Регистрация на кола като фирмена или лична

nsevimov

Well-Known Member
Здравейте, наскоро започнах да се чудя какви са предимствата да регистрираш автомобил на фирмата?
 
От: Регистрация на кола като фирмена или лична

какъв е автомобила и каква е дейността на фирмата?
 
От: Регистрация на кола като фирмена или лична

Ами ако трябва да бъда точен става дума за личен автомобил бих го класирал като спортен (Mazda RX-8) относно фирмата дейността не се извършва главно в България а в САЩ, Германия, Русия.
 
От: Регистрация на кола като фирмена или лична

пита те каква е дейността записана като "предмет на дейност" в учредителния договор, защото като ти цъфнат на ревизия данъчните ще искат обосновка в каква степен лекия автомобил тип "гледах Бързи и яростни" е необходим за извършване на основната дейност. Иначе хем ще ти плеснат акт, хем ще те накарат да платиш данък на всички разходи по подръжка на автомобила.
 
От: Регистрация на кола като фирмена или лична

Зависи каква е фирмата и какво ще спечели счетоводно от регистрацията на фирма
Мисля, че за малка фирма даже ще си го набуташ с фирмената регистрация, ама нека някой счетоводител да ти каже
 
От: Регистрация на кола като фирмена или лична

Благодаря Ви! Общо взето с една дума да бягам с 200 от тази фирмена регистрация..
 
От: Регистрация на кола като фирмена или лична

Ами има си документации за тази фирмена кола и ако не ти трябват осчетоводяване на допълнителни разходи по добре бегай от там
А пък и всичко за фирм е по скъпо, примерно ако не я регистрираш в срок глобата е по голяма, това само пример
 
То мой познат си регна Q7-цата за фирмена, но се занимава със строителство, а тя е 5+1, както си трябва. Честно казано бенефит си има, около бензина, и всякакви разходи, които може да минеш за фирмени по колата, както и една 5годишна (ако не се лъжа) армутизация. :) И така. Като негатви - ще трябва да се съобразиш и какво искат като изисквания, за да мине за фирмена. Добре де, не може ли да мине като на убавците от ония карти, MLM-то, Savecard ли бяха, които са с натокани 3-ки. Просто си си търговски представител и това е. :) Не знам, някои по-запознат да каже тук, но само ще кажа, че една фармацевтична компания щеше за малко да купи новите Мазди 6 за колите на техните представители тук, но решиха, че е ту мъч за този пазар и ги снабдиха със сантименталните Опелчета - Инсигнии де. :)
 
От: Регистрация на кола като фирмена или лична

армутизация.
:beer:

Амортизация, колега.

А иначе, колата трябва да е 6+1 по талон, за да може да минават разходите по нея през фирмата. И разбира се да е регистрирана на фирмата. Има и някои врътки, но ще оставя данъчните да се измъчват.
 
Re: От: Регистрация на кола като фирмена или лична

:beer:

Амортизация, колега.

А иначе, колата трябва да е 5+1 по талон, за да може да минават разходите по нея през фирмата. И разбира се да е регистрирана на фирмата. Има и някои врътки, но ще оставя данъчните да се измъчват.

Да, така се пише. Ок, добре, а как минават тогава баничарките, колите на изпълнителните директори и тези на търговските представители като фирмени? Има си и други условия. ;)
 
От: Регистрация на кола като фирмена или лична

Баничарките са си товарни автомобили. А иначе:

Ползването на данъчен кредит по ЗДДС е обвързано с това дали автомобилът е лек (места по-малко от 6+1) или не. Само за точно определени бизнес дейности се ползва данъчен кредит и за леки автомобили, но Вие не сте споменали да се занимавате например с таксиметрови превози или охрана.

Облагането по реда на ЗКПО следва различни принципи. Тук е важно не дали автомобилът е лек, а за каква дейност се ползва:
- управленска дейност - в този случай се дължи 10% данък върху експлоатационните разходи за автомобила (гориво, поддръжка и подобни)
- друга дейност (оперативна, административна) - не се дължи данък върху разходите, т.е. те са данъчно признати, но трябва да се попълват пътни листа

Тъй като Вие сте управител, е вероятно да ползвате автомобила както за управленски, така и за други нужди, в който случай данък се дължи пропорционално на километрите, изминати в рамките на управленската дейност.
 
