Отпадане при Checkout?

От: Отпадане при Checkout?

@lqllqlq, намаш ли фиктивни поръчки с анонимния чекаут? Как се осъществява кореспонденцията без посочен мейл? Или ти им прозвъняваш на всички след поръчка?

Разликата между анонимен и този с регистрация е, че втория трябва да попълнят потребителско име и парола. При анонимния посочват адрес, имена, телефон и мейл. Това е. Специално с камерите си личи ако нещо е объркал при поръчка и му звъня, иначе повечето ако са имали въпроси за техниката питат на чата или по телефона преди да са направили поръчката. За мое съжаление нямам по 100 поръчки на ден, т.е знам и помня с кой и какво сме говорили и като видя поръчката знам, че е ок, което не налага прозвъняване отново. С тази техника проблема ми е най-вече с инсталатори-тарикати - поръчват до поискване и оставят пратката да "отлежи" в някой куриерски офис, чакайки да си вземат парите от крайния клиент и тогава да си платят. Знам, че е тъпо и много по-лесно е да вземат парите и тогава да поръчват, но хора всякакви.
Преди 2 седмици едно момче ме мота така с поръчка за не малка сума и май остана без работа или го глобиха, защото се оказа, че клиента(той) е и куриера. И по система се беше търсил сам себе си няколко пъти и не успявал да се намери...Малко жал ми стана, ама в рамките на 10 дни 2 поръчки и двете с един и същ тъп номер да ми минава...
Ако обаче се абстрахирам от камерите, а говоря в общия случай - то бих се обадил, защото с тия наложени платежи всеки си прави каквото поиска и си мисли, че защото е в интернет може да мине метър. Имал съм и подобни случки, макар и малко, и ми се е налагало да прилагам пряко лечение и образоване. Помня преди време един хитрец ме мота 1 седмица за една изкуствена .... от секс шопа и не вдигаше, не ходеше да я вземе. Препратих я на домашния му адрес и много бързичко си я взе...
 
От: Отпадане при Checkout?

Ляля заблуждаваш се че ще загубиш клиенти като не ги караш да се регистрират - Два магазина които продават еднакви артикули - Единият Зенкарт със задължителна регистрация другият Опен с възможност за без регистрация - Сега погледнах точно 50% от хората я ползват тази опция - Зенкарта обаче ми е с много по добра конверсия - което ме навежда на мъсълта че тази опция не е определяща.

Сега ще взема да я махна и съм сигурен че няма да се промени конверсията на магазина.
 
От: Отпадане при Checkout?

Open Cart нямам идея как, е но в Prestashop това им е редовния номер. Колички на камари и лошото е, че те мислят: Поръчах си. А всъшност финишарат на една стъпка преди да си потвърдят поръчката. Просот започнах след 24 часа да им се обаждам коеот доведе до повечко доставени и платени поръчки.
 
Като клиент:
Аз през пей пейджа си гледам точно колко ми струва и какви са опциите за доставка и опциите за плащане и доставка... така не се налага да чета faq и да цъкам в каклулатор а направо ми излиза каквото ме интерсува с няколко бързи клика ....

Предпочитам да пазарувам без регистрация най мразя когато искам да си сверя крайни цени и да ми поиска регистрация.... Мога да ви пропусна магазина ако не става ясно какво повече давате от конкуренцията (няма и да разбера ако е само на пей пейджа който е след регистрация) ако е за дребна разлика в цената мога да пропусна регистрацията и да избера конкурент...

Като ми поиска регистрация и мие важно да купя от конкретен магазин не се регистрирам с основния си мейл а с някои от тези за спама (който мие отворен в момента сигурно имам над 20 навсякъде гмаил, и яхо и хотмейл) и ако ми се наложи да повторя оредера след време ми е неудобно да налучкам с кой мейл съм се регистрирал ако не се е сеивнало в брауизъра (не си поръчвам от работния брузър а на резервните не правя бекъпи а мога да съм поръчал през хромиоум и да ви гледам сайта с операта в момента и затова да я нямам сеивнат) и се налага да се регистрирам пак което ми е много неудобно.... Не си помня нито един мейл с който съм се регистрирал в никой от най големите магазини Гет, драйв бг итнт ако някога поръчвам пак ще се регистрирам наново или ще предпочета магазин който няма рег

Обаждането за потвърждение е важно (може да си вземете супербоб 500 минути до всичко за 15 лв) най мразя да няма поле за пояснения в което да напиша да ми звъннат за потвърждение след два следобед понеже спя до късно.... и ако ми звъните сутрин ще имаме разминаване... за сащ през скайп има 6000 минути за 3 евро на месец

най големите ми поръчки с физическа доставка и като обем са от магазин без ргистрация - техно микс веднъж миялна машина и веднъж телевизор имаше опция и за регистрация ама нали обичам без регистрация и ги предпочетох от конкурентите им който искат регистрация... цените бяха що годе еднакви даже да не кажа същите при техниката е така....

