Електрически велосипеди. Електрически тротинетки.

Сериозно съм се зарибил по хибридните колела, но явно няма интерес по темата да си поговорим.
Защо да няма интерес? Аз си събирам мнения и коментари. Сега обаче не разбрах читавите колела между какви суми вървят? Виждал съм такива за 1500 лв. Има и такива за по 10 000 лв. Ама това като кола бе. :)
 
Защо да няма интерес? Аз си събирам мнения и коментари. Сега обаче не разбрах читавите колела между какви суми вървят? Виждал съм такива за 1500 лв. Има и такива за по 10 000 лв. Ама това като кола бе. :)
Ами фабричните хубавото им е, че издържат много повече, но недостатъка е, че ще трябва да ги сменяш с фабрични части ако се наложи, което отива може и 1/2 от цената на колелото. Малко е подобно на това да поправиш телефон или да си вземеш нов. Но колелото все пак не е телефон, поне за мен. И не би трябвало да се сменя като телефон.

И фабричните колела си имат особенности, кое, къде и как е позиционирано, абе пак като с телефоните :)
 
Да уточним, че се разбира или почувства дали си падате по електрическо колело или тротинетка и какво точно, когато го опитате. Давам малко фандък от големия материал, който правя. Това е примерен модел заводско електрическо хибридно колело, което е предимно за градски условия и асфалт. Масивен и тежък издържлив велосипед с много здрава рамка. По това почти не може да се бара по скъпите части или по-скоро няма смисъл. Мотора е комплектован с педалите и идеята да е да ви помага най-вече по изкачвания.
5beb37179eb14d179ed71d70
 
Последно редактирано:
Моят фаворит с багажник задължително за пазаруване:)
 
В Англия забраниха личните тротинетки (освен ако не ги регистрираш и застраховаш)..... Конфискуват ги и ужким ги унищожават (някой ги каде и препродава).

Можеш да ползваш публични под наем (ужким са застраховани) и колелета с батерии.

Хем искат да пазим планетата, хем искат да ти вземат парите (когато е лична не плащаш наем ит.н.) ....
 
Хем искат да пазим планетата, хем искат да ти вземат парите (когато е лична не плащаш наем ит.н.) ....
Точно това ми е в главата и по-специално защо са толкова скъпи. Специално колелата. Де факто разликата е един мотор и една батерия, да не говорим пък те какви ненормални цени са и подозирам, че са надути от някакви налози пак свързани със замърсяването. И пак така излиза - борят се за зелена планета, като всичко зелено е по-скъпо.
 
Четем си ние един сайт за бг производител на колела и се ококорих за гаранцията им.

Гаранцията не покрива дефекти, дължащи се на нормалното износване на компонентите:

  • Гуми (вътрешни и външни);
  • Накладки на спирачки;
  • Падове на V brake/спирачки);
  • Жила, капсули(метални, пластмасови);
  • Педали;
  • Ръкохватки на кормилото;
  • Верига;
  • Фарове;
  • Бутилка за вода
Само рамата и седалката не са вкарани.Ужас!Все едно без гаранция.А дали така продават в Европата на демократичните люде?

ето го сайта.
 
Гаранцията не покрива дефекти, дължащи се на нормалното износване на компонентите:
Това са 2 различни неща. Както и гаранцията на автомобилите, производителя дава гаранция, която е за части, които са дефектирали а не износени. За износващите части не се дава гаранция, като гуми, накладки и тнт. С други думи гаранцията покрива разходите за ремонт поради неизправности а не при износване.

Това ми напомни, че малко хора знаят че при сервизното обслужване на новите автомобили не включва смяна на филтър за купето. Така, че след първата година нататък спокойно си дишат хората бацили и микроби
 
Това ми напомни, че малко хора знаят че при сервизното обслужване на новите автомобили не включва смяна на филтър за купето. Така, че след първата година нататък спокойно си дишат хората бацили и микроби
Аз си мислех, че всеки го знае. Днес пак гледах едно електрическо. Супер е, ама с нашите софийски велосипедни алеи, направо си за никъде. Такива колела са за градове май като Елена, и подобни, където няма да дишаш праха и изпарения от автомобили. Плюс факта, че може да те отнесе някой.

