angelovarna
Well-Known Member
Здравейте,
След показаното днес отношение от А1, реших да си направя труда и опиша за някои особености, свързани с прекратяването на договори, сключвани с тях.
В първите дни на месец април сключих договор с тях за оптичен интернет 300/180mbps и iptv 200 канала с два приемника.
Все още тече промоция, която гласи, че за първите 6 месеца от договора таксата ще е наполовина, спрямо стандартната за плана (около 16 или в моят случай заради втория приемник - 18-19лв, вместо 35/38лв).
Сключих договора, но още от първия ден, тъй като работя от вкъщи и ползвам VPN свързаност с фирмените ресурси (сървъри към Ирландия и други в града, където живея), започнаха да се наблюдават постоянни прекъсвания на връзката.
Прекъсванията бяха на 5, 10, 20 минути, час или най-много два. С телевизията проблеми нямах, интернета уж вървеше. Защо уж? Защото понякога ако искам да вляза във Фейсбук или друг сайт понякога не ставаше от първия опит (но това ми направи впечатление по-късно).
Пуснах заявка за проверка от ИТ отдела на компанията, от която съм нает. Хората седмица и половина, почти две проверяваха. Наново ми сетваха връзки, сменяха се протоколи, сървъри, права...никаква промяна.
На 20ти април имаше Apple event, което пак прекъсваше на същия принцип - 5, 10 минутки, максимум 15.
Пуснах го да върви успоредно на друга машина, но с мобилен интернет от Виваком - там не прекъсваше. Т.е. проблема не бе в претоварване сървъра на Apple.
Пуснах няколко ping-a и видях как падат пакети, като загубата бе от 1 до 3.5%.
Тогава реших да се свържа с поддръжката на А1. Дистанционно проверяваха - проблем не видяха. Пратиха техник, той също не установи проблем и накрая излязоха гордо със становище, че всичко е супер и проблем няма.
Да, ама аз не мога да работя. Докато се закача през VPN-а с всички мрежови директории и неща (с Apple компютър съм) и пусна всички приложения, които са крашнали, поради предходното прекъсване на връзката - тя прекъсва пак. Т.е. аз не мога да работя с такова "качество" на услугата.
От работа започнаха да ме притискат да си оправя проблема, затова звъннах на предишния ми оператор, при който като бях проблеми с връзката нямаше и пуснах заявка да ми прекарат отново тяхната услуга.
Кабелът ми е един (моя собственост, откупуван от квартален оператор, прекарал го при строежа на сградата), който бе прехвърлен от кутията на А1, в тази на другия оператор.
Отидох в офиса на А1 с устройствата им, тъй като вече няма с какво да ги захраня (кабела е в друга кутия както казах) и поисках да прекратя договора.
Естествено, трябваше да платя неустойка, все пак по мое искане, и то за веднага ще спираме договор.
Сметнаха ми неустойка в размер на 168.81лв. И тук започвам с интересното:
1. Неустойката включва 3 пълни месечни такси (това е ОК), и НЕИЗПОЛЗВАНАТА отстъпка до края на договора. Това в моят случай е за 5 месеца по половин такса. Разбирам да беше използваната, но неизползваната...
Отворих договора и чета, а там наистина пише, че "абонатът дължи на А1 и част от стойността на отстъпките на абонаментни планове и от пазарните цени на крайните устройства (закупени или предоставени) за оставащия край на ползване по съответния абонамент".
Да, но каква е тази част е мистерия. Никъде не е посочено, нито пък кои са тези устройства. Че те можеше да ми поискат и част от цената на рутера и приемниците за телевизия поради амортизация примерно. Но слава Богу, не поискаха.
2. Не може да се прекрати услугата веднага. Трябва да се пусне заявление, в което служителя вместо вас посочва дата 1 месец след тази, в която сте им отишли на крака с устройствата и искате всичко да спре.
Ако сте от чужбина - пак ще идете. То ей я къде е България.
Така се заобикаля условието за дължене на максимум 3 пълни такси от клиента. Клиента ще трябва да плати и четвърта.
