Най-абсурдните клиентски запитвания и желания

От: Най-абсурдните клиентски запитвания и желания

Пичове няма защо да се жалвате че ви връщат пратките . Сами сте си виновни за това кое точно ви пречи да работите с предварително плащане. Това за отваряне на пратката е измислено за стоки втора употреба за да се види какво е състоянието. Новата стока няма какво да се отваря. Наложеният платеж е чисто българско изобретение поради липсата на платежни начини. е сега вече има всички начини за плащане, повечето хора имат карти и еПаей за да си плащат битовите сметки. Къде точно е проблема ? . Понякога преди да обвиняваме другите е добре да потърсим проблема в самите нас.
 
Бате, отрязването на опцията Наложен платеж тук в БГ си е пълно самоубийство за всеки онлайн магазин. Аз съм много да изчезне, но за момента няма такава култура. За да изчезне напълно е нужно да се случат няколко много важни неща - да има наистина добре работещи органи за защита на потребителя и търговеца, БГ потребителя да има много по-силна култура и поне да знае какво е това чудо PayPay, ePay и др., и най-вече да се пречупи вътрешно (поне закърнените мозъци), че схемата е плащаш - получаваш, а не получаваш - плащаш. Случи ли се всичко това, Наложения платеж ще е по-скоро един голям минус за магазините.
 
От: Най-абсурдните клиентски запитвания и желания

Не е луд този който яде баницата. Органи за защита има. Когато пуснеш тези неща за плащане с карти дето си ги започнал ще разбереш. При еПаи нещата също горе долу са на ниво. Аз продавам само с предварително плащане. Обаждат мис е и казват ми не може ли с наложен платеж. Казвам не може. Ами искаме да го видим. Ами не сте ли виждали до сега. Ами виждали сме . Ами тогава какво ще гледате. Накрая - ами ще видя тук имам една карта и май имам регистрация в Епай. Искам да кажа че условията са налице. Както започнах в началото сами сме си виновни. и пак ще повторя. Не е луд този който яде баницата :)
 
От: Най-абсурдните клиентски запитвания и желания

Ти сигурно продаваш бентлита, защото никой няма да си купи флашка така. Или по-скоро под 1% от хората ще го направят...
 
От: Re: Най-абсурдните клиентски запитвания и желания

Бате, отрязването на опцията Наложен платеж тук в БГ си е пълно самоубийство за всеки онлайн магазин. Аз съм много да изчезне, но за момента няма такава култура. За да изчезне напълно е нужно да се случат няколко много важни неща - да има наистина добре работещи органи за защита на потребителя и търговеца, БГ потребителя да има много по-силна култура и поне да знае какво е това чудо PayPay, ePay и др., и най-вече да се пречупи вътрешно (поне закърнените мозъци), че схемата е плащаш - получаваш, а не получаваш - плащаш. Случи ли се всичко това, Наложения платеж ще е по-скоро един голям минус за магазините.

Напълно съм съгласен с казаното от теб, но според мен има още един голям фактор, за който ще спомена сега. Масово онлайн магазините нямат присъствие на компании в живота ни, а това води до пренебрегване на ужасно много фактори, като: изграждане на имидж, изграждане на доверие, благотворителни инициативи, присъствие в обществото, лице на компанията и т.н.

Ако един онлайн магазин е компания (не като емаг, която няма нищо компанийно в нея освен агресивен и некачествен маркетинг) и той изгражда имидж с лого, присъствие, доверие и най - важното лице в обществото то тогава и хората няма да ги е страх да поръчват и да плащат предварително. Сега, когато поръчва някои от моя онлайн магазин, все едно поръчваш от нищото, нито знаеш от кого пазаруваш, нито знаеш кой ще ти обработи поръчката, нито знаеш кое е реалното лице което стои зад дон барон, което аз лично в БГ план осъзнавам колко позитиви ще ми донесе, когато направя всичко това факт. Масово хората се чувстват много по - сигурни и за тях е абсолютно нормално да пазаруват от човек (лице с имидж, доверие, присъствие и т.н.), а не от някакъв магазин. Хората с който работя и са постоянните ми клиенти, за тях не е важно как се казва магазина ми, колко е евтино, за тях е важно че аз съм едно лице с което работят, едно лице с което се срещат по заведенията и едно лице с което ще продължат да работят. Докато това не се промени като тенденция за всички онлайн магазини, то до тогава наложния платеж и опцията за тест и преглед си остават задължителни.
 
