$INeed$
Well-Known Member
Независимо дали ще организирате демонстрация срещу новостроящия се супермеркет, намиращ се извън града или просто кампания, с която целите да защитите дивата природа, знайте, че правилната публицистика е ключа към успешната PR кампания. Добрият PR материал е един от най-ефективните начини за достигне до вашата аудиротия, карайки я да се ангажират към това, което представяте в него. Ще засегнем някои много важни точки, които ще ви помогнат в изготвянето на подобен PR материал.
Нека запознем първо с въпроса: Какво е PR?
PR-ът е стандартизиран начин на комуникация с журналистите. Написан добре, той може да им разкаже историята, която искате да предадете чрез медиите, в които искате. По този начин вие правите работата на журналистите по-лесна, а това означава само едно – те са склонни да преглеждат вашите бъдещи PR материали с приоритет.
Не е тайна за никой, че журналистите получават тоново такива материали всеки ден, за това бъдете сигурен при писането му и оформлението, че ще изпъкнете пред останалите. Така ще успеете и да си извоювате и той да види бял свят.
За какво трябва да е PR?
Най-важното нещо за един PR е съдържанието. И има логика да е така. Това, за което пишете трябва да е интересно за журналистите или те никога няма да го публикуват. Като начало, няма смисъл да им пращате написан PR материал за събитие, случило се преди 2-3 седмици. То се е случило и вече е в миналото. Трябва да пишете за това, което се случва или ще се случи. Например, това може да е пускането на нова кампания, събитиет, което ще привлече интерес, и други подобни.
Интересни за хората. Историите са много популярни, особено в локалните (местните) медии. Хората биха били по-заинтересувани да прочетат за семейството на Джон, живеещ на две преки, засегнато от наводенение, отколкото да четат статистики за това събитие. И двете биха привлекли внимание, но първото със сигурност повече.
Сблъсъкът или скандалът е бил винаги интересен за хората. Чрез дебатите на два фронта, винаги се пораждат разичния в мненията, а от там и добър материал, в който се защитават гледни точки. Бурните сблъсаци винаги са привличали интереса на хората, най-малкото защото всеки от тях взима страна и се разпознава в този, воден от други хора дебат или среща за дискутиране по даден въпрос.
Нестандартните, странни и неочаквани събития също се „харчат“ добре. Всеки от нас би искал да прочете как дядо Гошо от някое село организира надбягване с каруци по повод 300 години от съществуването на селото върху картата.
Много хора се оплакват, че повечето вестнци, списания и сайтове са заляти от новини за известни личности. Ако не можете да се преборите с това, присъединете се към него. Това не означава да поканите 50 Cent на яхтата си. Можете просто да помолите някоя местна звезда да подпомогне кампанията ви.
И накрая – историята ви трябва да се застъпва с интересите на хората, които ще я прочетат или видят. За локалните медии това означава да търсите нещо на местно ниво. Например, ако правителството гласува закон, в който дава повече свобода на големите супермаркети да влязат в малките градчета и села, пишете за това как това ще се отрази на местните магазини и микро-икономика.
Как трябва да изглежда вашия PR материал?
Моля вижте прикачения файл тук: PR изглед.
8 основни правила, които трябва да запомните
1. Познаванена вашите медии – четете местния вестник, слушайте местното си ради, гледайте местната си телевизия, следете местните си сайтове, като по този начин ще разберете какви истории харесват и как ги предават на аудиторията си.
2. Правете PR материалите си кратки, ясни и по темата – висчко събрано на страница, максимум две.
3. Изпратете вашия PR материал в полето на мейла ви – За всеки сличай го прикачете, както и снимките. Гледайте да не е голям, за да не направи проблем при получаването от другата страна.
4. Следете внимателно пътя на вашия PR – по този начин ще си гарантирате, че той е пристигнал. Ако не е, да можете да отреагирате бързо.
5. Избрете точен час и дата за неговото публикуване, за да подскажете на журналистите, че има краен срок, в който е хубаво да бъде публикуван. Пращайте вашия PR материал, преди редакторите и журналистите да са запознали активно деня. Най-добре е сутрин.
6. Ако журналиста не е заинтересуван във вашата история, попитайте го защо - ще е полезно за всяка следваща история, която пишете.
7. Не се отказвайте – може да има хиляди причини, поради които вашата история не е публикувана – по-голяма и интересна история, същата история вече е била публикувана, или не е хванала вниманието на редактора. Продължавайте да се опитвате.
