lqllqlq
Well-Known Member
Иска ми се да дискутираме малко по темата до колко има смисъл един онлайн магазин да е направен и структориран по практиките, които многократно са разисквани тук, а и не само. Отварям скоба, че всеки има и собствена визия какво значи "добра структура, но общи вид в повечето случай е сходен и давам пример със себе си, а нека и останалите да споделят:
На ниво магазин категории, които ясно разделят различните типове/видове продукти
На ниво продукт и описание:
1. Голяма и хубава снимка
2. Ясно видим бутон Поръчай
3. Ясно и описателно заглавие съдържащо основни параметри/характеристики на продукта
4. Описание, което съдържа:
4.1 Кратко описание на продукта
4.2 Кратко описание на характеристиките му - кое какво е
4.3 Видео презентация за да е видим на 360 градуса продукта, или close-up изображение
4.4 Характеристики на продукта
4.5 Демо видео от работата/ползването
4.6 pdf с подробни характеристики
4.7 Кратка информация за марката
4.8 Софтуер (ако има такъв приложим) за ползване на продукта
4.9 Видео за разопаковане - тоест запознаване с пакетажа
Лично аз не се сещам за още неща, но какво установявам за посетителите (без претенция за абсолютна точност на статистиката)?
1. Най-много 1 от 10-12 души дори се оглежда за да види категориите и да влезе в правилната
2. Най-много 1 от 15 прочита заглавието
3. Най-много 1 от 20 чете параметри и описание
4. Най-много 1 от 30 е гледал клиповете, но пък задават въпроси за неща, които са в тях (например: как работи?)
5. Най-много 1 от 50 изчита написаното и пита логично, тоест прочел, но се нуждае от уточняваща информация по прочетеното
мога да продължа още доста, но няма смисъл.
И тук аз се питам: Какво значение имат стотиците човекочасове труд вложени в качествено описание и презентация, след като потребителят е или толкова мързелив или толкова прост, че дори на готово представена информация да не поема? Преди да спорим за това си дайте сметка, че подобна структура предлага всички възможни дразнители: видео, текст, снимка
И тогава идва и другото: Ако се абстрахираме от добрите практики, то реално поведението на потребителя е същото като в магазин с продуктова страница съдържаща само кратко описание. Какво правим тогава?
Не на последно място класирането: Да, може би, а и се предполага, че подобна структура и описание ще са от голяма помощ в класирането. Да, ама не е точно така. И преди да се включат в този въпрос оптимизаторите да доуточня: Помнете, че магазин се прави първо за хората, после за търсачките. И второ: да сме на ясно, че перфектно организиран от оптимизационна гледна точка няма. Все някой ще посочи пропуск или нещо, което той смята, че не е ок, но според друг е обратното.
И сега сте вие на ход. Какви са наблюденията ви, мнението в насоките описани по-горе?
На ниво магазин категории, които ясно разделят различните типове/видове продукти
На ниво продукт и описание:
1. Голяма и хубава снимка
2. Ясно видим бутон Поръчай
3. Ясно и описателно заглавие съдържащо основни параметри/характеристики на продукта
4. Описание, което съдържа:
4.1 Кратко описание на продукта
4.2 Кратко описание на характеристиките му - кое какво е
4.3 Видео презентация за да е видим на 360 градуса продукта, или close-up изображение
4.4 Характеристики на продукта
4.5 Демо видео от работата/ползването
4.6 pdf с подробни характеристики
4.7 Кратка информация за марката
4.8 Софтуер (ако има такъв приложим) за ползване на продукта
4.9 Видео за разопаковане - тоест запознаване с пакетажа
Лично аз не се сещам за още неща, но какво установявам за посетителите (без претенция за абсолютна точност на статистиката)?
1. Най-много 1 от 10-12 души дори се оглежда за да види категориите и да влезе в правилната
2. Най-много 1 от 15 прочита заглавието
3. Най-много 1 от 20 чете параметри и описание
4. Най-много 1 от 30 е гледал клиповете, но пък задават въпроси за неща, които са в тях (например: как работи?)
5. Най-много 1 от 50 изчита написаното и пита логично, тоест прочел, но се нуждае от уточняваща информация по прочетеното
мога да продължа още доста, но няма смисъл.
И тук аз се питам: Какво значение имат стотиците човекочасове труд вложени в качествено описание и презентация, след като потребителят е или толкова мързелив или толкова прост, че дори на готово представена информация да не поема? Преди да спорим за това си дайте сметка, че подобна структура предлага всички възможни дразнители: видео, текст, снимка
И тогава идва и другото: Ако се абстрахираме от добрите практики, то реално поведението на потребителя е същото като в магазин с продуктова страница съдържаща само кратко описание. Какво правим тогава?
Не на последно място класирането: Да, може би, а и се предполага, че подобна структура и описание ще са от голяма помощ в класирането. Да, ама не е точно така. И преди да се включат в този въпрос оптимизаторите да доуточня: Помнете, че магазин се прави първо за хората, после за търсачките. И второ: да сме на ясно, че перфектно организиран от оптимизационна гледна точка няма. Все някой ще посочи пропуск или нещо, което той смята, че не е ок, но според друг е обратното.
И сега сте вие на ход. Какви са наблюденията ви, мнението в насоките описани по-горе?