От: Най-абсурдните клиентски запитвания и желания

Вие живеете в някаква утопия или пък може би за вас е все още 1987ма...

Работете вие на 0 като сте толкова ербап. Бих ползвал и вашите услуги, ако ми уреждате нулева цена. Независимо какви са ви услугите - ще ги ползвам, обещавам!
Каква нула, нали те таксуват веднъж?!
 
От: Най-абсурдните клиентски запитвания и желания

Ако връщането е безплатно, то тогава ще има и повече пратки. А бе човек ти разсъждаваш като тези които ми искат 10ст за торбичка!! Ами нали давам едни пари, дай пък за всичко да ламтим?!
 
От: Най-абсурдните клиентски запитвания и желания

Ти сигурно продаваш бентлита, защото никой няма да си купи флашка така. Или по-скоро под 1% от хората ще го направят...
Е какво излиза на китайците им имат доверие а на нас ни нямат. Пак повтарям - сами сме си виновни за ситуацията.
Продавам компютри и софтуер.
 
От: Най-абсурдните клиентски запитвания и желания

Ако връщането е безплатно, то тогава ще има и повече пратки. А бе човек ти разсъждаваш като тези които ми искат 10ст за торбичка!! Ами нали давам едни пари, дай пък за всичко да ламтим?!

Искат ти 10 стонитки за торбичка, не защото струва нещо та търговеца тази торбичка, а за да се откажеш от нея при покупката и да не замърсяваш след това поляните с нея. Стига си изваждал думите от контекста.

Аз мога да продавам както през 10% така и през 30% надценка, но сам ще се сетиш че при 10% бизнеса ми няма да е много дълго още на линия (не че при 30% е цъфнал и вързал де..)
 
Вие пък сте ми най-смешни - "лошите търговци слагат големи надценки"... Бахти помиярите! По 30% слагат и карат всичките S класи, а за мен нищо няма. Искам всичко в магазина да е през 1%, ама искам и 2000лв заплата. Ама и да ми е безплатна доставката. И торбичката! И половината касова бележка! И кварталния магазинер след покупка на сокче да идва вкъщи да ми чете приказка докато си изпия сокчето!
 
От: Най-абсурдните клиентски запитвания и желания

Проблема с купувачите (потребителите) няма да се реши докато не влезне система като Пейпал в България (мисълта ми е да се ползва масово). Когато потребителя плаща на момента доста ще помисли преди да поръча каквато и да е стока ...
Щото не може да пусне диспут с пейпал, нали? По-добре не, не мога да си представя какъв ад ще е. Плащане с карта му е майката. Тогава няма тън-мън.
 
От: Най-абсурдните клиентски запитвания и желания

Фози, те май не знаят Apple колко надценка слага.
 
От: Най-абсурдните клиентски запитвания и желания

Естествено че всички неща и такси не са безплатни, а трябва да са калкулирани в крайната цена на продукта или услугата.
Аз не взимам торбички дори и безплатни да са! Въпроса е принципен и да не се играе на дребно, изнудваческата!
Изказвам мнение и като клиент и продавач.
 
Re: От: Най-абсурдните клиентски запитвания и желания

Щото не може да пусне диспут с пейпал, нали? По-добре не, не мога да си представя какъв ад ще е. Плащане с карта му е майката. Тогава няма тън-мън.

