Явно никога до сега не си ползвал подобни услуги, а и много като теб идват тук да питат общи въпроси, без капка конкретика. Когато си търсиш счетоводител, ще те питат най-различни неща, като най-важните от тях са:
1. Форма на организация на бизнеса - ЕТ, ООД, ЕООД, АД, СД и т.н.
2. Новорегистрирана фирма или действаща фирма
3. Предмет на дейност - продажба на стоки, доставка на услуги
4. Клиенти - местни, EU, извън EU
5. ТРЗ - фирмата има ли служители или няма (това обикновено го числят към допълнителните услуги) - основно заради увеличения документо оборот по изготвяне и поддържане на изрядни трудови досиета
6. ДДС регистрация - мноооооогооооо важна точка! - за хора като теб зависи основно от точка 3 и точка 4, т.е. какво ще предлагаш и на кого ще го предлагаш.
7. Касови операции - т.е. дали ще имаш касов апарат или не
8. Платежни системи - 99% от тези платежни системи се отчитат като разплащателни сметки в чужбина, така че единствената философия е как ще се осчетоводяват средствата по време на трансфера към БГ сметката ти, който обикновено отнема повече от 24 часа и валутните разлики в зависимост от това какви валути ще се използват.
9. За работещи фирми, обикновено питат за документооборота - т.е. какви документи и колко на брой са на месечна база - разбирай получени фактури, издадени фактури, декларации, ведомости и т.н. Ако някой почне да те пита за това какъв паричен оборот имаш, а не колко и какви документи получаваш / генерираш на месец, бегай настрани с 200. Ценообразуването не трябва да е обвързано с това какви обороти генерираш, а с това колко работа извършва фирмата за генерира този оборот.
10. Тристранна логистика или комисионна дейност - разбирай dropshiping или affiliate. Ако и двата термина не говорят нищо на счетоводителя , значи ще имаш проблеми при подобни сделки, особенно се неместни клиенти - разбирай извън BG и EU
Това горе е само финансово-счетоводната тъмнина на въпроса. Като те погне я икономическа полиция, я КЗП, я някоя друга подобна организация ще се цъкнеш в един друг филм.