Здравейте колеги, съвсем наскоро компанията Нетинфо, хвърли бомба на българския онлайн пазар, предлагайки странен избор на своите рекламодатели, а именно: за една и съща банер позиция - две рекламни тарифи - една за импресии / CPM/ и една за кликове /PPC/
Интересно, че не става дума за участие в рекламна pay per click мрежа, каквито са Google Adsense и Easytrader, а за директна оферта към клиенти на компанията. Както знаете рекламните мрежи разполагат с алтернативни банерни позиции или с непродаден рекламен инвентар, като дават право на собственика на уеб сайта да блокира реклами на конкретни рекламодатели ако има конфликт на интереси.
Какво, очаквате да се случи, какви ще бъдат последствията от "двойната" рекламна тарифа? Защо някой би предпочел да плаща за импресии в сайтовете на Нетинфо, когато може да плаща за далеч по безопасния и евтин клик?
Какво ще стане ако рекламодатели като Мтел и Вивател насочат голяма част от бюджетите си в Нетинфо към pay per click реклама? Подбира ли Нетинфо на кого да продаде клик и на кого импресии, т.е. съществува ли основание за дискриминация на рекламодатели?
Какво ще се случи с и без това малкия трафик на тематични сайтове като svejo.net и imot.bg; могат ли те да се изхранват само с кликове? Споделете, мнението си!
Според мен това е най-рискованият ход в интернет бранша за последните години. Новата рекламна тарифа на Нетинфо от една страна популяризира PPC рекламата в България, от друга - поставя началото на края на CPM рекламата в тяхните портали, която досега бе основен източник на доходите им.
Ето и сайтовете, в които към момента се предлагат цени за клик от 10 стотинки нагоре и съответно дублираната тарифа за CPM. Обърнете внимание на фрапиращата разлика от 9 лв за 1000 импресии, съпоставени с едновременната оферта от 0.10 лв за клик на началната страница на gbg.bg:
abv.bg - incoming mail 468x60 / 2.50 лв за CPM или 0.10 лв за клик
abv.bg - inside pages 728x90 / 1.50 лв за CPM или 0.10 лв за клик
gbg.bg - title page 300x125 / 9 лв за CPM или 0.10 лв за клик
gbg.directories 728x90 / 5 лв за CPM или 0.10 лв за клик
forum.bg-mamma 728x90 / 2 лв за CPM или 0.10 лв за клик
svejo.net 300x250 / 8 лв за CPM или 0.10 лв за клик
mobile.bg 728x90 / 1.50 лв за CPM или 0.10 лв за клик
imot.bg 728x90 / 1.50 лв за CPM или 0.10 лв за клик
focus.bg 728x90 / 1.50 лв за CPM или 0.10 лв за клик
zaplata.bg 728x90 / 1.50 лв за CPM или 0.10 лв за клик
vbox7.com 728x90,160x600 / около 1 лв CPM или 0.10 лв за клик
* При оптимистична кликаемост на банерите от 0.5%, цените за клик, изразени в ипресии излизат 0.50 лв за 1000 импресии, което е най-малко три пъти по-евтино от публикуваните цени за CPM
*копирано от тук:
http://yvox.net/index.php?name=PNphpBB2&file=viewtopic&t=4240&sid=63cc94cbf38c9ebaf7cce9830e908275
Интересно, че не става дума за участие в рекламна pay per click мрежа, каквито са Google Adsense и Easytrader, а за директна оферта към клиенти на компанията. Както знаете рекламните мрежи разполагат с алтернативни банерни позиции или с непродаден рекламен инвентар, като дават право на собственика на уеб сайта да блокира реклами на конкретни рекламодатели ако има конфликт на интереси.
Какво, очаквате да се случи, какви ще бъдат последствията от "двойната" рекламна тарифа? Защо някой би предпочел да плаща за импресии в сайтовете на Нетинфо, когато може да плаща за далеч по безопасния и евтин клик?
Какво ще стане ако рекламодатели като Мтел и Вивател насочат голяма част от бюджетите си в Нетинфо към pay per click реклама? Подбира ли Нетинфо на кого да продаде клик и на кого импресии, т.е. съществува ли основание за дискриминация на рекламодатели?
Какво ще се случи с и без това малкия трафик на тематични сайтове като svejo.net и imot.bg; могат ли те да се изхранват само с кликове? Споделете, мнението си!
Според мен това е най-рискованият ход в интернет бранша за последните години. Новата рекламна тарифа на Нетинфо от една страна популяризира PPC рекламата в България, от друга - поставя началото на края на CPM рекламата в тяхните портали, която досега бе основен източник на доходите им.
Ето и сайтовете, в които към момента се предлагат цени за клик от 10 стотинки нагоре и съответно дублираната тарифа за CPM. Обърнете внимание на фрапиращата разлика от 9 лв за 1000 импресии, съпоставени с едновременната оферта от 0.10 лв за клик на началната страница на gbg.bg:
abv.bg - incoming mail 468x60 / 2.50 лв за CPM или 0.10 лв за клик
abv.bg - inside pages 728x90 / 1.50 лв за CPM или 0.10 лв за клик
gbg.bg - title page 300x125 / 9 лв за CPM или 0.10 лв за клик
gbg.directories 728x90 / 5 лв за CPM или 0.10 лв за клик
forum.bg-mamma 728x90 / 2 лв за CPM или 0.10 лв за клик
svejo.net 300x250 / 8 лв за CPM или 0.10 лв за клик
mobile.bg 728x90 / 1.50 лв за CPM или 0.10 лв за клик
imot.bg 728x90 / 1.50 лв за CPM или 0.10 лв за клик
focus.bg 728x90 / 1.50 лв за CPM или 0.10 лв за клик
zaplata.bg 728x90 / 1.50 лв за CPM или 0.10 лв за клик
vbox7.com 728x90,160x600 / около 1 лв CPM или 0.10 лв за клик
* При оптимистична кликаемост на банерите от 0.5%, цените за клик, изразени в ипресии излизат 0.50 лв за 1000 импресии, което е най-малко три пъти по-евтино от публикуваните цени за CPM
*копирано от тук:
http://yvox.net/index.php?name=PNphpBB2&file=viewtopic&t=4240&sid=63cc94cbf38c9ebaf7cce9830e908275