Ако отпадне наложения платеж и влезе силно PayPal, много ще ни заобичат от там. Няма да има толкова диспути на глава на населението. От това ще спечелят само банките, защото ще вадят нови и нови карти за добавяне в нови и нови акаунти в PayPal. :) Абе нещо бъга идва в хората, не е в системата, която вече е доказано, че работи. :)
 
От: Най-абсурдните клиентски запитвания и желания

Щото не може да пусне диспут с пейпал, нали? По-добре не, не мога да си представя какъв ад ще е. Плащане с карта му е майката. Тогава няма тън-мън.
Може, но пък когато пратката е домашна можеш много по-лесно да се защитиш като търговец, а не да се точи процеса със седмици, събирайки информация къде се е насрала сделката.

Плюс това скама в ПейПал смятам е много по-малък от скама с НП.

С карта също могат да ти оспорят транзакцията и да си вземат парите, не лежи на тая кълка.
 
Последно редактирано:
От: Най-абсурдните клиентски запитвания и желания

Не е луд този който яде баницата. Органи за защита има. Когато пуснеш тези неща за плащане с карти дето си ги започнал ще разбереш. При еПаи нещата също горе долу са на ниво. Аз продавам само с предварително плащане. Обаждат мис е и казват ми не може ли с наложен платеж. Казвам не може. Ами искаме да го видим. Ами не сте ли виждали до сега. Ами виждали сме . Ами тогава какво ще гледате. Накрая - ами ще видя тук имам една карта и май имам регистрация в Епай. Искам да кажа че условията са налице. Както започнах в началото сами сме си виновни. и пак ще повторя. Не е луд този който яде баницата :)

Ако някой търговец ми каже това което ти споменаваш, първо няма да получи и 1 стотинка от мен като клиент, нито от някой мои познат. Ако твоят принцип на работа е да продаваш 10.00 лв. по-ниско от другите и да се мъчиш да ги печелиш от спестяването на НП това е смешна работа. Явно има доста които нямат усещане как се върти бизнеса.

И още едно уточнение, ако си мислите че дадена фирма може да плаща на куриер 5000.00 лв. на месец и съответно 2 върнати пратки да ни ги таксуват "безплатно" то тази куриерска фирма ще работи на 0.00 лв. ...

Тези които работят в БГ, стига са сравнявали България с другите пазари. Най-важното е ако си "търговец" да се приспособиш към условият на пазара в който искаш да навлезеш.

Късмет приятели!
 
От: Най-абсурдните клиентски запитвания и желания

Истината е, че аз като клиент предпочитам наложен платеж.

Като търговец( не задължително на стоки и продукти) - предварителното плащане. Когато някой ми плати предварително мога да бъда сигурен, че човека е сериозен в намеренията си и аз мога да работя спокойно, предоставяйки му дадените услуги. Не винаги прибягвам до предварителното заплащане, но при по-сложните поръчки - задължително.

Но като клиент предпочитам наложен платеж просто защото е много по-удобно. Повечето пъти дори не отварям пратката преди да я платя, особено ако е от търговец, който познавам и от който съм поръчвал преди. Или артикул, който го знам какво точно ще представлява - например книга.

Но примерно когато пазаруваш дрехи или техника, според мен проверката е задължителна, тъй като това са стоки с чието качество търговците най-често злоупотребяват. Наясно съм, че за да ми продаде нещо за 15лв. той го е взел за левче, два или три. Но искам като отворя кутията това вътре да има вид на нещо използваемо, пък нека търговеца да си е сложил 5лв. за труда който е положил да ми спести половин-един час да си търся артикула сам от Китай и да го чакам 4 седмици.

Но ако нещото в кутията не отговаря на снимките, описанията и очакванията ми - не бих имал проблем да му върна пратката, пък нека пак ми прати по-голям боклук от необходимото. Тогава вече съвсем културно си търся нещото в ebay, плащам си през PayPal и заобикалям тарикатите, а те са изпуснали 10лв. печалба, но то си е за тяхна сметка.