3. Не трябва да плащате фактурата, която ще излезе, в моят случай след седмица, а финалната.
Защо? Защото после ще има изравняване поради това, че плащанията вървят с едно напред (има предплащане), и може да се наложи да ви връщат пари. А връщането на пари е друга песен народна.
Ако имате "щастието" да ви излезе минуса фактура, т.е. да имат да ви дават пари, трябва да пуснете молба за връщане на сумата и след Х период от време те да ви я върнат. Дали е по банков път или по български ще ви накарат пак да ходите в офис - надявам се да не разбера. Едно време обаче беше, да, познахте - до офис.
Платих си неустойката, върнах устройствата, взех протокола и пратих всичко на "Customer support" отдела им в София за да разпитам, защо налагат изчакване на още 1 месец.
Днес получих стоснат отговор:
"Бих искала да Ви информирам, че договорът за домашен интернет и телевизия може да бъде прекратен предсрочно спрямо условията, описани в него." - добър ден.
"За да прекратите договора си с А1 България, е необходимо титулярят с лична карта да подаде едномесечно предизвестие в магазин на компанията. ... В бъдеще преди да сключите конкретен договор, следва да се възползвате от възможността да го прочетете и да получите разяснения по всяка интересуваща Ви клауза. Подписването на договора означава, че сте прочели, разбрали и приели условията, описани в него."
А в договора, в раздел Прекратяване пише:
- Прекратяване преди изтичане на срока: По искане или по вина на абоната с неустойки.
- Прекратяване след изтичане на срока: С едномесечно предизвестие без неустойки.
Сега договорът ми не е изтекъл, платил съм неустойка, но ме карат да изчакам 30 дни, че и ми казват да си чета договора.
Уведомих ги, че съм потърсил за становище и КЗП, тъй като щом те твърдят едно, пък в договора пише друго...се стига най-малкото до неясноти, от които потребителя бива ощетяван.
ПП. Към другия оператор по същия кабел, прекъсвания и проблеми с интернета и фирмените ресурси, които ползвам няма.
Стига да ви е интересно как ще продължи случая - ще пиша тук.
След показаното днес отношение от А1, реших да си направя труда и опиша за някои особености, свързани с прекратяването на договори, сключвани с тях.
В първите дни на месец април сключих договор с тях за оптичен интернет 300/180mbps и iptv 200 канала с два приемника.
Все още тече промоция, която гласи, че за първите 6 месеца от договора таксата ще е наполовина, спрямо стандартната за плана (около 16 или в моят случай заради втория приемник - 18-19лв, вместо 35/38лв).
Сключих договора, но още от първия ден, тъй като работя от вкъщи и ползвам VPN свързаност с фирмените ресурси (сървъри към Ирландия и други в града, където живея), започнаха да се наблюдават постоянни прекъсвания на връзката.
Прекъсванията бяха на 5, 10, 20 минути, час или най-много два. С телевизията проблеми нямах, интернета уж вървеше. Защо уж? Защото понякога ако искам да вляза във Фейсбук или друг сайт понякога не ставаше от първия опит (но това ми направи впечатление по-късно).
Пуснах заявка за проверка от ИТ отдела на компанията, от която съм нает. Хората седмица и половина, почти две проверяваха. Наново ми сетваха връзки, сменяха се протоколи, сървъри, права...никаква промяна.
На 20ти април имаше Apple event, което пак прекъсваше на същия принцип - 5, 10 минутки, максимум 15.
Пуснах го да върви успоредно на друга машина, но с мобилен интернет от Виваком - там не прекъсваше. Т.е. проблема не бе в претоварване сървъра на Apple.
Пуснах няколко ping-a и видях как падат пакети, като загубата бе от 1 до 3.5%.
Тогава реших да се свържа с поддръжката на А1. Дистанционно проверяваха - проблем не видяха. Пратиха техник, той също не установи проблем и накрая излязоха гордо със становище, че всичко е супер и проблем няма.
Да, ама аз не мога да работя. Докато се закача през VPN-а с всички мрежови директории и неща (с Apple компютър съм) и пусна всички приложения, които са крашнали, поради предходното прекъсване на връзката - тя прекъсва пак. Т.е. аз не мога да работя с такова "качество" на услугата.
