Средна заплата за работник в онлайн магазин?

Заплата за работник в онлайн магазин?​


Да се включа и аз малко по темата понеже всеки "дърпа въжето" към себе си и собствените си разбирания
При същия зададен въпрос Заплата на работник в офлайн магазин, как бихте отговорили ?


От въпропсния служител би се очаквало само написаното, а именно обработката на поръчките, говоренето по телефона с клиенти по всички поводи и наливането/промяна/изтриване на продукти.

Първо се разделят задълженията и приоритетите на изпълнението им които изискваме от въпросния служител. Връзка с клиенти- Продавач консултант или Администратор (административен сътрудник или като му казват там) на онлайн магазин

Връзка с клиенти- Продавач консултант това е човек с дар слово за връзка с клиентите и организиране на продажбите с може би подготвяне на пратки. Това включва:

1. Приемане и потвърждаване на поръчки по :
  • телефон
  • мейл
  • през сайта
  • чрез социални мрежи и др
2. Разрешаване на възникнали недоволства на клиенти
3. Куриерски фирми
4. Издаване на бележки и фактури

Администрацията
е останалото, като задължение което търсиш а именно:

1. Работа по сайта:
  • Добавяне на продукти
  • Редактиране на продукти и цени
2. Онлайн присъствието:
  • поддържане на профили в социални мрежи
  • качване на постове, промоции и др.

Или продавач консултант, който през свободното време да върши административни неща но това да не му е основното задължение ?
Колко поръчки се очакват средно на ден в началото и колко ще е "по натам" , каква ще е натовареност на работата ?
Ще може ли служителя да изпълнява всички поставени му задължение, сега и когато работата се увеличи?

Абсолютно нереалистично ми се струва в началото да има работа за 8 часа на ден за този човек,
И по-добре, тъкмо ще има време да се запознае с работата и да вникне по- добре в детайлите на бизнеса за да е по- полезен когато работата се увеличи.
Никой не иска когато се обади по телефона да попадне на неадекватна служител/ка, която си няма и на идея с целите на бизнеса и продуктите, които се продават.
А ако се увеличи работата, което най вероятно това е една от целите на бизнеса този служител ще може ли адекватно да се справя със всички задължения ?

Ако отговора е да, един ще се оправя със всичко
Колко лесно ще може да се освободи служителя и да се намери и обучи друг на негово място ?

Щом е онлайн магазин, не е от значение това в кой град е седалището. Заплатата трябва да е справедлива в зависимост от работата и печалбата. Като цяло в малките населени места има по-малко хора можещи и искащи да вършат подобна работа от по-големите.
Заплатите варират от 1100-1500лв за пълен работен ден (8-10) часа, като 2000 е тавана и около 700-750 лв за 4 часов на 5 дневна работна седмица
До колкото разбрах при теб няма да има физически продукти и според мен трябва да наблегнеш на човек с добра комуникация и желание да се учи. А не да наблягаш на човек, който е съгласен да работи на най ниската заплата с желания да пие кафе и пуши цигари по цял ден.

Може да пробваш обява за работа с варираща заплата 900-1500лв , като старт на 900 и изпитателен срок, след 3 месеца да речем да стане 1100, след още 3 да е 1300 и след 1 година да стане 1500. Това ще даде време на онлайн магазина да потръгне, което няма да те ангажира със заплата от 1500 лв от първия месец но може да ти намери човек, желаещ да се развива и постига по-висока заплата и резултати с времето. Не е лошо на всяка година да има увеличение и тнт.
Ако човека ще трябва да търси клиенти, предлага продукт и да прави продажби а не само да приема поръчки то е хубаво да се помисли и възнаграждение на процент от оборота
 
Не е по темата но видях някъде в темата се споменава наеми и заплати за София и тнт. и се сетих за разговор с един познат, който имах преди време.
Понеже аз съм от село и си говорихме с един сЪ селянин, че му предлагали работа в нашия град за около 1000лв. и той ми каза, че не иска да работи за 1000лв и щял да ходи в София, понеже заплатите били по-високи. Та срещнахме се с въпросния човек на скоро и го питах, как е У софията живота, работи ли, научил ли е шопския диалект или още си мека, както ние на село? :D
Да съкратя историята ще кажа, че човека си намерил работа за 1650лв и е щастлив. И аз искрено се зарадвах за успеха му в големия град. Сподели ми че въпреки високата заплата пак не му стигали парите. :rolleyes: Питах го какви са му разходите и се оказа че плаща квартира 600лв и 30лв за транспорт. Оказа се че взима 20лв повече от колкото на село, обаче реално взима по-малко понеже на 1650 лв данъците са повече от колкото на 1000лв. (не слагам ток, вода и др.) Предложих му да си намери съквартирант или да си хване приятелка с която да си делят наема, така ще му остават 200-300 лв повече с които да си пътува до село в почивните дни :D. Та другари и другарки, това което се опитвам да кажа е, че по някога хората на село взимат повече пари, дори когато заплатите са им по-ниски от колкото в големия град ама не го разбират. :p:D В същото време ще се избият да ходят по големите градове и да работят за "много" пари :oops:
 
