Заплата за работник в онлайн магазин?
Да се включа и аз малко по темата понеже всеки "дърпа въжето" към себе си и собствените си разбирания
При същия зададен въпрос Заплата на работник в
офлайн магазин, как бихте отговорили ?
От въпропсния служител би се очаквало само написаното, а именно обработката на поръчките, говоренето по телефона с клиенти по всички поводи и наливането/промяна/изтриване на продукти.
Първо се разделят задълженията и приоритетите на изпълнението им които изискваме от въпросния служител.
Връзка с клиенти-
Продавач консултант или
Администратор (административен сътрудник или като му казват там) на онлайн магазин
Връзка с клиенти-
Продавач консултант това е човек с дар слово за връзка с клиентите и организиране на продажбите с може би подготвяне на пратки. Това включва:
1. Приемане и потвърждаване на поръчки по :
- телефон
- мейл
- през сайта
- чрез социални мрежи и др
2. Разрешаване на възникнали недоволства на клиенти
3. Куриерски фирми
4. Издаване на бележки и фактури
Администрацията е останалото, като задължение което търсиш а именно:
1. Работа по сайта:
- Добавяне на продукти
- Редактиране на продукти и цени
2. Онлайн присъствието:
- поддържане на профили в социални мрежи
- качване на постове, промоции и др.
Или продавач консултант, който през свободното време да върши административни неща
но това да не му е основното задължение ?
Колко поръчки се очакват средно на ден в началото и колко ще е "по натам" , каква ще е натовареност на работата ?
Ще може ли служителя да изпълнява всички поставени му задължение, сега и когато работата се увеличи?
Абсолютно нереалистично ми се струва в началото да има работа за 8 часа на ден за този човек,
И по-добре, тъкмо ще има време да се запознае с работата и да вникне по- добре в детайлите на бизнеса за да е по- полезен когато работата се увеличи.
Никой не иска когато се обади по телефона да попадне на неадекватна служител/ка, която си няма и на идея с целите на бизнеса и продуктите, които се продават.
А ако се увеличи работата, което най вероятно това е една от целите на бизнеса този служител ще може ли адекватно да се справя със всички задължения ?
Ако отговора е да, един ще се оправя със всичко
Колко лесно ще може да се освободи служителя и да се намери и обучи друг на негово място ?
Щом е онлайн магазин, не е от значение това в кой град е седалището. Заплатата трябва да е справедлива в зависимост от работата и печалбата. Като цяло в малките населени места има по-малко хора можещи и искащи да вършат подобна работа от по-големите.
Заплатите варират от 1100-1500лв за пълен работен ден (8-10) часа, като 2000 е тавана и около 700-750 лв за 4 часов на 5 дневна работна седмица
До колкото разбрах при теб няма да има физически продукти и според мен трябва да наблегнеш на човек с добра комуникация и желание да се учи. А
не да наблягаш на човек, който е съгласен да работи на
най ниската заплата с желания да пие кафе и пуши цигари по цял ден.
Може да пробваш обява за работа с варираща заплата 900-1500лв , като старт на 900 и изпитателен срок, след 3 месеца да речем да стане 1100, след още 3 да е 1300 и след 1 година да стане 1500. Това ще даде време на онлайн магазина да потръгне, което няма да те ангажира със заплата от 1500 лв от първия месец но може да ти намери човек, желаещ да се развива и постига по-висока заплата и резултати с времето. Не е лошо на всяка година да има увеличение и тнт.
Ако човека ще трябва да търси клиенти, предлага продукт и да прави продажби а не само да приема поръчки то е хубаво да се помисли и възнаграждение на процент от оборота