Хлябът/пекарната е производство, не търговия, хотелиерството услуга, дискотеката също е услуга и в цената на бутилката ти включва добавената стойност от това, че ще ти я сервират, ще ти дадат чаши и лед, ще наемат дисководещ, а може би и гост изпълнител, ще включат адекватна озвучителна система, ще ти предоставят място за консумация и т.н, а ако направиш някаква мизерия, ще почистят след теб.
Каква добавена стойност продават тези, които внасят нещо от Китай и го продават 1:1? Слагат го в найлонова торбичка от 3ст.? Разбирам някой дребен бизнес да стартира с препродажба от Китай и след това да разработи собствена продуктова линия със спечеленото, ама уж сериозни бизнеси да твърдат, че купуват боклуци от Китай и препродават 1:1 е несериозно при съвременната глобализация. А в България е пълно с такива. Редовно ми се случва да искам да купя нещо и в магазините/сайтовете да има само това които го има в Али-то, а аз търся нещо по-качествено. После БГ търговеца да не се чуди, защо хората поръчвали масово от Китай. Има стоки на които само доставката ми от България, ако поръчам онлайн е по-скъпа от цената в АЕ.
Хлябът/диското/хотела всичко в себе си има търговия. Няма как производство или услуга да съществува без да има търговска част. Много интересно ги делиш нещата. Дали се слага в найлонова торбичка то 3 ст., в опаковка от 10 лв., брандира се за 20 лв. или се произвежда по зададени от теб критерии за 30 лв. отгоре, то е общо взето все същото. Въпросът е някой ще ги плати ли тези 30 лв. отгоре за тва че е по-различно, по-качествено и е брандирано и т.н. ? И отговорът е не, точно за това се продават евтини неща с големи надценки, пазар за друго тук няма към момента.
А за добавената стойност идея си нямаш, аз мога да ти кажа, че следващите месеци цените масово ще са нагоре на всичко и за да не се чудиш защо и какво се добавя като стойност, ще ти напиша 2-3 работи.
1. Разходи за подбор на стока
2. Разходи за риска да не се продаде стоката
3. Разходи за закупуване на стоката
4. Разходи за дефектна/непродаваема стока
5. Разходи за транспорт на стоката до тук - в момента около 5 до 10 пъти повече от нормалното
6. Разходи за мито, ДДС, обработка на документи и чакане понякога със седмици за разрешения, сертификати
7. Разходи за служители - осигуровки, заплати
8. Разходи за обучение на служители - напускания, местене
9. Разходи за фирма - всякакви
10. Разходи за склад
11. Разходи за оптимизация на сайта ти
12. Разходи за реклама на сайта ти, за да може такива като теб някак да влязат в него
13. Разходи за добри снимки/ добри описания, информация, за да може нормалните хора да я получат тази добавена стойност и да купят от теб, а не от китаеца
14. Разходи за куриери - 8% Еконт са нагоре само този месец
15. Разходи за некоректни клиенти/ невзети пратки
16. Разходи за гаранции и права на потребителите
...
Тва ти е супер накратко и много малка част от нещата. Пробвай някой път, ако желаеш да видиш как е. Тва не е само за внос на неща от Китай, не ме разбирай погрешно. Просто ми е супер забавно, как за теб и за всеки втори българин няма проблем да плати 150 лв. за бутилка в дискотека дето знае, че струва 20 лв. попринцип. И за тва ми обяснява, че имало добавена стойност, дисководещ и бла бла. А като идва стоката от другаде нямало добавена стойност хаха. Само фактът, че стоката ти идва 24 часа след поръчката, налична е на склад и имаш правото да я върнеш в 14 дневен срок, само тези 2 неща са толкова висока добавена стойност, че оправдават 100% надценка, която като си платиш всичко остава някъде 10-15% за теб. И тва не е тук така, тва си е в цяла Европа. Като не ти е важно времето, като може да чакаш повече, като не искаш права, гаранции и т.н. си поръчваш директно от там. По-добре за теб, по-добре и за мен.
П.П. Я ми кажи при продажбата на жилища каква добавена стойност също добавят според теб? И как квадрата от реална цена под 500 евро стига до 1500? Аз мога и там да ти изброя разходи подобни поне до 10. Обаче кво става, хората купуват, не мрънкат
Щото няма сайт още АлиСтроител да видят колко реално ще им струва апартамента, ако си го поръчат от Китай хаха.