КЗП наистина работят! Ето моя опит с тях.

darkenergy_

Active Member
Здравейте колега, искам да споделя една случка с вас, която повиши довериети ми в институциите.

Преди няколко месеца закупих електрически уред от един търговец. За съжаление след ден се оказа, че уредът не работи коректно, а беше в пълна гаранция. Отидох при търговеца, но той ми заяви, че тъй като забравил да попълни гаранцията (не беше попълнил всичко) не може да ми възстанови парите (става дума за сума по-малка от 100 лв). Хвана ме яд, защото заради неговата глупост няма да мога да се възползвам от гаранцията и настоях да ми върне парите или да замени уреда. Той отказа и направи друго - нарече ме изключително нагъл тъпанар и ме запсува. Вместо да го спукам от бой, което мога да направя лесно, защото тренирам бокс от ученик, реших да се възползвам от гражданските си права.

Подадох молба в КЗП. Те ми отговориха, бяха достатъчно любезни ,направили проверка на търговеца и установили, че аз съм в правото си. Освен това открили и други нарушения.

Не знам какво точно се е случило след като КЗП реагираха, но преди няколко седмици ми изпратиха имейл, че търговецът ще бъде глобен за административните нарушения.

Преди две седмици получих повикване в съда като свидетел относно дело, което търговецът е завел срещу КЗП (оспорване на глобата). Разбира се той загуби делото и заплати не само още по-висока глоба, защото бяха доказани и други нарушения (мисля, че към 900 лв стана), но и разноските по делото (та общо се е набутал с минимум 2 бона).

Та каква е поуката - ако просто ми беше върнал парите или заменил продукта, ако се беше държал нормално , аз нямаше да подам оплакване.

Вместо да ми възстанови парите (няма и 100 лв) и всичко да мине наред, опитвайки се да мине тънко захапа дебелия *** . Вярвам, че му преподадох добър урок, по-добър от боя :)
 
От: КЗП наистина работят! Ето моя опит с тях.

КЗП е от малкото институции които работят както трябва, общо взето доста хора са доволни от тях.
 
От: КЗП наистина работят! Ето моя опит с тях.

Да ромбец, паричките са ми върнати, а уреда май остана в съда като доказателство или пък може да са му го върнали.
 
От: КЗП наистина работят! Ето моя опит с тях.

Търговеца не е знаел, че има регистър на рекламациите и книга на рекламациите. Не е знаел, че ако ти приеме рекламацията и си оправи бъга в гаранционната карта - може да ти оспорва гаранционната карта - като каже, че ти си го повредил примерно. Пак отивате на съд, но тогава ще трябва да има извън съдебно споразумение............. а КЗП няма да се намеша, защото се изисква от тях да има всеки търговец КНИГА и РЕГИСТЪР на рекламациите и да се вписват дати и подписи на клиенти и търговци. Копие за клиент - копие за Търговец. Един ден закъснение..... и някой е преебан. Говоря от опита на Търговец връщал пари, до деня когато си купихме КНИГА и РЕГИСТЪР на рекламациите. Продават се по книжарниците.....

Та така..... КЗП действа, ама не винаги. После като им схванах спатиите ....... си гледам сроковете и подписите. Щото всеки купува каквото му падне и си мисли, че Търговците са длъжни свирки да правят или да връщат пари.........
 
От: КЗП наистина работят! Ето моя опит с тях.

Ако някой ми продаде нещо, което не работи по негова вина или ще ми върне парите или ще ми смени стоката или верно ще прави свирки. Без да се обиждаш, ама и ти така ще направиш.
 
От: КЗП наистина работят! Ето моя опит с тях.

Колега , ти сега да не ме изкараш виновен, че съм купил развален уред? Моите претенции бяха да бъде заменен уредът или да ми бъдат върнати парите. Оня като не пожела проблема си е негов, за което си понесе щетите.

Не мисля, че този е имал такава КНИГА. КЗП откриха и други нарушения, без връзка с моето оплакване , поради които глобата за него беше по-висока.
 
От: КЗП наистина работят! Ето моя опит с тях.

КЗП дава шанс и на двата Лагера да си наизустят правилата.... това исках да кажа. Аз като продавам непроверени ел. продукти в гаранция знам ли дали са повредени от производител или от клиент. Не - това не го знам. Интересува ли ме - не не ме интересува. Идва клиента, на 8-9-20 ден и си иска претенциите. Претенциите му ги удволетворявам... подписва се - копие за него копие за него. Нито питам нещо повече нито се обяснявам - казват ми "Това не работи......" аз казвам: "Нали е в гаранция ще го отремонтираме..." - отремонтирваме го - това е спорно как става в България............ та такааааа .............. идва клиента взима го. Пак се подписва - копие за него - копие за мен - отива си в кухнята - включва го и пак не работи.............. идва при мен и почва да си иска парите - тука е тънката уловка.............. вече е късно да си иска парите. Той не знае на коя стъпка има право да си иска парите - а щом си е оставил подписите на съответните документи с копие и в двете страни - КЗП седи мирна...........

