Отказани доставки

strana

Well-Known Member
Здравейте, форумци

Прегледах дет какво има по въпроса в Мрежата, но явно тук са си хората с по-голям практически опит, та опрях.

Собственици на онлайн-магазини, какво правите с неоснователно отказани доставки?

Конкретната ситуация. която ме провокира да пиша.

Отскоро направихме магазин и за България, в който продаваме дамски стоки (обувки)
Съобразяваме се със спецификата на клиентелата, че вечер може да им щукне нещо просто по настроение, а на сутринта дори да не помнят за какво е ставало въпрос. Загубите са заложени в калкулацията и се избиват от цените за коректните клиенти (звучи дивашки, но това е ситуацията на бг-пазара и преобладаващите "наложени платежи")
Но едно е някой да е направил грешка на пияна глава, а друго е абсолютно целенасочено да те набутва с разходи (куриерски най-вече) и след това да ти отказва поръчката, без дори да я погледне (тест и преглед). Това би трябвало да се наказва. Юридически и финансово имам предвид - шамарите по "онижедети" като метод са за други форуми.

Споделете опит как реагирате в подобни ситуации. Или поне черните си списъци (BL)
 
Как ще накажеш някой? Ще ходиш да му биеш шамари ли? Ако не иска, няма да я вземе. Точка. Нищо не може да направиш. Най-добрият вариант е да си калкулираш загубите в цената на продукта, за да може да не си на загуба. Точно както си направил. Другият вариант е да се договориш с Еконт да ти е безплатно при отказване на стока, но това зависи колко пратки правиш на месец.

Клиента има право по всяко време да ти я откаже или върне в срок от 14 дни без причина.

Тази тема е дискутирана десетки пъти във форума. Ето линк към една от темите - тук
 
Отговорът ти е описан предварително в питането ми и е посочен като неподходящ вариант за този форум. Точка.

Интересуват ме конкретни отговори за декември 2017, а не линкове, които съм изчел преди дори да се регистрираш. Точка.
 
Отговорът ти е описан предварително в питането ми и е посочен като неподходящ вариант за този форум. Точка.

Интересуват ме конкретни отговори за декември 2017, а не линкове, които съм изчел преди дори да се регистрираш. Точка.

Май не четеш добре или бъркаш годинтие. Темата е от 2014, регистриран съм 2 години по-рано. :) Точка. Явно ти предвиждаш какво ще бъде писано няколко години по-рано. Точка.

Ако прочетеш по-добре отговора ми ще видиш, че съм ти дал и друго предложение. Договори се с Еконт/Speedy да са ти безплатни отакзаните пратки. Всичко е въпрос на преговори и колко пратки правиш

По-конкретен отговор няма кой да ти даде. В България нямаш много опции, хората все още не плащат с карти и т.н. Което те оставя в една лоша позиция. Всеки си има негова стратегия с която се справя.
 
Аз пък се чудя защо трябва да ми калкулирате загубите. Ако съм редовен защо трябва да плащам за нещо за което нямам вина.

Абсолютно съм съгласен, но в България съществува това чудо "наложен платеж". За да доставя стоката от ЕС примерно, аз плащам навсякъде с кредитна карта (или paypal) или по банкова сметка, а в България (която се води страна от ЕС) ми плащат с "наложен платеж".

Калкулирайки загубите от некоректните платци, товаря коректните. Съответно, магазините ми в Германия и Великобритания работят с 4-10% надценка, а в България - с над 30% надценка. Понеже бг-потребителят е по-богат от немския или английския, вероятно.
 
Последно редактирано:
Ако прочетеш по-добре отговора ми ще видиш, че съм ти дал и друго предложение. Договори се с Еконт/Speedy да са ти безплатни отакзаните пратки. Всичко е въпрос на преговори и колко пратки правиш
Прочел съм отговора внимателно, естествено. Подразни ме "точката" на нещо, което не може да има точка. Сложиш ли му точката на това нещо - това е краят. Не пазарна икономика, а от мизерията няма да излезеш, докато си траеш за подобни неща.
 
Слагаш разпореждане да си поемат транспорта и в двете посоки при отказана пратка. Ако клиента откаже да плати, транспорта се поема от офиса, който обслужва. Това е така, защото при такова разпореждане, куриера трябва предварително да вземе парите, ако клиента си вземе пратката му ги връща. Стандартна практика от години, не я ли прилагаш? Клиентите, които изобщо не отиват във офиса не можеш да ги хванеш по никакъв начин, но те са пренебрежимо малко и не са проблем. С обувките и дрехите е така, много връщане и подмяна има, но повечето си плащат транспорта безропотно.

Сега видях, че си написал, че изобщо не отиват да ги видят.... в този случай има нещо грешно при теб. Тези са много малко по принцип!
 
Трябва да има и загуби, за да има баланс, както е израза. Ако магазина е физически, пък ще крадът.
 
glassofwater.png

Няма начин. Както казва @CTAH - това е дупка в закона.

Трябва да издържиш още 5-10 години и вече няма да го има този проблем.
Вече започна чистката. Скоро ще загинат всички "fly by" е-магазини.
 
Нещата наистина са комплексни- зависи от стоките, зависи от магазина (какви клиенти привлича и задържа), зависи и от таргета и местата за рекламиране. Говорено е и преди- чрез реклами за целенасочено търсене (търсене в гугъл например), процентът на непотърсени пратки е малък. Чрез всички останали варианти (сайтове, социалки) стоката се "натриса" в лицето на купувача и е твърде вероятно да поръчват импулсивно и после да размислят.
Ако магазинът поддържа система за предварително плащане при поръчка (paypal, плащане с карта и т.н.) може да се сложи допълнителен стимул на клиентите да платят с карта- примерно 5-10% отстъпка при плащане с карта. Може да се ползва и другия вариант- при избор за плащане с наложен платеж 10% отгоре, но това работи повече негативно, отколкото в плюс.
И да- законът е изцяло на страната на клиента.
 
