От: Малко разсъждения: Ценообразуване
Идеална сделка няма. Винаги продавача смята, че е взел по-малко, а купувача - че е дал повече.
Търговията е мошеничество, покер, шахмат - както щете го асоциирайте. Търговията е изкуство!
Подбиване на цена е най-сигурния начин да си скъсаш задника от работа и в края на месеца да се чудиш как да платиш детската градина, например. Или къде, как и с колко да идеш на почивка, в по луксозния вариант. Щото на почивка може и на село ( с правене на компоти, или без), може на Черно, може и на Егейско море. А пък може да идеш да се гмуркаш при белите акули край Големия бариерен риф!
Виж файлът 2917
Всяка работа се върши за определено време. Денонощието има 24 часа. Така че, къде ще почиваш, зависи от това колко ще си докараш на час.
Аз съм мързелив човек. Не ленив, а мързелив. За да изкарвам повече съм отделил доста време в мислене, организиране и финансиране на дейността ми. Експериментиране - кое ще се хареса, кое - не. На пазара продавам по-скъпо от така наречената конкуренция. Опитват се да слагат моите цени, но от тъп инат и най-много след 3-4 часа ги свалят. Те нямат това което аз предлагам - асортимент и качество. Качество!
Когато имаш качество
ти назоваваш цената. Когато нямаш качество -
клиента назовава цената.
Не става само и с качество. Трябва да имаш авторитет! А за това е нужно търпение. Нужно е раздаване и себе раздаване.
Доста домати (тук можете да се смеете на воля
) съм раздал. В началото може би съм раздавал 30%, постепенно намалявах, защото продукта ставаше познаваем. Никой не дава пари за нещо, само защото е шарено. Сега също раздавам - но може би под 1 процент.
Тази година имах случаи да ми плащат и повече, отколкото исках.
Другото предимство на високите цени: Сульо и Пульо ги заобикалят отдалеч. Не те тормозят теб с просташко, нагло и нахално поведение. Не се бършат в теб, за да си оправят скапаното настроение, че сутринта жените им не им пуснали, а през деня шефовете им ги хокали. Не ти се навират с "качествени" и "компетентни" съвети, когато работиш с нормален клиент.
Основния съвет (не е мой), когато ще правиш нещо за хляба си, е към коя ниша, коя категория клиенти ще се насочиш. Не можеш да работиш за всички.
Аз съм си избрал за клиенти хора, които харесват и искат вкусни зеленчуци и плодове. Като се старая, по възможност, и да са чисти. За напълно чисти зеленчуци и плодове все още не ми достигат знания и умения.
Какво ще продаваш, няма значение. Все е
продаване. Значение има на кого и как ще продаваш. А от това зависи цената.
Всякакви учебници по икономика, търговия и прочие, както и по програмиране, може да са полезни, доколкото е полезно да научиш азбуката. Думите и изреченията се учат в реалния живот. Или се научаваш и взимаш много, или не се научаваш и подбиваш цена.
Такова понятие като "Изкарвам достатъчно" не съществува.