Интересна тема ... Ще нахвърлям набързо моите наблюдения относно длъжността и колко трябва да е заплащането. Няма проблем да ме поправите, ако имам грешки в реалните суми и задължения, както и за общата картинка

Разходи на служителя (тези на работодателя всеки може да ги сметне):
1. Наем (ако приемем, че става въпрос за София, демек най-скъпия град за живеене с най-много избор за работа) - да кажем поне 500-600 за нещо прилично за сам човек
2. Комунални услуги - ток, вода, други такси - 60-70лв?
3. Интернет + телефонна услуга - поне 40лв, ако интернет достъпа ще е само мобилен нещо с повече гигабайти, иначе оптика
4. За горното читав телефон (да прави сносни снимки и да е достатъчно бърз за работа) - еднократно 500лв минимум (на изплащане е по-скъпо), обикновено си е за сметка на служителя
5. Читав компютър (ако се налага да е ефективен и извън работно време) - лаптоп 1500лв нов и нещо над средното, настолен може и по-евтино втора ръка с подбрани части. Монитор отделен с качествен панел, ако иска да си запази очите
6. Храна - в момента читава за един човек се намира трудно, дневен разход е поне 10лв ако си готви сам (джънк фууда вдига разхода)
7. Кола/шофиране - ако се налага, се налага. Твърде субективна точка, може да е служебна, може да е лична с покриване на разхода от страна на работодателя. Разхода може да е 100лв, а може да е 300 на месец. Ако не колело, адски транспорт ...
8. Обувки - няма майтап, тази работа малко или много кара човек да върви. Два чифта маратонки за топло и студено средно по 120лв и нагоре (даже вече са малко за читави), трябва да изкарат 2-3 години. Може и с доста по-евтини на всеки 3-6 месеца
9. Дрехи - пак е индивидуално, но за всеки месец трябват поне по 3 различни работни комплекта за всеки климатичен сезон, и да са ок като качество (да изкарат да речем 2-3 години, като обувките). 150лв на комплект, ако се търси качество и на човека да му е комфортно да работи с тях може да се стигне и до 500лв
10. Свободно време - да го има. То е пряко свързано и с това колко може да се спестят от заплатата. 200-300лв свободни за месеца са ок, но много зависи от дейността и от човека
11. И разбира се здравни прегледи - тука разхода е сериозен, знаете как е

Това горното го умножете по 3 до 5 години ако се очаква да работи на едно място, обикновено толкова отнема на любовта да изчезне :}

Недостатъци на работата (мисля че тези 2 са основните, в които влизат всички специфични за длъжността)
1. Натрупващ се стрес при директната комуникация с клиентите, както и този ако има проблемни колеги и/или фирмено ръководство
2. Времето за пътуване до работа и начина на придвижване

Сега май остана да предположа една сума, да кажем 1500лв чисти за фирма с 2 до 4 служителя?
 
това е голямо заблуждение
възнаграждението за положеният труд няма връзка с разходите, които има служителят
има пазар на труда: има предлагане, има и търсене - нарича се пазарна икономика
 
Има връзка - ако трудовото възнаграждение не покрива разходите на служителя, когато той или тя бачка физически и психически като вол, то той/тя си търси друга работа със заплащане, което го покрива. Пазарна икономика, ъ?
 
Има връзка - ако трудовото възнаграждение не покрива разходите на служителя, когато той или тя бачка физически и психически като вол, то той/тя си търси друга работа със заплащане, което го покрива. Пазарна икономика, ъ?
Така е, но работодателят не е настойник на служителя. Аз не съм служител, но е 01:24 сутринта и още не съм си легнал, а на служителите отдавна им свърши работното време и няма да имат ангажимент поне още 7 часа.
 
Така е, но работодателят не е настойник на служителя. Аз не съм служител, но е 01:24 сутринта и още не съм си легнал, а на служителите отдавна им свърши работното време и няма да имат ангажимент поне още 7 часа.

