Малко помощ !

shelby

Member
Здравейте !Ако може да ми дадете някоя от изброените теми ?

1.Ролята на олицетворението за разкриването в разказа нежната спирала
2.Предупреждението за човешкото насилие разкрито в нежната спирала
3.Размисъл за саможертвената обич на жената в стихотворението Жена
4.Изпитанието в живота е преходно и вечно
 
От: Малко помощ !

Те не четат разказите, а ти за мислене говориш...
 
От: Малко помощ !

Да е вярно ги дайте, че с shelby в петък ще ги правим тес глупости... с всичко мога се оправя ама тези съчинения есета... не мога се оправя с тях
 
От: Малко помощ !

Абе момци я се стегнете, правите сайтове, пък някакво съчинение разсъждение ще ви затрудни. Специално нежната спирала е много хубаво произведение, поне си направете труда да го прочетете, прочетете няколко пъти, след това потърсете в интернет някакъв анализ или мисля, че във повечето литератури има анализи на творбите, все ще ви хрумне идея, да знаете, че учителите не пасат трева, знаят, че може да ползвате интернет и ви знаят възможностите, просто никого не може да излъжете : /
 
От: Малко помощ !

Ха, представи си чел съм го. И какво като правя сайтове не всеки може да разсъждава в/у произведение... Пък и тъпото в случая е, че не се знае коя е темата всичко е на тото... В часа ще се изтегли коя да е темата..
 
От: Малко помощ !

Код:
Предупреждението за човешкото насилие разкрито в  „Нежната спирала” 