Това е уловката и за двете страни - кой какви претенции ще има и в кой момент...............

Като отидете в една стая със 7 инспектори за София и поговорите 3-5 пъти и ви обясняват какво ви трябва за да си вържете гащите, ще осъзнаете, че информацията е пари..............

Да не говорим, че има клиенти оставят гаранцията в оригинал при търговеца............ на доверие. Има и хитреци, които не знаят кое е Сериен номер и ти носят същ продукт взет от братовчеда но с друг серион номер...........

Като върнах 1-2 айде 3 пъти парите - спрях от раз да връщам парите...... просто никой от крайните клиенти не знае за уловките на КЗП.... и закона със срокове и подписи.

Естествено - всичко се решава на съд.... ама съда гледа графологични експертизи и казва:
- Ти подписа ли се........... еми какви претенции имаш за връщане на пари............. може да ти го подменят - може да ти го отремонтират 1 000 пъти до края на гаранцията - но пари не може да ти връщат - вече е късно.
 
От: КЗП наистина работят! Ето моя опит с тях.

Аз поисках уредът да бъде ремонтиран, заменен с друг или да ми бъдат върнати парите. Нищо от това не се случи.

Прав си, че има тарикати, но понякога наистина се случва уредът да се развали без вина на клиента и когато търговецът започне да се държи по необясним начин и да те псува вариантите са три - да подадеш жалба в КЗП, да го съдиш за нанесените обиди или да го спукаш от бой...
 
От: КЗП наистина работят! Ето моя опит с тях.

Стаменов - има срок - в който клиента има право да върне продукта и да му възстановиш парите независимо от всичко - вече не си спомням мисля че беше 14 дни

Има срокове за рекламации и тн.

В общи линии обаче е по добре да мислиш как да си подобриш услугите вместо да се чудиш как да прекараш клиента с рекламацията.

Давам ти пример - попадам на дефектна партида стока на стойност около 2000лв още в самото начало се усещам и я спирам от продажба - сега си ми седи по рафтовете - половината от продадените ми ги върнаха - останалата половина която съм сигурен че също е дефектирала не са ме търсили за рекламация защото на хората не им се занимава - Ако се направя на луд мога да я продам цялата партида и да избия част от разходите разчитайки че голяма част от хората няма да си правят труда да правят рекламации - Аз обаче няма да го направя защото тия пари дето ще изкарам от дефектна стока ще ми направят щети за много повече пари като негативна реклама.
 
От: КЗП наистина работят! Ето моя опит с тях.

Мен пък като търговец бяха ме привикали в КЗП един път. За някакви 19 лева беше. Не бил доволен от продукта и от обслужването и не бил го получил в срок. Казах им на фона на 10 000 клиента които имам и са доволни, нормално да има някой недоволен. Станах от столчето и си заминах. Нищо нямаше след това. Нито са ме търсили нито нищо.
Ама понякога се чудя колко малоумен може да бъде клиента. От доста 3.70 един клиент получил 3.90 доставка и пуснал жалба в ГДБОП и аз получавам призовка на мое име да се явя. 2 дена шах какво става. Като отидох за 20 ст. била жалбата. Казах му на онзи от БОП-а ако не го е срам да ходи по Ийзипей да преведе парите и той човека си мислише че е някакво объркване с 20 ср. или 20 лева...
Направо понякога се чудя с толкова малко мозък как живеят някои хора...
 
От: КЗП наистина работят! Ето моя опит с тях.

Моя случай с КЗП е още по фрапантен. Купувам си доста известна марка уиски от една верига магазини. Умишлено не споменавам имена. Отварям, разливам в чашите и отпиваме всички и всеки се чумери и мръщи. То тфа уиски фалшиво. Бие на лекарства. Изглежда проблема не е в мен, че не ми харесва. Всичко стана не заради 20-те лева, ами че останах на нова година без уиски :)

Отивам в магазина, говоря с управителя, почнаха едни глупости, нямало ги техните ЕКСПЕРТИ да преценят, абе да съм отишъл пак след 2-3 дена. Отивам пак, ами пак ги нямало, почнаха едни обяснения, че не било електроуред да има гаранция, че не било хранителна стока, ами било алкохол. Поразправяхме се малко... нем, не щат. Един мейл до КЗП със сканирана касова белжка и никъв отговор. След един месец ми звъни един непознат номер и ме викат във въпросния магазин да си взема парите. И така де. Другата година ми се случи същото, пак с марково уиски пак с известна верига, но не ми се занимаваше пак. Тая година уискито си беше както трябва :)

Бях цитирал в мейла и съобщние от сайта на търговеца, че без въпроси и спънки ти връщат парите, ако не си доволен от качеството. Незнам заради това ли беше, ама бях приятно изненадан.
 
От: КЗП наистина работят! Ето моя опит с тях.