Брат ми си взе едно не лошо планинско колело, което с всичко му излезе около 1500 лв. Супер яко е, от магазина до Южния парк - Bike Center South Park.
 
Ако ще се пребивам предпочитам да имам поне тон и половина желязо около мен, заедно с всичките му еърбеци :D
 
Едно време асоциирахме велосипедите със здраве. Въртиш педалите - мускулатурата на тялото се поддържа. Всичко е супер. А сега - батерия и да се возим. Нито градовете ни са някакви огромни, нито пък много стръмни (има и изключения и там една помощна малка батерийка би свършила чудна работа), за сметка на това племето ни е крадливо. За шофьорите пък да не говорим - трябва да си върже човек лампа на бърза помощ на главата и светещи въртележки на рамената за да има шанс да се прибере здрав,...освен ако не се засече с някой дрогиран и подпийнал шофьор, тогава спасение няма. Още помня от миналата година вечерта (около 22:30ч) една пияна Гана как изведнъж влезе в насрещното на булевард и кара право срещу мен - с оцъклен, блуждаещ поглед и с отворена уста. Избегнах челна катастрофа благодарение на свободни 2-3 паркоместа, в които успях да се свия в последния момент. Бях с кола и не ме видя!
Също, не бих давал по 5000 - 10 000лв за колело, което да ми свиват през седмица.
 
Според мен колелото не е само здравословен начин на живот, но е култура и дисциплина, като всичко, което изисква усилия. За жалост градът ни е далеч от тези скандинавски държави, в които да видиш задръстване с колела на някое кръстовище не е нещо необичайно. Дори напротив, там реално колите са вече по-нежелано превозно средство. Аз съм супер ЗА София да стане такъв град, но за жалост сме ама много далеч. Тук хората пътуват сами в задръстванията, други пък намират за голяма гъзария да се возят на старата си бричка, къпена с нов внос. :) Трети да речем нямат голям избор, защото с колело им е 10 км., или пък трябва да минат по не толкова добър маршрут с колелото си. Но факт е, че и не се стимулира това, което значи само едно - няма и да се замисли човек. Някой, ако е виждал как се правят и поддържат веоалейте, може да си направи изводите сам. Има колела за по 1500-2000 лв., които са идеални както за пътуване с тях, така и за любителско каране.
 
Едно време асоциирахме велосипедите със здраве. Въртиш педалите - мускулатурата на тялото се поддържа. Всичко е супер. А сега - батерия и да се возим. Нито градовете ни са някакви огромни, нито пък много стръмни (има и изключения и там една помощна малка батерийка би свършила чудна работа), за сметка на това племето ни е крадливо.
Затова и ми харесват повече хибридите. Които "просто" ти помагат да въртиш. Съмнявам се, че някъде има чист въздух, а за безопасност не можем да говорим.
 
Запознах се с един татко, който ми сподели, че единствени начин да има някакво движение в живота му е, колелото и тук таме ходене на плуване. Стана ми любопитно за колелото. И сподели, че с него ходел и се прибирал от работа. Като след това, което ми изстреля веднага го попитам - имаш ли някакви по-тихи маршрути, далеч от целия този стар дизеляк и шум. За жалост ми каза, че много малко велоалеи ползва, предимно се движи по главни улици и булеварди. Стана ми много тъпо, защото хем е здраве и хем не чат толкова, да не кажа, че риска е голям. Те колите подскачат по тия улици като пинг понк топчета, какво остава за колоездачите. Дори се сещам за мой роднина, който се хвърли на един тротоар, защото рязко свършвал, но като цяло не е било велоалея.
 
Като гледам как беснеят, особено с тези триколки си мисля, че за това нещо трябва да се карат шофьорски курсове.
Иначе аз с колелото се чувствам доста опасно. Нито пешеходец, пешеходците те гледат и не одобряват особено когато карат по тротоара. На пътя от друга страна е лудост. Ама няма как комбинирам и двете.
Чувствам се все едно постоянно и на момента трябва да си избирам маршрут, да жьонглирам между безопасното и възможното.

