Какви са правилата за митото от Алиекспрес?

kalevna

Member
Доколкото съм питала, ако е под определена сума няма мито, един приятел си беше поръчвал и трябваше да ходи до пристанищната слъжба да плаща мито за да си вземе стоката?
Какво е ограничнието, някой знае ли?
 
15 долара е прага, но е много много трудно да се каже дали нещо ще мине без проверка или ще го спрат. Имал съм поръчки над тази цена и не са ги спирали. Иначе поне вече не трябва да се ходи до там - пощите те представляват (след като ги упълномощиш) и после си плащаш таксите в локалния ти клон при получаване на стоката. Всичко се праща по мейла като снимки от сайта и плащането от банката или пейпала ти. Даже може да искаш куриер до врата (по тела ще ти кажат какви пари струва).
 
15 долара е прага, но е много много трудно да се каже дали нещо ще мине без проверка или ще го спрат. Имал съм поръчки над тази цена и не са ги спирали. Иначе поне вече не трябва да се ходи до там - пощите те представляват (след като ги упълномощиш) и после си плащаш таксите в локалния ти клон при получаване на стоката. Всичко се праща по мейла като снимки от сайта и плащането от банката или пейпала ти. Даже може да искаш куриер до врата (по тела ще ти кажат какви пари струва).
Сигурно ли е? Понеже в 1 сайт прочетох, че било до 20 долара?
 
Сигурно ли е? Понеже в 1 сайт прочетох, че било до 20 долара?

Не, не е сигурно...аз пък в един сайт прочетох, че до 100 долара не се дължи нищо на никой...ама не помня кой беше сайта и към коя дата бе валидна информацията :)))

Ето, погледнете този пост по-долу - абсолютно точно там е обяснено всичко. Нямам идея кой е автора и нямам нищо общо с блога.

http://aliexpressbg.blogspot.bg/2016/08/blog-post_27.html
 
Добре е да се четат и старите теми от НОВИТЕ членове на форума. В случая, отговорът е даден отдавна. Тук.

Относно доказателствата, изискват МИНИМУМ 3 ВИДА: от сайта Product Page + Order Page + Payment/Transaction (PP/CC/Bank Statement) + такса 12 лв. (от 01.07.2016) за „оПРОСТяване“, т.е. митническо представителство услуга.

От 2021г. по план, преди дни имаше и анонс, всичко си върви в срок относно прецакването и на buyers, и на merchants. Т.е. и тези под €15 ще попаднат под „ударите“ на изискванията, практически вече няма да има праг, както досега.
 
От личен опит казвам , не всичко над дадената сума го хващат. Имал съм стоки и за над 100 долара - не ми ги спряха. Ако ти задържат нещо , се пращат снимките на плащанията на един мейл на бгпощи и те ти освобождават пратката и си я взимаш и плащаш мита и такси директно при получаване - за мен , човек който един път съм се блъскал по митниците да освобождавам един лаптоп , това е огромно ама огромно облекчение и спестяване на време.
 
От личен опит казвам , не всичко над дадената сума го хващат. Имал съм стоки и за над 100 долара - не ми ги спряха. Ако ти задържат нещо , се пращат снимките на плащанията на един мейл на бгпощи и те ти освобождават пратката и си я взимаш и плащаш мита и такси директно при получаване - за мен , човек който един път съм се блъскал по митниците да освобождавам един лаптоп , това е огромно ама огромно облекчение и спестяване на време.
Т.е. да обобщим, че това е България и не може да има нищо сигурно :) Това, което казваш е добра опция, със сигурност, моя приятел явно не го е знаел, или не е било въведено, той се беше опитал да играе "нечисто" и уж се бил уговорил да сложат цена под истинската за да не плаща мито, само че те не го направили и трябваше да пътува до Варна за да си вземе стоката.
От друг знам, че е получавал стока с червена и зелена лепенка - хем без мито, хем със мито :)
 
Искам да попитам който е поръчвал от алиекспрес, пише ми че пратката е изпратена на 17. 12 в чужбина, същият ден пише 已交航空公司运输 :), което превода означава самолет... т.е. да очаквам че пратката е със самолет? Тези които сте поръчвали може ли да ми кажете предполагаемо кога трябва да е в България? Дали има шанс да пристингне преди Нова Година?
 
Дали има шанс да пристингне преди Нова Година?
Зависи кой куриер доставя пратката. Ако е безплатна, то в повечето случаи шансът да пристигне в страна от ЕС за по-малко от 14 дни е нулев, особено около лудницата покрай европейските празници. Най-вероятно ще пристигне в ЕС към 10-15 януари, ако хване посоката преди пренасочването на наплива на китайски стоки за руското Рождество..

Поне засега. Със Северния морски път и жп-Пътя на коприната през Монголия, Казахстан, Русия и Беларус до Германия и Великобритания, сроковете на доставка ще намалеят.

P.S. 已交航空公司运输 означава, че вече е доставена. Предполагам, се има предвид доставянето й на терминал за отпращане извън Китай. Ако се пусне тракинг-номерът на http://www.17track.net/en/, то ще може да се даде повече информация.
 
Последно редактирано:
Ако поръчката идва с DHL тази седмица ми взеха за пратка от $80:
- 24лв доставка на пратката от София до посочения от мен град (4 дни доставка за скромната цена от 24лв, да вземат да бачкат с Еконт по-добре...)
- 25лв ДДС
- 20лв такса за оправяне на документите в митницата
- 2-3 часа загубено време.....