Когато съм си в София обичам да гледам цени онлайн и да ида да си го купя от физически магазин на собственика на онлайн магазина за да си го взема веднага (джар комптърс и плесио)... или в някой случай както Мкомплект дават отстъпка за пазаруване онлайн и опция за безплатна доставка до най близкия им магазин предпочитам по този начин да пазарувам понеже си взимам отстъпката и си получих стоката след няколко часа близо до нас (акумулатор) който тежи ли тежи и го нямаха наличен (звънях да питам за наличности) (не помня имаха ли регистрация ама ако имат не знам как съм се регистрирал при тях също)

така че клиенти най различни аз съм от лошите, който мразят да се регситрират :D

Като продавач:
на западните сайтове от едно време 1:5 пей пейджа ордер за оредери до около $40 ... ама това много отдавна... сега гледам пада до 1-20-30 където мога да следя пей пейджовете за по евтини продукти... никъде няма регистрация...
 
Последно редактирано от модератор:
От: Отпадане при Checkout?

Най-много мразя да ме кара да си попълвам името и останалите данни преди да ми покаже начините на плащане. Защото аз пълня количката и отивам на страницата на плащане само с една цел - да видя начина на плащане. Обикновено взимам решение да пазарувам след като вече съм разбрал начина на плащане и след като съм решил какво точно ще купувам. Искам предварително да знам какъв начин на плащане предлагат търговците, от които ще купувам.
 
От: Отпадане при Checkout?

След като смених checkout страницата вчера с модификация която показва абсолютно всичко (начини за плащане, цена и методи за доставка, регистрационна форма, обща цена и т.н.т.) днес имам няколко поръчки. За първи път толкова поръчки за един ден. Трафикът ми не се е увеличил, същия си е като вчера. Не знам дали е случайност но според мен първоначално представената информация в checkout страницата играе ключова роля. Който е с опенкарт може да си вземе тази модификация на "тънкъна" от колегата СТАН.
 
  • Like
Реакции: CTAH
От: Отпадане при Checkout?

След като смених checkout страницата вчера с модификация която показва абсолютно всичко (начини за плащане, цена и методи за доставка, регистрационна форма, обща цена и т.н.т.) днес имам няколко поръчки. За първи път толкова поръчки за един ден. Трафикът ми не се е увеличил, същия си е като вчера. Не знам дали е случайност но според мен първоначално представената информация в checkout страницата играе ключова роля. Който е с опенкарт може да си вземе тази модификация на "тънкъна" от колегата СТАН.

ХАхахах сега ще му се напълни инбокса на човека! :D

Не търси увеличеното количество поръчки точно в това. Дай след един-2 месеца статистика и кажи какви промени си направил освен 1-пейдж-чекаута и чак тогава можем да говорим.

И аз съм имал 3-4 поръчки на ден при средно 0.2 на магазина, но не плясках с ръце да се чуда от къде ми е дошло - случайност... :)
 
От: Отпадане при Checkout?

Според статистиките 7.37% от посетителите поръчват но с инсталиран бърз чекаут този процент се вдига до 29%, поне тъка четах из руските сайтове. А система за онлайн чат /zopim, etc/ поръчките се вдигат с 14 %. Незнам колко тези данни важат за БГ пазара но нищо не пречи да пробваш.
 
От: Отпадане при Checkout?

ХАхахах сега ще му се напълни инбокса на човека! :D

Не търси увеличеното количество поръчки точно в това. Дай след един-2 месеца статистика и кажи какви промени си направил освен 1-пейдж-чекаута и чак тогава можем да говорим.

И аз съм имал 3-4 поръчки на ден при средно 0.2 на магазина, но не плясках с ръце да се чуда от къде ми е дошло - случайност... :)

Да, за това казах, че може и да е случайност. Ще дам статистика след известно време.
 
От: От: Отпадане при Checkout?

Предварително се извинявам, че повдигам толкова стара тема.
Пуснах търсачка, обаче по-нова не успях да открия.
Имам един малко по-конкретен въпрос: Какъв % горе-долу са ви изоставените колички?
Поддържам маркетинг за един онлайн магазин и гледам, че има над 60% изоставени поръчки. Засичам първа и последна стъпка от количката в момента. Ще слагам маркер на Google да видя на коя стъпка се чупят нещата. (Може да е на частта с данните, въпреки че на мен ми се струват ОК.)
Обаче ми се иска да си сверя часовника, че за сефте се занимавам с такъв проект... :)
 
От: Отпадане при Checkout?