Има някакви подобия на велоалеи тук-там в някои градове.
Макар че на много места има условия за велоалеи, без да трябва да се прави нещо кой знае какво.
Например се чудя трябва ли когато минавам през пешеходна пътека да слизам от колелото?

Интересно ми е мнението, особено на такива, които са и пешеходци и колоездачи и шофьори. Ще има ли оправия?
 
Абсолютно съгласен. Летят доста необмислено, непредпазливо, а вечер дори може да видите пийнали да летят по улиците. Не отдавна мой роднина пострада заради такъв субект, засилен и неспазващ правилата. Личното ми мнение, че това чудо трябва да изчесне от улиците и пътищата. Опасни са навсякъде, заради скоростта и липсата на опит. Създават ситуации на улиците, по веоалейте, в парковете, градинките и където се сетите. Напълно залупена работа, а достъпа до тях им е абсолютно свободен. Предполагам и всички сте виждали двама "мъжкари", прегърнали се, да летят по главните булеварди. Често срещана гледка е. Но явно докато не се случи най-лошото отново нищо няма да се предприеме. Имам за момента някакви случаи, но явно не са придобили такова обществено влияние, за да може да се вземат някакви мерки.

София не е град за велосипеди. Доказателство са лошо направените и неподдържани велоалеи, големия трафик от коли със средна възраст 15 години, лошото шофиране и частично неспазване на законите по пътищата. Всичко това в комбинация не дава абсолютно никакви шансове на града някога да се сдобие с активни колоездачи. Дори да се появи някакъв тренд.
 
Абсолютно съгласен. Летят доста необмислено, непредпазливо, а вечер дори може да видите пийнали да летят по улиците. Не отдавна мой роднина пострада заради такъв субект, засилен и неспазващ правилата. Личното ми мнение, че това чудо трябва да изчесне от улиците и пътищата. Опасни са навсякъде, заради скоростта и липсата на опит. Създават ситуации на улиците, по веоалейте, в парковете, градинките и където се сетите. Напълно залупена работа, а достъпа до тях им е абсолютно свободен. Предполагам и всички сте виждали двама "мъжкари", прегърнали се, да летят по главните булеварди. Често срещана гледка е. Но явно докато не се случи най-лошото отново нищо няма да се предприеме. Имам за момента някакви случаи, но явно не са придобили такова обществено влияние, за да може да се вземат някакви мерки.

София не е град за велосипеди. Доказателство са лошо направените и неподдържани велоалеи, големия трафик от коли със средна възраст 15 години, лошото шофиране и частично неспазване на законите по пътищата. Всичко това в комбинация не дава абсолютно никакви шансове на града някога да се сдобие с активни колоездачи. Дори да се появи някакъв тренд.
Мен сякаш най-много ме е страх с велосипеда. То... освен в селата, и то глухите села не виждам къде можеш да се чувстваш относително спокоен с колело. Наистина се налага да се търсят пролуките, когато може по шосето, когато може по тротоарите, понякога и по пресечен терен. Да чукна на дърво досега не е имало някакви сериозни инциденти.
Обаче сякаш когато пешеходците видят велосипедист да кара по тротоара, го приемат за заплаха. А на мен ми се струва, че ако недай си боже колоездач се сблъска с пешеходец е много вероятно колоездача да пострада повече.
А пък за шосето просто не знам, задължително мигачи и огледала. Отделно когато колите минават покрай теб се получава една звукова вълна, и особено когато е колона влизат в един и същ въздушен поток и е малко гадаене, колко коли са една след друга.
Не се правя на интересен, ами откакто взех да карам колело по-активно ги видях на практика тия неща.
Един много по-опитен колоездач наскоро ми каза, че ако си по шосето, трябва да държиш поне 1 метър разстояние от мантинелата, защото колкото повече се прибираш те затискат още повече.

Те и тротоарите едни тротоари, и шосетата едни шосета. Да, разбирам че там където има все пак свестни велоалеи те са направени за тип градски колела. С ниско окачване, по тромави, по тежки. И ти си много прав че тия триколки и тротинетките много бъркат придвижването по велоалеите.
И то се получава така, че колоездача е немил-недраг навсякъде.
 

Горе