От работа започнаха да ме притискат да си оправя проблема, затова звъннах на предишния ми оператор, при който като бях проблеми с връзката нямаше и пуснах заявка да ми прекарат отново тяхната услуга.
Кабелът ми е един (моя собственост, откупуван от квартален оператор, прекарал го при строежа на сградата), който бе прехвърлен от кутията на А1, в тази на другия оператор.
Отидох в офиса на А1 с устройствата им, тъй като вече няма с какво да ги захраня (кабела е в друга кутия както казах) и поисках да прекратя договора.
Естествено, трябваше да платя неустойка, все пак по мое искане, и то за веднага ще спираме договор.
Сметнаха ми неустойка в размер на 168.81лв. И тук започвам с интересното:
1. Неустойката включва 3 пълни месечни такси (това е ОК), и НЕИЗПОЛЗВАНАТА отстъпка до края на договора. Това в моят случай е за 5 месеца по половин такса. Разбирам да беше използваната, но неизползваната...
Отворих договора и чета, а там наистина пише, че "абонатът дължи на А1 и част от стойността на отстъпките на абонаментни планове и от пазарните цени на крайните устройства (закупени или предоставени) за оставащия край на ползване по съответния абонамент".
Да, но каква е тази част е мистерия. Никъде не е посочено, нито пък кои са тези устройства. Че те можеше да ми поискат и част от цената на рутера и приемниците за телевизия поради амортизация примерно. Но слава Богу, не поискаха.
2. Не може да се прекрати услугата веднага. Трябва да се пусне заявление, в което служителя вместо вас посочва дата 1 месец след тази, в която сте им отишли на крака с устройствата и искате всичко да спре.
Ако сте от чужбина - пак ще идете. То ей я къде е България.
Така се заобикаля условието за дължене на максимум 3 пълни такси от клиента. Клиента ще трябва да плати и четвърта.
3. Не трябва да плащате фактурата, която ще излезе, в моят случай след седмица, а финалната.
Защо? Защото после ще има изравняване поради това, че плащанията вървят с едно напред (има предплащане), и може да се наложи да ви връщат пари. А връщането на пари е друга песен народна.
Ако имате "щастието" да ви излезе минуса фактура, т.е. да имат да ви дават пари, трябва да пуснете молба за връщане на сумата и след Х период от време те да ви я върнат. Дали е по банков път или по български ще ви накарат пак да ходите в офис - надявам се да не разбера. Едно време обаче беше, да, познахте - до офис.
Платих си неустойката, върнах устройствата, взех протокола и пратих всичко на "Customer support" отдела им в София за да разпитам, защо налагат изчакване на още 1 месец.
Днес получих стоснат отговор:
"Бих искала да Ви информирам, че договорът за домашен интернет и телевизия може да бъде прекратен предсрочно спрямо условията, описани в него." - добър ден.
"За да прекратите договора си с А1 България, е необходимо титулярят с лична карта да подаде едномесечно предизвестие в магазин на компанията. ... В бъдеще преди да сключите конкретен договор, следва да се възползвате от възможността да го прочетете и да получите разяснения по всяка интересуваща Ви клауза. Подписването на договора означава, че сте прочели, разбрали и приели условията, описани в него."
А в договора, в раздел Прекратяване пише:
- Прекратяване преди изтичане на срока: По искане или по вина на абоната с неустойки.
- Прекратяване след изтичане на срока: С едномесечно предизвестие без неустойки.
Сега договорът ми не е изтекъл, платил съм неустойка, но ме карат да изчакам 30 дни, че и ми казват да си чета договора.
Уведомих ги, че съм потърсил за становище и КЗП, тъй като щом те твърдят едно, пък в договора пише друго...се стига най-малкото до неясноти, от които потребителя бива ощетяван.
ПП. Към другия оператор по същия кабел, прекъсвания и проблеми с интернета и фирмените ресурси, които ползвам няма.
Стига да ви е интересно как ще продължи случая - ще пиша тук.