Идеята с времето малко се промени. Тъй като пингвини, колибрита и най-вече панди търсят качеството, за да може Google да сервира максимално най-полезни резултати според него на своите потребители, афилиейт сайтовете не са приоритетни за първите места и страници. За това, еволюцията на сайтовете стана такава, че един продуктов афилиейт сайт реално сам без прилежащо полезно за потребителя съдържание, извън това за продукта си, не би оцелял. Единственият начин е да се набие бързо като бранд, но тъй като афилиейтите са просто партньори, то реално бранд си го набива самата програма. Афилиейтите мислят каналите, в които програмата не е силна, а това е почти навсякъде. Да, може да се излезе за нещо от рода на "Product-name Review" или "Product-name <keyword>", но без силен информационен гръб, това ще е един много клатещ се кораб. 5 страници и една кл. дума, която крепи сайта на няколко позиции (кл. дума + комбинации, правени от контента), няма големи шансове.
Вече е модерно и напълно толерирано голям информационен сайт (дори и не толкова голям, нишови също), полезен с много неща на потребителите лекинго да пробутва аф. продукти. Става така и ако забележите доста health ориентирани сайтове са така и могат да правят не лош трафик, респективно продажби. Така освен, че имат обновяващо се съдържание, те предоставят някакво value на потребителите и определено не крещят "Правя сайт, за да правя кинти", което нали се сещате как се възприема от Google, след като си имат едно AdWords за такива схеми.
Малко хора и тръгват с идеята - дай, за да получиш и често се провалят в афилиейтинга. Афилиейтинът от известно време на сам е хубаво да се комбинира с това. Предоставянето на ценно инфо, решаване на проблеми под формата на контент е това value, продуктите, които е се продават - прилежащ (и не акцентиращ) елемент, обвързващ само собствениците с това да могат да създават още съдържание. Google е супер хепи, ако все пак ви пусне малко "аванта" според тях, за да продължавате да виждате смисъл да правите качествено съдържание. Но не е много хепи, ако види някой да минава тънката лайсна.
То и много бизнеси за на принципа на "помогни на хората, а парите са на втори план" и честно казано успяват.
Ако имаш 1000-2000 посещения на ден, заинтересувани в това, което пишеш на сайта, а продукта ти е с приблизителна конверсия 1:50, можем сами да си сметнем, ако успеем добре да ги обърнем и колко пари са това. 20-40 продажби, като вече и комисионата е от значение, както и стойността на продукта.
При хербал продуктите, например, комисионата е 40% от средна продажба $100, което е $40х20-40 = $800-1600 на ден, но това е най-оптимистичния и изчистен като модел вариант. Може да се смъкне да речем конверсията, да речем по-реалистично може да е 1:100, дори 1:150. Което пада с $400-800. После се чистят и други неща, като % комисионна сигурно не е толкова дащен навсякъде, а и може продукта да е с друга стойност и т.н. Но пък имаме един коз тук - трафика не спира на 2К, може да скочи и на 10К на ден....
Всичко е в числата.