Тогава защо в горния линка, който дадох по-горе пише следното:
Потребителят има право в срок от 14 дни да се откаже безусловно от договор от разстояние или от договор извън търговския обект, без да заплаща каквито и да е разходи, с изключение на тези за доставка в случай, че е избрал различен от стандартния най-евтин за търговеца начин за доставяне на поръчката, както и разходите за връщането на стоката обратно.
Демек, че магазинера е длъжен да му възстанови разходите по доставката на продукта до клиента?
Не, демек, че търговците трябва да предлагат МИНИМУМ 2, добре е 3 ВИДА доставки: ЕВТИНА, СТАНДАРТНА/НОРМАЛБА, БЪРЗА. Това беше коментирано преди 3г.:
Link #1 /
Link 2 (и постовете нагоре/надолу).
Повечето предлагат ЕДИН начин на доставка, логично си слагат таралежът в гащите. Т.е. повечето merchants предоставят ЕДИН (БЪРЗ, 24 hrs) начин за доставка, който се явява „СТАНДАРТЕН НАЙ-ЕВТИН“, съответно merchant-а поема разходите са връщането също (понеже си е вкарал таралежът, НЕпредлагайки минимум 2-3 метода за доставка).
Тоест ако доставката е била за сметка на потребителя, следва разходите по доставка на стоката до него да му бъдат възстановени?
Няма учудване тук. Item & P&P (shipping, handling, postage, package).
Принципно самата услуга за „НП“ си е опорочена от години, независимо, че се ползва масово („Поръчай, доставки, избягай/не ходи“ или „Преглед, тест, бягство“, или „Купи 10 бр. от 10 merchants items, получи, прегледай, вземи 1, останалите 9 се връщат на merchants за тяхна сметка“), скоро и в RO.
В друга тема коментирахме вече и
програмите за лоялност, discounts, tiers, удължени гаранции, free return, free exchange, тук още сме на ниво (лято 2014-та) за „връзване на гащите“
.
Абонаментна услуга за подобен сайт или без абонамент, а просто услуга, ще е добре само след
ГАРАНЦИЯ:
Една от тях е да направя сайт за услуги, чрез който да помагам на тези, които искат да са изрядни в бизнеса. Проблемът е, че има много законови изисквания, които не са ясни на повечето търговци, а глобите са "жестоки" за малки фирми с е-магазини.
Че дори и след прилагане на
„цялата изрядност, законови изисквания и пр.“, че ТОЗИ, който предоставя УСЛУГАТА, ще е
liable against penalties (merchant losses) по
СЪЩИТЕ „законови изисквания“ (ако получава глоби
на база НА ТЯХ). Т.е. по West модел. А не, че ще е поредния „адвокат, консултант, сче“ или какъвто и да е там, който ще си измие ръцете и ще остави merchants да поемат загубите, както винаги си е било досега и продължава да бъде. Едва тогава БИ ИМАЛО смисъл подобна услуга.