Как отсяваме оферти за оптимизация ако сайта се класира добре?

Re: От: Как отсяваме оферти за оптимизация ако сайта се класира добре?

От моя скромен аматьорски опит със СЕО, мога само да кажа, че сайт от 0 до около 1000 посещения на ден в нишата маркови дрехи/дамаска мода ми отне по-малко от 6-7 месеца да го направя.
Като в това се включва ученето на основата на СЕО на супер боздуганско ниво - повечето беше горила.
Ето ти пример:

Намерих 10000 мейла на фирми със сайтове - миксаж от дейности. Избрах от тях първо мода, дрехи, дамски истории дейностите, а после и всичко друго.
Взех си скрипт да им праща мейли с молба да разменим линкове. Обаче, на моя сайт имам страница (скрипт) където ТЕ ПЪРВИ могат да си сложат линка. Та така получих натурално от фирмени сайтове 200-300 линка с различни кл.думи/фрази. Бех предобрил та бех първи по 'online магазин' и 'онлайн магазин' освен дамските моди дрехи и тн. Обаче пък много хора разбраха за сайта (kupuvalnik тогава, после продадох домейна).
Тогава работеше сега, не знам, но за 2 скрипта по 250 лв имаш резултат.

Та, накратко, при СЕО гаранция-франция, ако имаш времето учи си сам. Ако не, рекламирай (ппц, платени публикации и тн) или прави нещо там през ФБ и тн.
Мое неСЕО спец мнение.
 
Последно редактирано:
От: Как отсяваме оферти за оптимизация ако сайта се класира добре?

А една такава статия колко струва - http://econ.bg/Новини/Нямате-профил...правите-такъв-още-сега_l.a_i.559759_at.1.html

rofl.gif
 
Последно редактирано:
От: Как отсяваме оферти за оптимизация ако сайта се класира добре?

90% от сеу гурутата тук са пълни абдали, както и копирайтърите и дизайнерите...
 
От: Как отсяваме оферти за оптимизация ако сайта се класира добре?

Може да си поръчаш от някой SEO одита само и след това по препоръките сам да вършиш разни неща лека-полека или да ги поръчваш от хора. Така лесно ще се увеличи степента на контрол върху процеса. Важно е да имаш някакто понятие от търсачки и оптимизацията на позиционирането, за да знаеш какво се случва.

Uphero е споменал копирайтърите и дизайнерите. За вторите не мога да кажа нищо, но за копирайтърте имам предположение от къде идва неразбирането и калпавата работа. Повечето хора смесват понятието контентрайтинг и копирайтинг, а в последствие това създава доста грижи.
 
От: Как отсяваме оферти за оптимизация ако сайта се класира добре?

90% от сеу гурутата тук са пълни абдали, както и копирайтърите и дизайнерите...

Това е повече от ясно. Въпроса е как да намерим останалите 10%
 
От: Как отсяваме оферти за оптимизация ако сайта се класира добре?

Това е повече от ясно. Въпроса е как да намерим останалите 10%
Даниел малко по-нагоре го е написал, няма начин да не те метнат.
В твоя случай на 99% съм сигурен, че е нямал физически време да поеме и твоя сайт и накрая резултат няма. И аз тея дни не сварих да изпълня една задача, но не дадох нещо осрано и на две на три скалъпено а се извиних и попитах как да обезщетя човека за загубеното време.
 
От: Как отсяваме оферти за оптимизация ако сайта се класира добре?

Относно SEO /search engine optimization /, за да разберете дали хората си разбират от работата, можете да им зададете няколко основни въпроса:
- Дали са работили с мулти агентни системи?
- Дали са програмирали системи с разпределен интелект?
- Дали са работили със самооптимизиращи системи?

Както се досещате, това е същината на търсещите алгоритми на всички търсачки.
Ако хората, който наемате, имат такъв опит, шансовете ви вашият сайт да стане разбираем и да започне да си комуникира по правилния начин с търсещите алгоритми, се увеличават многократно.

Защото това е целта на search engine optimization, двете системи да почнат да комуникират помежду си.

