Поскъпването на китайските стоки и българските производители.

От: От: От: Поскъпването на китайските стоки и българските производители.

Леле, ще взема да поспамя още малко, така и така, нещата не са ми ясни, но:

1. Няма да коментирам българските производители, много малка част о тях заслужават какъвто и да е коментар.

2. Относно автоматизацията и роботизацията, всеки производител и инвеститор си прави сметката дали му е изгодно или не, ако въобще има някаква представа за какво става въпрос. Множеството от тези хора не са запознати, че един робот произвежда в пъти по -евтина продукция от най-бедния китайски селянин / българин/, при многократно по-високо качество.

3. Относно цената на оборудването – не е въпроса колко струва, а какво може да се постигне с него като финансови показатели.

4. Относно цената на софтуера – тя влиза в цената на оборудването.

5. Монтажа на такова оборудване се поема от фирмата производител и е безплатен.

6. Обучението на персонала се извършва от фирмата – доставчик, обикновено на територията на завода, където се произвежда оборудването. След това при монтажа и пускането на оборудването в експлоатация, обучението продължава и е безплатно.
Функциите на персонала са да наблюдава работния процес и да се намесва при възникване на авария, за което е обучен.

7. Поддръжката на такова оборудване не е проблем, защото е дистанционно и не е нужно да идва специалист на място. При технологичен проблем, при липсата на добре подготвен персонал, по-изгодно е да дойде специалист, отколкото да се търси аматьорско решение, което може да причини повече вреди, отколкото ползи.

8. Техническата поддръжка също може да бъде дистанционна, като ремонтните дейности се извършват от сервизни ботове./ Технологията все още е тестова/.

9. Управлението на такова предприятие също се осъществява от програми, за да се избегнат човешките грешки. / Технологията излиза официално на пазара до няколко месеца/.

В общи линии, това е положението в "нереалния" бизнес, елиминира се човешкия фактор, защото е безполезен…:)
Темата е за поскъпването на китайските стоки и "дали ще се отрази добре на българските производители". Поне до сега дискусията се водеше около това. Но мога да обясня и как се извършва производството в западна Европа, поне за върху което което работя или съм видял лично. По конкретно - Италия, Австрия, Германия. А още по-конкретно - производство на пластмасови детайли, бяла техника, метални заготовки и обработка на ламаринени изделия (щанцоване, огъване, формоване). Имам и преки наблюдения върху производството на софтуер и инверторни кутии за инверторни двигатели, предимно с фрекуенс и drop-In сигнали, както и върху контролерни системи за контрол на производствени процеси.

Кажи кое точно производство или индустрия визираш, за да ти кажа, колко точно си далеч от истината.
В общи линии фабриките с високо-технологичните производствени линии разполагат с доста отдели специалисти и много по-малко работници. Такива предприятия поддържат в пъти повече специализиран персонал.
Закупуването на робот е една много малка част от целия технологичен процес. Изграждането на поточни линии, контрола и наблюдението обикновено се извършва от специалисти на самото предприятие.
Мога да ти дам пример. Един робот за опаковане на някакви заготовки може да струва между 300 хил. и 1 млн евро. Задължително ще иска поне двама специалиста, които във всеки един момент да могат да го настроят, калибрират, наблюдават и поддържат. Подобни специалисти са на зплати средно по 4500-6000 евро. А са двама, защото се разболяват, ползват отпуск, понякога работят на смени и т.н.. Този робот може да бъде заменен от 2 емигранти на заплата от 1200 евро и поточна линия с контролери, която да струва общо 15хил - 50хил. евро - еднократно. Ако предприятието не може да реализира голямо търсене и съответно високи печалби, защо да инвестира в робот? Европейските предприятия рядко работят с големи мащаби на продукция. Да, инвестира се в модерни технологии, но въобще не е толкова масово, колкото си мислиш.
 
От: Поскъпването на китайските стоки и българските производители.

Ако е чак толкова роботизирано всяко едно производство, то какво по-точно работят работниците във фабриките?
 
От: От: От: Поскъпването на китайските стоки и българските производители.

Кое българско производсто е автоматизирано?

А китайското роботизирано ли е? ако да, защо започва да замира вече окончателно?
 
