Да, защото точно това умение всъщност се подтиска в училищата и после тази грешка трябва да се поправяЦял живот се учи.

Да, защото точно това умение всъщност се подтиска в училищата и после тази грешка трябва да се поправяЦял живот се учи.
И аз , в УНССБакалавър - Икономика![]()
Мисля че пропускате каква е основната идея на образованието. Няма магическо място където отивате за няколко години, получавате всички необходими знания, които някога ще ви трябват и повече никога не се налага да учите. Училището и университетът дават обща култура и учат как систематично да схващате бързо нови знания и умения. По този начин когато се налага да работите ще е по-лесно да вникнете в работата и да я вършите ефективно.
Ще дам един екстремен пример, но същата логика важи и за другите сфери. Ако на ваш роднина е нужна операция за отстраняване на апендикса, кого ще изберете да я извърши: самоук касапин с основно образование или дипломиран хирург? Има много други дейности, от които не зависи човешки живот, но принципът е подобен.
Този метод е съсредоточен повече върху възпитанието, отколкото на образованието. Аз говоря за чисто образование на изградени личности, които вече имат нужната мотивация да се развиват. В университета има неща, които не можеш да получиш другаде. Например, получаваш пряк достъп до едни от най-добрите специалисти в областта, която те интересува и също така се запознаваш и прекарваш дълго време с хора на твоята възраст, които имат същите интереси като твоите. Каква е алтернативата? Да се затвориш у вас и да четеш уроци в нета, докато междувременно се мъчиш да припечелиш някой лев от фрийлансърство или някакъв малък бизнес? Не мисля, че това е по-добре.Четете за метода Монтесори![]()
Не съм съгласен. Да, системата е кофти. Но основният проблем е, че завършилите студенти си мислят, че когато са с хартийката в ръка и трябва да започнат високоплатена работа. А всъщност, те нямат идея от това, което са завършили.
Познавам икономисти - дипломирани магистри, които не знаят какво е гратисен период или пък салдо. Същите обаче имаха самочувствие, че трябва да работят за 1000 + лева. Е, ходиха по интервюта, не ги оцениха. После отидоха в чужбина, не се реализираха. Върнаха се тук и работят за 500+ лева.
Това, което искам да кажа е, че ако ти сам не поискаш да натрупаш експертиза, няма как да успееш. Хартийката само казва на работодателя, че системно си се интересувал от неговата ниша, но сама по себе си не носи нищо значимо.
Това вече е проблем на университетите, че пускат такива студенти да минават през годините и да завършват без да знаят основни неща. Значи оценяването много куца. Как така няма да знае основни термини и модели, а ще завърши?
Моето образование беше много тежко и в допълнение аз го учих и завърших задочно. Но основните ми преподаватели по специалността бяха бивши капитани и казваха, че корабът не може да се кара за 3ка. Или го караш и товариш правилно или го обръщаш или потапяш. Няма средно положение. Съответно или знаеш всичко или незнаеш нищо, защото нещата са навързани и ако някой сегмент липсва това може да е пагубно. Не би ли трябвало да е така във всички образования? И аз и Вие познаваме и сме виждали много висшисти дето хабер си нямат от това, което са учили.