По пощата е в пъти по удобно пишеш една бележка те си правят всичко и само им плащаш, повече с DHL едва ли ще поръчам дори и да ми го дават безплатно като доставка....
 
От DHL до DHL има разлика. Всъщност, не се сещам компания, която да не се е побългарила в България (в лошия смисъл). 3 примера:

1. DHL Дойчланд. Предлагат пощенска услуга, пратки от по 30 кила пристигат от Германия до България в рамките на 3-4 дни за 10 евро. След което ги поема DHL България. Пратка от четвъртък ми я доставят във вторник, с което срокът на доставка от Германия се увеличава двойно. Няма предварително уведомление за доставката, освен по телефона 5 минути преди паркирането. Ако решиш да пратиш подобна пратка от България в Германия, то цените почват около 200 евро. Щото DHL България не предлагат подобна на DHL Германия пощенска услуга.

2. Федерал Експрес. От западната част на САЩ (Калифорния) до България стоката пристига за по-малко от две седмици. В България имат представител, когото упълномощявам да освободи пратката от митницата (мита, ДДС и т.н.). Правя сам пълно описание на всеки артикул (материал, категория и т.н.) Пратката се забавя с 1 месец на територията на РБ, с което изпускам предназначението й - абитуриентските балове. Сега се вмирисва в склада в очакване на следващите.

3. DPD. Немска фирма, с която не съм работил преди, ползва само тях за доставки извън Германия. В България си имат представител, издирен от мен чрез Гугъл. Всъщност, него вече го няма, тъй като е купен от Speedy (което също научавам през Гугъл). Пратката пристига в България за 5 дни, след което над 7 пъти в тракинга пише, че адресатът не може да бъде открит. Благодарение на отзивчиви служителки от Спиди, разбирам, че имало грешка в телефонния номер (вместо + изпращачът е написал 0 (?!) и накрая след 2 седмици благополучно си взимам пратката от офис на Спиди, макар че съм си платил доставката на конкретен адрес.
 
Последно редактирано:
По 1, „малкият факт“, че „държавната DE поща“ = „Deutsche Post DHL Group“ приватизирана и частна. Докато у другите страни по света, DHL са си „отделни“ и частни.

За danko:

18951019_10203254917570507_6449234045719048572_n.jpg


Другият път, повечко ровене из fB Groups.

По Пишман пощата никога не е било „удобно“, освен ново бръснене за кинти от 01.07.2016г. нататък, спазване на ЕК „директива“ (BS).

Link 1 + comments + Link 2 + Link 3 (постовете на MadBoy79 относно „сам представляването“).

Ако се изпитва „кеф“ от това бръснeне: 3.50 (до 01.07.2016) + 12 (митническо представителство) + 20% VAT + часове, то аз – не изпитвам. Навярнои купища хора, правили подобни „освобождавания“. Пишман пощата си самозатриха и fB стр. преди 6 месеца дори, 2-3-годишни оплаквания се бяха насъбрали, никакви отговори, тотално нищо, както винаги, и накрая им писна на „ръководството“ изглежда. За това, а и поради други фактори, си е „пишман“.

Новите ЛК ще отложиха за 2019г., когато пък ще са с чип + КЕП, съответно още 1г. хранилка за издателите на КЕП-ове и четци. Тъй като, това щеше да бъде сериозен колапс за тях, (smart) хората щяха САМО четци да си купуват, без „годишни абонаменти“ за КЕП renewals, съответно сами попълване на документите за освобождаване, представляване и т.н. къде ли не и какво ли не.
 
Последно редактирано:
Получавали ли сте такова съобщение при тракинга?
Destination Country - Bulgaria(Bulgarian Post) - Web Error[Cache]
A web error has occurred.
1.The carrier's tracking access is temporarily disconnected, under this situation, the carrier's official website has been suspended.
2.Due to unstable network connection, it might be just a temporary network fault.
 
По 1, „малкият факт“, че „държавната DE поща“ = „Deutsche Post DHL Group“ приватизирана и частна. Докато у другите страни по света, DHL са си „отделни“ и частни.

За danko:

18951019_10203254917570507_6449234045719048572_n.jpg


Другият път, повечко ровене из fB Groups.

По Пишман пощата никога не е било „удобно“, освен ново бръснене за кинти от 01.07.2016г. нататък, спазване на ЕК „директива“ (BS).

Link 1 + comments + Link 2 + Link 3 (постовете на MadBoy79 относно „сам представляването“).

Ако се изпитва „кеф“ от това бръснeне: 3.50 (до 01.07.2016) + 12 (митническо представителство) + 20% VAT + часове, то аз – не изпитвам. Навярнои купища хора, правили подобни „освобождавания“. Пишман пощата си самозатриха и fB стр. преди 6 месеца дори, 2-3-годишни оплаквания се бяха насъбрали, никакви отговори, тотално нищо, както винаги, и накрая им писна на „ръководството“ изглежда. За това, а и поради други фактори, си е „пишман“.

Новите ЛК ще отложиха за 2019г., когато пък ще са с чип + КЕП, съответно още 1г. хранилка за издателите на КЕП-ове и четци. Тъй като, това щеше да бъде сериозен колапс за тях, (smart) хората щяха САМО четци да си купуват, без „годишни абонаменти“ за КЕП renewals, съответно сами попълване на документите за освобождаване, представляване и т.н. къде ли не и какво ли не.

Това какво означава ? - 12 (митническо представителство)
 

Горе