Избор на счетоводител

mazoku

Member
Здравейте,
тези дни ще наемам счетоводител и ще започвам работа като малка фирма. Въпросът ми е, как да разбера счетоводителя има ли опит с международни плащания с или без пейпал. Какъв е минимумът въпроси които трябва да задам?
 
търси някой с препоръки, а не някой ,който ще ти вземе най-ниската такса на месец. Ти не трябва да му задавш въпроси, а да обясниш каква ще ти е дейността, какви платежни системи ще ползваш, какво ще предлагаш и на какви клиенти.
 
С тея международни плащания много внимавай със счетоводителя, че има големи некадърници. За една фактура от адуордс не ме питай какви пари ме изплющяха навремето на едната фирма... Не знаела милата овчица за вътрешнообщностните сделки, ддс-то и тн., че аз ли да знам деба тво... :) Ае да не почвам, че като се сетя и се изнервям....

Търси някой, който се занимава с клиенти като теб отдавна. Пусни питане тука във форума за твоя град, все някой ще те насочи.

Здравейте,
тези дни ще наемам счетоводител и ще започвам работа като малка фирма. Въпросът ми е, как да разбера счетоводителя има ли опит с международни плащания с или без пейпал. Какъв е минимумът въпроси които трябва да задам?
 
Явно никога до сега не си ползвал подобни услуги, а и много като теб идват тук да питат общи въпроси, без капка конкретика. Когато си търсиш счетоводител, ще те питат най-различни неща, като най-важните от тях са:

1. Форма на организация на бизнеса - ЕТ, ООД, ЕООД, АД, СД и т.н.
2. Новорегистрирана фирма или действаща фирма
3. Предмет на дейност - продажба на стоки, доставка на услуги
4. Клиенти - местни, EU, извън EU
5. ТРЗ - фирмата има ли служители или няма (това обикновено го числят към допълнителните услуги) - основно заради увеличения документо оборот по изготвяне и поддържане на изрядни трудови досиета
6. ДДС регистрация - мноооооогооооо важна точка! - за хора като теб зависи основно от точка 3 и точка 4, т.е. какво ще предлагаш и на кого ще го предлагаш.
7. Касови операции - т.е. дали ще имаш касов апарат или не
8. Платежни системи - 99% от тези платежни системи се отчитат като разплащателни сметки в чужбина, така че единствената философия е как ще се осчетоводяват средствата по време на трансфера към БГ сметката ти, който обикновено отнема повече от 24 часа и валутните разлики в зависимост от това какви валути ще се използват.
9. За работещи фирми, обикновено питат за документооборота - т.е. какви документи и колко на брой са на месечна база - разбирай получени фактури, издадени фактури, декларации, ведомости и т.н. Ако някой почне да те пита за това какъв паричен оборот имаш, а не колко и какви документи получаваш / генерираш на месец, бегай настрани с 200. Ценообразуването не трябва да е обвързано с това какви обороти генерираш, а с това колко работа извършва фирмата за генерира този оборот.
10. Тристранна логистика или комисионна дейност - разбирай dropshiping или affiliate. Ако и двата термина не говорят нищо на счетоводителя , значи ще имаш проблеми при подобни сделки, особенно се неместни клиенти - разбирай извън BG и EU

Това горе е само финансово-счетоводната тъмнина на въпроса. Като те погне я икономическа полиция, я КЗП, я някоя друга подобна организация ще се цъкнеш в един друг филм.
 
Колега не залагай на типа "самотния рейнджър", избери си някоя счетоводна къща да ти е мирна главата.
 
  • Like
Реакции: Anly
Колега не залагай на типа "самотния рейнджър", избери си някоя счетоводна къща да ти е мирна главата.
А да... и те плеснат при някой оперативен, който има още 100 фирми за обработка и твоята понеже ще е малка ш си 9тата дупка на кавала... не се връзвай на тази хуйня
 
1. ЕООД
2. Нова фирма
3. Това е малко сложно, искам да прекарам всичко през една фирма
- онлайн магазин за продажба на козметика
- адсенс приходи
- адмоб приходи
- гугъл плей стор приходи
- знайни и незнайни рекламни мрежи приходи (поне още 2, ползват пейпал)
- продажба на услуги(драскане на код) за международни клиенти(еу, сащ, канада)

Още разсъждавам над идеята за физически магазин. За момента не.

9. Документообработка - регистрация по ДДС явно ще се наложи, Какво друго тук. Служителн за момента 1 - т.е аз като управител и собственик.
10. Не смятам да работя с тези двете за момента, но още не съм проверила детайли. Може да се окаже, че няма много повече да натовари останалите неща и да може да се добави без много усложнения.
 