60% е адски много. По принцип за всяка ниша е различно и няма нещо като стандарт за това. Трябва да се разбере защо е тъка. Възможни варианти са скъпа цена на продуктите, сложна форма за поръчка, задължителна регистрация за поръчката, проблем с CMS при чек аута, при мобилни устройства или на някой браузъри. Може да са много неща. Пусни ми на ЛС сайта , ако искаш, да го прегледам и ще мога да съм по -конкретен.

Иначе търси обратна връзка свържи се с хората коти не са завършели поръчките си и ги питай какво е... къде е проблема , технически ли е, сложно ли им е да поръчат, не виждат колко ще им струва доставката ли, с какво достъпват сайта, лаптоп, таблет.... кой броъзър. Предложи им 5% отстъпка ако им се вижда скъпо .
 
От: От: Отпадане при Checkout?

Предварително се извинявам, че повдигам толкова стара тема.
Пуснах търсачка, обаче по-нова не успях да открия.
Имам един малко по-конкретен въпрос: Какъв % горе-долу са ви изоставените колички?
Поддържам маркетинг за един онлайн магазин и гледам, че има над 60% изоставени поръчки. Засичам първа и последна стъпка от количката в момента. Ще слагам маркер на Google да видя на коя стъпка се чупят нещата. (Може да е на частта с данните, въпреки че на мен ми се струват ОК.)
Обаче ми се иска да си сверя часовника, че за сефте се занимавам с такъв проект... :)

Сам си посочил проблема:... Между първа и четвърта стъпка... Абсурд е да чакаш продажби при наличие на поръчка от този тип.
Решение : поръчка в една стъпка. Quick checkout. Както искаш така му кажи.
Писал си, че се занимаваш с това - ами отвори и виж хората какво правят. Да не говорим, че магазините за дрехи имат брутално бърза поръчка от типа: име, телефон, продукт. Магазина звънят за останалото.
 
От: Отпадане при Checkout?

Интересен въпрос, при мен е около 30%, как Ви се струва като процент?
 
От: Отпадане при Checkout?

и 30% е много търси обратна връзка, разбери защо е така.
Наравете поръчката да е в една страница.

Много често големия процент отпаднали се дължи и на интегриран модъл за доставка на Еконт или Спиди

Интересен въпрос, при мен е около 30%, как Ви се струва като процент?
 
От: От: Отпадане при Checkout?

Предварително се извинявам, че повдигам толкова стара тема.
Пуснах търсачка, обаче по-нова не успях да открия.
Имам един малко по-конкретен въпрос: Какъв % горе-долу са ви изоставените колички?
Поддържам маркетинг за един онлайн магазин и гледам, че има над 60% изоставени поръчки. Засичам първа и последна стъпка от количката в момента. Ще слагам маркер на Google да видя на коя стъпка се чупят нещата. (Може да е на частта с данните, въпреки че на мен ми се струват ОК.)
Обаче ми се иска да си сверя часовника, че за сефте се занимавам с такъв проект... :)


Знам, че не разбирам особено от сайтове, но пък отдавна купувам всичко онлайн и ще напиша мнението си като клиент.
Много дразни, ако за да поръчаш, трябва да минеш през няколко страници, тогава се правят повече грешки, независимо дали всичко ти е запаметено, винаги има къде да се сгреши (случвало ми се е), ако не си прочел всичко или че има някаква промяна от предното ти влизане.
Аз винаги пълня кошница с това, което съм си харесала, това е болестно състояние :) и напълно го осъзнавам, жените имаме нужда постоянно да похарчим някой лев. После сравнявам в другите магазини цените, ако не взема нищо от друг магазин, оставям всичко в кошницата за наблюдение. Има магазини, в които изоставената количка е постоянна и така по-лесно се наблюдават цените. Не харесвам уиш листите, защото мразя да разглеждам много страници след това.
Примерно в амазон поръчката е на няколко страници, всичко ти е запаметено, но те кара да избереш евтина или скъпа доставка, да се абонираш (което е с пари), да избереш валута за картата ( по подразбиране е на много скъп курс) или друго и това дразни, защото трябва да си нащрек постоянно. Но пък можеш да сложиш в количката си 600 неща и всеки път, когато влизаш в нея, ти излиза съобщение, на кое цената се е увеличила или намалила, това ти спестява ровенето в сайта.
В асос поръчката е на 1 страница, не ти излиза съобщение с цените, които са се променили, но всичко е в кошницата на една страница и срещу всеки продукт ти пише - кое се е увеличило или намалило. И двата сайта никога не са ми давали отстъпка за да финализирам поръчката си.
Общото между двата сайта е, че нямат приложение на български куриер, които наистина са прекалено сложни за клиентите, защото повечето не четът как се поръчва.
Нарочно не дадох пример с български магазини, защото някой от Вас може да им е собственик и да се обиди.
Ако магазина Ви е насочен към жените, мислете като жена - импулсивно, неразумно и не винаги с причина.
 
