МАГНЕТИЧНАТА СИЛА НА ЗАГЛАВИЕТО

apostol

New Member
МАГНЕТИЧНАТА СИЛА НА ЗАГЛАВИЕТО

У нас съществуват множество комерсиални сайтове, по които няма почти никакво движение. Те, разбира се, не носят печалби на собствениците си. Тези сайтове никак не са малко- статистиците твърдят, че в такова окаяно състояние се намират около 98 % от всички комерсиални сайтове. Некадърните и глуповати собственици на тези сайтове си скубят косите и напразно се питат, защо това е така. Те така и не намират задоволително обяснение…

Не би могло да бъде и другояче, защото у нас крайно некомпетентни хорица се опитват да правят пари в Мрежата. Знайно е обаче, че неефикасността има една по- малка, но далеч по- грозна сестра, която се нарича некомпетентност.

Знам от собствен опит, че много комерсиални сайтове предлагат чудесни стоки и услуги. Въпреки това те не могат да осъществят значителни продажби. Много от тези сайтове изглеждат добре, доставят важна информация и я поднасят по един убедителен начин. И въпреки това до сделки не се стига.

Една от главните причини за това състояние на нещата е липсата на добри заглавия. Заглавия, които веднага грабват вниманието и създават неустоимо впечатление. Отдавна се знае, че човек има само една възможност да направи благоприятно първоначално впечатление.

Какво излиза?… Излиза, че дори при наличието на добра стока и професионално създаден сайт, продажбата не може да бъде реализирана поради липсата на подходящи заглавия.

Не искам да прозвучи нескромно, но ви препоръчвам да влезете в моите сайтове. Великият Конфуций е казал: “По- добре е един път да видиш, отколкото хиляда пъти да ти го обяснят.” Прочетете много, много внимателно заглавията!

Веднага ще забележите общото между тях- те мигновено приковават вашето внимание и ви тласкат към по- задълбочен прочит на текста във всеки отделен сайт.
Бързам да ви уверя, че тези привлекателни заглавия са създадени след месеци на размисъл, многократни експерименти и промени. Да, гениалните неща винаги са прости, но простите неща почти винаги са сложни! Макар че отстрани това не изглежда точно така…

Нека сега да разгледаме и обратната страна на медала. Имам позната, която продаваше ръчно изработени бижута. След като видях няколко от тях, аз веднага си поръчах пръстен и игла за вратовръзка при нея. Изработи ги, а след това не само аз, но и всички ми близки и познати останаха очаровани от тези превъзходни бижута.

Един ден тази моя позната ме попита дали може да продава бижутата си в Мрежата. Посъветвах я да опита, след което ми се наложи да замина зад граница. Когато се завърнах в България след месеци, срещнах тази талантлива жена съвсем случайно. Тя веднага ми се нахвърли и ме засипа с упреци. Оказа се, че нейният Интернет бизнес не се увенчал с успех и тя се видяла принудена да закрие сайта си.

Всичко това силно ме заинтригува и аз взех от нея закрития вече сайт на DVD. Прегледах го и веднага установих, че заглавията бяха силно подценени. Меко казано…
Моята позната беше поставила ударението върху цветните снимки на нейните бижута и това, както се казва, и бе “изяло главата”.
Ще повторя за пореден път- снимките, картинките, графиките и визията не могат да продадат НИЩО в Мрежата. Не надценявайте тези неща; не разчитайте единствено и само на уеб дизайна!

Трябва да виждате нещата по следния начин: представете си, че вашият комерсиален сайт е един виртуален магазин, който работи нон- стоп. В този магазин няма продавач, разбира се. Ролята на продавач играе текстът в сайта. Един от най- важните компоненти на този текст са заглавията.

На това място ми се иска за отворя скоба. Сигурен съм, че и вие сте преживявали подобни неща: влизате в някакъв магазин и продавачът веднага се спуска към вас с идиотския призив:
- Кажете!
Е, аз лично веднага напускам магазина, но неведнъж ми се е искало да цапардосам този пишман- търговец по празната кратуна.

Разбирате ли? Това “Кажете!” в конкретния случай представлява едно крайно глуповатото посрещане. Няма “Добър ден”, няма “Добре дошли”, няма “С какво мога да ви бъда полезен?” Е, ние не случайно сме прочути в цял свят с простотията и простащината си; с липсата на елементарно възпитание…

В един комерсиален сайт посрещането се осъществява от заглавието и подзаглавието. Когато те са занемарени и подценени, посетителите на сайта го напускат доста бързо. Така, както аз напускам онези магазини, в които ме посрещат с агресивното “Кажете!”