Относно успеваемостта, за съжаление, никой не може да даде 100% гаранция.
Причината е проста, ако на дадена система за търсене, се сменят параметрите за самооптимизация / прост пример/, човека, който програмира насрещната система, няма как да знае какви промени са направени.
И съответно няма как да постигне 100% резултатност.

Можете да наричате SEO специалистите шамани, магьосници и прочие…
Но когато трябва да гадаеш какви са измененията в основния алгоритъм, нищо не помага, освен добрата интуиция…

Относно цената на такава услуга, нямам представа, но си е скъпичко удоволствие, ако приравня механично цените на подобни проекти, за които съм чувал…
 
От: Как отсяваме оферти за оптимизация ако сайта се класира добре?

Много интересна тема. Докато я четох, толкова неща ми хрумнаха, че половината ги забравих :)

Но ето някои вметки по темата:

- За портфолиото:

Освен ако оптимизаторът не работи все още активно по даден сайт, според мен е необективно да го включва в портфолиото си. Защо? Пример - работя по сайтА.com 8 месеца и се класира както се очаква по дадените фрази, но след това спирам да работя по него. Нормално е да падне в класирането. Другият вариант е, да започне някой друг да работи по него, което може да означава, че или ще се вдигне, или ще падне. Няма как такъв сайт, по който не работи в момента, конкретният SEO да е включен в портфолиото му.

- За гаранциите:

Доста неясен момент от целия процес. Когато даваш гаранции и в двата случая ще "излъжеш"

1. Ако ти обещая, че сайтът ти ще е в топ10 след 3 месеца, а той излезе в топа след 5 седмици - съм излъгал.

2. Обратното - ако ти обещая, че сайтът ти ще е в топ10 след 3 месеца, а той излезе след 4 - пак съм излъгал, само дето ти ще си по-доволен при първата лъжа :)

Тук има един начин на работа, който доста рядко се практикува. Плащане при постигнати резултати. Тогава клиентът е един вид най-защитен, защото плаща само при резултати. Но от друга страна - пак се колебае, дали изобщо, наетият човек ще върши някаква работа по сайта му.

Естествено, най-добрият вариант е да има договор, сключен между двете страни, с някакви разумни граници (според случая), така че да я има отговорността, за която става дума.

- За onpage-a

Някъде горе се писа, да дадеш на някой да ти направи onpage-a и от там на сетне сам..

На готови системи лесно се прави onpage. Но когато човек се сблъска с някаква "къстъм" измишльотина, нещата вече опират до комуникация с програмист. Все пак, оптимизаторите знаят какво трябва да се направи по сайта, но не е задължително да знаят как (примерът с "къстъм" измишльотината).

Тук ми хрумва, че оптимизаторите могат да си правят портфолио със сайтовете, на които са правили onpage, ако след това не е пипано нищо по тях.

Другият момент е, че има такива сайтове, на които не можеш просто да им направиш onpage и от там собствениците да си ги пълнят със съдържание както си искат. Или трябва да преминат обучение, или да си плащат за поддръжка.

- За купуването на линкове и платените публикации

Не е само до това да намериш някой, който предлага тези услуги. Човек трябва много добре да знае какво прави при тези обстоятелства. Да има предвид къде какви анкъри използва, дали са sitewide, да се съобразява с моментното състояние на линк профила на дадения сайт, да проверява сайтовете, продаващи линкове и статии. Така че и това не е толкова лесно и не се свежда просто да счипуш определена сума пари за статии и линкове.
 
От: Как отсяваме оферти за оптимизация ако сайта се класира добре?

От последните 2 мнения по-горе ми хрумва тогава следното:

1. Как е по-добре да избираме човек - ако е работил в нишата, в която е сайта или не?
2. Ако по 1. отговора е да, то шанса да продължава да го прави е реален. Тогава няма ли да е конфликт на интереси, тъй като реално няма как да "бута" два конкуриращи се сайта...?
 
От: Как отсяваме оферти за оптимизация ако сайта се класира добре?

Зависи какво е обещал/гарантирал оптимизаторът - има само едно първо място :)
 
От: Как отсяваме оферти за оптимизация ако сайта се класира добре?

