На "Вие" или на "ти"

От: На "Вие" или на "ти"

Никъде не съм казала, че е заради възрастта. :)

Напротив, казваш го точно в предходния си коментар:
Ако целевата ми група примерно е жени 18-35г. изобщо не биха ме интересували 50г жени и мъже, въпреки че биха били с по-голяма покупателна способност.

Виж, има разлика между текстове тип Call to Action и текстове, тип описания на стоки/услуги. Нормално е опцията ''купи'' да бъде в първо лице ед.ч. - все пак се предполага, че един човек ще кликне на формата на пазаруване. Описанията на услугите, респективно стоките, обаче трябва да бъдат в учтива форма или мн.ч. Тук възрастта не е решаваща, а уважението и възпитанието на търговеца.

Това, че повечето медийни реклами се правят от и за дебили, съвсем не означава, че трябва да ги приемем за еталон и да ги следваме. Разликата между обирджията и търговеца е в това, че единият се държи грубо и ти казва ''дай парите'', а другият ти казва ''дайте ми парите си, а аз ще ви дам нещо много хубаво в замяна.'' ;)

Ако трябва да намесваме възрастта в спора, то тя е фактор само що се касае до интелектуалния багаж на спорещите. Да се надяваме, че като пораснеш и ти ще натрупаш малко. :)
 
От: На "Вие" или на "ти"

.

Това, че повечето медийни реклами се правят от и за дебили, съвсем не означава, че трябва да ги приемем за еталон и да ги следваме. Разликата между обирджията и търговеца е в това, че единият се държи грубо и ти казва ''дай парите'', а другият ти казва ''дайте ми парите си, а аз ще ви дам нещо много хубаво в замяна.'' ;)

Трудно ще се съглася с това! Зад повечето медийни реклами стоят доста големи екипи от хора, с добра направена сметка за това как е най-добре за бранда им да се обръщат и щом са преценили, че е най добре да се обръщат като към дебили то явно е така.
 
От: На "Вие" или на "ти"

и щом са преценили, че е най добре да се обръщат като към дебили то явно е така.

Ми нямаме спор тук. Факт е, че масовият потребител е дебил, който обича да му говорят на ти и да му казват какво да си купи и как да го използва - яж, пий, дъвчи, плюй кръв в мивката и танцувай в ''онези дни'', защото превръзките Allways се рекламират по този начин. Аз пък не искам ''големите екипи'' да промиват мозъците на хората и да създават илюзията, че сме си близки - не сме. Консуматорът е безволево и безпринципно същество, но това не означава, че не заслужава уважение. Освен това, авторът на темата не е голям бранд, така че уважението към потенциалните му клиенти ще бъде по-добрата стратегия.

Има, разбира се случаи, когато персоналното обръщение към потребителя е уместно. Слоганът на Loreal - ''Защото го заслужаваш'' е добър пример. Винаги е по-добре, обаче да кажеш ''Ние ви предлагаме'', вместо ''Аз ти предлагам'' - нивото на общуване е по-високо, някак. :)
 
От: На "Вие" или на "ти"

големи сте философи.

в интернет маркетинга важат само цифрите. copy, което е на ти има по-добри конверсии и това е факт.

следователно, уважително / неуважително, както искате го приемайте, но ако искате да продавате повече, говорете на клиента онлайн на ти.

-------------------------------------------------------

друг момент, които някои споменаха - сайта се гледа от много хора, но one at a time. така че, copy-то се пише така, че говорите на 1 човек.
 
От: От: На "Вие" или на "ти"

големи сте философи.

в интернет маркетинга важат само цифрите. copy, което е на ти има по-добри конверсии и това е факт.

следователно, уважително / неуважително, както искате го приемайте, но ако искате да продавате повече, говорете на клиента онлайн на ти.

-------------------------------------------------------

друг момент, които някои споменаха - сайта се гледа от много хора, но one at a time. така че, copy-то се пише така, че говорите на 1 човек.

Покажи ми продаващо описание на стока/услуга, в което се говори на ''ти''. Не говоря за Call To Action тип текстовете в сайта, а за описания на продукти, примерно.