Настойник като дума няма нищо общо, когато говориме за разходите на едно пълнолетно лице, работещо за друго такова наречено работодател. Има разходи, значи има нужда от стигащо за целта трудово възнаграждение. Ако работодателя не му дава такова, то той или тя има проблем който лесно може да бъде разрешен. Демек напуска и тогава работодателят е с проблем да намери заместник за същите пари и със същите умения (още по-трудно ако те са доста над минимално изискваните за длъжността).

А това, че не си си легнал, си е класически проблем, описващ липсата на правилно вложени средства бизнеса да работи сам в извънработно време.
 
Настойник като дума няма нищо общо, когато говориме за разходите на едно пълнолетно лице, работещо за друго такова наречено работодател. Има разходи, значи има нужда от стигащо за целта трудово възнаграждение. Ако работодателя не му дава такова, то той или тя има проблем който лесно може да бъде разрешен. Демек напуска и тогава работодателят е с проблем да намери заместник за същите пари и със същите умения (още по-трудно ако те са доста над минимално изискваните за длъжността).

А това, че не си си легнал, си е класически проблем, описващ липсата на правилно вложени средства бизнеса да работи сам в извънработно време.

Работодателят може да подходи по-лежерно към тоя проблем, т.е. да назначи следващия... или да изреди няколко, докато евентуално му светне че нещо в него не е ок (щото може и да не е). И тоя процес за него не носи особени рискове, освен малко изгубено време.

... докато за служителя тоя път е малко по-нанагорен.
Щото като напусне така няколко пъти, следващият кандидат-работодател ще види в трудовата книжка че тоя не се задържа дълго, демек има вероятност да е лешпер :) и да не си заслужава занимавката.

... и нашият иначе толкова Оправен герой-служител набързо ще се окаже с орязан набор от опции в живота :)

... и вместо в качествени обувки, ще трябва да инвестира в добри НАКОЛЕНКИ плюс (опционално) ВОДА ЗА УСТА с високо алкохолно съдържание!!
 
Последно редактирано:
Ем, така ми звучи като за работа от вкъщи... и плащане на обработена поръчка - примерно.

Иначе се получава да висиш в офис, и като няма поръчки да те гледат, че "нищо не вършиш" и се започва едно "уплътняване на времето" щото нали си нает на пълно работно време.
Аз не бих рискувал със случаен човек, защото ако го прави по междудругото бързо ще му писне. По скоро бих бил на принципа минимална заплата + % за допълнителни продажби.
Т.е. човека на телефона не само трябва да приеме/обработи поръчки, но да може и да продава и да увеличи стойността на количка...
 
Ем, така ми звучи като за работа от вкъщи... и плащане на обработена поръчка - примерно.

Иначе се получава да висиш в офис, и като няма поръчки да те гледат, че "нищо не вършиш" и се започва едно "уплътняване на времето" щото нали си нает на пълно работно време.
Това с уплътняването на времето винаги е ме е кефело максимално в БГ фирмите.

Едно време бил съм някъде 20-21 и бачках като барман в едно заведение. Шефа когато нямаше клиенти се пробва няколко пъти да кара персонала да мие тентите и прозорците... Не му се получи :)

А тук не става ясно защо се говори за месечна заплата при условие, че това което се иска е за почасова работа. Отнема 3-5 часа да се обработят поръчките за деня разбира се ако не трябва и лично да се опаковат и доставят до куриера. Ако човека ще прави цялостна обработка на поръчките заплатата отива към 2к без никаква драма.
 
Т.е. човека на телефона не само трябва да приеме/обработи поръчки, но да може и да продава и да увеличи стойността на количка...
Телешопинг или онлайн ще го играе? Какви са тези продажаби по телефона? И като цяло тая дивотия с потвърджавнето по телефона е ужас.

Трябва да се култивира потребителя да плаща предварително при поръчка онлайн. Но това зависи от оналйн търговците които в България само такива се водят а дефакто са същите търгаши като на битака...
 
Така е, но работодателят не е настойник на служителя. Аз не съм служител, но е 01:24 сутринта и още не съм си легнал, а на служителите отдавна им свърши работното време и няма да имат ангажимент поне още 7 часа.

