От: Колко сайта имате?
Виж сега, прав си до известна степен - теорията ти е 100%, но фокуса е тази тема е сайтове - производство
Аз ти говорих за бизнес развиеите - спрямо способностите на компанията, абстрахирайки се от основните действащи фигури в бизнес средата:
- Текущи конкурнети
- Потенциални/нови Конкуренти
- Алтернативни продутки
- Клиенти
- Дистрибутори
- Доставчици
Разбира се дори и всичко да ти е налице в твоя полза - без основите индивидуални фактори - капитали и ниво на технолгоии няма да имаш разтеж
" Диверсификацията гради стабилните основи на бизнеса, прави го по-гъвгав и неподатлив на външни /макроикономически/ влияния." каква диверсификация ми говориш от автомобилна индустрия на фармацевтичната, ясно че не е
, диверсифицираш или продуктите в целевия пазар или ако имаш ресурса стъпваш на 2 или 3 целеви пазар.
В нашия случай не говорим да имаш 10 сайта за хазарт, а говорим за диверсификация в редица различни ниши - или поне аз за това говорих.
Но да се абстрахираме и от това нека кажем имаме 10 сайта за хазарти афф.
Всеки го развиваме до едно ниво повече от което не може - даваме време и ресурс. - всеки месец имаме 100 кинта приходи или 1к приходи за 1 месец. Разбира се целим продуктова диференцияция или по-точно сайтова за различните целеви групи и разбирасе позиционира - в единия пиши за футбол, другия за конни състезание, покер и т.н до 10. Ти ще можеш да развиеш сам всеки един сайт до 1 ниво и повече няма да можеш, защото конкурнецията ще те смаже с техните си сайтове който са специлиирани и обират пая, за теб са трохите и потенциала ти е до 100 долара - да кажем средно по 1 час на сайт ти отнема или 10 часа на ден за 10 сайта, това е алтернативната цена, която плащаш за сметка на излизане с приятели, гаджета, купони и т.н веселата страна.
Просто работиш на границата на производствние възможности и се пукаш по шевовете и да искаш да развиваш даден сайт ще е за сметка на друг, къде е алтернатива ами специлизирането.
Целия ресурс от време и пари го концентрираш в един сайт към едни целиви клиенети - да кажем покера и отново вадиш 1к приходи, спрямо специлизиацията си намаляваш и разхода от време от 10 часа на 6-7 часа, по малко разходи даваш поради икономия от мащаба, за един бранд имаш да мислиш не за 10, за едно развиете имаш да мислиш за една бизнес реалзиция и т.н. и накрая енергията е по-малко която даваш и този допълнтелен ресурс го влагаш в развиете и разтеж или за повече време с приятели.
Да риска е да те шитнат, от Г но кво от това има и други редица диструбиционни канали ( да знам какво писах, моля не ме анетемосвайте
)
При цялстен изграден бизнес план с добра маркетингова стратегия да имаш 1 сайт води до повече от колкото 10 - ключа е, че се оптимизират разходи и максимизират приходи, а риска винаги спохожда всяко начинание - след 10 години само 5% от новосъздадените компании още работят.
Относно смяната от един пазар в друг веднага ще ти кажа за 3M, едни от най-големите, идеята за смяна на пазарите и дори секторите, е да имаш предмиемаческия дух и лидерските качества - да винаги има изключение, но тези компании са почнали в един и са преминали в друг сектор - трудно подържат две или различни пазари - затова се създават концерните и конгломератите и дори там най-често е хоризонтална интеграция, дори за големите е преклано трудно да имат вертикална интеграция (Диего са едни от добрите примери), още може се говори но се сменя фокуса на темата.
Ако вземеш 10 човека и да диверсифицирате 10 сайта в който има специлизация е тогава е добре диверсификация, но в нашия случаи си 1 - а дори и при 10 специлизирани сайта и с 10 човека, те са продуктови дифернтирани и имат редица допирателни, пак всичко с цел оптимизиране
Аз съм про продуктово диверсифкация на целив пазар с цел налагане на бранда и изграждането му, защото си концентирал в него и си специлзирал, но диверсификация на различни целиви пазари и сегменти си е глупост и то голяма.
Концентрирайки се в една ниша и този сайт има стойност и повече ползи от конкурентите и задоволяват нуждите на клиентие и имайки конкурнетно предимство и изгражайки добър имидж, който асоциира успех, е в пъти по-добре от това да имаш 10-20 сайта.
Разбира се тука говоря да има стойностен продукт(сайт), който удолетворява, няколко нужди, демек имат 2-3 ползи за потребителите - ползи които клиентите искат а този сайт може да ги удолтвори по-добре от конкурентните. Не говория си направиш няквъв сайт ей така безцелно, без нивки предмиства и т.н. ако това си мислите в силно конкурентна ниша която може максимум трохички да вземете, е да тогава е добре да имате и 100 сайта ама и ако те са на същия хал по добре изобщо да не се захваща