А да... и те плеснат при някой оперативен, който има още 100 фирми за обработка и твоята понеже ще е малка ш си 9тата дупка на кавала... не се връзвай на тази хуйня


Типажите и сам войнът е войн обикновено не са в час с много нови неща, нито имат възможност да ходят на обучение или курсове. Не е задължително да се мята на най-големите в бранша, но една средна по размер счетоводна къща хем ще му свърши идеална работа, хем ще му е по джоба.
 
Типажите и сам войнът е войн обикновено не са в час с много нови неща, нито имат възможност да ходят на обучение или курсове. Не е задължително да се мята на най-големите в бранша, но една средна по размер счетоводна къща хем ще му свърши идеална работа, хем ще му е по джоба.
А ти защо си мислиш, че в средно голяма или голяма ще го засилят към главния счетоводител, който има достатъчно опит. Тези, които вършат масовката са по-незапознати и от типажи, които ти описа като "и сам войнът е войн"
 
А ти защо си мислиш, че в средно голяма или голяма ще го засилят към главния счетоводител, който има достатъчно опит. Тези, които вършат масовката са по-незапознати и от типажи, които ти описа като "и сам войнът е войн"

Личен опит му се вика. Първия ми счетоводител беше самосиндикална нинджа и на 3тия месец ми докара икономическа полиция, да не говорим за месечната такса 50лв . Вече четвърта година съм кум една счетоводна къща и нямам никакви проблеми срещу сумата от 220лв на година
 
Личен опит му се вика. Първия ми счетоводител беше самосиндикална нинджа и на 3тия месец ми докара икономическа полиция, да не говорим за месечната такса 50лв . Вече четвърта година съм кум една счетоводна къща и нямам никакви проблеми срещу сумата от 220лв на година
1 фирма с 2-ма счетоводдителя не е опит, а късмет. Като минеш като собственик / съдружник през 10 най-малко и още 2 пъти по толкова счетоводители, одитори и прочие тогава можеш да го наречеш опит
 
  • Like
Реакции: Sky
1 фирма с 2-ма счетоводдителя не е опит, а късмет. Като минеш като собственик / съдружник през 10 най-малко и още 2 пъти по толкова счетоводители, одитори и прочие тогава можеш да го наречеш опит

Този опит до сега ми е достатъчен.
 
Не че нещо, ама това 220 лв. на година малко несериозно ми звучи....

Личен опит му се вика. Първия ми счетоводител беше самосиндикална нинджа и на 3тия месец ми докара икономическа полиция, да не говорим за месечната такса 50лв . Вече четвърта година съм кум една счетоводна къща и нямам никакви проблеми срещу сумата от 220лв на година
 
Не че нещо, ама това 220 лв. на година малко несериозно ми звучи....
Въпрос на договорка и обем работа.... има и за по-малко.
 
Не че нещо, ама това 220 лв. на година малко несериозно ми звучи....

За да е сериозна една счетоводна къща трябва да се плаща 200 лв на месец ли?
 
Въпрос на договорка и обем работа.... има и за по-малко.

Де да знам... Малко ми се вижда, то това е за нещо супер малко, без ддс. Аз не че се имам неща за крупен бизнесмен, ама на мойта работа, това не ми стига за месец...
 
За да е сериозна една счетоводна къща трябва да се плаща 200 лв на месец ли?

От мойта гледна точка ми се вижда супер малко, от друга може да е ок. Аз като съм търсил, никой не ми обявява цени дори леко близки на тези, не знаех че има и такива оферти.
 
Здравейте,
тези дни ще наемам счетоводител и ще започвам работа като малка фирма. Въпросът ми е, как да разбера счетоводителя има ли опит с международни плащания с или без пейпал. Какъв е минимумът въпроси които трябва да задам?

Питай счетоводителя ти дали има клиенти, който ползват PayPal, Moneybookers/Skrill и/или оперират онлайн магазини или уеб бизнеси. Според отговорът ще разбереш дали счетоводителят ти има опит с тази материя.
 
Според мои наблюдения цените на счетоводство на малка новостартирала фирма е около 150 до 250 лв на месец. Цената зависи най-вече от броя документи. Когато вече има и служители, цената е по-висока и включва изчисляване на заплати, осигуровки и т.н.

Да спестяваш от счетоводител е много лоша идея, която завършва с 1-2 години розово неплащане на данъци и в последствие запорирани сметки и дела с НАП.
 

Горе