Аз продължавам да описвам продуктите, обръщайки се към клиентите на нашия ''клиент'' уважително, докато не ми кажат, че е фалирал, заради любезното ми отношение. :)
 
От: От: От: На "Вие" или на "ти"

Покажи ми продаващо описание на стока/услуга, в което се говори на ''ти''. Не говоря за Call To Action тип текстовете в сайта, а за описания на продукти, примерно.

Аз продължавам да описвам продуктите, обръщайки се към клиентите на нашия ''клиент'' уважително, докато не ми кажат, че е фалирал, заради любезното ми отношение. :)

нямам представа какви продукти продаваш, но най-лесното е да си направиш A/B тест и да провериш, естествено след като имаш достатъчен брой импресии, разбирай поне 1000. Такива твърдения без да си го тествала не са релевантни в индустрия, в която имаш data за всичко.
 
От: На "Вие" или на "ти"

Зависи към кой е насочено обръщението. Нормално е в някаква тийн реклама да се обърнат на "ти", но ще е странно ако от някоя банка ти пратят текст "Здрасти пич, това е извлечението ти за предходния месец".
 
От: На "Вие" или на "ти"

Не мисля, че фамилярното обръщение към клиента ще повиши продажбите и нямам намерение да тествам нищо. Аз спазвам инструкции, а те са да пиша добре поднесени, продаващи текстове/описания на продукти. Ако ми кажат да псувам клиента - ще го! До тогава ще подхождам с уважение.

Отново напомням това:
Има, разбира се случаи, когато персоналното обръщение към потребителя е уместно. Слоганът на Loreal - ''Защото го заслужаваш'' е добър пример.

Когато правиш четки е нормално да се обърнеш персонално, дори е задължително. Когато, обаче обясняваш какво представлява предлаганият от теб продукт, на ''ти'' може да говориш само на стринка си и на петокласниците.

Хай със здраве. :)
 
От: На "Вие" или на "ти"

Много глупости изчетох... как ще се обърна на "ти" към клиент, на който му взимам 1000 лева за сайт?! А пък особено, когато работя с европейските големци. Нали се сещате, че всичко е твърде персонално, за да се обяснява, че " ако искаме да продаваме, то трябва да говорим на "ти" ". Ако рекламирам маратонки за по 20 лева за тийнове, ясно е, че ще говоря на "ти" и на жаргон, а няма да им обяснявам за ергономичните подметки на обувките... не разбирам същността на спора.
 
От: На "Вие" или на "ти"

Много глупости изчетох... как ще се обърна на "ти" към клиент, на който му взимам 1000 лева за сайт?! А пък особено, когато работя с европейските големци. Нали се сещате, че всичко е твърде персонално, за да се обяснява, че " ако искаме да продаваме, то трябва да говорим на "ти" ". Ако рекламирам маратонки за по 20 лева за тийнове, ясно е, че ще говоря на "ти" и на жаргон, а няма да им обяснявам за ергономичните подметки на обувките... не разбирам същността на спора.

в английския няма учтива форма разбирко. или с европейските големци на български говориш?
 
От: На "Вие" или на "ти"

(1)Не мисля, че фамилярното обръщение към клиента ще повиши продажбите и нямам намерение да тествам нищо. (2)Аз спазвам инструкции, а те са да пиша добре поднесени, продаващи текстове/описания на продукти. Ако ми кажат да псувам клиента - ще го! (3)До тогава ще подхождам с уважение.

Хай със здраве. :)

1. В интернет бизнеса няма така го мисля и така го чувствам, а информация и тестове
2. Да беше казала, че си бот по-рано, да не си хабя клавиатурата
3. Това, че говориш на някой на ти, не означава, че му говориш неуважително. Ако при теб диалозите са или на Вие или на Майната ти, при средния интернет потребител не е така.

Хай със здраве. :)
 
От: На "Вие" или на "ти"

в английския няма учтива форма разбирко. или с европейските големци на български говориш?

