За Uber

nortrant

Well-Known Member
Доколкото разбрах, тия не се водели таксиметрова компания (т.е. няма да са регистрирани като такава и няма да им е нужен лиценз).

По тази причина ще има възможност да подбият цената на всички останали които плащат лиценз. Одобрявате ли го?
 
От: За Uber

Лицензите като цяло ограничават конкуренцията. Щом вижда печалба и доставя качествена услуга се пита как да не го одобряваш?
 
От: За Uber

Питам се тези които плащат лиценз - идиоти ли са?

Как така лиценза ограничава конкуренцията, след като всеки който си плати може да го вземе? :shock: Освен това в България има хиляди таксиметрови фирми...е това ако не е конкуренция, не знам :|
 
От: За Uber

Това не е споделено пътуване а си е чисто нелегален таксиметров превоз - Глобата за което е качване на колата на трупчета за половин година и 1500лв при второ нарушение - Двойно - Без проблем ще направят проверка на няколко такива коли даже сами ще им кацнат по поръчка и като изпищят останалите бързо ще избегат.

И аз съм фен на свободната търговия обаче представяте ли си какво ще се случи в БГ ако такситата ги оставят на самотек - Без лицензиране без контрол без изисквания за години на автомобила и тн.
 
От: За Uber

Норт, Лиценза нали ти е ясен, че не 5 лв и освен това е съпроводен с доста правила/регулации.

Като конкуренция не говорим за бакшишите, а за компаниите.
 
Последно редактирано:
От: От: За Uber

Норт, Лиценза нали ти е ясен, че не 5 лв и освен това е съпроводен с доста правила/регулации.

Това ми е напълно ясно и не ми харесва идеята едни да си плащат (не са много - само всичките хиляди таксиметрови фирми :oops:) и изведнъж да дойдат тъпите американци и да заобикалят законите.
тая работа няма да я бъде.

Не може и да я бъде, защото всички останали ще спрат да плащат лиценза. След това и от други браншове ще попитат защо трябва да се плаща лиценз...
 
От: За Uber

Ами и бакшишите се позоват на нея поправка и всичко ще е цветя и рози.
 
От: За Uber

Тия от капитал ме задължават да си направя профил , за да им чета новините .Да си гледат работата
..........................
След близо година спекулации мобилното приложение за споделен превоз Uber навлезе в България. Американската компания официално започна да предлага нискотарифната си услуга UberX в София. Потребителите в столицата могат да изтеглят мобилното приложение, да се регистрират и да повикат кола, която да ги откара до желаното място.

За разлика от традиционните таксита автомобилите са на частни лица – потребители, които са решили да се запишат като шофьори за Uber. От компанията потвърдиха пред "Капитал", че именно те стоят зад кампанията в социалната мрежа Facebook и интернет страница Kola v grada, която набираше шофьори през последните две седмици и предлагаше заплащане от 12 лева на час (толкова са изчислили от компанията, че могат да си докарат шофьорите от сметките за превоз - бел. ред.). Изискванията на сайта се припокриваха с тези на Uber, както и адресът за кореспонденция съвпадаше с този на софийския офис на американската компания.

Как работи

Потребителите, които искат да ползват услугите на автомобилите UberX, трябва да свалят мобилното приложение, което е налично за трите най-популярни операционни системи – iOS, Android и Windows Phone. След това трябва да се регистрират, като се изискват име, фамилия, номер на мобилния телефон и валидна кредитна/дебитна карта. За да работи приложението, трябва да се включи GPS приемникът на смартфона. То намира най-близката кола на Uber при повикване. Потребителят може да види модела на колата, имената и снимката на шофьора и рейтинга, ако предишните му клиенти са го оценили. Тарифата се изчислява на базата на изминатото разстояние по данни на GPS-а на клиента и шофьора, като накрая на пътуването плащането става автоматично от въведената карта. Uber удържа комисион, а останалото остава за шофьора.