От: Re: Регистрация на кола като фирмена или лична

То мой познат си регна Q7-цата за фирмена, но се занимава със строителство, а тя е 5+1, както си трябва. Честно казано бенефит си има, около бензина, и всякакви разходи, които може да минеш за фирмени по колата, както и една 5годишна (ако не се лъжа) армутизация. :) И така. Като негатви - ще трябва да се съобразиш и какво искат като изисквания, за да мине за фирмена. Добре де, не може ли да мине като на убавците от ония карти, MLM-то, Savecard ли бяха, които са с натокани 3-ки. Просто си си търговски представител и това е. :) Не знам, някои по-запознат да каже тук, но само ще кажа, че една фармацевтична компания щеше за малко да купи новите Мазди 6 за колите на техните представители тук, но решиха, че е ту мъч за този пазар и ги снабдиха със сантименталните Опелчета - Инсигнии де. :)

То ако имаш строителна фирма и строителни машини, които са регистрирани на фирмата, дали ще пишеш и спортната кола на фирмата няма проблем
Ама счетоводството е разтегливо и една кола може и да спести и да разходва, затова казах, че зависи фирмата и дали има нужда от допълнителна тежест
Защото фирмена кола, за мене си е тежест
 
От: Регистрация на кола като фирмена или лична

Е какво му е тежкото на фирмената кола? Ако дизела е 2.00 лева, ти зареждаш за 2 лв. , аз зареждам (мързи ме да смятам), но за някъде около 1.60

Когато си купим гуми за 1000 лева - ти ги купуваш за 1000 лева, а аз за около 800 лева.

Като я ремонтирам.......

Предполагам разбра.
 
От: Регистрация на кола като фирмена или лична

Не не разбрах, айде обясни ми тези врътки с ДДС-то
 
От: Регистрация на кола като фирмена или лична

Щото имам чувството че и ти не си ги разбрал
 
От: Регистрация на кола като фирмена или лична

Няма никакви врътки, но като се замисля си прав - май нещо не съм го доразбрал.
 
От: Re: Регистрация на кола като фирмена или лична

То мой познат си регна Q7-цата за фирмена, но се занимава със строителство, а тя е 5+1, както си трябва. Честно казано бенефит си има, около бензина, и всякакви разходи, които може да минеш за фирмени по колата, както и една 5годишна (ако не се лъжа) армутизация. :) И така. Като негатви - ще трябва да се съобразиш и какво искат като изисквания, за да мине за фирмена. Добре де, не може ли да мине като на убавците от ония карти, MLM-то, Savecard ли бяха, които са с натокани 3-ки. Просто си си търговски представител и това е. :) Не знам, някои по-запознат да каже тук, но само ще кажа, че една фармацевтична компания щеше за малко да купи новите Мазди 6 за колите на техните представители тук, но решиха, че е ту мъч за този пазар и ги снабдиха със сантименталните Опелчета - Инсигнии де. :)
При мен е същата врътка! Приятел си регистрира новия автомобил но някак си не ми е удобно да го питам такива неща и като се сетя че неговия автомобил е 100 000+ и хептен не искам да го питам ..
 
Re: От: Re: Регистрация на кола като фирмена или лична

При мен е същата врътка! Приятел си регистрира новия автомобил но някак си не ми е удобно да го питам такива неща и като се сетя че неговия автомобил е 100 000+ и хептен не искам да го питам ..

Защо да не го питаш. Ако мислиш, че ти ще си с неудобните въпроси, се лъжеш. Много преди това да отговаря е готов с отговорите, защото кола за над 100К си поражда въпроси в една специална агенция. :) Така, че питай си го смело как е направил това, защото ако не той, ще те чатне някой счетоводител. ;)
 
От: От: Регистрация на кола като фирмена или лична

А иначе, колата трябва да е 6+1 по талон, за да може да минават разходите по нея през фирмата. И разбира се да е регистрирана на фирмата. Има и някои врътки, но ще оставя данъчните да се измъчват.
Не е задължително, аз имам едни Пежо 308SW, които са със сертификат N1 и се водят товарни. Даже и данъка им е 6 кинта годишно.
 

Горе