Не, но английски никой не говори, искат си родния език.
И нима няма разлика между "May I?" и "Can I?"?! Ама толкова и умееш да се изразяваш...
 
От: На "Вие" или на "ти"

1. В интернет бизнеса няма така го мисля и така го чувствам, а информация и тестове
2. Да беше казала, че си бот по-рано, да не си хабя клавиатурата
3. Това, че говориш на някой на ти, не означава, че му говориш неуважително. Ако при теб диалозите са или на Вие или на Майната ти, при средния интернет потребител не е така.

Хай със здраве. :)

1. В общуването всеки използва формата, която пасва не неговото възпитание.
2. Да, бот съм - не се Аби ич таман. ;)
3. Точно това означава, когато говориш на непознат на 'ти'', особено ако си устремен към парите му. Средният интернет потребител иска да му говориш на ''ти'', тоест да се обръщаш персонално към него, когато му казваш, че е прекрасен и да му говориш на ''Ви'', когато му обясняваш какво му предлагаш - това вече го коментирахме.
Джордж, смятам те за умно момче - прави разлика между кратък рекламен слоган и текст, описващ продукт или услуга. :) Жив и здрав..
 
От: От: На "Вие" или на "ти"

Не, но английски никой не говори, искат си родния език.
И нима няма разлика между "May I?" и "Can I?"?! Ама толкова и умееш да се изразяваш...

я си свери данните с учителката и после пиши глупости. в английския няма учтива форма.
 
От: От: На "Вие" или на "ти"

я си свери данните с учителката и после пиши глупости. в английския няма учтива форма.

Достатъчно съм учил, достатъчно сертификати имам, за да го твърдя.
 
От: На "Вие" или на "ти"

nandibandi, не знам дали наистина не схващаш какво съм написала или се правиш, че не схващаш. Както и да е, не ми се обяснява повече. :)

Аз не разбрах следното - подкрепяш ли използването на "ти" в някои случаи или мнението ти е, че винаги трябва да се използва "Вие"?

На ''ти'' може да се говори само на деца. На непознати, големи хора - задължително в учтива форма.

Има, разбира се случаи, когато персоналното обръщение към потребителя е уместно. Слоганът на Loreal - ''Защото го заслужаваш'' е добър пример.

Когато правиш четки е нормално да се обърнеш персонално, дори е задължително.
 
От: На "Вие" или на "ти"

nandibandi, не знам дали наистина не схващаш какво съм написала или се правиш, че не схващаш. Както и да е, не ми се обяснява повече. :)

Аз не разбрах следното - подкрепяш ли използването на "ти" в някои случаи или мнението ти е, че винаги трябва да се използва "Вие"?

Ми то е ясно, доколкото виждам. Казах го вече толкова пъти, че ми е неудобно пак да се повтарям.
Допустимо и дори задължително е да се обърнеш персонално към потребителя, когато му правиш комплимент или става въпрос за кратък рекламен слоган. Тук обаче коментираме описания на услуги/продукти, а в този случай съм твърдо ''за'' учтивата форма при поднасяне на информацията. Каквото и да продаваш, независимо на кого, не може да кажеш в описанието: ''Този вибратор ще докосне всичките ти ерогенни зони едновременно'', защото звучи като навлизане в личното пространство на потенциалния клиент.
Можеш да кажеш ''Тази рокля ще те направи още по-красива'', но не и ''Аз ти предлагам рокля на супер изгодна цена''.
 
От: На "Вие" или на "ти"

Ясно, значи подкрепяш използването на "ти" в някои случаи.
Не коментираме само описания на продукти, а целия сайт. :|
 
От: На "Вие" или на "ти"

Ясно, значи подкрепяш използването на "ти" в някои случаи.
Не коментираме само описания на продукти, а целия сайт. :|

Приемам е по-точната дума. В някои случаи фамилярната форма е допустима, в други е задължителна (в случай, че решиш да се мазниш на клиента), но като цяло с учтивата форма ще сгрешиш, само ако продаваш дъвки на дечурлята. :)
 

Горе