Реклама на гърба на друг?

От: Реклама на гърба на друг?

А интересно ми е, ами тези рекламните войни между производителите на автомобили и телефони, там какво се прави?

Примерно заигравката между BMW и Audi
audi-takes-quick-chess-lessons-from-bmw-5792_1.jpg


или скошното заяждане вежду HTC и Samsung
0f6de3d8a2ea5dc6d1eab159afda02c6.jpg


Рекламите, в които Samsung се присмиват на Apple и тей нататък. Как така не са се изпосъдили за уронване на престижа?
 
От: Реклама на гърба на друг?

А интересно ми е, ами тези рекламните войни между производителите на автомобили и телефони, там какво се прави?

Примерно заигравката между BMW и Audi
audi-takes-quick-chess-lessons-from-bmw-5792_1.jpg





Рекламите, в които Samsung се присмиват на Apple и тей нататък. Как така не са се изпосъдили за уронване на престижа?

Има и странив които е нормално да ядеш неизлюпени патенца, аз искам да видя в бг пример?
Защо мария не казва ариел а казва по-скъп прах за пране?

В европа не може да е позволено това?
иначе това с бмв цепи :)
 
От: Реклама на гърба на друг?

Виж първите два резултата(.pdf документите) дали ще ти свършат някаква работа:

закон за нелоялни търговски практики

Иначе всички са го правили :)

[video=youtube;lf6UNxusGDI]http://www.youtube.com/watch?v=lf6UNxusGDI[/video]
 
От: Реклама на гърба на друг?

Питаш какво ще стане? Всичко зависи от другият. Пуска жалба в КЗК и те почват проверка. Ако има нарушение, то глобата е % от годишният оборот на фирмата нарушител за предходната година. Повод за глоба са "най-добрият" и сходни, а какво остава директно сравнение с продукт на друг търговец. Обърни внимание, че визирам търговец, не производител. Както ти казаха по-горе - ако имаш независимо проучване, ако е формулирано като най-добрият от класа си и това проучване го показва, то тогава проблем няма, защото лесно можеш да се защитиш.

Питаш за колко да ги съдиш, но малко бъркаш двете ситуации. При първата имаш регулатор, които се задейства при жалба или се самосезира, разглежда случая и взема решение. Има и норматив за размера на санкцията. При вторият - ти завеждаш дело. Там арбитър е съда. Съвсем друг начин на решаване и наказание.

Оптималното е ако КЗК е постановила решение и глоба, а ти тогава го ползваш за база да съдиш.
 
От: Реклама на гърба на друг?

ДА ляляля благодаря ти това ме интересуваше.

А също ми е интересно как мога да процедирам аз?
трябва да отида при нотариус за да принтира страницата в която е написано ли?
Пак кавам, няма да съдя никого, просто искамда се подготвя ако стане и този започне да наглее повече.
Мога да си позволя да водя дълги и тежки дела ако искам, за разлика от тези които са го направили.
Проблема е как и с какъв акъл го е направил, къде е морала и ценностите...

Чувал см че на вора истанция заверките от нотариус лесно отпадат,а и при положение че фирмата е слаба еи в сивия сектор, какво им дреме за 10% от оборота който взема органа, няма д са голяма сума, а акао аз ги съдя за наасяне на вреди, загубени ползи и т.н. в бг мисля че са смешни сумите от рода на 1000 - 5 000 лева...

А само за адвокат ще заминат повече.
 
От: Реклама на гърба на друг?

Забрана за заблуждаваща и сравнителна реклама
Чл. 32. (1) Забраняват се заблуждаващата реклама, както и неразрешената сравнителна реклама.
(2) Рекламодателят и рекламната агенция, изготвила рекламата, носят отговорност за заблуждаваща и за неразрешена сравнителна реклама.

