Първи онлайн магазин.

TheEntrepreneur

Active Member
Здравейте.

Искам да си изкарвам прехраната от интернет и затова реших да навляза в онлайн търговията и затова наех човек от форума, който да ми направи е-магазин за гуми.
Все още не е започнат проекта, но започнаха да изникват някои въпроси в съзнанието ми.
Баща ми притежава фирма за гуми и както аз, така и той искаме всичко да е легално.
Можете ли да ми обясните какво трябва да знам за да нямам проблеми с данъчните и освен това трябва ли да се запозная с други юридически закони за онлайн търговията?

Поздрави,
Георги
 
От: Първи онлайн магазин.

Здравей,
До колкото знам след като имате фирма няма да е има много проблеми.
Просто когато продаваш през о-магазина трябва да си го осчетоводиш с фактурата която Еконт дават.
Но поне аз така знам, надявам се да не греша и да не те подлъжа.

Благодаря за вниманието!

М!
 
От: Първи онлайн магазин.

Здравей,
До колкото знам след като имате фирма няма да е има много проблеми.
Просто когато продаваш през о-магазина трябва да си го осчетоводиш с фактурата която Еконт дават.
Но поне аз така знам, надявам се да не греша и да не те подлъжа.

Благодаря за вниманието!

М!

Няма такова нещо. При онлайн както и при оффлайн продажба, единственото задължително нещо е да издаваш касова бележка/фактура. Плащането или е по банка предварително, или с наложен платеж на куриера. Следователно в първия случай с фактура за плащане по банка, а в втория с касова бележка в пакета...

"Юридическите закони" - са тези които КЗП налага. В момента за онлайн покупка 14 дена период в които клиента може да ти върне продукта...

П.С. Като цяло проблеми може да имаш с доставката (гумите са тежки, а куриерите вземат на килограм и обем). Така, че това е слабото място върху което трябва да помислиш...
 
Здравей,

Не виждам никакъв проблем, особено като имате фирма, с която да оперирате зад магазина. Имаш няколко правила - да имаш ясни условия на сайта си, условия за ползване, често задавани въпроси, добре изразени чрез снимки и описания продукти, да можеш да пращате фактури, защото знам, че така осчетоводявате при вас (поне така мисля), и да имате бърз риспонс, защото клиентите са си клиенти и си държат когато си плащат за нещо, да го получават.

Ако ще качвате сериозен набор от артикули, не се хвърляйте на най-евтиния хостинг вариант. Планирайте добре какво ще имате и на база това преценете кое ще ви свърши най-добре работата. Помоли девелопъра, ако не е говорено, да ти го понаправи добре - SEO модули, филтри, бързи заявки, онлайн чат, ако искаш даже и други такива които знаеш, че ще улеснят клиента и теб в бъдеще. Разгледай някой магазин и виж. Има си тънкости - срокове за връщане на продукт, начини на плащане, калкулиране на доставка и др. Но хубаво е, че си познал, всичко друго ще дойде с времето. ;)

Питай, ако нещо има.
 
От: От: Първи онлайн магазин.

Няма такова нещо. При онлайн както и при оффлайн продажба, единственото задължително нещо е да издаваш касова бележка/фактура. Плащането или е по банка предварително, или с наложен платеж на куриера. Следователно в първия случай с фактура за плащане по банка, а в втория с касова бележка в пакета...

"Юридическите закони" - са тези които КЗП налага. В момента за онлайн покупка 14 дена период в които клиента може да ти върне продукта...

П.С. Като цяло проблеми може да имаш с доставката (гумите са тежки, а куриерите вземат на килограм и обем). Така, че това е слабото място върху което трябва да помислиш...

Ами, мисля да направя плащането предварително по банков път, понеже четох, че доста клиенти връщат стоката или не я взимат, а възможен ли е следния вариант - като купуват клиентите да им излиза една средна цена за доставката, която трябва да внесат по банкова сметка, тоест да се предпазя от загуби, но и в същото време да е легално всичко?
 
От: Първи онлайн магазин.

Опитът ми с онлайн магазини (които е близо 10 години) сочи, че искането на пари предварително по банка, кара 70% от хората да се отказват от поръчка(особенно ако има други, варианти/търговци). Плащане по банка е основателно само когато става въпрос за голяма сума пари (над 1000 лв). Средна цена на доставка можеш да изчислиш, даже може и точната цена на доставка да изчислиш, и може клиента да ти я плати по банка, НО както казах, в момента проблема не е да вземеш парите на клиента, проблема е, че ако той реши може да ти върне продукта в 14 дневен срок (без обяснение)

Така, че онлайн няма вариант да се предпазиш от загуби. Единствения вариант е да търсиш "качествен таргет" и да продаваш качествена стока естествено :)
 
От: Re: Първи онлайн магазин.