Нещата наистина са комплексни- зависи от стоките, зависи от магазина (какви клиенти привлича и задържа), зависи и от таргета и местата за рекламиране. Говорено е и преди- чрез реклами за целенасочено търсене (търсене в гугъл например), процентът на непотърсени пратки е малък. Чрез всички останали варианти (сайтове, социалки) стоката се "натриса" в лицето на купувача и е твърде вероятно да поръчват импулсивно и после да размислят.
Ако магазинът поддържа система за предварително плащане при поръчка (paypal, плащане с карта и т.н.) може да се сложи допълнителен стимул на клиентите да платят с карта- примерно 5-10% отстъпка при плащане с карта. Може да се ползва и другия вариант- при избор за плащане с наложен платеж 10% отгоре, но това работи повече негативно, отколкото в плюс.
И да- законът е изцяло на страната на клиента.


Много е прав. Насърчаването за предварително плащане с отстъпки и бонуси е правилния начин.
Така се възпитава потребителя.
Но акцентирам върху "плащане с карта", а не пейпали.
 
  • Like
Реакции: CTAH
Прочел съм отговора внимателно, естествено. Подразни ме "точката" на нещо, което не може да има точка. Сложиш ли му точката на това нещо - това е краят. Не пазарна икономика, а от мизерията няма да излезеш, докато си траеш за подобни неща.

Точката беше, защото не може да накараш клиент да отиде да си потърси пратката, ако няма желание. Това не е мизерия, това е избор на клиента. Ние като предприемачи трябва да намерим как да го заобиколим, но да го спреш няма как да стане. Затова е точка. Не за друго. Това, което предложих е най-добрият вариант(според мен) защото така зачеркваш загубите от непотърсени пратки. Стига да успееш да се договориш с Еконт/Спиди спираш да го мислиш.
 
Слагаш разпореждане да си поемат транспорта и в двете посоки при отказана пратка. Ако клиента откаже да плати, транспорта се поема от офиса, който обслужва. Това е така, защото при такова разпореждане, куриера трябва предварително да вземе парите, ако клиента си вземе пратката му ги връща. Стандартна практика от години, не я ли прилагаш? Клиентите, които изобщо не отиват във офиса не можеш да ги хванеш по никакъв начин, но те са пренебрежимо малко и не са проблем. С обувките и дрехите е така, много връщане и подмяна има, но повечето си плащат транспорта безропотно.

Сега видях, че си написал, че изобщо не отиват да ги видят.... в този случай има нещо грешно при теб. Тези са много малко по принцип!

Въобще не са малко да ти кажа. От опит мога да споделя, че на 100 пратки винаги ще имаш поне десетина непотърсени. Причините са две - първо някои хора просто поръчват и ако не им го пратиш веднага - на другия ден вече не го искат и въобще не ги интересува, че ще те натоварят с доставките. Втората е донякъде в Еконт - не рядко са случаите, в които не пращат есемеси. Лично на мен ми се е случвало поне няколко пъти да не получавам есемес или той да дойде с няколко дни закъснение.
 
Благодаря за последните мнения, има ценни съвети.

Моят проблем в случая не е как да минимизирам подобни разходи, а чисто принципен. Некоректността трябва да се наказва. Едно е да поръчаш нещо и да го върнеш, ако не ти хареса или поради друга що годе основателна причина, а друго е да поръчаш и да се правиш на умряла лисица след това, макар че ме набутваш поради собствената си глупост или безочие.

А това, че законът бил такъв, "дупка" и т.н. прилича на изказването на един бивш бг-политик "егати и държавата, щом аз съм й вицепремиер". Ми сменете си законите тогава! Нали сте в ЕС. Или поне ги спазвайте.
 
Всички знаем с каква цел ти е темата - плюене по всичко българско. Затова ти е и регистрацията във форума.
 
Като си гледам регистрацията от 9 години, то явно съм си нямал друга работа, освен да плюя по всичко българско....

Ми ако тва е българското, цитирам - "дупка в закона, преклонена главица сабя не я сече, всички знаем, 5 ракии и 3 морета" и т.н то кво да го жаля?

Конкретната тема има конкретен въпрос или поне е опит да се дискутира казус, който не е единичен частен случай и повечето онлайн търговци в България са запознати с него. А "с "всички знаем" бегай у политиката или си изрази манталитета върху некой исторически паметник.
 
Явно е така, щом толкова хора го казват. При мен са не повече от 10 на 1000, даже и по-малко, като от тези 1000 половината имат обективни причини да не си вземат пратката. Нали говорим за изобщо не потърсени пратки, не за отказани, отказани след преглед и тн.


Въобще не са малко да ти кажа. От опит мога да споделя, че на 100 пратки винаги ще имаш поне десетина непотърсени. Причините са две - първо някои хора просто поръчват и ако не им го пратиш веднага - на другия ден вече не го искат и въобще не ги интересува, че ще те натоварят с доставките. Втората е донякъде в Еконт - не рядко са случаите, в които не пращат есемеси. Лично на мен ми се е случвало поне няколко пъти да не получавам есемес или той да дойде с няколко дни закъснение.
 

Горе