До сега не ми се е случвало да връщам стока, но това е защото ползвам онлайн магазините главно като средство, което да ми спести някакво време да търся нещата в чужбина, както и голямото чакане, ако поръчаш от ebay например, а не като място, където да намеря страхотни стоки на страхотни цени от страхотни хора. Всеки купува от Китай, това е ясно - но малко от малко уважение и към потребителя трябва да има.

ЕДИТ: А това с безплатните връщания няма как да стане по ред причини.
1. Търговците ще злоупотребяват и няма да им пука чак толкова много какво са набутали в пликчето.
2. Потребителите ще злоупотребяват и ще им е много по-лесно да пречат на търговците и куриерите да печелят.
3. Търговците няма да имат стимул сами да се пазят от скамери.

По случайност работим с няколко от по-големите онлайн магазини в България и знам, че всеки от тях си има черен списък с IP-та, имена и адреси, който се увеличава като обем всеки път, когато някой им върне пратка. При повторна поръчка от същия субект се прави телефонно обаждане за потвърждение какво не е било наред първия път и се преценява индивидуално дали да се изпрати втора пратка.

Никой не е длъжен да прави вашия бизнес по-лесен за вас. Начините за намаляване на върнатите поръчки са много - като започнеш от по-качествена стока в пликчето и приключиш с черния списък. Стига да имаш желание и бизнеса ти да е сериозен - ти сам си го правиш да ти е изгодно, а не Еконт или Бай Ганъо от село Метличина.
 
От: Най-абсурдните клиентски запитвания и желания

Кое му е удобното на НП? Нямам пари в брой и трябва да ходя до града тегля за да си платя.

Истината е, че аз като клиент предпочитам наложен платеж.

Като търговец( не задължително на стоки и продукти) - предварителното плащане. Когато някой ми плати предварително мога да бъда сигурен, че човека е сериозен в намеренията си и аз мога да работя спокойно, предоставяйки му дадените услуги. Не винаги прибягвам до предварителното заплащане, но при по-сложните поръчки - задължително.

Но като клиент предпочитам наложен платеж просто защото е много по-удобно. Повечето пъти дори не отварям пратката преди да я платя, особено ако е от търговец, който познавам и от който съм поръчвал преди. Или артикул, който го знам какво точно ще представлява - например книга.

Но примерно когато пазаруваш дрехи или техника, според мен проверката е задължителна, тъй като това са стоки с чието качество търговците най-често злоупотребяват. Наясно съм, че за да ми продаде нещо за 15лв. той го е взел за левче, два или три. Но искам като отворя кутията това вътре да има вид на нещо използваемо, пък нека търговеца да си е сложил 5лв. за труда който е положил да ми спести половин-един час да си търся артикула сам от Китай и да го чакам 4 седмици.

Но ако нещото в кутията не отговаря на снимките, описанията и очакванията ми - не бих имал проблем да му върна пратката, пък нека пак ми прати по-голям боклук от необходимото. Тогава вече съвсем културно си търся нещото в ebay, плащам си през PayPal и заобикалям тарикатите, а те са изпуснали 10лв. печалба, но то си е за тяхна сметка.

До сега не ми се е случвало да връщам стока, но това е защото ползвам онлайн магазините главно като средство, което да ми спести някакво време да търся нещата в чужбина, както и голямото чакане, ако поръчаш от ebay например, а не като място, където да намеря страхотни стоки на страхотни цени от страхотни хора. Всеки купува от Китай, това е ясно - но малко от малко уважение и към потребителя трябва да има.
 
От: Най-абсурдните клиентски запитвания и желания

В предишната работа работехме с Глобул (преди да станат Теленор) и им правехме айпей карти (съвсем стандартна като големина дебитна/предплатена карта). Преслушвам аз разговорите в контактния център и на какво се натъквам - обажда се някакъв, получил такава карта от Глобул и пита една от операторките:
- Момиче, ще ми обясниш ли само аз тая карта как да си я вкарам в телефона си Нокиа 1112?!
Шах! :D :D :D
 

Горе