Здравей,

Не виждам никакъв проблем, особено като имате фирма, с която да оперирате зад магазина. Имаш няколко правила - да имаш ясни условия на сайта си, условия за ползване, често задавани въпроси, добре изразени чрез снимки и описания продукти, да можеш да пращате фактури, защото знам, че така осчетоводявате при вас (поне така мисля), и да имате бърз риспонс, защото клиентите са си клиенти и си държат когато си плащат за нещо, да го получават.

Ако ще качвате сериозен набор от артикули, не се хвърляйте на най-евтиния хостинг вариант. Планирайте добре какво ще имате и на база това преценете кое ще ви свърши най-добре работата. Помоли девелопъра, ако не е говорено, да ти го понаправи добре - SEO модули, филтри, бързи заявки, онлайн чат, ако искаш даже и други такива които знаеш, че ще улеснят клиента и теб в бъдеще. Разгледай някой магазин и виж. Има си тънкости - срокове за връщане на продукт, начини на плащане, калкулиране на доставка и др. Но хубаво е, че си познал, всичко друго ще дойде с времето. ;)

Питай, ако нещо има.

Здравей,

Ами разбрах се с девелъпъра, да включи всички функции, които искам и да, мисля да разгледам други магазини и да взаимствам от тях, за да може да бъдем максимално конкуретни. Имам много идеи, новак съм и се надявам, че ще се получи. Готов съм да се уча, да го развивам и да го поставя на едно от челните места в България, ако е рекъл Господ :) Ами засега нищо не изкача, но след време все ще се появи някакво питане :)
 
Това по банков път не мисля, че ще ти осигури добра конверсия. Нали за това пазарува също така от теб - защото му е по-удобно. А дали ще отиде до магазина да си ги купи от там, или до банката да нареди парите, няма да му е голяма разликата. Освен, ако наистина не предлагаш нещо повече - най-често по-ниски цени.

Често връщат, съмнявам се. Но има случаи. Аз поддържам един магазин, ама много косвено - само като се сдуха нещо и гледам, че се кенселира най-често, когато нещо не се е получило - не му приел парите, не са се чули, не е разбрал. За това на такива суми, се звъни и се потвърждава, че 2-3 върнати продукта, ще ти изяде печалбата на 5 продадени. Говоря примерно. :)

Доставките са по региони. Или твърда. Не си играй да слагаш някакви допълнителни "фонд риск' към доставката, все пак гониш и конкурентни цени, нали? :)загубите може да се измислят много по-добре от това. Преди да правиш каквато и да е оптимизация, задавай си въпроса "Ако бях клиент, дали щях да...?" Иначе губи смисъл. ;)
 
От: От: Първи онлайн магазин.

А по принцип има ли някакъв инструмент, който може да изчисли доставката или трябва сам да го направя?
 
От: От: Първи онлайн магазин.

А по принцип има ли някакъв инструмент, който може да изчисли доставката или трябва сам да го направя?

Зависи от куриера. ЕОКНТ имат...
 
От: Re: Първи онлайн магазин.

@Blinky

Засега съм се спрял на 2 варианта - първия е да превеждат парите за доставката по банков път и втория е да плащат на куриера. Ще реша, когато ми се избистри главата.
Прав си, печалбата е малка и една не взета доставка ще загуби пари от други продажби. Затова искам поне минимална предпазна мярка да имам. Но, все още събирам информация за да може да го направя един от най-добрите магазини.
 
От: Re: Първи онлайн магазин.

@Blinky

Засега съм се спрял на 2 варианта - първия е да превеждат парите за доставката по банков път и втория е да плащат на куриера. Ще реша, когато ми се избистри главата.
Прав си, печалбата е малка и една не взета доставка ще загуби пари от други продажби. Затова искам поне минимална предпазна мярка да имам. Но, все още събирам информация за да може да го направя един от най-добрите магазини.

Еконт имат опция Клиент => Клиент при плащането на доставката. * когато пуснеш наложения и той си поема доставката ти може да го пуснеш така, че ако той иска да я върне да плати разноските по доставката и в 2те страни *
 
От: Re: Първи онлайн магазин.

@Blinky

Засега съм се спрял на 2 варианта - първия е да превеждат парите за доставката по банков път и втория е да плащат на куриера. Ще реша, когато ми се избистри главата.
Прав си, печалбата е малка и една не взета доставка ще загуби пари от други продажби. Затова искам поне минимална предпазна мярка да имам. Но, все още събирам информация за да може да го направя един от най-добрите магазини.