От: От: От: От: Поскъпването на китайските стоки и българските производители.

Темата е за поскъпването на китайските стоки и "дали ще се отрази добре на българските производители". Поне до сега дискусията се водеше около това. Но мога да обясня и как се извършва производството в западна Европа, поне за върху което което работя или съм видял лично. По конкретно - Италия, Австрия, Германия. А още по-конкретно - производство на пластмасови детайли, бяла техника, метални заготовки и обработка на ламаринени изделия (щанцоване, огъване, формоване). Имам и преки наблюдения върху производството на софтуер и инверторни кутии за инверторни двигатели, предимно с фрекуенс и drop-In сигнали, както и върху контролерни системи за контрол на производствени процеси.

Кажи кое точно производство или индустрия визираш, за да ти кажа, колко точно си далеч от истината.
В общи линии фабриките с високо-технологичните производствени линии разполагат с доста отдели специалисти и много по-малко работници. Такива предприятия поддържат в пъти повече специализиран персонал.
Закупуването на робот е една много малка част от целия технологичен процес. Изграждането на поточни линии, контрола и наблюдението обикновено се извършва от специалисти на самото предприятие.
Мога да ти дам пример. Един робот за опаковане на някакви заготовки може да струва между 300 хил. и 1 млн евро. Задължително ще иска поне двама специалиста, които във всеки един момент да могат да го настроят, калибрират, наблюдават и поддържат. Подобни специалисти са на зплати средно по 4500-6000 евро. А са двама, защото се разболяват, ползват отпуск, понякога работят на смени и т.н.. Този робот може да бъде заменен от 2 емигранти на заплата от 1200 евро и поточна линия с контролери, която да струва общо 15хил - 50хил. евро - еднократно. Ако предприятието не може да реализира голямо търсене и съответно високи печалби, защо да инвестира в робот? Европейските предприятия рядко работят с големи мащаби на продукция. Да, инвестира се в модерни технологии, но въобще не е толкова масово, колкото си мислиш.

Хах, като чета какво си написал, веднага ми се поява асоциацията за няколко европейски компании, които нито искам да ги чувам, нито да ги коментирам…

За темата съм съгласен, в случая моето мнение е че българските производители могат да спечелят от това и да много по-конкурентно способни от китайците, по-простата причина че българските заводи са същите като китайските / общо казано/, работниците са същите -събрани от коли и въже, не визирам малкото останали специалисти… За заплатите, положението е същото..Просто трябват да се направят нужните инвестиции в технологии, за да се случат нещата правилно…

Това за двамата човека на един робот, също ще го оставя без коментар, по тая логика в един автомобилен завод, на работната станция за заваряване трябва да има на 100 робота –200 човека персонал… Не казвам че няма такива случай, но това е смешно, при положени че една програма контролира всичко…

Относно пример за индустрии – автомобилостроене, храни, чистата енергия, суровини, електроника.

Европейските предприятия рядко работят с големи мащаби на продукция – да, но точно първата поръчка за вдигане на роботизацията на 100% идва от европейско предприятие., което работи с големи мащаби, следващото е международна компания с над 100 завода в Европа и така нататък. Да не коментирам, че китайците заявиха 1 000 000 робота, но понеже нямат пари, нещата стигнаха само да там… Не че някой ще им даде последните технологии…

Да, инвестира се в модерни технологии, но въобще не е толкова масово – да, така е и резултата е един и същи, лоши финансови резултати, фалити, вбесени инвеститори…


Така че няма какво да коментирам повече по темата, всичко е въпрос на срокове и реализация, не на празни приказки…
 
От: Поскъпването на китайските стоки и българските производители.

Ако е чак толкова роботизирано всяко едно производство, то какво по-точно работят работниците във фабриките?


Същия въпрос го зададох на третия ден, на хората производители на такова оборудване.
Отговора беше че това е социална политика и социален ангажимент….
 
От: Поскъпването на китайските стоки и българските производители.

Същия въпрос го зададох на третия ден, на хората производители на такова оборудване.
Отговора беше че това е социална политика и социален ангажимент….
До сега не бях чувал някой да има социален ангажимент да наема хора, които не правят нищо по цял ден. Сигурен ли си, че става въпрос за частно предприятие?
 
От: От: От: Поскъпването на китайските стоки и българските производители.