  • Like
Реакции: CTAH
От: Отпадане при Checkout?

Dzak коментирай и българските магазини, вярвам че критиката ще е градивна и ще помогне много не само на собствениците им.
Обратната връзка с клиента е много важна и може да донесе само ползи и да помогне и на други клиенти.
 
От: Отпадане при Checkout?

Dzak коментирай и българските магазини, вярвам че критиката ще е градивна и ще помогне много не само на собствениците им.
Обратната връзка с клиента е много важна и може да донесе само ползи и да помогне и на други клиенти.

Не е коректно да коментирам как се поръчва в български магазин, след като и аз имам такъв, ще изглежда типично по български заяждане :), освен ако собственика не ме помоли за това. Тук има експерти, които ще направят далеч по-смислен коментар според мен.
По темата разгледах моите изоставени колички, една част от тях са поръчани в края на месеца, явно тогава са получили заплати. Имам и доста случаи, в които цъкат в работно време, но не се регистрират, звънят и питат някакви неща и после казват, че ще поръчат от домашен компютър, "защото само от там поръчват" и поръчката вече идва с регистрация и от друго IP, може да е променила продуктите, но е поръчала. Изоставената количка е полезна за клиента, като влезе отново да види, какво е харесал преди това, а не да е задължен да рови пак . В българските магазини не ги запазват за по-дълъг период, защото всичко е трафик (това е лично предположение). За продавача не мисля, че има някаква смислена полза от изоставената количка, аз затова не им обръщам особено внимание.
 
От: Отпадане при Checkout?

Мерси за feedback-a. Една част от работата на онлайн магазина е аутсорсната към нас, друга (поддръжката самата) - не е. Та те до сега не са гледали такъв показател. Аз тръгнах от там, че правим рекламна кампания, въртим, сучем, променяме, а се оказва, че няма много поръчки. Гледам Analytics - добавени продукти в количката има. Ама не предположих такава степен на отпадане. Ококорих се като сметнах процента. :shock:
Проблемът с OnePage Checkout-a им ще е, че продуктите са повечето с минимална стойност 100лв. (има и 4-цифрени суми) и една част са фирмени клиенти. Та с вкарали регистрация, няколко начина на доставка, данни за фактура - все на отделни стъпки. Като им знам и администраторите какви са "отзивчиви"... Ама ще ги подбутам, да се оптимизират нещата.
Благодаря много на всички отзовали се!
 
От: От: Отпадане при Checkout?

Мерси за feedback-a. Една част от работата на онлайн магазина е аутсорсната към нас, друга (поддръжката самата) - не е. Та те до сега не са гледали такъв показател. Аз тръгнах от там, че правим рекламна кампания, въртим, сучем, променяме, а се оказва, че няма много поръчки. Гледам Analytics - добавени продукти в количката има. Ама не предположих такава степен на отпадане. Ококорих се като сметнах процента. :shock:
Проблемът с OnePage Checkout-a им ще е, че продуктите са повечето с минимална стойност 100лв. (има и 4-цифрени суми) и една част са фирмени клиенти. Та с вкарали регистрация, няколко начина на доставка, данни за фактура - все на отделни стъпки. Като им знам и администраторите какви са "отзивчиви"... Ама ще ги подбутам, да се оптимизират нещата.
Благодаря много на всички отзовали се!

И какво общо има стойност на продукта и полета за данни за ф-ра с това, че трябва да е на стъпки?! Дали не е по-лесно всичко на един екран, вместо да минеш през 4 стъпки + потвърждение?
 
От: Отпадане при Checkout?

Прав си, че не точно цената е водеща, а другите елементи около финализиране на поръчката.
По-скоро отбягвам да го сравнявам със сайт за дрехи. Продуктите просто са по-профилирани, не са точно масова употреба.
Което пак не задължава дългия Checkout. Ще разговарям с клиентите да се улесни процеса.
 

Горе