Мисля, че разбирате какво имам предвид. Затова най- приятелски ви съветвам да се замислите над този така съществен детайл! Водещи експерти по Интернет маркетинг твърдят, че доброто заглавие извършва 90 % от работата по продажбата.

Две неща са от първостепенна важност тук. Заглавието трябва да е изградено преди всичко от така наречените “силови думи”. Те са 44 на брой и вие ще ги откриете в моя курс “Как да забогатеем от Интернет”. Всъщност нито един българин няма да може да спечели сериозни пари от Интернет, докато не запознае с този мой курс.

Не бива да забравяте също така, че клиентите са страшно себични. Те търсят преди всичко ползите и облагите, които могат да извлекат от вашия сайт. Точно затова тези ползи и облаги трябва да са дебело подчертани още в заглавието.

Това са главните две изисквания към едно добро заглавие. Не мислете, че тази работа е лесна. Пак ще повторя, аз лично експериментирах месеци наред, докато съставя подходящи заглавия за моите комерсиални сайтове.

Замислете се над този сериозен проблем. А след това ДЕЙСТВАЙТЕ! Експериментирайте, тестувайте и променяйте, докато намерите най- подходящото заглавие за вашия сайт.
Желая ви успех!

АПОСТОЛ АПОСТОЛОВ
 
Полезна тема
Добре дошъл. Без лоши чувства, но ако така си правиш мненията, скоро някой ще ти улепи червена репутация и пак няма да можеш да пускаш теми, ако това целиш - бързо натрупване на постове, за да имаш възможността да пуснеш тема. Или да участваш в пазара. ;) Просто съвет. ;)
 
От: МАГНЕТИЧНАТА СИЛА НА ЗАГЛАВИЕТО

Хванахте ме, събрах 6 мнения повече не ми трябват. :)

Искама да пускам лични съобщения понеже ме интересуват някои от офертите в сайта на които потребителите са писали например: Примем оферти на лично.


Избрах тема от 2007 защото едва ли някой го интересува, другия варант беше да пусна следната безмислена тема "Нов съм в сайта, събирам мнения" или "Здравейте, нов съм искам да правя пари"

Та така де, това успях да измисля и дано да не получа червена репутацуя :)


А и друго търсих от настройките как да получавам e-mail известяване, когато получа нови съобщения, ама всяка настройка е заключена.
 
От: МАГНЕТИЧНАТА СИЛА НА ЗАГЛАВИЕТО

Съгласен съм че заглавията са важни но не съм съгласен с това че снимките не са важни и дизайна на сайта. Моето лично мнение е че един сайт за да работи е необходимо абсолютно всичко да пипнато по него, като се започне със заглавия, добри снимки, добро описание, дизайн на сайта, лесна функционалност и още куп други. За жалост за да се спази всичко е необходимо наистина сериозен ресурс от хора и то хора които разбират от това което правят. Било копирайтъри, фотографи, дизайнери, оператори.
 
От: МАГНЕТИЧНАТА СИЛА НА ЗАГЛАВИЕТО

Хванахте ме, събрах 6 мнения повече не ми трябват. :)

Искама да пускам лични съобщения понеже ме интересуват някои от офертите в сайта на които потребителите са писали например: Примем оферти на лично.


Избрах тема от 2007 защото едва ли някой го интересува, другия варант беше да пусна следната безмислена тема "Нов съм в сайта, събирам мнения" или "Здравейте, нов съм искам да правя пари"

Та така де, това успях да измисля и дано да не получа червена репутацуя :)


А и друго търсих от настройките как да получавам e-mail известяване, когато получа нови съобщения, ама всяка настройка е заключена.


90% от хората тук ползват бутона "КАКВО НОВО":) Като вдигнеш такава стара тема се набиваш в очите на всички. Има си спам теми, пиши в тях, на никой няма да му направи впечатление.
 
Има и по-смислен начини, като взимане на участие в:

Как открихте нашия форум?

Как Оптимизирате Времето Си?

Колко Сайта Притежавате?

На колко години сте.

Колко домейна имате?

