И в допълнение да споделя също така, че няма значение дали сте чисто нов онлайн дропшипинг магазин или сте търговец на дребно, който съществува от известно време, можете да се възползвате от дропшипинга по различни начини. Ще дам и най-популярните причини, поради които хората започват дропшипинг. И тук ще вмъкна и моя пример за моя познат, който от много години имаше два офлайн магазина, които с годините си набраха една не малка клиентска маза, като в квартала единият (по-големият) си остана най-предпочитания измежду останалите му конкуренти. Другият, също се радва на интерес.
Ето и защо някои започват дропшипинг:
Лесен за стартиране: Както знаете, другите бизнес модели са много по-скъпи от дропшипинга (някои искат големи начални инвестиции и заключване на стока, артикули и дори закупуване на доста техника или инвестиции). Но тук не са необходими големи инвестиции, за да влезете в него. В допълнение към това, с надеждни компании ще стане и по-лесно. Говоря от това къде да си хостнете магазина до това какви хора седят зад мейл кореспонденцията ви при всяка пусната поръчка към тях (складове, дистрибутори).
Разширяване на продуктовия каталог: Дропшипингът е добър начин и да направите продуктовия си каталог по-богат, без да е необходимо да правите каквато и да е физическа инвестиция. Когато имате по-голямо разнообразие от артикули, е по-вероятно клиентите да правят повече покупки при всяка поръчка. С дропшипинга се дава именно таквва възможност да тествате дали даден продукт е подходящ за вашия магазин, без да купувате огромни количества от него.
Поддържане и развиване на марката: Материалите за брандиране като вложки, опаковъчни листове и кутии биха се погрижили за за популяризирането на вашия бранд, който ще идва от съответния доставчик, ако можете да си го уговорите това. По същество това означава, че пакетът (пратката) ще изглежда така, сякаш идва направо от вас, което е идеален начин да затвърдите присъствието си на пазара, на който оперирате измежду потребители му. Когато работите с различни доставчици, инвентарът ви се разпространява по целия свят (ако онлайн магазина ви съответно оперира на световния пазар), което прави така, че ще имате повече места за доставка, а клиентите ви ще получават поръчките си много по-бързо. Ако вашите клиенти са убедени, че поръчките им са дошли директно от вашия магазин, вероятно ще ви посетят отново. Повече от сигурно е. За това се гледа и това - времето за доставка, която може да ви гарантира дадения доставчик или производител. Все пак всеки иска да сложи ръцете си върху новата си придобивка възможно най-скоро. Съдя по себе си.
Изграждане на онлайн пазар: Този метод ще ви помогне не само да изградите, но и да разширите собствения си пазар. Ако сте се чудили защо Amazon има толкова разнообразен каталог, това е защото използват дропшипъри, за да увеличат продажбите си. Докато изграждате своя бизнес и намирате трети страни, с които да работите, можете също да ги използвате, за да създадете свой пазар.
С всички тези предимства, за които говорихме, може да си помислите, че дропшипингът няма никакви недостатъци. Дропшипингът не е идеален като повечето неща. И ето защо. Повечето от проблемите, които се появяват при дропшипинга, са в областите на скрити такси, проблеми с инвентара, тежки състезания с времето (доставки и запитвания) и ниски маржовете (нещо, което задължително трябва да имате още при изграждането на бизнес плана си). Грешките на доставчиците и проблемите с инвентара често са причинени от липсата на добра комуникация. Когато вашият бизнес е свързан с дропшипинг, трябва да сте сигурни, че поддържате отлична комуникация с всички, с които работите. Друго нещо, което трябва да вземете предвид, са таксите, уверявайки се, че сте наясно с всички тях, ако има такива. Използването на доставчици, които са спечелили вашето доверие, е едно от най-добрите неща, които трябва да направите, когато става въпрос за дропшипинг.
Как се слува дропшипинга
Преди да изберете бизнес идея, трябва да сте сигурни, че сте готови да отделите много време и внимание на дропшипинга. Когато намерите своето място на пазара, следващата ви стъпка ще бъде проучване за това с кого и колко конкуренция ще имате. Когато приключите с предишните стъпки, ще трябва да изберете доставчици (един от най-важните моменти). Когато го направите, трябва да сте сигурни, че доставчикът, който избирате, заслужава доверието ви и няма да ви измами или по някакъв начин навреди на бизнеса ви с непрофесионално отношение и неспазване на вече установените между вас условия. Силно препоръчвам също така да избирате доставчици с добра репутация, така че няма да имате толкова много проблеми в бъдеще. Въпреки, че и те трябва да минат филтъра на времето, чрез съвместна работа.
А това са двата най-популярни метода за намиране на доставчици за вашия дропшипинг магазин, които предпокагам повечето от вас вече знаят, но темата е и за тези, които те първа се запознават.
- Можете да използвате базата данни с доставчици, като AliExpress или Alibaba;
- Разгледжане на конкурецията и проследяване на продуктите, които ви интересуват чак докато стигнете до няколко дистрибутора, с които или те работят или са други, предлагащи същото.
Чести се комбинират и двата метода.
След като изпълним всички стъпки по-горе, би било добра идея да създадем свой собствен онлайн магазин. Поне тук във форума не лиспват предложения от девелопъри, контент райтъри, дизайнери, хостинг доставчици и маркетинг експерти.
Дропшипингът е различен бизнес модел, сам по себе си той е лесен, достъпен не само за начинаещи, но и за вече развити бизнеси, търсещи нови възможности за развитие. Ако се работи достатъчно усилено, може да превърнем малък бизнес за дропшип в един от най-печелившите магазини онлайн и не само. Преди да позиционираме магазина си онлайн, първо трябва да направим своето проучване. Оглеждаме се детайлно и решаваме каква ще бъде нашата сфера на дейност и проучете с кого да успеем там.
Ще продължа да пускам още някакви такива интересни неща, които се сетя. Надявам се заедно да допълваме.