Посъветвайте ме кои разплащателни системи и как да го направя?

okli

Member
Здравекте, скоро ще пускамe нов сайт на съществуващ ел.магазин през който продаваме, но нямаме разплащания с карти. До сега работихме само с банков превод и наложен платеж. Та въпроса ми е в новия сайт искам да има тази възможност, но не съм запознат кои и какви да да бъдат. С банката с която работим ли трябва да се свържа, с някой като epay, PayPal, да има възможност да се използват повече карти VISA AmericanExpres и т.н. Абе ако има подобна тема където да прочета търсих но неоткрих или някой да ми разясни малко ще съм му много благодарен.
 
От: Посъветвайте ме кои разплащателни системи и как да го направя?

Този вид разплащане съм го правил с виртуалният пос терминал на ЦКБ. Не е сложно да се направи и бих казал че НЕ Е ИЗЛИШНО. Добре е да има и такъв вид плащане
 
Здравей,

За тук на много работа биха ти вършили 4те вида начина за плащане - наложен платеж, обработка на карти, epay и PayPal. За момента не се сещам за други. Друго, за което ми се похвалиха някои онлайн магазини, но не тукашни, било приемането на Биткойн. Но това вече е too much. :)

Много пъти се е обсъждало, но да ти кажа и аз няма да мога да я намеря тази тема. Но определено има такава. Спомням си, защото получих дежа ву. :) Ако има нещо, питай. ;)
 
От: Посъветвайте ме кои разплащателни системи и как да го направя?

Предполагам, че е добре да се ползва виртуален пост терминал на банката с която работи фирмата, но все пак някакви наблюдения и впечатления от банките. Коя банка е най-добре работи с повече карти, системата им за удобрение (документация) съпорт и т.н. е по добре?
 
Работил съм с ЦКБ и имат добър модул, дори и за Joomla (VirtueMart)им бе написан от потребител на форума там. Реално всяка една банка вече трябва да имат модули, които се интегрират към онлайн магазините, като най-добрите вече са разработили модули за най-популярните шопинг CMS-и. :) Към коя банка си? ДСК мисля, че също са много добре в това отношение, но знам, че ЦКБ имат - въпрос вече на преговори с тях. Задължен си да имаш 3 страници - Рекламации, Условия за ползване и Поверителност. Ако са налични, те ги проверяват и ти правят модула (така де, дават ти го). Това са им условията, поне за тези, които знам. Имай предвид, че всяка банка си има нейни условия за ползване на тези терминали. Виж и таксите.
 
Сайтът за Български клиенти ли е или за чужди? Българските клиенти не обичат да плащат с карти на Български сайтове по ред причини. Или поне аз не обичам. Там наложеният платеж е най-вървежен.
 
Сайтът за Български клиенти ли е или за чужди? Българските клиенти не обичат да плащат с карти на Български сайтове по ред причини. Или поне аз не обичам. Там наложеният платеж е най-вървежен.

Това е така. Малко онлайн магазини са чували за SSL рефтификати, което е причина №1 за мен да не избира този начин на плащане. №2 е това, че от 5 поръчки поне 2 се провалят, защото го нямат в наличност, нищо, че си седи на сайта и си пише, че има бройки. ;) Но все пак вярвам, че културата ще мине в друго измерение. И нещата ще си дойдат на мястото. ;)
 
От: Посъветвайте ме кои разплащателни системи и как да го направя?

PayPal предлагат плащане с карта, когато не си регистриран. Тоес, така ти с една платформа ползваш два вида плащания: с карти и от потребителите им. Аз лично в мояте саитове използвам този начин за плащане с карти.
 
ePay недостатък - няма "Refund", т.е. ако някой плати, а стоката я няма - връщането на парите е трудно.

PayPal недостатък - няма Български левове. Т.е. клиента трябва да плаща в долари или евро, което за голяма част от Българските клиенти е плашещо.
 
От: Re: Посъветвайте ме кои разплащателни системи и как да го направя?

ePay недостатък - няма "Refund", т.е. ако някой плати, а стоката я няма - връщането на парите е трудно.

PayPal недостатък - няма Български левове. Т.е. клиента трябва да плаща в долари или евро, което за голяма част от Българските клиенти е плашещо.

Да, това е голям недостатък. Затова, ако се ползва този начин трябва да се направи твоята система да обръща левовете в евро или долари, преди да те прати към страницата за плащане в paypal.

Ако нямаш стоката и клиент е платил, може просто да му пратиш парите по сметката му. Тук обаче от счетоводна гледна точка не знам дали е много правилно и дали е възможно...
 
Което пак е проблем, защото ти хубаво ще обърнеш в евро по официалния курс, обаче после банката на клиента по какъв курс ще обърне пак в левове (ако картата му е левова) не се знае. И може да се получат ревове от вида на "там пишеше, че трябва да платя 100лв, а банката ми взе 102".
 