Мен пък като търговец бяха ме привикали в КЗП един път. За някакви 19 лева беше. Не бил доволен от продукта и от обслужването и не бил го получил в срок. Казах им на фона на 10 000 клиента които имам и са доволни, нормално да има някой недоволен. Станах от столчето и си заминах. Нищо нямаше след това. Нито са ме търсили нито нищо.
Ама понякога се чудя колко малоумен може да бъде клиента. От доста 3.70 един клиент получил 3.90 доставка и пуснал жалба в ГДБОП и аз получавам призовка на мое име да се явя. 2 дена шах какво става. Като отидох за 20 ст. била жалбата. Казах му на онзи от БОП-а ако не го е срам да ходи по Ийзипей да преведе парите и той човека си мислише че е някакво объркване с 20 ср. или 20 лева...
Направо понякога се чудя с толкова малко мозък как живеят някои хора...

Намали малко от рибата че тоя ще застреля децата :)
 
От: КЗП наистина работят! Ето моя опит с тях.

Давам ти пример - попадам на дефектна партида стока на стойност около 2000лв още в самото начало се усещам и я спирам от продажба - сега си ми седи по рафтовете - половината от продадените ми ги върнаха - останалата половина която съм сигурен че също е дефектирала не са ме търсили за рекламация защото на хората не им се занимава - Ако се направя на луд мога да я продам цялата партида и да избия част от разходите разчитайки че голяма част от хората няма да си правят труда да правят рекламации - Аз обаче няма да го направя защото тия пари дето ще изкарам от дефектна стока ще ми направят щети за много повече пари като негативна реклама.

Добро утро.

Ние такива неща също не продаваме. Или се връщат на Доставчика - Производителя или се намаляват в % заради дефекти или се продават на приятели на доставни цени или спираме да работим с тоя доставчик.

Но аз от опит съм фиксирал няколко типа Клиенти:

1 - КЗП маниаци ... кефи ги да си правят гаргара с Търговците, само защото имат Лаптоп и знаят пощата на КЗП. Те си мислят, че Търговеца е човек зъл и с лоши намерения и винаги им продава боклуци.
2 - Незнаещи клиенти. Те са опасни за самите себе си.
3 - Доверяващи се клиенти на Търговеца - те пък са най-опасни. Те после се превръщат в КЗП маниаците........
4 - Знаещи и информирани - най-готината клиентска група. Идва купува и си заминава доволен....

Аз заради 1-2-3 групи спрях да давам съвети по телефона относно Продукти и мнения за продукти. Също и на живо не правим вече това. Оставихме избора в ръцете на клиента - обсъждаме тривиални неща като десен-материя и ала бала тъпотии. Защото в 99.999% после всички се обръщат срещу Търговеца.... с фрази:

- Вие ми го препоръчахте
- Вие ме посъветвахте да купя това
- Вие не сте ме разбрали какво искам
- Вие не си познавате продуктите

И ала бала и аре пак в КЗП :)
 
От: КЗП наистина работят! Ето моя опит с тях.

А ако се обадиш в КЗП при положение, че си купил нещо от продавалника от човек, който не е търговец могат ли да направят нещо или си гориш? Не става въпрос за много пари, въпросът е принципен.
 
От: КЗП наистина работят! Ето моя опит с тях.

А ако се обадиш в КЗП при положение, че си купил нещо от продавалника от човек, който не е търговец могат ли да направят нещо или си гориш? Не става въпрос за много пари, въпросът е принципен.

Може да мачкаш Продавалника - уязвими са - ако имаш пари и адвокати. Разчитата на това, че сме беден народ. Крият се зад факта, че никой не купува нищо от тях - а те са просто посредник. Закона има за това методика, която не работи без Адвокати и дело.......... добавяте щипка сол от медии, които обичат скандалите - малко червен пипер от Блогъри и Продавалника отива в лайната.......
 
От: КЗП наистина работят! Ето моя опит с тях.

Не няма как да стане с продавалника , ако имаш касова бележка окей , но без няма как.

Касовата бележка не е винаги доказателство. Пояснете, че АКО е купил продукт с Гаранция - какво като отиде с Касовата бележка еди къде си. Като няма Гаранционната карта прикрепена към касовата бележка, кой ще му приеме рекламацията или претенциите.

Продавалника не е за всеки.

Единственият защитен механизъм е системата на Еконт - Бартер или Прегледай преди да платиш. Другото е спорт за силни хора в Търговията.

От 1 000 продажби мои в продавалника 10 са фалшиви - боли ме фара............ имам си безплатен магазин там и лоялни над 300 клиенти и поне 5 профила от различни айпита с различни телефони и имена. Кой може да те улови - никой............ но пък съм честен - просто утроявам продажбите.
 
От: КЗП наистина работят! Ето моя опит с тях.

И аз продавам чат-пат там, ама тва с имената и телефоните е странно, как пращаш през Еконт с различни имена?
 
От: КЗП наистина работят! Ето моя опит с тях.

Стамен , прави разлика между физическо и юридическо лице , КЗп е срещу фирми.Така че на обикновен човек в продавалник с тази институция няма какво да му направиш.
 

Горе