И ето ти 5 мнения. Кажи ми, че и по тях нямаш какво да кажеш и ще те призная. :) Няма на получиш, но те предупреждавам, защото получих 3 рипорта за това. ;)

А и да ти кажа честно, хората биха били по-спокойни, ако знаят, че търгуват с човек, който има добри мнения във форума, респективно - репутация. :) Малки съвети, за да ти помогна да търгуваш успешно тук. Дано съм ти бил полезен. ;)
 
От: МАГНЕТИЧНАТА СИЛА НА ЗАГЛАВИЕТО

Темата си е заслужила ЪП-а, що я "криете" :twisted:

Със заглавията всеки злоупотребява, особено големите медии. В над 50% от случаите те са или напълно неверни (несъвпадащи с контента) или подвеждащи. Идеята естествено е привличане на калабалък. Точно това е обяснил тоз апостол дет уж е бил яко мразен във форума, и като гледам "експериментирането" е влязло в полза на много хора :wink:
 
Ще се съглася с теб, има една много готина група във Facebook, която доста добре усмива тези т.нар. журналистически напъни за добро и грабващо заглавие.

Ето я страницата: https://www.facebook.com/JebemTiJ - там да седиш и да се смееш с глас. :) Но все пак търсят ефекта на грабващото заглавие. :)
 
От: МАГНЕТИЧНАТА СИЛА НА ЗАГЛАВИЕТО

Това върви само за големи сайтове/медии, където калабалъка е производен точно от тази "максима" на "магнетичното" заглавие. За сериозни сайтове, комерсиални, тези за услуги и тн, това според мен си е чист автогол. Колкото по-клиар заглавие, толкова по-добре за нас и това което предлагаме
 
Да, но стилът на медия и определя какви глупости ще четем не само в заглавията, но и в съдържанието. В интерес на истината, в момента всеки втори го виждам с жълт вестник в ръка. Едно време бяха ежедневниците, които всеки знае като брандове, сега Шок, Шоу, Уикенд, Галерия и други такива издания, които хващат потребителя със скандални първи страници и още по-скандални материали по натам, след разлистването им. :)

Имам едно приятелче, копирайтър, и потребител тук, който си направи един експеримент. Беше сложил заглавие (съвсем обикновено) от рода на: Пайнер преговарят с Азис за привличането му. Беше добре като посещения (влизания от социални мрежи предимно), но със заглавието Пайнера и Азис ще се вземат. Тук вече трафика скочи с едно 200%+. Никак не е зле. Малко игра с думите и слагане на "подходящи" и нещата придобиват друг облик. :)
 
От: МАГНЕТИЧНАТА СИЛА НА ЗАГЛАВИЕТО

Е да точно :) То само ако включиш някоя известна и захаросана фигура в заглавието и си готов :D
Аз при един бивш сайт само за включването на "къци" и "гангнам" получих поне 10 пъти повече посещения в сравнение със "стандартните" статии, без да е споделяно където и да е :wink:
 
Явно това се харчи нещо. Скандални и противоречиви личности в заглавието. Но примерно Асен Едикой си взе медал от олимпиадата по информатика. Кой го бръсне. Най-добре кълве народа на заглавия, в които се споменава за нещастието на някоя звезда. Примерно Николета Лозанова сложи рога на Валери.....направо гледай за какъв трафик става дума. :)

Или онази работа на Азис се спука.....не знам какво им става на хората, но това им е по-интересно от това да прочетат Как направих един какви си пари чрез писане на статии. :) То за това и си седят така - зациклили. :)
 
От: МАГНЕТИЧНАТА СИЛА НА ЗАГЛАВИЕТО

Съгласен съм че заглавията са важни но не съм съгласен с това че снимките не са важни и дизайна на сайта. Моето лично мнение е че един сайт за да работи е необходимо абсолютно всичко да пипнато по него, като се започне със заглавия, добри снимки, добро описание, дизайн на сайта, лесна функционалност и още куп други. За жалост за да се спази всичко е необходимо наистина сериозен ресурс от хора и то хора които разбират от това което правят. Било копирайтъри, фотографи, дизайнери, оператори.


Дизайна е последнтот нещо кеот гледа булгаристанския потребител. Давам ти гаранция 100%. Интересува го:

1. цена (възможно най-ниска)
2. цена на доставка (същото като 1)
3. време за доставка (ако може вчера)
4. ако може админстратора да отгатне какво иска и колко да поръча клинета (бързите форми за поръчки са адски трудни за употреба от българина)
5. евентуално след това може и да погледне дизайна

Не пиша за текста и заглавията защото те са ясни. Довели са и задържали клиента в дадения сайт
 

Горе