Явно нямаш служители, само от коментарите разбирам кой е имал служители и кой е сериозен бизнесмен и предприемач. Служителят/Работника идва да работи за теб, ти да имаш повече пари или някаква цел да изпълниш, той си има време и не ти е длъжен, ако мислиш обратното никога няма да имаш сериозен бизнес, всичко друго ще е ганьовска работа. Особено в офис средата, въобще им е все едно дали ще работят при теб или ще търсят работа, познавам хора сменят професията и фирмата на всеки 3 месеца, а работни места има повече от нужно в България. Дреме му на Служителя/Работника, ти какви цели имаш с тази фирма, той идва работи нещо което си дал и си тръгва, това не е неговата мечта нито кауза, ако мислиш обратно жалко за теб и другите като теб.
 
Телешопинг или онлайн ще го играе? Какви са тези продажаби по телефона? И като цяло тая дивотия с потвърджавнето по телефона е ужас.

Трябва да се култивира потребителя да плаща предварително при поръчка онлайн. Но това зависи от оналйн търговците които в България само такива се водят а дефакто са същите търгаши като на битака...
Това е един от най-силните канали да увеличиш стойността на количката .... реално по време на потвърждаване на поръчката може да предложиш допълнителни продукти на клиента ... ако не го правиш ти препоръчвам. Това е допълнителна продажба без реклама ....
 
Работодателят може да подходи по-лежерно към тоя проблем, т.е. да назначи следващия... или да изреди няколко, докато евентуално му светне че нещо в него не е ок (щото може и да не е). И тоя процес за него не носи особени рискове, освен малко изгубено време.

... докато за служителя тоя път е малко по-нанагорен.
Щото като напусне така няколко пъти, следващият кандидат-работодател ще види в трудовата книжка че тоя не се задържа дълго, демек има вероятност да е лешпер :) и да не си заслужава занимавката.

... и нашият иначе толкова Оправен герой-служител набързо ще се окаже с орязан набор от опции в живота :)

... и вместо в качествени обувки, ще трябва да инвестира в добри НАКОЛЕНКИ плюс (опционално) ВОДА ЗА УСТА с високо алкохолно съдържание!!
Да, няма проблем да подходи по-лежерно, но после да няма "Ама що прихода от преки клиенти е с 50% надолу ... Въх!"
А проблема с job hoppers е отдавна доказано в нормалния свят, че причината е основно в съотношението качество на работната среда спрямо заплатата
По това последното няма и да коментирам - липсата на контрол води то такива моменти. Примерно трябва да си луд да държиш на заплата много алкохолета с ниска производителност (между другото няма значение от сферата), вместо да държиш две алкохолета с по-голяма от очакваната оптимална. Ама да кажем, че стъкмистиката ти работи
 
Телешопинг или онлайн ще го играе? Какви са тези продажаби по телефона? И като цяло тая дивотия с потвърджавнето по телефона е ужас.

Трябва да се култивира потребителя да плаща предварително при поръчка онлайн. Но това зависи от оналйн търговците които в България само такива се водят а дефакто са същите търгаши като на битака...
Такива са донякъде и моите наблюдения (да кажем освен часпром в ИТ имам и 15-на години в търговията), но специално за потвърждаването по телефона е все още приличен начин да гепиш малоумните малолетни и тарикатите, които си поръчват и не си взимат пратката. За две малки по обем продажби фирми от 10 години на пазара мога да дам преки данни някъде около 120 до 150 пратки на година имат. Сметни колко е загубата в лева, всяка година подарък на ЕКОНТ среден клас лаптоп :D
 
Това е един от най-силните канали да увеличиш стойността на количката .... реално по време на потвърждаване на поръчката може да предложиш допълнителни продукти на клиента ... ако не го правиш ти препоръчвам. Това е допълнителна продажба без реклама ....
Тогава няма нужда от онлайн магазин а от call center :)
 
Такива са донякъде и моите наблюдения (да кажем освен часпром в ИТ имам и 15-на години в търговията), но специално за потвърждаването по телефона е все още приличен начин да гепиш малоумните малолетни и тарикатите, които си поръчват и не си взимат пратката. За две малки по обем продажби фирми от 10 години на пазара мога да дам преки данни някъде около 120 до 150 пратки на година имат. Сметни колко е загубата в лева, всяка година подарък на ЕКОНТ среден клас лаптоп :D
Това е ясно. Като се премахне от магазина опцията наложен платеж се решава проблема. Ше кажете ама никой няма да купува така.

Тук идва момента в който се пресява кой баш за какво се бори:

- да бъде поредния тарикат продаващ боклуци и заради това единствената му опция е НП когато българопитека е поръчал калъфката за айфоня с примата след 13 бири
- да бъде качествен търговец с качествени стоки и качествени клиенти без проблеми ползващи онлайн разплащателни системи.
 

Горе