От: Посъветвайте ме кои разплащателни системи и как да го направя?

Винаги съм се чудел какво човек разбира под „виртуален пост терминал на банката“? Реално ме оставят доста хора замислен, че все едно всяка банка си има собствен виртуален ПОС терминал, а реално ВСИЧКИ виртуални транзакции в България минават през master payment gateway-я на кого? На Борика, естествено.

В този ред на мисли, може ли някой да даде screenshots за виртуални терминали на ePay, ЦКБ, ДСК, Уни и др., където да се вижда крайната фаза, т.е. попълване на картовите детайли.

Обикновено сайта с маркирано лого на съответната компания/магазин горе, отдолу се попълват картовите детайли, а адресът е „gate.borica.bg/****“ с уникални цифри отзад/cookie. Т'ва е. За това ли става въпрос?

---

Относно съвет: НЕ и PayPal. Ще береш грижи. Избери си някой от тези (2-рия, 3-тия или 4-тия) в зависимост от това кой ще върши най-добра и пълзотворна работа. Прегледай изисквания, документи и пр. Няма refund, но пък винаги обратно могат да се върнат кинтите на клиента по КИН, по EasyPay на каса пратени, по IBAN (отново през eP или през е-банкирането на съответната банка, на която си) или по др. начин. (поща, WU/MG, даване на точки в сайта за покупка на друго нещо).

Skrill също.

По-важното, което трябва да се знае, е че търговите НЕ получават пълните суми никога, когато заплащат клиентите. Visa/MC/AmEx си удържат % такса, все пак са главните монополисти те, техни лога има върху картите. Това е на 1-во ниво. На 2-ро ниво по удържане на такси са master payment gateways (Борика за България, еди си кои за др. държави и т.н.). На 3-ро ниво са вече било банковите ПОС терминали или сайтове като Skrill/PayPal/ePay, предлагащи такива. И общо взето това е.

Ако при IBAN-аните си получавате пълните суми и клиентите поемат таксата за трансфер, а за куриерите пак се получава пълната сума и клиента си плаща спедитора, то при картовите плащания е тотално различна картинката.
 
От: От: Посъветвайте ме кои разплащателни системи и как да го направя?

Винаги съм се чудел какво човек разбира под „виртуален пост терминал на банката“? Реално ме оставят доста хора замислен, че все едно всяка банка си има собствен виртуален ПОС терминал, а реално ВСИЧКИ виртуални транзакции в България минават през master payment gateway-я на кого? На Борика, естествено.

В този ред на мисли, може ли някой да даде screenshots за виртуални терминали на ePay, ЦКБ, ДСК, Уни и др., където да се вижда крайната фаза, т.е. попълване на картовите детайли.

Обикновено сайта с маркирано лого на съответната компания/магазин горе, отдолу се попълват картовите детайли, а адресът е „gate.borica.bg/****“ с уникални цифри отзад/cookie. Т'ва е. За това ли става въпрос?

---

Относно съвет: НЕ и PayPal. Ще береш грижи. Избери си някой от тези (2-рия, 3-тия или 4-тия) в зависимост от това кой ще върши най-добра и пълзотворна работа. Прегледай изисквания, документи и пр. Няма refund, но пък винаги обратно могат да се върнат кинтите на клиента по КИН, по EasyPay на каса пратени, по IBAN (отново през eP или през е-банкирането на съответната банка, на която си) или по др. начин. (поща, WU/MG, даване на точки в сайта за покупка на друго нещо).

Skrill също.

По-важното, което трябва да се знае, е че търговите НЕ получават пълните суми никога, когато заплащат клиентите. Visa/MC/AmEx си удържат % такса, все пак са главните монополисти те, техни лога има върху картите. Това е на 1-во ниво. На 2-ро ниво по удържане на такси са master payment gateways (Борика за България, еди си кои за др. държави и т.н.). На 3-ро ниво са вече било банковите ПОС терминали или сайтове като Skrill/PayPal/ePay, предлагащи такива. И общо взето това е.

Ако при IBAN-аните си получавате пълните суми и клиентите поемат таксата за трансфер, а за куриерите пак се получава пълната сума и клиента си плаща спедитора, то при картовите плащания е тотално различна картинката.

Не съм съгласен! Ползвам картови разплащания на всичките ми сайтове от PayPal вече 3-ри години, ако не са и повече. До сега проблеми не сме имали.

ePay - от месец чакам да ни върнат обратни документи за да можем да включим новата фирма към системата им.
 
