Поради договор е, но както казах, в крайна сметка може да се държи сметката на санитарния минимум според изискванията по договора.
Иначе обслужването в клоновете, които посещавам изключително рядко, сякаш бива. Намерил съм един банков клон, за който ако спазя правилото да не ходя от 5 до 10то число (същото важи и с клоновете на БГ Пощи) заради пенсионерите, ядове не съм имал. Но ми направи впечатление как докато имах работа в техен клон, реших да се възползвам и да сключа здравна застраховка за мен и семейството ми, тъй като щяхме да пътуваме в чужбина....не пожелаха да ми продадат такава. Вместо да ми вземат парите, ми отвърнаха: "елате пак като наближи пътуването". Било рано още, имало цял месец до пътуването (реално - 3 седмици). И аз нали разбирате...ще правя тигели до клона им и обратно за да дам едни 50лв, вместо да се застраховам онлайн.
Миналата седмица получавам съобщение от е-банкирането - "предварително сте одобрен за кредит, свържете се с нас за да разберете за каква сума". Уникален маркетинг имат. Кредит не търся, но дори и да търсих, бих ли си губил времето да звъня и чакам по телефони или да ходя в техен клон за да питам какво е решила някоя глава да ми одобрява?
Сменях си колата това лято и тъй като имам навика да си взема кола на изплащане за максимален период, а после да погася кредита в рамките на 2 години (идеята е, че така има възможност за прехвърляне договора по каското с условия, които се дават само за лизингов автомобил, далеч по-благоприятни от стандартен договор за каско). Преди да направя това, отивам в ДСК да ги питам какви са им условията за лизинг за нов автомобил за лица, работещи на свободна практика. Погледна ме изпод вежди дамата зад гишето и със стил на старши служител на НАП заяви: "ааа минимум 3 години стаж като такъв с пълна справка на получените доходи. Изискванията са като за фирма!". Звъня на управителя на лийз отдела на банката, с която представителя на автомобилната марка работи (преди бях ползвал лизинг от тях, но имаха една служителка, която се държеше като директор) и момчето ми казва - няма проблем, ще си направим справката, вие ни пратете извлечение за 6 месеца назад от сметката, която основно ползвате за получаване на дохода и сме готови. И вярно, всичко се случи гладко, а автомобила бе при мен регистриран в рамките на точно 5 дни.
И така, ето един не съвсем кратък пример, как ДСК губи две сделки, една скромна и една малко по-сериозна, поради неадекватно обслужване и изисквания.