Колко струва

Макар очакванията да бяха за по-високи цени от тези, които предлагат таксиметровите превозвачи, американската компания излезе с по-евтини тарифи. Цената на Uber е 70 ст. за повикване плюс 40 ст. за изминат километър, както и 20 ст. за минута. Тарифата се изчислява, като се събере таксата за повикване и се добавят парите за изминато разстояние и времето, за което сте стигнали до крайната точка. Минималната цена за превоз е 3 лв., която потребителите могат да платят. Също толкова е и таксата за отменена поръчка. Uber предлага специална промоция за първите три месеца от ползване на услугата. Всички новорегистрирани потребители имат право на две безплатни пътувания в рамките на 30 лева всяко, като офертата важи до 20 февруари. За да активират промоцията, в изтегленото приложение се въвежда промокодът UBERXSOFIA.

От Uber не уточняват колко точно шофьори ще използват след пускането на услугата.

"Все още сме в тестова фаза и наличните Uber са ограничен брой, но работим усилено да изкараме повече коли на пътя", обявиха от компанията в прессъобщение до медиите.

Кой може да стане шофьор

Макар че се води приложение за споделено пътуване, за да може да станете шофьор на Uber, трябва първо да бъдете одобрени от компанията. Базовите изисквания са притежаването на изправен автомобил, производство след 2005 г., който да е седан с четири врати. Шофьорите трябва да са навършили 24 години, да имат валидна шофьорска книжка и да преминат през проверка на компанията.

Местните опасения

Uber се представя като мобилно приложение за споделени превози. Но реално компанията избира кои могат да стават шофьори и да предлагат подобен тип услуга. Което я поставя доста близо до таксиметровите оператори. В България всички таксиметрови дружества, за да работят като такива, трябва да получат лиценз от Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация" към транспортното министерство. Водачите пък трябва да разполагат със специално удостоверение и да са преминали тест, че са психологически годни за тази работа. През подобен тест шофьорите на Uber не преминават. Проблемите идват от факта, че законът в страната не позволява да се превозват пътници срещу заплащане без нужните регистрации. Но "Автомобилна администрация" може да спира и санкционира леки коли само ако са таксита. Тоест, за да се провери кола, инспекторите трябва да действат съвместно с КАТ. За да се докаже, че превозът е срещу заплащане, а не на приятелски начала, са необходими показания от свидетели. Наказанията са шест месеца наказателен паркинг за автомобила и 1500 лв. глоба за водача, като актовете могат да се обжалват в съда. При повторно нарушение времето на наказателен паркинг и глобата се умножават по две.

Международните проблеми

Uber вече изпитва на гърба си проблеми с регулаторите в различни държави и градове. Услугата беше забранена в редица градове като Брюксел, Берлин, а властите в редица страни наложиха глоби на компанията под претекст, че действа като нелегална таксиметров оператор. Последните подобни действия бяха предприети от властите в Индия, след като неин шофьор е обвинен в изнасилване на 26-годишна потребителка на мобилното приложение. Дейността на Uber в Делхи е преустановена, докато тече полицейското разследване.
 
От: За Uber

Нали се сещате какво ще стане тук. Бакшишите са може би най-задружната гилдия и в момента в който усетят, че тия ги ебават в джоба, ще блокират движението и Убер ще излетят от БГ както са излетели и от други градове и държави
 
От: За Uber

За мен не лудост. Никога не бих се качил в колата на някакъв непознат, който не се регулира и контролира. Регулациите и контрола са хубаво нещо. Сега влизам в таксито и му казвам - намали климатика, отвори джама, смени музиката, карай от тука, от там, прави това, онова. После си ми дава касова бележка. Иначе относно сигурността, ако стане нещо, кой ще носи отговорността?
 
Re: От: За Uber

Нали се сещате какво ще стане тук. Бакшишите са може би най-задружната гилдия и в момента в който усетят, че тия ги ебават в джоба, ще блокират движението и Убер ще излетят от БГ както са излетели и от други градове и държави

Да, те там са се събрали куцо и сакато и почне ли някой да ги гъбарка, ще стане зле. :)
 
От: За Uber

Гледайки изискванята им за нови шофиори, защо ли си мисля, че колите им (а и шофиорите) ще са доста по-добре от гадните, мазни бакшиши...

Алтернативи на тахитата има по цял свят и функционират доста добре. Превузодството в цената и по-бързя сервице карат доста хора да изберат точно тази услуга.
 
От: За Uber

Нали се сещате какво ще стане тук.

Да, аз се сещам :)
Всички таксита ще спрат да плащат лиценз и държавата ще се намеси.

