lqllqlq
Well-Known Member
Разсъждавам си над идеята за схема за дилърска програма, но нещо въпросите са ми повече от отговорите.
Нека обясня по схеми какво, а ще се радвам на всякакъв вид включване - критики, хвалби, но по възможност и идеи.
Остроумници, скучаещи кълвачи без опит, приходящи от тийн форуми без опит - направете си услуга и продължете към говорилника. Благодаря!
Та ето какво си мисля, както и отрицателните страни. Правя уговорката, че става дума за техника, чийто маржове не надвишават 25-28%
Вариант 1: Схема с отстъпки на база предходно Q, взети на средномесечна база. Например
над 500лв без ДДС - 5%.
над 1000лв без ДДС - 10%
над 1500лв без ДДС - 15%
над 2000лв без ДДС - 20%
За мен тази схема е най-удачна. Проблема е, че потенциалните контрагенти са от типажа с тефтер, дават оферта на коляно, смятат цени според клиента. По тази причина е силно оптимистично да схванат концепцията за тримесечие, а още по-малко средномесечно взето от база последно Q.
Вариант 2: Схема на база реализиран оборот на база предходен месец
над 500лв без ДДС - 5%.
над 1000лв без ДДС - 10%
над 1500лв без ДДС - 15%
над 2000лв без ДДС - 20%
Тази схема би зарадвала първосигналната част от потенциалните, но би демотивирала не малка част. Причината е, че шанса да издумкат голяма поръчка предходен месец и да хванат 20%, а в текущия е реална, но не е ок за мен.
От друга страна има и другото - малък оборот предходен месец, а доволно добра потенциална текуща сделка. Тогава пък биха се чувствали ощетени. И с право.
Вариант 3: На база натрупан и реализиран до момента оборот, като след натрупване на повече преминаваш на по-горно ниво
над 500лв без ДДС - 5%.
над 1000лв без ДДС - 10%
над 1500лв без ДДС - 15%
над 2000лв без ДДС - 20%
Лично аз съм минал по тази схема през последните 4 години. В момента съм на друго ниво - договарят се годишни обеми и на база тях и отстъпки, но както се досещате говорим за суми в пъти над споменатите 2000
без ДДС на месец...
Проблема е, че масовият контрагент е леко разглезен и смята, че по подразбиране трябва да получи минимум 15-20% ако ще да не е купил до момента и за 1 лев. Това няма как да се случи.
Вариант 4: Сделка по сделка да се договаря според обема
над 500лв без ДДС - 5%.
над 1000лв без ДДС - 10%
над 1500лв без ДДС - 15%
над 2000лв без ДДС - 20%
Някак не ми допада, защото е малко работа на парче и не мисля, че би спомогнала за изграждане на партньорство, а по-скоро някакво моментно сметкаджийско взаимоотношение.
Правя уговорката, че работя с хора различаващи се от описаните типажи и отношенията са ни перфектни. С някой от тях сме на ниво, че им прехвърлям работа и монтажи в районите, в които те оперират. Лошото е, че коректността е дефицит.
Идеята ми е да намеря някаква златна среда, която да ме устройва и мен като маржове, така и да не оставя чувство за горчивина у партньорите. Тоест нещата не опират до пари, а до изграждане на партньорства в истинският смисъл на думата. Ясно е, че винаги ще има златотърсачи, които ще ровят за поредната сделка, но това е неизбежно.
Нека обясня по схеми какво, а ще се радвам на всякакъв вид включване - критики, хвалби, но по възможност и идеи.
Остроумници, скучаещи кълвачи без опит, приходящи от тийн форуми без опит - направете си услуга и продължете към говорилника. Благодаря!
Та ето какво си мисля, както и отрицателните страни. Правя уговорката, че става дума за техника, чийто маржове не надвишават 25-28%
Вариант 1: Схема с отстъпки на база предходно Q, взети на средномесечна база. Например
над 500лв без ДДС - 5%.
над 1000лв без ДДС - 10%
над 1500лв без ДДС - 15%
над 2000лв без ДДС - 20%
За мен тази схема е най-удачна. Проблема е, че потенциалните контрагенти са от типажа с тефтер, дават оферта на коляно, смятат цени според клиента. По тази причина е силно оптимистично да схванат концепцията за тримесечие, а още по-малко средномесечно взето от база последно Q.
Вариант 2: Схема на база реализиран оборот на база предходен месец
над 500лв без ДДС - 5%.
над 1000лв без ДДС - 10%
над 1500лв без ДДС - 15%
над 2000лв без ДДС - 20%
Тази схема би зарадвала първосигналната част от потенциалните, но би демотивирала не малка част. Причината е, че шанса да издумкат голяма поръчка предходен месец и да хванат 20%, а в текущия е реална, но не е ок за мен.
От друга страна има и другото - малък оборот предходен месец, а доволно добра потенциална текуща сделка. Тогава пък биха се чувствали ощетени. И с право.
Вариант 3: На база натрупан и реализиран до момента оборот, като след натрупване на повече преминаваш на по-горно ниво
над 500лв без ДДС - 5%.
над 1000лв без ДДС - 10%
над 1500лв без ДДС - 15%
над 2000лв без ДДС - 20%
Лично аз съм минал по тази схема през последните 4 години. В момента съм на друго ниво - договарят се годишни обеми и на база тях и отстъпки, но както се досещате говорим за суми в пъти над споменатите 2000
без ДДС на месец...
Проблема е, че масовият контрагент е леко разглезен и смята, че по подразбиране трябва да получи минимум 15-20% ако ще да не е купил до момента и за 1 лев. Това няма как да се случи.
Вариант 4: Сделка по сделка да се договаря според обема
над 500лв без ДДС - 5%.
над 1000лв без ДДС - 10%
над 1500лв без ДДС - 15%
над 2000лв без ДДС - 20%
Някак не ми допада, защото е малко работа на парче и не мисля, че би спомогнала за изграждане на партньорство, а по-скоро някакво моментно сметкаджийско взаимоотношение.
Правя уговорката, че работя с хора различаващи се от описаните типажи и отношенията са ни перфектни. С някой от тях сме на ниво, че им прехвърлям работа и монтажи в районите, в които те оперират. Лошото е, че коректността е дефицит.
Идеята ми е да намеря някаква златна среда, която да ме устройва и мен като маржове, така и да не оставя чувство за горчивина у партньорите. Тоест нещата не опират до пари, а до изграждане на партньорства в истинският смисъл на думата. Ясно е, че винаги ще има златотърсачи, които ще ровят за поредната сделка, но това е неизбежно.