Ще отговоря на
@webstil в малко нърдски стил.
Аз заредих с още суровини, че имаше спад тези дни и влязох по-стабилно. Иначе наистина всичко тех. е на промоция, но не се знае дали няма да има и по-голяма. Другия месец ще заредя и технологични още.
Помисли малко де. Инвестираш с цел да продадеш след 5, 10, 15г. Не дейтрейдваш.
Да речем, че има по-голяма промоция. Нека приемем, че за 15г. избраната акция ще се повиши с х5. Пука ли ти, че си влезнал на $100 или $150? 50% е разликата. Да го сметнем.
Купуваш на $100 за 15г. След 15г. тази акция е $500. Това прави около 11.3% CAGR за периода. За сравнение SPY от както съществува има средно около 10%. Т.е. х5 е много консервативно поне що се отнася за секторите с иновации.
Купуваш на $150. След 15г. на $500 имаш 8.3% CAGR.
Разгледай сега някои компании за периоди от 15г. Ще намериш много такива с пъти над х5.
Е кажи ми наистина ли те притесняват тези 3% за да имаш риска утре да изпуснеш някоя приятна новина като сплит, пускане/увеличаване на дивидент или изненадваща придобивка на или от друг бизнес?
Аз не се притеснявам.
Аз едно нещо се чудя как компания като Тесла има такава цена, че и нали се прогнозират още по-големи цени на акция?
Разгледай им отчета. Ако не знаеш как да го четеш научи поне основите, защото това е много важно за да можеш да оцениш един бизнес. В противен случай играеш хазарт и е по-добре да купуваш индекс.
Като база гледаш други компании лидери в секторите си, абсолютни монополи, които година след година печелят все повече чисти парички, нямат задължения и са доказани с годините и те имат в пъти по-ниска цена, това нормално ли е?
Какви точно задължения има Тесла можеш ли да споделиш?
Те почти нямат заеми в момента, а печалбите им растат с 81% на годишна база повреме на война, недостиг на чипове, вдигане на лихви и намаляване на книгите държани от FED.
А конкурентите им отчитат спадове в продажбите. Тесла е в истински beast mode ако питаш мен.
Сравни сега задълженията, ръста и печалбите спрямо капитал на останалите автопроизводители. Ето пример за дълг спрямо капитал.
VWAGY 1.226% VW
GM: 1.76% General Motors
F: 2.84% Ford
BMWYY 1.093% BMW
DDAIF 1.524% Mercedes Benz
TM 1.007% Toyota
VLVLY 1.030% Volvo
---
NIO 0.4908%
BYD 0.3574%
TSLA 0.1%
беше 0.3% преди отчета и това е СЛЕД построяването на две от най-големите фабрики в света.
Ето и ФБ/Мета е типичен пример, там нямаш очакванията и надеждата, че някой ден ще стане лидер на пазара на автомобили примерно. Компанията от много време е тотален господар на социалните мрежи, с огромно конкерентно предимство е и е само 4 пъти по-евтина от Тесла, а печалбите и всяка година са само нагоре. Какво е обяснението?
Нещо не си разбрал правилно. Цената се определя спрямо наличните дялове и интереса към тях. Също акцията може да бъде сплитната много пъти.
AAPL например ако вземеш предвид сплитовете цената на акцията трябва да бъде не $150, а $1,800.
TSLA би била не $900, а $3600.
Зависи и от капитализацията на конкретния сектор. Има методи по които се изчислява от там можеш да оцениш евентуалния бъдещ ръст на една компания и каква печалба може да донесе на акционерите си.
Например ако правиш бизнес в България и таргета ти е хора между 20г. и 25г. можеш грубо да сметнеш колко хора ще достигнеш с продукта си, капитализацията на фирмата и възвръщаемост за усилията си.
За тези неща ще те питат и ако ходиш да търсиш финансиране..