Здравейте,
Преди всичко, поздравления за форума! И дано да съм в точната тема ))).
Наскоро имах case в PayPal, който завърши неприятно (без вина виновен) и с 300 зора обжалвах, ако ви е интересно ще разправям...
Тава естествено веднага ме накара да се замисля за алтернативи, тъй като освен в eBay, мисля да продавам и в мои сайтове. IT не са ми силна страна, производител съм, затова питам знаещите.
И така - payment gateway или virtual POS terminal ?
Имаше тема, някой следи ли какво стана с myPOS virtual?
По чужди форуми, за ЕС препоръчват cardinity като такси без конкуренция, някой ползва ли го?
Сори ако вече е коментирано, ще бъда благодарен за линкове.
 
Последно редактирано:
Тук втората част на поста.
  • Запознай се с правилата (User Agreement, Privacy Policy, X/Y/Z policies) на eB/PP преди да търгуваш там, за да знаеш кога и в какви случаи отсъжда в чужда полза, кога не;
  • Алтернатива на PP на eB не съществува. За да имаш достъп до eB пазарът, трябва да минеш задължително през PP. 2-те вървят заедно в комбинация винаги. За own site/domain обаче, там можеш да си сложиш какъвто искаш payment gateway/virtual POS terminal. Гледай да е такъв, приемащ МАКС. много разплащателни локални методи в съответните държави, а е НЕ само карти;
  • myPOST е за физически карти плащания прием, a.k.a. физически магазин, ако имаш;
  • Cardinity ги проверих – 1.7% + €0,25 fixed fee за всяко получено плащане изглежда OK. Кофтито е, че поддържа едва само 7 x вида карти и НУЛА domestic разплащателни методи в съответните държави. Отделно ще трябва да се слага и задължителен отделен anti-fraud module, за да се справя с chargebacks. За това поогледай вече дадената тема с коментари, кой знае, може би и към PaySera да се насочиш.
Skrill не е добре, както и всеки друг като него, НЕпредоставящ локални разплащателни методи в изобилие. Отделно си повишиха таксите, но това е др. тема.
 
Благодаря за посрещането!
Трябва да уточня, че стоката ми е евтина и ниските комисиони са важни, а обикновено освен процентите, има и фиксирана такса за всяка транзакция.
Друго важно условие е да няма съдник в сделките, ако мога така да се изразя, какъвто се явява PayPal примерно...
Когато продавам на едро (извън eBay), ползвам куриери, плащанията в ЕС обикновено са банков трансфер и няма проблем. Но за клиентите на дребно искам да предложа и опция със и без тракинг (по избор). Само БГ Пощи предлагат такъв евтин вариант, за съжаление. Между другото, Български Пощи не работят зле, просто трябва да се познава системата. А опцията без тракинг не е само заради по-ниската цена. Много клиенти, особено в САЩ, нямат възможност да дадат служебен адрес, в същото време нямат възможност да получат пратката в къщи. И вдигат скандали, че примерно за $5-10-15 трябва да се разкарват до пощенския офис, защото препоръчаните пратки се получават срещу подпис. Този тип клиенти са благоразположени, но ако пращаш без тракинг, ще си имаш проблем с измамниците, защото няма как да докажеш, че си изпратил пратката. Затова търся алтернатива на PayPal :)
@sherifa мерси, ще огледам и PaySera. Ей тук има още много, просто времето не стига )))
 
Да, всички payment gateways предлагат % + fixed fee. Да, доста възможности (gateways) има за собствен сайт (но пък съм предложил в поста си едни от най-често използваните) и НУЛА възможности за предлагане на метод, различен от PP в еB.

Не, няма опция за „без съдник“. Такъв се явява не само PP, не само eB, а и банките: справка. Можеш да спечелиш в eB, но да загубиш в PP. Може да спечелиш и в eB case, и в PP case, но да загубиш chargeback case (bank). Имах преди месеци, btw.

Опция без tracking = scam по всяко време. Така е при онлайн транзакциите. Няма как да се знае дали отсрещния ще е коректен или не. За малки пакети евтини е OK, за които може да се преглътне загубата им (от и самият item + P&P + ако е chargeback – и settlement fee, поет от seller-а, в размер на: $20/€16/£14).

„Пишман пощи“ са добре, докато не дойде ноември/декември и се види що за чудо става на въпрос, вкл. стачки на немски air превозвачи. Но в днешно време дори и те не са добре, тъй като клиентите гледат вече и бързина на доставка, а това трябва да става до 1-4 дни. Практически international sellers често „гърмят“ (било от твърде много refunds, chargebacks/reversals, било заради кофти defect metrics, late shipment, etc.).

PP алтернатива на eB никога не е съществувала (поне не и за извън US Sellers).
 
За eB няма мърдане, разбира се, само PP. Но когато предлагаш в твои сайтове и единични бройки, примерно от $2-3-5 с куриер не става. Пишман пощи са единствената алтернатива ако продаваш от тук. И тогава даже тракингът от 4 лв става съизмерим със стоката. Та загубата лесно може да се преглътне, въпросът е да се намали процентът на chargeback. Или да се търсят други канали въобще, примерно fulfilment.
 
Последно редактирано:

Горе