Купуването на статии в авторитетни медии към оптимизацията ли е или рекламата? За едното се грижат оптимизатори, а за другото рекламни агенции, които наистина си ползват отстъпки.

Тези авторитетни медии колко време пазят тези статии и докато се пазят ли Гугъл им брои линковете? Те по някое време отиват в архива, но ботовете на Гугъл предполагам и там минават?!?

Много интересна тема! Този въпрос за мен също е много интересен и ако някой има отговор предполагам не само аз ще съм доволен да го чуя :)
 
От: Как отсяваме оферти за оптимизация ако сайта се класира добре?

Купуването на статии в авторитетни медии към оптимизацията ли е или рекламата? За едното се грижат оптимизатори, а за другото рекламни агенции, които наистина си ползват отстъпки.

Тези авторитетни медии колко време пазят тези статии и докато се пазят ли Гугъл им брои линковете? Те по някое време отиват в архива, но ботовете на Гугъл предполагам и там минават?!?


И към двете, СЕО-то е част от рекламата, не се опитвайте да ги разграничавате. Масираната офлайн реклама също помага на оптимизацията. Изгражда се силен бранд, а той от своя страна е един голям + за СЕО-то.

Няма значение къде отиват статиите (повечето големи медии нямат такова нещо като архив). Дори и без линк споменаването на бранда в статията носи ползи за цялостната оптимизация. Ботовете минават навсякъде ;)
 
От: Как отсяваме оферти за оптимизация ако сайта се класира добре?

И към двете, СЕО-то е част от рекламата, не се опитвайте да ги разграничавате.

Ясно е, че SEO-то е част от целия маркетинг. Имам предвид друго - SEO специалистите имат едни умения, а рекламните агенции други. Би трябвало различните неща да се възлагат на различни хора.

Така или иначе не е много за тук този въпрос. Фирмите, които са представлявани тук във форума нямат бюджета да имат и SEO, и PR статии, и статии с цел оптимизация, и чисто рекламни банери и т.нат. И за всичко това да се грижат различни агенции/фирми/специалисти. По мое мнение масата се опитваме да се справяме сами и само за някои канали да разчитаме на чужда помощ - и пак ако може един специалист да оправи всичко.

Големите компании с яките бюджети и маркетингови отдели мисля нямат представител във форума :). Щеше да е интересно тук да се сподели мнение от някой, който управлява бюджет от 6 000 000лв примерно :) :).
 
От: От: От: Как отсяваме оферти за оптимизация ако сайта се класира добре?

Много е грозно да се пускат такива помии.


В смисъл? Написал съм колко пари струва PR публикация в сайта, какво лошо има? Цените за реклама са публично достъпни. Не разбрах, каква пумия съм пуснал.
 
От: От: От: Как отсяваме оферти за оптимизация ако сайта се класира добре?

В смисъл? Написал съм колко пари струва PR публикация в сайта, какво лошо има? Цените за реклама са публично достъпни. Не разбрах, каква пумия съм пуснал.
Говорех за статията, не за поста ти :|
 
От: Как отсяваме оферти за оптимизация ако сайта се класира добре?

От последните 2 мнения по-горе ми хрумва тогава следното:

1. Как е по-добре да избираме човек - ако е работил в нишата, в която е сайта или не?
2. Ако по 1. отговора е да, то шанса да продължава да го прави е реален. Тогава няма ли да е конфликт на интереси, тъй като реално няма как да "бута" два конкуриращи се сайта...?

SEO се избира като CEO, плащаш достатъчно, получаваш резултати, ако няма резултати, следващия е на позиция…
Да си видял CEO да ръководи две конкурентни компании, няма как да стане, но да премине от едната в другата, често се случва..

Така че логично е да привлечеш човек, работил в твоята ниша, въпроса е какъв стимул ще предложиш, за да го привлечеш.
Ако ползваш външни услуги, не си застрахован от нищо, може да работи за твой конкурент, може да издава фирмени тайни и прочие....
Всичко е възможно..

Така че, ако правиш екип, смятай и тази позиция в разходите за заплати…
 

Горе