Да наистина: филантропът Гейтс, който много помага, е силно оклеветен и атакуван всячески от зловещите антиваксьори, дез и мисинформатори!!!
--------------------------------------------
Фондацията на Бил и Мелинда Гейтс (BMGF) е направила дарения на стойност над 300 милиона долара за финансиране на медийни проекти.
Сред получателите на тези пари са много от най-важните новинарски издания на Америка, включително CNN , NBC, NPR , PBS и The Atlantic . Гейтс също така спонсорира безброй влиятелни чуждестранни организации, включително
BBC , The Guardian , The Financial Times и The Daily Telegraph в Обединеното кралство; видни европейски вестници като
Le Monde (Франция), Der Spiegel (Германия) и El País (Испания); както и големи глобални оператори като
Al-Jazeera .
Парите на фондация Гейтс, отиващи за медийни програми, са разделени на няколко секции, представени в низходящ ред и включват връзка към съответната субсидия на уебсайта на организацията.
Грантове директно към медиите:
- NPR - $24,663,066
- The Guardian (включително TheGuardian.org ) - $12,951,391
- Cascade Public Media – $10,895,016
- Public Radio International (PRI.org/TheWorld.org) – $7,719,113
- Разговорът - $6,664,271
- Univision - $5,924,043
- Der Spiegel (Германия) - $5,437,294
- Project Syndicate - $5,280,186
- Образователна седмица – $4,898,240
- WETA- $4,529,400
- NBCUniversal Media - $4,373,500
- Nation Media Group (Кения) – $4 073 194
- Le Monde (Франция) - $4,014,512
- Bhekisisa (Южна Африка) – $3,990,182
- El País – $3,968,184
- BBC - $ 3,668,657
- CNN - 3 600 000 долара
- KCET - $3,520,703
- Population Communications International (population.org) – $3 500 000
- The Daily Telegraph – 3 446 801 долара
- Chalkbeat – $2,672,491
- The Education Post - $2,639,193
- Rockhopper Productions (UK) – $2,480,392
- Corporation for Public Broadcasting – $2,430,949
- UpWorthy – $2,339,023
- Financial Times – $2,309,845
- 74- те медии - $2,275,344
- Texas Tribune - $2,317,163
- Punch (Нигерия) – $2,175,675
- News Deeply – $1,612,122
- The Atlantic - 1 403 453 долара
- Минесотско обществено радио - $1,290,898
- YR Media - $1,125,000
- Новата хуманитарна помощ - $1,046,457
- Sheger FM (Етиопия) – $1 004 600
- Ал Джазира - 1 000 000 долара
- ProPublica - 1 000 000 $
- Crosscut Public Media – 810 000 долара
- Списание Grist - 750 000 долара
- Kurzgesagt – 570 000 долара
- Educational Broadcasting Corp – $506,504
- Класически 98.1 – $500 000
- PBS – $499 997
- Gannett – $499,651
- Mail and Guardian (Южна Африка) - $492,974
- Inside Higher Ed.- $439,910
- BusinessDay (Нигерия) – $416 900
- Medium.com – $412 000
- Нутопия - 350 000 долара
- Independent Television Broadcasting Inc. – 300 000 долара
- Independent Television Service, Inc. – $300 000
- Caixin Media (Китай) – 250 000 долара
- Pacific News Service – 225 000 долара
- National Journal – $220,638
- Хроника на висшето образование – $149 994
- Belle and Wissell, Co. $100 000
- Media Trust – $100 000
- Обществено радио в Ню Йорк – $77 290
- KUOW – Обществено радио Puget Sound – $5,310
Заедно тези дарения възлизат на 166 216 526 долара. Парите обикновено са насочени към проблеми, близки до сърцата на Гейтс. Например безвъзмездната помощ от $3,6 милиона на
CNN отиде за „отчитане на равенството между половете с особен акцент върху най-слабо развитите страни, създаване на журналистика за ежедневните неравенства, на които са подложени жените и момичетата по света“, докато
Texas Tribune получи милиони за „за повишаване на обществената осведоменост и ангажираност по проблемите на образователната реформа в Тексас.“ Като се има предвид, че Бил е един от най-
ревностните поддръжници на чартърните училища , един циник може да изтълкува това като насаждане на прокорпоративна пропаганда на чартърните училища в медиите, прикрита като обективни новини.
Фондацията на Гейтс също е дала близо 63 милиона долара на благотворителни организации, тясно свързани с големите медии, включително близо
53 милиона долара за BBC Media Action, над
9 милиона долара за Staying Alive Foundation на
MTV и
1 милион долара за The New York Times Neediest Causes Fund.
Гейтс продължава да гарантира и широка мрежа от центрове за разследваща журналистика, на обща стойност малко над 38 милиона долара, повече от половината от които са отишли в базирания в окръг Колумбия Международен център за журналисти за разширяване и развитие на африканските медии.
Тези центрове включват:
- Международен център за журналисти - $20,436,938
- Premium Times Center for Investigative Journalism (Нигерия) – $3,800,357
- Центърът за докладване на кризи „Пулицър“ – 2 432 552 долара
- Фондация EurActiv Politech – $2,368,300
- Международна медийна фондация за жени – 1 500 000 $
- Център за разследващи репортажи – $1,446,639
- InterMedia Survey Institute – $1,297,545
- Бюрото за разследваща журналистика – $1,068,169
- Internews Network – 985 126 долара
- Медиен център на Communications Consortium – $858 000
- Институт за новини с нестопанска цел – $650 021
- Институтът за медийни изследвания Poynter - $382,997
- Wole Soyinka Center for Investigative Journalism (Нигерия) – $360 211
- Институт за напреднали журналистически изследвания – $254,500
- Глобален форум за медийно развитие (Белгия) – $124 823
- Център за разследващи репортажи в Мисисипи – 100 000 долара
В допълнение към това фондацията на Гейтс също зарежда пресата и журналистическите асоциации с пари в размер на най-малко 12 милиона долара. Например Националната асоциация на издателите на вестници - група, представляваща повече от 200 издания - е получила 3,2 милиона долара.
Списъкът на тези организации включва:
Това довежда текущата ни обща сума до $216,4 милиона.
Фондацията също така влага парите за директно обучение на журналисти по целия свят под формата на стипендии, курсове и семинари. Днес е възможно човек да се обучи като репортер благодарение на безвъзмездна помощ от фондацията на Гейтс, да си намери работа в медия, финансирана от Гейтс, и да членува в пресасоциация, финансирана от Гейтс. Това важи особено за журналисти, работещи в областта на здравеопазването, образованието и глобалното развитие, в които самият Гейтс е най-активен и където проверката на действията и мотивите на милиардера е най-необходима.
Безвъзмездните средства на Фондация Гейтс, свързани с обучението на журналисти, включват:
BMGF също така плаща за широка гама от специфични медийни кампании по целия свят. Например, от 2014 г. насам е дарил 5,7 милиона долара на Фондацията за населението на Индия, за да създаде драми, които насърчават сексуалното и репродуктивното здраве, с намерението да подобри методите за семейно планиране в Южна Азия. Междувременно
той отпусна над 3,5 милиона долара на сенегалска организация за разработване на радио предавания и онлайн съдържание, което ще включва здравна информация. Поддръжниците смятат, че това помага на критично недофинансираните медии, докато опонентите може да го сметнат за случай на милиардер, използващ парите си, за да прокарва своите идеи и мнения в пресата.
Медийни проекти, подкрепени от Фондация Гейтс:
- Европейски журналистически център – $20 060 048
- Световна университетска служба на Канада – $12,127,622
- Well Told Story Limited – $9,870,333
- Solutions Journalism Inc. - $7,254,755
- Фондация за развлекателна индустрия – $6,688,208
- Фондация за населението на Индия - $5,749,826 -
- Медии за участници – $3,914,207
- Réseau Africain de l'Education pour la santé - $3,561,683
- Нова Америка – $3,405,859
- Фондация AllAfrica – $2,311,529
- Steps International – $2,208,265
- Център за застъпничество и изследвания – $2,200,630
- The Sesame Workshop – $2,030,307
- Институт Панос Западна Африка – $1,809,850
- Open Cities Lab – $1,601,452
- Харвардски университет – 1 190 527 долара
- Learning Matters – $1,078,048
- Изследователският център за СПИН Aaron Diamond - $981,631
- Thomson Media Foundation - $860,628
- Медиен център на Communications Consortium – $858 000
- StoryThings - $799,536
- Център за селски стратегии – $749,945
- Нов рисков фонд – $700 000
- Helianthus Media – $575,064
- Университет на Южна Калифорния - 550 000 долара
- Световна здравна организация - 530 095 долара
- Phi Delta Kappa International – 446 000 долара
- Ikana Media – 425 000 долара
- Фондация Сиатъл – 305 000 долара
- EducationNC – $300 000
- Beijing Guokr Interactive – $300 000
- Upswell - $246,918
- Африканската академия на науките – 208 708 долара
- Търсене на модерни приложения за реална трансформация (SMART) – $201,781
- Bay Area Video Coalition - $190 000
- Фондация PowHERful – $185,953
- PTA Флоридски конгрес на родители и учители – $150 000
- ProSocial – $100 000
- Бостънски университет – 100 000 долара
- Национален център за семейно обучение – 100 000 долара
- Development Media International – $100 000
- Университет Ахмаду Бело - 100 000 долара
- Индонезийско общество за електронно здравеопазване и телемедицина – $100 000
- The Filmmakers Collaborative – $50 000
- Foundation for Public Broadcasting in Georgia Inc. – $25 000
- SIFF – $13 000
Общо: $97,315,408
$319,4 милиона и (много) повече
Взети заедно, тези медийни проекти, спонсорирани от Гейтс, възлизат на общо 319,4 милиона долара.
Има обаче явни недостатъци в този неизчерпателен списък, което означава, че истинската цифра несъмнено е много по-висока. Първо, не се броят подгрантовете — пари, дадени от получателите на медии по света. И докато Фондация Гейтс поддържа атмосфера на откритост за себе си, всъщност има много малко публична информация за това какво се случва с парите от всяка субсидия, с изключение на кратко описание от едно или две изречения, написано от самата фондация на нейния уебсайт .
Бяха отчетени само дарения за самите медийни организации или проекти, които могат да бъдат идентифицирани от информацията на уебсайта на Фондация Гейтс като медийни кампании, което означава, че хиляди грантове с някакъв медиен елемент не се появяват в този списък.
Пример за това е партньорството на BMGF с ViacomCBS, компанията, която контролира CBS News , MTV, VH1, Nickelodeon и BET . Медийните доклади по това време отбелязват , че фондацията на Гейтс е плащала на развлекателния гигант да вмъкне информация и PSA в своите програми и че Гейтс се е намесил, за да промени сюжетните линии в популярни предавания като ER и Law & Order: SVU.
Въпреки това, когато проверявате базата данни за безвъзмездни средства на BMGF, „Viacom“ и „CBS“ не могат да бъдат намерени никъде, вероятната въпросна
безвъзмездна помощ (общо над $6 милиона), която просто описва проекта като „кампания за обществено ангажиране, насочена към подобряване на процента на завършване на гимназия и проценти на завършено след средно образование, специално насочени към родители и ученици“,
което означава, че не е отчетено в официалния сбор. Със сигурност има още много подобни примери. За една благотворителна организация с данъчни привилегии, която толкова често изтъква важността на прозрачността, е забележително колко силно е потайна фондацията на Гейтс относно своите финансови потоци.
Също така не са включени безвъзмездни средства, насочени към изготвяне на статии за академични списания. Въпреки че тези статии не са предназначени за масова употреба, те редовно формират основата за истории в масовата преса и помагат за оформянето на разкази около ключови проблеми.
Фондация Гейтс е дала надлъж и нашироко на академични източници, като най-малко 13,6 милиона долара отиват за създаване на съдържание за престижното медицинско списание The Lancet .
И, разбира се,
дори парите, дадени на университетите за чисто изследователски проекти, в крайна сметка се озовават в академични списания и в крайна сметка надолу по веригата в медиите. Учените са под силен натиск да отпечатат резултатите си в престижни списания; „Публикувай или загини“ е мантрата в университетските катедри. Следователно дори този вид грантове имат ефект върху нашите медии. Нито те, нито субсидиите, финансиращи отпечатването на книги или създаването на уебсайтове, са включени в общата сума, въпреки че те също са форми на медии.
Пазители на Media Gates
Това, че Фондация Гейтс поема значителна част от нашата медийна екосистема, води до сериозни проблеми с обективността. „
Грантовете на фондацията за медийни организации… повдигат очевидни въпроси за конфликт на интереси: Как може репортажите да бъдат безпристрастни, когато основен играч държи кесията?“
написа местният Сиатъл Таймс на Гейтс през 2011 г. Това беше преди вестникът да приеме пари от BMGF, за да финансира своята секция „образователна лаборатория“.
Този конфликт на интереси стига чак до самия връх:
двама колумнисти на New York Times пишат възторжено за Фондация Гейтс от години, без да разкриват, че работят и за група – Solutions Journalism Network – която, както е показано по-горе, е получил над 7 милиона долара от благотворителната организация на технологичния милиардер.....
-----------------------------------