8. Интересният снимков и видео материал би могъл да привлече внимание – най-вече за Интернет, телевизията.
Успехи с писането и ще очаквам вашите коментари и въпроси. До тогава да сте станали много известни с PR-ите си.
Нека запознем първо с въпроса: Какво е PR?
PR-ът е стандартизиран начин на комуникация с журналистите. Написан добре, той може да им разкаже историята, която искате да предадете чрез медиите, в които искате. По този начин вие правите работата на журналистите по-лесна, а това означава само едно – те са склонни да преглеждат вашите бъдещи PR материали с приоритет.
Не е тайна за никой, че журналистите получават тоново такива материали всеки ден, за това бъдете сигурен при писането му и оформлението, че ще изпъкнете пред останалите. Така ще успеете и да си извоювате и той да види бял свят.
За какво трябва да е PR?
Най-важното нещо за един PR е съдържанието. И има логика да е така. Това, за което пишете трябва да е интересно за журналистите или те никога няма да го публикуват. Като начало, няма смисъл да им пращате написан PR материал за събитие, случило се преди 2-3 седмици. То се е случило и вече е в миналото. Трябва да пишете за това, което се случва или ще се случи. Например, това може да е пускането на нова кампания, събитиет, което ще привлече интерес, и други подобни.
Интересни за хората. Историите са много популярни, особено в локалните (местните) медии. Хората биха били по-заинтересувани да прочетат за семейството на Джон, живеещ на две преки, засегнато от наводенение, отколкото да четат статистики за това събитие. И двете биха привлекли внимание, но първото със сигурност повече.
Сблъсъкът или скандалът е бил винаги интересен за хората. Чрез дебатите на два фронта, винаги се пораждат разичния в мненията, а от там и добър материал, в който се защитават гледни точки. Бурните сблъсаци винаги са привличали интереса на хората, най-малкото защото всеки от тях взима страна и се разпознава в този, воден от други хора дебат или среща за дискутиране по даден въпрос.
Нестандартните, странни и неочаквани събития също се „харчат“ добре. Всеки от нас би искал да прочете как дядо Гошо от някое село организира надбягване с каруци по повод 300 години от съществуването на селото върху картата.
Много хора се оплакват, че повечето вестнци, списания и сайтове са заляти от новини за известни личности. Ако не можете да се преборите с това, присъединете се към него. Това не означава да поканите 50 Cent на яхтата си. Можете просто да помолите някоя местна звезда да подпомогне кампанията ви.
И накрая – историята ви трябва да се застъпва с интересите на хората, които ще я прочетат или видят. За локалните медии това означава да търсите нещо на местно ниво. Например, ако правителството гласува закон, в който дава повече свобода на големите супермаркети да влязат в малките градчета и села, пишете за това как това ще се отрази на местните магазини и микро-икономика.
Как трябва да изглежда вашия PR материал?
Моля вижте прикачения файл тук: PR изглед.
8 основни правила, които трябва да запомните
1. Познаванена вашите медии – четете местния вестник, слушайте местното си ради, гледайте местната си телевизия, следете местните си сайтове, като по този начин ще разберете какви истории харесват и как ги предават на аудиторията си.
2. Правете PR материалите си кратки, ясни и по темата – висчко събрано на страница, максимум две.
3. Изпратете вашия PR материал в полето на мейла ви – За всеки сличай го прикачете, както и снимките. Гледайте да не е голям, за да не направи проблем при получаването от другата страна.
4. Следете внимателно пътя на вашия PR – по този начин ще си гарантирате, че той е пристигнал. Ако не е, да можете да отреагирате бързо.
5. Избрете точен час и дата за неговото публикуване, за да подскажете на журналистите, че има краен срок, в който е хубаво да бъде публикуван. Пращайте вашия PR материал, преди редакторите и журналистите да са запознали активно деня. Най-добре е сутрин.
6. Ако журналиста не е заинтересуван във вашата история, попитайте го защо - ще е полезно за всяка следваща история, която пишете.
7. Не се отказвайте – може да има хиляди причини, поради които вашата история не е публикувана – по-голяма и интересна история, същата история вече е била публикувана, или не е хванала вниманието на редактора. Продължавайте да се опитвате.
8. Интересният снимков и видео материал би могъл да привлече внимание – най-вече за Интернет, телевизията.
Успехи с писането и ще очаквам вашите коментари и въпроси. До тогава да сте станали много известни с PR-ите си.
Последно редактирано: