ОТКРАДНА ЛИ ГИ!?

dalasweb

Well-Known Member
Хайде сега замисли се колко mp3-ки си свалил от интернет.
А колко филми през последните години?
А колко Софтуер?
ОТКРАДНА ЛИ ГИ!?
Гузно ли ти беше за авторските права на хората!?
Не!

а искаш хората, които копират от твоя сайт уж авторски статии да пускат линк към теб?:D:D
 
Последно редактирано:
От: ОТКРАДНА ЛИ ГИ!?

Още сме четвъртък, утре трябваше да я пуснеш.
 
От: ОТКРАДНА ЛИ ГИ!?

по т. 1 - Имам няколко диска с мп3 от години. Не ги слушам изобщо - има толкова много радиа, youtube & vbox
по т. 2 - За последните 10 години не съм свалил нито един филм - просто няма такъв за който да отделя час и половина. А има и доста телевизионни канали.
по т. 3 - Linux и подобни. Няма вируси и все по-големи изисквания за ненужни шарении.
 
От: ОТКРАДНА ЛИ ГИ!?

Още сме четвъртък, утре трябваше да я пуснеш.

традициите не са това което бяха!:D
 
От: ОТКРАДНА ЛИ ГИ!?

MP3 не ми трябват от десетина години и повече, филми от същия период, софтуер не ползвам нищо което да не е фрии
 
От: ОТКРАДНА ЛИ ГИ!?

Има само една съществена разлика ... хората не свалят филми и мп3 за да ги представят за нещо свое, а просто да ги слушат или гледат ..
все пак ако липсваше тази свобода много хора щяха да си останат далеч "неизвестни" ... за софтуера не знам какво да кажа ... но ако нямаше как да ползваме някои неща фрее сега щеше да съм
далеч от това което мога в момента, нямаше да мога да си позволя да се науча на повечето неща които мога ..
 
От: ОТКРАДНА ЛИ ГИ!?

Като запален киноман, свалям редовно филми от Замундите и понякога от други (пиратски) торент тракери. Дали се чувствам гузно? Не! Предлага ми се услуга - ползвам я. Това, че тракерът краде авторски продукти, като не плаща за тях си е негов проблем. Аз си плащам интернет услугата, като поп и ако има опция в нея да се включи и такса ''Авторски права'' за определени продукти - нямам нищо против да доплащам.

Нарушители тук са сайтовете, предлагащи откраднато съдържание - те да се чувстват виновни. Аз не мога да приема, че съм крадец, след като никой не ми е поискал пари за услугата, която ползвам. :)
 
От: ОТКРАДНА ЛИ ГИ!?

Blinky или coolice, някой да се обади в Свети Наум да дойдат да си го приберат отново.
 
От: ОТКРАДНА ЛИ ГИ!?

Blinky или coolice, някой да се обади в Свети Наум да дойдат да си го приберат отново.

Марааааааааааааа Бръдчет тя те обича!

Коя бе - ами лудата от Карлуково , която те пусна:D
 
От: ОТКРАДНА ЛИ ГИ!?

@nandibandi Миме, объркала си се не са крали тракерите филми. Те съдържание нямат. ТИ не го сваляш от замундите, а от хора като теб, които свалят от теб. то и за това си е напълно законно.
 
От: ОТКРАДНА ЛИ ГИ!?

@nandibandi Миме, объркала си се не са крали тракерите филми. Те съдържание нямат. ТИ не го сваляш от замундите, а от хора като теб, които свалят от теб. то и за това си е напълно законно.

Не знам защо ме наричаш ''Миме'', всъщност съм повече нанди, отколко Миме, но, както се казваше в един виц - ''дай 50лв и ми викай и такси, ако искаш''. :)

Не мога да се съглася напълно, че тракерите са съвсем невинни, защото те осигуряват място, в което да се извършва незаконна дейност. Прав си, че съдържанието в тракерите се предоставя от потребителите, но макар, че свалям филма от пенчо-ъплоудера, аз все пак го намирам в сайта замунда.нет.
Никога не съм била против да давам 1-2-5лв отгоре върху сметката за интернет, които да покриват авторските права. Ако това започне да се прави масово, ще се генерира добра сума. Въпросът е, как тези пари ще отидат при авторите или притежателите на авторски права? :) Сложен казус... но пак не се чувствам гузна. :)
 
Всъщност преди няколко години май приеха данък, който се налага върху всички празни носители на информация, които се внасят или произвеждат в страната - твърди дискове, флашки, компакт дискове и т.н. Логиката на този данък била, че върху тези носители можело да бъдат записани пиратски произведения и постъпленията от този данък би трабяало да отиват в "правоносителите“. Дали това наистина се случва - не знам.

edit: Закон за авторското право и сродните му права, член 26 - http://lex.bg/laws/ldoc/2133094401
 
Последно редактирано:
От: ОТКРАДНА ЛИ ГИ!?

@nandibandi представи си, че си купила вчера от видеотеката филм и си направила вкусно кисело зели с пръжки. Каниш съседа на филм с пръжки (по миризмата на вкусната храна се отзовава и комшията отдолу). Ся те трябва ли да минат да си платят авторски права или теб да те подгонят за незаконно разпространение? Реално ти си закупила филма, но комшиите гледат аванта. Та и с тракерите е така.

П.С. Това добра бизнес идея "Преведи ми 50лв и ме наричай както искаш по форумите."
 
От: От: ОТКРАДНА ЛИ ГИ!?

П.С. Това добра бизнес идея "Преведи ми 50лв и ме наричай както искаш по форумите."

Идеята е страшна, но трябва да измисля как да я реализирам, щото сега го правят безплатно. :lol:

Ако сте гледали документалния филм на Джаред Лето Artifact, сигурно сте видели как звукозаписните компании удържат пари на музикантите превантивно за кражби на интелектуална собственост. Така си връзват гащите и компенсират загубите. Със сигурност и другите разпространители на интелектуален труд го правят под някаква форма. Големите филмови компании и книгоиздателствата със сигурност са калкулирали в цената на билетите и книгите и загубите от пиратско разпространение, така че отново - не се чувствам гузно. :)
 
От: ОТКРАДНА ЛИ ГИ!?

Взимам си го директно от другата тема, за да не го пиша пак :)

Нека да разгледаме и анализираме три случая:

Първият – човек отива в книжарница, вижда една книга, която го интересува, скрива я под дрехите си и излиза. Тук човекът извършва престъпно деяние и вреди най-малко 3 страни – книжарницата, търговеца и издателите.

Вторият- човек вижда книга, у дома на негов приятел и го пита дали той може да му я даде за да може да я прочете. Той взема книгата и излиза. Тук човекът вреди на издателите, защото той не платил, въпреки че използва (чете) продукта.

Трето – човек отива в библиотека, той вижда една книга, която го интересува, той минава с книгата през регистратурата и излиза. Тук човек не нарушава интересите на никой защото издателите, безплатно са дали книгата в библиотеката, човекът следва определените правила и е един от, да речем, сто души, които са прочели книгата безплатно.

Кое е общото между тези три хипотетични случая?
Aвторът не получава своето възнаграждение за авторските права. И това не е нещо от вчера или от онзи ден, това е така, още от зората на печатните книги и читателите. Когато говорим за интелектуални продукти (книги, музика, филми и др.) две неща идват на ум. Желанието да се запознаем с тези творби и желанието да ги притежаваме. Да се вдигне шум около нещо и да се предизвика интерес не е много трудно. Но да се убедят хората да дадат пари за него, трябва да имаш нещо наистина добро.

Интернет просто направи тази тенденция по-видима, най-вече с броячите – в нито една книжарница не могат да ви кажат колко пъти една книга е била разглеждана от клиенти и какъв процент от тях са си я купили. Но в интернет можете да видите брояч колко души са изтеглили дадени файлове или да преброите колко гледания имат определени видеоклипове.

Чии видеоклипове са най-гледани, да кажем в YouTube? Чии песни са най-много пъти изтегляни в торент тракерите – на най-успешните и богати творци, певци и т.н.. Няма един певец чиито клип да е гледан поне един милион (безплатни!) пъти в интернет, който да не прави успешни турнета и концерти с милиони печалба.
Интернет постави нови правила за бизнеса. И реалният парадоксът е, че колкото повече хора искат да чуят определена песен, да прочетат една книга, да видят даден филм, толкова по-популярни стават те, оттам повече хора искат да ги притежават, а колкото повече хора ги притежават, по-популярни стават …
Всичко се променя, сега издателите се опитват да прокарат идеята за предоставянето на откъси от книги за изтегляне и преглед. iTunes създаде нов начин за закупуване на музика, вместо целия албум вече можете да изтеглите само песните, които ви харесват, при това на разумна цена. HBO пък дава тон за нова практика, срещу малка такса, сега можете да гледате относително нови филми.

Винаги ще има нужда от правна регламентация на авторското право. Творците трябва да имат правна защита, но тя не трябва да бъде построена върху смешни правила, които в крайна сметка без значение колко абсурдни са, не защитават него като автор и творец, а притежателите на правата, които са ги купили от него.

Така че, всички ние като творци от една страна, създатели и потребители на интелектуални продукти трябва да защитим нашите права за справедливо възнаграждение на труда. Но от друга страна ние трябва решително да спрем всякакви опити от страна на определени лобита в името на уж благородни цели да монополизират в тяхна полза правото на достъп до тези продукти.

Нека не забравяме едно нещо – нито една офлайн компания, книжарница или видеотека не може да се конкурира с интернет и неговите безкрайни възможности. Истинската революция тепърва предстои.
 
От: ОТКРАДНА ЛИ ГИ!?

Напълно за интернет свобода и споделяне!
Това трябва да е като свободата на словото и изразяване
Това разбирам за демокрация, а не някакви си авторски права
През възраждането са преписвани хиляди книги. Възможността за разпространение на на качествена информация безплатно, ето това води да прогрес
 
От: ОТКРАДНА ЛИ ГИ!?

Истината е, че човечеството започва да се интересува от авторски права само когато той самият издава и продава нещо негово си и му го крадат, пък да не говорим за българина... Щом нечий труд може да е на аванта, то той задължително е вече "купен". Не казвам, че и аз не съм го правил - търсил съм много кракнати теми, но за да тествам, а не да изкарвам на нечий гръб пари. Real Money е прав за трите ситуации, но има голяма разлика в случаите. При първия е незаконното, при втория - всичко е редно, защото аз мога да запаля ако искам продукта, който съм си купил ( не давам пример с книга, защото това вече е психично отклонение, наречено невежество ), пък какво остава да го споделя с приятел. Нямам право само да го продавам, ако не е споменато изрично в условията за ползване. При третия - вече всичко е редно, защото ние взимаме тази книга за временно ползване и я връщаме. Реално това не е посегателство върху авторското право, това е като случай две, ако приемем библиотеката за приятел, който ни я преотстъпва за временно ползване. В крайна сметка, не можем да "разчекнем" продукта между двамата и той пак е или в единия, или в другия.... но това е малко отклонение
Въпроса е, че авторското право бива нарушавано от всички, докато не дойде момента, когато те руптаят срещу кокошарите.....
 
От: ОТКРАДНА ЛИ ГИ!?

Има само една съществена разлика ... хората не свалят филми и мп3 за да ги представят за нещо свое, а просто да ги слушат или гледат ..
все пак ако липсваше тази свобода много хора щяха да си останат далеч "неизвестни" ... за софтуера не знам какво да кажа ... но ако нямаше как да ползваме някои неща фрее сега щеше да съм
далеч от това което мога в момента, нямаше да мога да си позволя да се науча на повечето неща които мога ..

+1 Напълно съм съгласен!

Само да допълня ... филмите , които свалям (3-4 пъти в годината) печелят повече от достатъчно въпреки пиратството за да имам някакви скрупули.
По отношение на софтуера нещата стоят малко по различно ....нещата с които си изкарвам хляба съм си ги купил(за не малко пари)! Но да плащам, за всичко няма как да стане.
 
От: ОТКРАДНА ЛИ ГИ!?

Голяма глупост е да се смята тракерите с филми за кражба или загуба на пари от авторско право. Хората теглещи филми в голямата си част не ходят на кино. По една или друга причина. Тоест дали теглят или не новия филм на еди кой си няма никакво значение. Чрез торентите даден филм, игра или книга става в пъти по-популярна.
 

Горе