Сега направих експеримент. Поръчах си гуми за моята кола. Излизат ми 960 лв. От случайния сайт от които ги поръчах, ми предлагат безплатна доставка за поръчки над 200 лв, което мен ме устройва. Ако не беше безплатната доставка, а бяха изпратени по еконт, щеше да трябва да платя поне още 50-60 лв за доставка, което по принцип би ме накарало да ида при локалния гумаджия и да си ги поръчам от него...

Така, че както казах и преди. Доставката ти ще е едно от "тънките" места в онлайн магазина ти. Всичко е въпрос на договорка. Просто трябва да намериш правилния куриер...
 
От: Re: Първи онлайн магазин.

Еконт имат опция Клиент => Клиент при плащането на доставката. * когато пуснеш наложения и той си поема доставката ти може да го пуснеш така, че ако той иска да я върне да плати разноските по доставката и в 2те страни *

Това е много хубава опция. Ама КЗП какво ще кажат... :)
 
От: Re: Първи онлайн магазин.

Това е много хубава опция. Ама КЗП какво ще кажат... :)

Тук вече не мога кажа, но с удоволствие ще се разръчкам да видя какво пише в сайта им * ако изрично ти си упоменал в условията на сайта си мисля, че едва ли ще е проблем * ( най-добре е да им се обади някой и да ги пита )
 
От: Първи онлайн магазин.

Ако искаш да продаваш на дребно силно ти препоръчвам да е с наложен платеж. Няма абсолютно никакъв смисъл да го правиш по банков път(разбира се може да предоставиш тази възможност). Ако продаваш на едро може и по банков път, там е по-удобно. Но ако караш клиентите ти да плащат по банков път за дребни поръчки, то това е един голям минус за твоя магазин. Бизнесът е оправдан риск и ако искаш всичко да ти е сигурно по-добре не се захващай.
 
От: Първи онлайн магазин.

По тази логика, аз мога да упомена в условията си гаранция 1 месец :) А те искат 2 години... Наистина ще е хубаво някои да ги пита!
 
От: Първи онлайн магазин.

Потребителят ще може да се откаже от договора от разстояние или извън търговския обект в 14-дневен срок, а не в седемдневен, както досега, решиха депутатите.
Депутатите приеха окончателно на второ четене промени в Закона за защита на потребителите.

Потребителят ще има право да се откаже от договора от разстояние или от договора извън търговския обект, без да посочва причина, без да дължи обезщетение или неустойка и без да заплаща каквито и да е разходи.

14-дневният срок започва да тече от датата на сключване на договора за услуги или от датата на приемане на стоките при договор за продажба.

Предвидени са и изключения от правото за отказ от такива договори, заради естеството на стоките или услугите.

Търговецът е длъжен да даде на клиента преддоговорна информация, както и копие от подписания договор или потвърждение на договора. Ако не го направи на физическите лица ще се налага глоба от 100 до 1000 лв., а на едноличните търговци и юридическите лица - имуществена санкция в размер от 500 до 3000 лв. за всеки отделен случай.

Търговецът е длъжен да удовлетвори искане за разваляне на договора и да възстанови заплатената от потребителя сума, когато след като е удовлетворил три рекламации на потребителя чрез извършване на ремонт на една и съща стока, в рамките на срока на гаранцията, е налице следваща поява на несъответствие на стоката с договора за продажба, записаха депутатите.

Със закона се създават и помирителни комисии към Комисията за защита на потребителите за решаване на потребителски спорове в областта на енергетиката, топлоснабдяването, водоснабдяването, телекомуникациите, превоза на пътници и в областта на финансовите услуги.
 
От: Първи онлайн магазин.

Започни си по нормалния начин с наложен платеж, поеми си доставката над определена сума. Малко ще трябва да посмяташ.

Риск от върнати покупки или невзети има винаги. Ако се окаже, че на всеки 100 поръчки ти е върната една, сигурно няма да е болка за умиране. Ако се окаже, че попадаш на клиенти, които не знаят какво искат и на всеки 3 поръчки ти връщат една или не я взимат от куриера, ще преосмислиш всичко. Едва ли има хора, които си умират да поръчват гуми от теб и да ти ги връщат след няколко дни.

Действай и не го мисли - при положение, че имате работещ офлайн бизнес, онлайн само може да го засили. Само трябва да си следиш нещата и да не решиш, че като направиш магазина и готово. Всеки ден му обръщай внимание.

Успех :)
 
От: Първи онлайн магазин.

Благодаря за мненията, засега идеята се оформя така - при поръчка на гуми, клиентите ще си поемат разноските за доставка. Ще включа и опцията при поръчка над еди колко си лева да е безплатна доставката. Ще предоставя и възможността за банков превод, а при по-големи суми задължително по банков превод. Как мислите :) Аз смятам, че това засега е оптималния вариант, предвид информацията с която разполагам.
 

Горе