От: Реклама на импресии: 10 лв - 40 000 импресии.
Обръщам внимание, защото имам известни наблюдения върху проблема - три пъти с порно и веднъж с калпава оферта в сайт за електронна търговия. И първият ми въпрос след второто и третото порно беше: какво е порното? След като ми отговаряха, че били май някакви двойки, тройки, жени и други такива - на мен ми олекваше. Не беше детско порно. След това се заемах с чисто техническото отстраняване на проблема.
Рекламодателите могат да бъдат три типа:
1. Хора, с които се познаваме и работим "от деца". Ако те решат да ме измамят, почти сигурно е, че ще успеят - имам им доверие и съм им пределно ясен като начин на мислене, слабости и т.н. Но надали ще решат да го направят. Обикновено не го правят. Изключение в личен план беше офертата в сайт за електронна търговия. Познавах добре човека към оня момент от време от около осем години. Но това се случва рядко.
2. Утвърдени имена в бизнеса. Хора с чисти физиономии. Например работеща банка, представители на автомобилна марка на родния пазар, утвърден от години образователен сайт. Можем да посочим едно-две изключения от типа на родното КТБ или международното Енрон (при това за кратко) и това е всичко. И там рискът е нищожен.
В тези два случая е абсолютно валидно
малко или много трябва да разчитаме на коректността и на другата страна в сделката
3. Непознати за нас хора, "нови" хора, които искат да рекламират нов и не много известен сайт. С тях рискът е по-голям! Хубаво е с подобни бизенс-партньори винаги да се сключва предварително изчерпателен договор, в който подробно да се описват задълженията
и на този, който дава рекламата. Какво да не рекламира (директно или индиректно)... Към какво да не редиректва... Да е собственик на URL-a и да контролира напълно съдържанието зад него (да не е само представител някакъв или посредник)... и т.н., и т.н. за каквото се сетите... В човешки разговор, коректно, без да се обиждаме от подозрителността. Ако сме много мнителни, пропускаме бизнес възможности и това е лошо. Но ако сме прекалено доверчиви, може да се наложи да питаме пак какво е порното, когато ни сигнализират по телефона. Разбира се, в подобни случаи има и много по-лоши варианти, като например да питаме: що сте се облекли като барети вие, бе? А те да ни отговорят на въпроса с въпрос: а ти радикален ислямист ли си или само ги рекламираш?
Дадох два теоретични примера в предния пост - с банерите и със съдържанието зад URL-а, защото това са популярни през годините измами. Номерът с банерите е доста стар и вече не се ползва. Просто лесно и много бързо се хваща. Може би беше силен някъде през 1998-2000. Днес актуалният проблем е със зареждане на друго съдържание. Кликате на банер с реклама на фитнес уреди, отваря се сайт, пропагандиращ расова омраза. А това вече не се вижда на Вашия сайт и се проверява доста по-трудно, в някои случаи дори е невъзможно. Затова е по-хубаво предварително да се застраховате според стария лаф - стане ли кочина, поне едната свиня да е ясна!