Сравнителна реклама
Чл. 34. (1) Сравнителна реклама е всяка реклама, която пряко или косвено идентифицира конкурента или предлагани от него стоки или услуги.
(2) Сравнителната реклама е разрешена, когато:
1. не е заблуждаваща по смисъла на чл. 33 от този закон и не е нелоялна търговска практика по смисъла на чл. 68д, 68е, 68ж от Закона за защита на потребителите;
2. сравнява стоки или услуги, задоволяващи еднакви потребности или предназначени за една и съща цел;
3. сравнява обективно една или повече характерни черти на стоките и услугите, които са съществени, сравними и представителни за тези стоки и услуги, включително техните цени;
4. не води до объркване на рекламодателя с неговите конкуренти или на търговски марки, търговски имена, други отличителни белези, стоки или услуги на рекламодателя с тези на неговите конкуренти;
5. не води до дискредитиране или опетняване на търговските марки, търговските имена, други отличителни белези, стоките, услугите, дейностите или положението на конкурентите;
6. сравнява стоки с едно и също наименование за произход;
7. не извлича нелоялно предимство от известността на търговската марка, търговското име или други отличителни белези на конкурентите или от наименованието за произход на конкуриращи се стоки;
8. не представя стоките или услугите като имитация или копие на стоки или услуги със запазена търговска марка или име.
(3) При преценката дали една сравнителна реклама е разрешена освен обстоятелствата по ал. 2 се вземат предвид и разпоредбите на Регламент (ЕО) № 510/2006 на Съвета от 20 март 2006 г. относно закрилата на географски указания и наименования за произход на земеделски продукти и храни.

Чл. 33. (1) Заблуждаваща е всяка реклама, която по какъвто и да е начин, включително по начина на нейното представяне, подвежда или може да подведе лицата, до които е адресирана или достига, и поради това може да повлияе на тяхното икономическо поведение или по тези причини нанася или може да нанесе вреди на конкурент.
(2) При определянето на рекламата като заблуждаваща се взимат предвид и:
1. характеристиките на стоките и услугите, като: наличност, вид, изработка, състав, начин и дата на производство на стоките или изпълнение на услугите, годност за употреба, начини за употреба, количество, географски и търговски произход, резултати, които могат да се очакват от тяхната употреба, резултати и съществени характеристики от изпитванията или извършените проби върху стоките или услугите;
2. цената или начинът на формирането й и условията за доставка на стоките и изпълнение на услугите;
3. данни за рекламодателя или рекламиращия, като: име или фирма, адрес или седалище, адрес на управление, имущество, права върху индустриална и интелектуална собственост, получени награди или отличия.


Източник
 
От: От: Реклама на гърба на друг?

(2) Сравнителната реклама е разрешена, когато:
...

Ами аз като гледам тази извадка... значи не е забранено?
Мога да пусна сапун "ВЕРО+" и да напиша в рекламата че е по-евтин от сапуните които продават в кауфланд и те не могат да ме съдят или накажат?
 
От: Реклама на гърба на друг?

Момента е с "по- и най-" и прякото сравнение с конкретен конкурент или "известните марки в бранша"...
Можеш да прочетеш интересни тълкувания тук (макар материала да е от 2012 година), автори са някакво адвокатско дружество.

Мога да пусна сапун "ВЕРО+" и да напиша в рекламата че е по-евтин от сапуните които продават в кауфланд и те не могат да ме съдят или накажат?

Ако реално не е по-евтин влизаш в чл. 33 (Заблуждаваща е всяка реклама, която... може да повлияе на тяхното икономическо поведение или по тези причини нанася или може да нанесе вреди на конкурент) и 33 (2) "При определянето на рекламата като заблуждаваща се взимат предвид" и 2 - "цената или начинът на формирането й"

Аз тълкувам така.
 
От: Реклама на гърба на друг?

ДА ляляля благодаря ти това ме интересуваше.

А също ми е интересно как мога да процедирам аз?
трябва да отида при нотариус за да принтира страницата в която е написано ли?
Пак кавам, няма да съдя никого, просто искамда се подготвя ако стане и този започне да наглее повече.
Мога да си позволя да водя дълги и тежки дела ако искам, за разлика от тези които са го направили.
Проблема е как и с какъв акъл го е направил, къде е морала и ценностите...

Чувал см че на вора истанция заверките от нотариус лесно отпадат,а и при положение че фирмата е слаба еи в сивия сектор, какво им дреме за 10% от оборота който взема органа, няма д са голяма сума, а акао аз ги съдя за наасяне на вреди, загубени ползи и т.н. в бг мисля че са смешни сумите от рода на 1000 - 5 000 лева...

А само за адвокат ще заминат повече.

Ако си тръгнал в тази посока, излишно е да казвам "питай юрист". Аз бих постъпил така на база инфото, което даваш:
1. Данъчни - купувам 1 артикул и ги чакам да ми го докарат без документ. Жалба и оставям НАП да се забавляват. Тук задължително пазиш като свята мощ входящото номерче.
2. Нотариално заверен принт скрийн,а те нека падат на 2ра инстанция
3. КЗК - сигнал и ги пускаш и тях да тичат по пистата
4. КЗП - толкова си афектиран как ти нарушават правата, че едва дишаш. Прилагаш товарителницата от пратката, обявяваш липсата на касов бон, за цвят може нотариален прин сктийн, че не са обявили фирма, седалище и останалите атрибути. Ако си по-амбициран, след покупката по точка 1 можеш да им се обадиш и да поискаш връщане на артикула и възстановяване на сумата, тъй като искаш да ползваш правата си като потребител (можеш само ако си купил като физ. лице). Ако те ти откажат след изживяният душевен оргазъм упоменаваш в жалбалата до КЗП и факта, че ти отказват право на връщане. Докато изливаш болката си по темата мимоходом споменаваш и споделяш съмнението си, че предявената от теб рекламация е отразена в регистър на рекламациите. Така даваш простор на КЗП да разперят и те криле.

Мисля, че това на първо четене е доста комплексно решение на казуса. За развоя не знам, но да ти кажа при 3 различни агенции все 2 сериозни шамара ще изяде.
 
От: Реклама на гърба на друг?

а как се тълкува това преебавка ли е?
едни големи транспаранти на близо интенерт оптика за 5лв за 12 месеца
веднага отидох да си пусна и хоп отново 20 останалите 6 месеца са по 15 лв
а това го разбрах от офиса им никъде на плаката не пишеше!
е естествено отказах се аз си имам оптика за 10 кинта!
 
От: Реклама на гърба на друг?

ДА ляляля благодаря ти това ме интересуваше.

А също ми е интересно как мога да процедирам аз?
трябва да отида при нотариус за да принтира страницата в която е написано ли?
Пак кавам, няма да съдя никого, просто искамда се подготвя ако стане и този започне да наглее повече.
Мога да си позволя да водя дълги и тежки дела ако искам, за разлика от тези които са го направили.
Проблема е как и с какъв акъл го е направил, къде е морала и ценностите...

Чувал см че на вора истанция заверките от нотариус лесно отпадат,а и при положение че фирмата е слаба еи в сивия сектор, какво им дреме за 10% от оборота който взема органа, няма д са голяма сума, а акао аз ги съдя за наасяне на вреди, загубени ползи и т.н. в бг мисля че са смешни сумите от рода на 1000 - 5 000 лева...

А само за адвокат ще заминат повече.

Може ли да обясниш конкретно каква е ситуацията, защото малко се обърках. След първоначално зададения казус и принципния отговор, че ако няма "по-" и "най-" с упомената конкретно марка или фирма, ти каза да обърнем нещата. Т.е. някой използва твоя имидж, за да си продава или предлага негови неща и от това има печалба.
Отделно от морала и чисто човешкото ти раздразнение за "болен здрав носи", имаш ли някакви финансови вреди и загубени ползи? Намалял оборот, брой клиенти и т.н. от чисто бизнес гледна точка, а не като лично отношение към измекяра?

Защото щом имаш възможност го съди! Консултирай се с добър адвокат и ако искаш и за неплатени глоби или неправомерно ползване на дърветата за писоар, може да бъде осъден.
 
От: Реклама на гърба на друг?

Ужас... кармата ще ми разбие после поне 5 години от жиявота ако направя весички тези неща които казваш :)
Но реално си прав и една сериозна фирма би постъпила точно така.
Ако си тръгнал в тази посока, излишно е да казвам "питай юрист". Аз бих постъпил така на база инфото, което даваш:
1. Данъчни - купувам 1 артикул и ги чакам да ми го докарат без документ. Жалба и оставям НАП да се забавляват. Тук задължително пазиш като свята мощ входящото номерче.
2. Нотариално заверен принт скрийн,а те нека падат на 2ра инстанция
3. КЗК - сигнал и ги пускаш и тях да тичат по пистата
4. КЗП - толкова си афектиран как ти нарушават правата, че едва дишаш. Прилагаш товарителницата от пратката, обявяваш липсата на касов бон, за цвят може нотариален прин сктийн, че не са обявили фирма, седалище и останалите атрибути. Ако си по-амбициран, след покупката по точка 1 можеш да им се обадиш и да поискаш връщане на артикула и възстановяване на сумата, тъй като искаш да ползваш правата си като потребител (можеш само ако си купил като физ. лице). Ако те ти откажат след изживяният душевен оргазъм упоменаваш в жалбалата до КЗП и факта, че ти отказват право на връщане. Докато изливаш болката си по темата мимоходом споменаваш и споделяш съмнението си, че предявената от теб рекламация е отразена в регистър на рекламациите. Така даваш простор на КЗП да разперят и те криле.

Мисля, че това на първо четене е доста комплексно решение на казуса. За развоя не знам, но да ти кажа при 3 различни агенции все 2 сериозни шамара ще изяде.
 
От: Реклама на гърба на друг?

В щатите сравнителната реклама не е проблем, при нас е.

А интересно ми е, ами тези рекламните войни между производителите на автомобили и телефони, там какво се прави?

Примерно заигравката между BMW и Audi
audi-takes-quick-chess-lessons-from-bmw-5792_1.jpg


или скошното заяждане вежду HTC и Samsung
0f6de3d8a2ea5dc6d1eab159afda02c6.jpg


Рекламите, в които Samsung се присмиват на Apple и тей нататък. Как така не са се изпосъдили за уронване на престижа?
 
От: Реклама на гърба на друг?

Реално ситуацията е следната.
някакъв на няколко пъти е идвал в магазина ми и е казвал че ако не започнем да купуваме един продукт /който и той произвежда или внася/ от него щял да ни съсипе.
и как ще ни разбие, защото ще продава по-евтино и по качествени неща и или да клупувам от него или край с нас :)
нали всичко това не го приемам сериозно, защото всеки може да си плямпа глупости, аз виждам че реално са олколо 100 пъти по-малки от мен и нямам баз за притеснение, мога и да ги бия и да ги мачкам с цени и всичко ако искам.

Та същия този елемент преди няколко дни е дошъл пак да си купи от нас техника която му трябва :lol:.
И пак мрънкал на продавачките че ше ни съсипе и им показал сайта си на който с е написано:
"Ако ви е омръзнало да давате по 50 лева на амоун за тези неща елате при мен, аз ги давам по-евтино с 20 лева от него и моите са по-здрави и по-хубави от на амоун и всички останали фирми които продават такива неща."

Дали са по-хубави или не не знам и не ме интересува, моите са маркови, неговите са гаражно производство и не вярвам да е поръчал качествена експертиза в институт.
Но дори и да са по-хубави на 100% и двойно по-евтини, има ли право да напише това което е написал в сайта на фирмата си и да споменава името на фирмата ми?
И се чудя дали да му дам урок.
 
От: Реклама на гърба на друг?

Реално ситуацията е следната.
някакъв на няколко пъти е идвал в магазина ми и е казвал че ако не започнем да купуваме един продукт /който и той произвежда или внася/ от него щял да ни съсипе.
и как ще ни разбие, защото ще продава по-евтино и по качествени неща и или да клупувам от него или край с нас :)
нали всичко това не го приемам сериозно, защото всеки може да си плямпа глупости, аз виждам че реално са олколо 100 пъти по-малки от мен и нямам баз за притеснение, мога и да ги бия и да ги мачкам с цени и всичко ако искам.

Та същия този елемент преди няколко дни е дошъл пак да си купи от нас техника която му трябва :lol:.
И пак мрънкал на продавачките че ше ни съсипе и им показал сайта си на който с е написано:
"Ако ви е омръзнало да давате по 50 лева на амоун за тези неща елате при мен, аз ги давам по-евтино с 20 лева от него и моите са по-здрави и по-хубави от на амоун и всички останали фирми които продават такива неща."

Дали са по-хубави или не не знам и не ме интересува, моите са маркови, неговите са гаражно производство и не вярвам да е поръчал качествена експертиза в институт.
Но дори и да са по-хубави на 100% и двойно по-евтини, има ли право да напише това което е написал в сайта на фирмата си и да споменава името на фирмата ми?
И се чудя дали да му дам урок.



а това ли е била работата

пред 2 години познат колега занимаваш се с мебели му правиха дъмпинг, като внасяха полулегално мебели от съседни нам страни и ги продаваха на доста по евтино от нас. писаха до министерствата и нещата се оправиха !
 

Горе