Business abacus, няма такъв филм, като социален ангажимент. Говориш ми за автомобилостроене в Европа. Мога да те светна, че там наистина производството е доста автоматизирано, но за сметка на това количеството обслужващ персонал на работниците е чудовщно число. Можем да говорим конкретно, ако искаш, но мисля че си по общите приказки и ала-балата.
Знаеш ли колко специалисти работят за примерно BMW само в Германия? Какво ще кажеш за 70 000. Шокиращо, а?! И това е само една немска фирма, която освен това има производства в почти цяла Европа. А не произвежда кой-знае колко автомобила, мисля че цифрата е около 1.5 млн/годишно. Далеч, далеч под бройката на VW, да речем. Ами Daimler, Audi.. едва ли ще са по-малко.
Един човек, копютър и какво беше... щял да управлява цяло производство. Дай малко по-сериозно.
 
От: Поскъпването на китайските стоки и българските производители.

България не може да извлече плюсове от поскъпването на азиатските стоки, защото сме левичари.

Тук искаме от даден продукт като го произведем да спечелим, ако може 1000% и да дадем 30 лева заплата днес. Не става така.

Китайците работят на минимални маржове и ще продължават да го правят поне още 50 години. Това, че днес долара е горе не значи, че утре ако САЩ не решат няма да го направят пак долу и да продължим. Отделно човешката ръка в Китай е БЕЗКРАЙНА. В източен Китай хората започват да живеят по западен модел и да взимат български заплати, но това не е така в 2/3 от страната на запад... Там има да се строят още много градове и много фабрики.

Ние ще продължаваме да произвеждаме кабели за накладки, проститутки и цирози на 18 годишни британци на слънчака. Това ни е бъдещето.

А имаме потенциал както и за селско, така и за лека, и за транспорт (на хора и стоки) и туризъм и дори някои тежки индустрии. Но в България всеки иска да е меринджей, да почне от 1200 и да кара служебна.
 
От: Поскъпването на китайските стоки и българските производители.

До сега не бях чувал някой да има социален ангажимент да наема хора, които не правят нищо по цял ден. Сигурен ли си, че става въпрос за частно предприятие?

Да, частно е...

Извън контекста, да наемаш хора, които да не правят нищо, се нарича бюрокрация…
Също така, да наемаш хора, които нищо не правят, но са от дадена политическа партия, се нарича партокрация, независимо дали става въпрос за частни или държавни компании..
Пример – милата родна действителност.

В конкретния случай – не става въпрос за наемането на хора заради социално задължение, а наемането на хора за потушаване на евентуално социално напрежение срещу самата технология.

Да се тушират вечните дрънканици че роботите и машините ще завладеят света и прочие, хората ще умират от глад, защото роботите ще им вземат работата и подобни дивотии…
 
От: От: От: От: Поскъпването на китайските стоки и българските производители.

Business abacus, няма такъв филм, като социален ангажимент. Говориш ми за автомобилостроене в Европа. Мога да те светна, че там наистина производството е доста автоматизирано, но за сметка на това количеството обслужващ персонал на работниците е чудовщно число. Можем да говорим конкретно, ако искаш, но мисля че си по общите приказки и ала-балата.
Знаеш ли колко специалисти работят за примерно BMW само в Германия? Какво ще кажеш за 70 000. Шокиращо, а?! И това е само една немска фирма, която освен това има производства в почти цяла Европа. А не произвежда кой-знае колко автомобила, мисля че цифрата е около 1.5 млн/годишно. Далеч, далеч под бройката на VW, да речем. Ами Daimler, Audi.. едва ли ще са по-малко.
Един човек, копютър и какво беше... щял да управлява цяло производство. Дай малко по-сериозно.

Колега, стига с тоя спам, направи ми забележка че спамя, а сега ти продължаваш..:wink:

Не е нужно да ми задаваш отговори, отговорите на въпросите си ще ги намираш в твоите коментари, само трябва да се замислиш малко..

Да говорим конкретно няма за какво, движи си нещата с твоите компании, дето работиш и си спести общите статистически приказки, както ти каза – аз съм в нереалния бизнес, ти си в реалния, няма какво да обсъждаме и да спамим темата…:)
 

Горе