В своето творчество Йордан Радичков интерпретира по особено поетичен начин вечните проблеми на битието, вълнувайки се от човешкото посегателство върху съвършенството на природата-агресия, породена от често пренебрегваната истина, че човекът е част от тази природа и нейното опазване е неотменен негов дълг.
Разказът „Нежната спирала” е нравствено послание за ненасилие, което писателят реализира чрез метафорични образи. Те рязко контрастират на живота и неговото многообразие, материализирани в грубо завъртения срещу шипковия храст камшик, както и в изстрела, отнел живота на дивия гълъб.
На фона на снежния пейзаж, обгръщащ със своята ледена враждебност пътуващите с шейна ловци, Йордан Радичков споделя своите нравствено-етични размисли, извеждайки ги до общозначими обобщения за безценността на всяка частица от природата, а аз-повествованието създава особена атмосфера на интимност и съкровеност.
Заглавието на разказа символизира безкрайността и хармонията на живота - красив в своята повторяемост и в същото време - многолик и вечен. Но още самото начало на разказа загатва и за дисхармонията, която човекът създава около себе си. И това внушение, концентрирано в епитета „враждебна” и цветовото обагря не в сиво-бяло, създава усещането за призрачна нереалност. Олицетворената природа провокира художествения размисъл на Радичков, открил човешките изяви в окръжаващия го свят: „Бялата равнина леко се изтегляше и завърташе край нас, смълчаната гора се измъкваше на пръсти назад, най-близките до пътя дървета подтичваха бързо... ”
Отчуждение изпълва природния разум. Неслучайно „бялата равнина” се „изтегля”. Деликатно се дистанцира от човека, запазвайки кръговратната циклична повторяемост на живота. „Смълчаната гора” притихва пред усетеното насилие, стаено в човешката душа.
Шипковият храст, отрупан с ярки червени плодове, се откроява на фона на бялата пустош и този контраст изостря вниманието, насища сетивата с тревога. Последвалата човешка агресия срещу шипковия храст естествено предизвиква алюзии за неговата същност на живо същество, унизено с удар на камшик през лицето. Като знак за неприемане на извършеното насилие е внезапното изчезване на храста. За ловеца това е мистерия, а за писателя паралелът между шипковия храст и човека извиква натрапчивия спомен за Методи Андонов, единствения човек, идентифициран в разказа със собствено име. Оживява споменът за приятеля, който с „фанатичен” поглед оглежда от всички страни шипковия храст и недоумява пред неговата близост с човека. Замерван със снежни топки, храстът трепва като живо същество и очите му като на разбойник играят на всички страни. В съзнанието на възкръсналия чрез спомена приятел е извикана представата за същия този храст, „ама съвсем истински, взет направо от гората, див, измръзнал, отрупан с ярки плодове”, и поставен на сцената като декор. Възхищението, което той предизвиква у режисьора, е всъщност едно философско обобщение за мислещата личност, която е престанала „да гледа на живота и на природата край себе си като на декоративна завеса”. Той иска да я разкъса и да над-никне зад нея, да открие същността на нещата, „нещо извънредно и важно”. Затова някак естествено от тези философски размисли се поражда и разочарованието от ранната смърт на Методи Андонов, изтръгнат от живота, подобно на шипковия храст: „Мигар са й малко на природата шипковите храсти, та изтръгна с корен от сърцата ни и този шипков храст, за да го погне по петите из своята снежна пустош? ”
Завръщането от спомена в реалността сблъсква разказвача с ново насилие над природата. Този път ловците убиват див гълъб от ятото, появило се спокойно и плавно на сивото небе. Мощният размах на крилете на една от птиците е последван от залюляване и малък кръг, изразяващи недоумение от този гръм. Умиращата птица описва в небето спираловидни кръгове, които постепенно се стесняват и превръщат тази дивна красота в „сива дрипа”, стремително падаща надолу. Изчезването на дивия гълъб е ново свидетелство на човешкото насилие. Затова то поражда отново визията за шипковия храст, който се превръща в нравствен коректив на човешката агресия.
Върху дълбокия сняг, покриващ бялата, стелеща се чиста и светла равнина, без нито една драскотина и без ни една прашинка върху нея, остават отпечатани алените капки кръв на гълъба, изписващи кръгове, подобни на спирала. Човекът е респектиран пред тези категорични знаци на насилието, очертани ярко върху девствената пустош. Красивият див гълъб, чийто живот е отнет от изстрела, изстисква бавно кръвта от себе си, „за да допише с неясни кръгове и спирали своето последно послание върху бялата равнина, последната фраза на своя живот”. Естествено е в този момент човешкият поглед да бъде отправен към небето. Тази максимална разтегленост на белетристичното пространство носи внушението за физическа отдалеченост между земя и небе, която може да бъде преодоляна чрез космическата, духовната хармония.
Фразата, изписана с кръвта на гълъба, е и проклятие срещу насилието, и завещание към другите птици, и отпечатък на внезапния житейски финал. Знак за това, че тя разтърсва дълбоко душите на ловците, е общото неловко мълчание. Те се оттеглят назад, където, с втренчени, изпълнени с ням упрек очи, шипковият храст отделя хората от парадоксално нежните дъги и спирали, изписани върху снега от падащия, смъртно ранен гълъб.
След посегателството срещу съвършената красота на природата, персонифицирана в бавния „полет” към смъртта на дивия гълъб, човекът неизбежно е развълнуван и в душата му зазвъняват други струни - „подобие някакво на небесна червена сълза, на шепот от стреснат шипков храст”, които очертават и усукват в нея „неясни, но нежни кръгове и спирали”. Тяхното наличие е израз на авторовия оптимизъм, че образите на насилието са обречени, че човекът все по-често ще се вглежда в себе си, ще се порови в най-сакралните кътчета на своята природна същност и променен, и прогледнал, ще бъде част от хармонията, а не нейна заплаха. Това е и голямото нравствено-етично послание на Радичков към нашето съвремие.
 
От: Малко помощ !

днес:
"пичови молим ви се дайте ни темите, че не можем"

утре:
"пичови молим ви се от къде да си изтеглим мотавационни писма за кандидатстване за работа"

в други ден:
"пичове как да си гледаме тия лапета бе много реват и много серат, а ко тана уе те и моите гащи усрани... пичове то се оказа че и жената не може да пере, дайте некой туториал как да си перем насраните гащи"

накрая:
"пичови, ми тва беше, жиота свърши кот беше беше, кот преписахме преписахме кот исзрахми изсрахми. нещо туториалче как да се умира има ли?"
 

Горе