Освен това не знам колко хора биха плащали такси с кредитна/дебитна карта...
за да ги ползват, трябва да имат:
- смартфон
- дебитна/кредитна карта

най-младите нямат карта, най-старите нямат смартфон
от средните махаме тези които не биха ползвали картата с тази цел и то колко останаха?

ще бъдат удобни само на хората които пътуват редовно с такси (а те не са много за дългите разстояния - защото минималната сума доколкото прочетох е три лева, т.е. трябва да минаваш поне 5 км. ... метрото става все по-голямо и разстоянията намаляват (убер ще трябва да намлят минималния пробег поне на два км.))...а тези които само от време на време пътуват, едва ли биха се регистрирали

така като помислиш, не представляват особена заплаха..но факт е, че са нелоялна конкуренция и всички биха могли да се възползват от тази вратичка
 
Гледайки изискванята им за нови шофиори, защо ли си мисля, че колите им (а и шофиорите) ще са доста по-добре от гадните, мазни бакшиши...

Алтернативи на тахитата има по цял свят и функционират доста добре. Превузодството в цената и по-бързя сервице карат доста хора да изберат точно тази услуга.

Винаги конкуренцията е пораждало качество. Нямам нищо против сегашните таксиджии, но няма да е лошо да се предложи и нещо като алтернатива в тези услуги. Аз лично от доста време насам ползвам повече Drink and Drive, само в много специфични случаи стигам до таксита. Сега може и да не се наложи, гледайки тази услуга. Имам много против тези таксиджии, които или гледат да направят едно 50 лева от Окръжна болница до Орлов мост или такива, които за по-малко от 5 лева няма да си мръднат пръст и ти обясняват "Вижте колегата". Такива трябва тотално да отпаднат от този бизнес, независимо към коя фирма са или са на свободна практика, такива паразити не трябва да има, за това услуга като Uber ще има успех тук, а тия глупаци, ако искат и да затворят и центъра с протести. Народът няма да ги разбере, защото това е нищо повече от конкуренция, реално застрашени са точно тези, които не могат да са конкурентни на услугата. А такива са може би едно 60% по мои наблюдения.

Или като пътувам с влак, трябва да ходя от автогарата да с хвана такси, за да се врътна да взема жената и да се приберем. Супер далавера, няма що. Така, че аз с доста голямо нетърпение очаквам тази услуга да се промотира добре тук и да придобие голяма популярност. Няма да се учудя ако тръгнат вирал колажи, които усмиват сегашните бакшиши и техните лоши навици да цакат клиентите си. Във Варна и В.Търново (защото с тези градове мога да сравня) го няма този момент, в който седиш и се молиш някой да те вземе за под 5 лева. То реално във В.Търново всичко е на близки разстояния, но във Варна не е така, но пък там си те карат.

П.П: @.gnom, добре дошъл при нас и приятен престой тук.
 
От: За Uber

молиш някой да те вземе за под 5 лева.

спокойно де! Убер нямат изисквания за минимална сума!

Минималната цена за превоз е 3 лв., която потребителите могат да платят.
опссс.. :cry: (дааа..знам! сега ще кажеш, че по-добре 3 лв., отколкото 5 :mrgreen: )

+

Цената на Uber е 70 ст. за повикване

+

плюс 40 ст. за изминат километър

A demonstrator kicks a car, suspected to be a private taxi during a 24 hour taxi strike and protest in Madrid, Spain on June 11, 2014 . The protest was against unregulated competition from private companies, in particular, Uber.

uber3.jpg
 
Последно редактирано:
Re: От: За Uber

спокойно де! Убер нямат изисквания за минимална сума!


опссс.. :cry: (дааа..знам! сега ще кажеш, че по-добре 3 лв., отколкото 5 :mrgreen: )

+



+



A demonstrator kicks a car, suspected to be a private taxi during a 24 hour taxi strike and protest in Madrid, Spain on June 11, 2014 . The protest was against unregulated competition from private companies, in particular, Uber.

uber3.jpg

Еми аз реално за по-малко от 3 лева не знам къде мога да отида, по-добре пеша. :)

А цените са по-тънки: http://www.oktaxi.net/ - поне тази фирма ми е най-така....отличаваща се сред останалите. :)
 

Горе