има ПДФ, в който пък се казва, че си получил толкова и толкова за миналата година. Но там пък не се казва нищо за удържаната комисионна от сайта. Ни така, ни иначе. И ако при БУЛСТАТ тоя сумарен док може и да мине, то при фирма, в която се изискват месечни приходи/разходи, този обобщен годишен док не върши работа. А дали другия може да мине едновременно и за приход и за разход - само счетоводител би могъл да знае.... Скъсах се от четене последните няколко дена и вече ми бучи главата.
 
Re: От: Безплатни СЧЕТОВОДНИ съвети! Задайте своя въпрос ТУК!

1.
Лице, живее в България постоянно. Работи в БГ и си плаща данъци там.
Получава доход от дивидент от фирма в ЮК до 5000 лири. В ЮК дивидент до 5000 лири не дължи данък дивидент или друг.

Декларира ли тия 5000 в БГ? Къде и как плаща данък на тях, ако изобщо?


2.
Лице, живее в България постоянно. Работи в БГ и си плаща данъци там.
Получава доход от наем на собственост в ЮК, под 11 000 лири/г. В ЮК за под 11 000 не се дължи ДОО или друг.

Декларира ли тия пари в БГ? Къде и как плаща данък на тях, ако изобщо?


специфично за ЮК зашото за там има СИДДО.
 
От: Re: От: Безплатни СЧЕТОВОДНИ съвети! Задайте своя въпрос ТУК!

Здравейте!

Искам да попитам как се легализират доходи, когато продаваш приложения в App Store, Playstore, или в общия случай - когато "отдаваш за ползване" твой авторски труд на други хора за ползване? В моят конкретен случай аз правя софтуер, който продавам в един онлайн магазин. Клиентите придобиват правото да използват софтуера при определени условия, авторските права си остават мои. Според правилата за ползване на интернет магазина, те са само посредници между мен и купувачите. Взимат комисионна и веднъж в месеца ми превеждат всички пари от продажбите. Купувачите ми са от цял свят.

Една малка каша е цялата работа, и последния счетоводител с който разговарях ми обяви цена от 300-400лв на месец, защото трябва да се осчетоводява всяка отделна продажба (около 400 продажби на месец). Това според мен е безумие, тъй като пари в банковата ми сметка постъпват само веднъж в месеца. А и не мога да отделям часове да се ровя в профила ми всеки месец и да правя скрийншоти на всяка транзакция (от купувач към профила ми).

Та въпросът ми е следния: при положение че получавам пари по банкова сметка само веднъж в месеца и от австралийска фирма, не може ли този доход да се третира просто като фриланс (не знам как се осчетоводяват тези доходи и какъв е точния термин, това може би ще е следващото ми питане), а не като стопанска дейнсост и да трябва да документирам всяка индивидуална продажба?

Надявам се сте разбрали каква точно е ситуацията.

Поздрави!
 
От: Безплатни СЧЕТОВОДНИ съвети! Задайте своя въпрос ТУК!

по принцип не се гледат парите а се гледат продажбите.
счетоводителят за да осчетоводи продажбата му трябва документ.
Ти не отдаваш за ползване авторски труд - ти продаваш стока върху която ти имаш авторските права.
Най добре е да си имаш фирма и нещата да си вървят нормално , също и с плащането на данъците.
По принцип международните сделки се осчетоводяват малко по трудно - не виждам нищо особено в сумата 300-400 лв на месец.
Друг е въпросът ти по колко пари печелиш от една сделка.
Във моят магазин за софтуер работим по същият начин - привеждаме парите на доставчика един път в месеца но всяка сделка се осчетоводява по отделно.
Сега ако направиш сметка за 400 продажби 400 лв. се получава 1 лв. на продажба - счетоводителят прави няколко операции по тази сделка и то с повишено внимание поради факта че сделката е международна. Сега сравни този 1 лев. с доста по ниско квалифицираният труд например за въвеждане на продукти в един интернет магазин което върви примерно между 1-2 лева.
Мисля си че не е проблема в счетоводителя а в факта че може би печалбата ти от една сделка е малка.
Ако не е тайна колко печелиш от тези 300-400 продажби.
Но аз бих помислил за нещото друго - дали не е възможно да има договор между теб и интернет магазина, в който нещата така да бъдат представени че ти все едно правиш една единствена сделка. Тогава счетоводителят позовавайки се на този договор би могъл да осчетоводява нещата като една сделка.
Аз например не бих сключил такъв договор защото не е правилен, но ти би могъл да помислиш.
 
Последно редактирано:

Горе