Субсидии за електроавтомобил

Как се чувстваш и дали автомобил от 2022г. ще е по-безопасен няма нищо общо. Като теглото дори не е основен фактор, защото иновациите в материалите и сглобките отива много напред за 2 поколения.

Има хора, които работата им е да правят такива тестове за регулаторите недей така. :)

Субективното колко ти е кеф да се возиш в Аudi остави встрани.
Да бе, гледали сме по авто предавания, как наблъскано с електроника Ауди взима завой на лед с 90 км, без да мръдне. Обаче съм виждал и как WRC, в което почти няма електроника, взима остър завой със 120.
 
Както казах, тия нови кошнички, които се движат по пътищата никога няма да бъдат по-безопасни от качествено направен автомобил, поддържан и нормално експлоатиран независимо дали е на 10 или 20 години.
Ако говориш за купчината сензори дет светкат мигат и писукат.... изобщо не променя нищо на везната.
 
Хибридите са вече доказано почти приключили. И освен това всеки, ще ти каже че колите от 80-те и 90-те са много по-качествени. Ако можеш да сменят нова кола през няколко години - хубаво.
Ти колко хибрида смени и колко км им навъртя? С какво ги сравняваш, че да са приключили? Гледам, доста си ги карат :)
Кое им е по-качественото на колите от 80-те и с какво ги сравняваш?
Да караш кола от 80-те за ежедневка е глупаво по N причини, безопасността на първо място.
 
Ти колко хибрида смени и колко км им навъртя? С какво ги сравняваш, че да са приключили? Гледам, доста си ги карат :)
Кое им е по-качественото на колите от 80-те и с какво ги сравняваш?
Да караш кола от 80-те за ежедневка е глупаво по N причини, безопасността на първо място.
Всеки читав майстор би трябвало да ти потвърди, това което казах. Разбира се, това е машина с времето ще се износи, колкото и да се поддържа, но вземи едно Волво от 80-те, добре това е еталонна кола, но има много други. Защо мислиш, че една такава кола ще е по-малко сигурна от една изцяло наблъскана и разчитаща на електроника кола?
Хибридите са почти свършили, какъв пазар може да има кола за толкова пари за да бъде масова? Втора ръка електрически или хибрид, все едно да играеш на тотото и да чакаш шестица.
 
Всеки читав майстор би трябвало да ти потвърди, това което казах. Разбира се, това е машина с времето ще се износи, колкото и да се поддържа, но вземи едно Волво от 80-те, добре това е еталонна кола, но има много други. Защо мислиш, че една такава кола ще е по-малко сигурна от една изцяло наблъскана и разчитаща на електроника кола?
Хибридите са почти свършили, какъв пазар може да има кола за толкова пари за да бъде масова? Втора ръка електрически или хибрид, все едно да играеш на тотото и да чакаш шестица.
Явно познанията ти за автомобили са като за домейните. Не ги говори тези неща пред хора, че ставаш за смях.
 
Явно познанията ти за автомобили са като за домейните. Не ги говори тези неща пред хора, че ставаш за смях.
Явно, че целта ти е хейт. Толкоз пъти ти подавам ръка, но на, хейт та хейт.
 
Както казах, тия нови кошнички, които се движат по пътищата никога няма да бъдат по-безопасни от качествено направен автомобил, поддържан и нормално експлоатиран независимо дали е на 10 или 20 години.
Ако говориш за купчината сензори дет светкат мигат и писукат.... изобщо не променя нищо на везната.

Съжалявам, че не разбираш, че що се отнася пасивна безопасност Ауди на 15г. ще се представи много по-зле от Хюндай на 1г. Фактите от докладите на NHTSA и NCAP са такива. Или са фейк?

Не се заяждам. Просто си обикновен потребител и мнението ти не е обективно.

Това е малко като, когато бях по-млади как спорех, че мотор без АБС е по-безопасен от мотор с АБС, защото видиш ли при някакъв тест съм успял да спра по-бързо с изключен АБС.
 
Съжалявам, че не разбираш, че що се отнася пасивна безопасност Ауди на 15г. ще се представи много по-зле от Хюндай на 1г. Фактите от докладите на NHTSA и NCAP са такива. Или са фейк?

Не се заяждам. Просто си обикновен потребител и мнението ти не е обективно.

Това е малко като, когато бях по-млади как спорех, че мотор без АБС е по-безопасен от мотор с АБС, защото видиш ли при някакъв тест съм успял да спра по-бързо с изключен АБС.
Аз харесвах хибридите. После ме разубедиха точно автомайстори на които имам доверие. Отделно този спор не е за България, за някъде другаде може и да са ок. А много неща се правят нарочно да са такива, например голф ако ще мега най-последен модел да е ще друса като каруца, защото това е целта да друса като каруца и е за джигити.
 
Явно, че целта ти е хейт. Толкоз пъти ти подавам ръка, но на, хейт та хейт.
Защо хейт?
Просто, когато ръсиш простотии в малкото смислени теми в този форум, размиваш полезността за останалите потребители.
Има достатъчно теми за общи приказки, в които може всеки да си излива душата и да си пише каквото му харесва, без значение дали подкрепя с факти, знания и умения изказваните тези.
В твоите писания не личи нито познание, нито умения, нито ги подкрепяш с факти. Нищо лично срещу теб, обори ме, ако можеш.
 
Защо хейт?
Просто, когато ръсиш простотии в малкото смислени теми в този форум, размиваш полезността за останалите потребители.
Има достатъчно теми за общи приказки, в които може всеки да си излива душата и да си пише каквото му харесва, без значение дали подкрепя с факти, знания и умения изказваните тези.
В твоите писания не личи нито познание, нито умения, нито ги подкрепяш с факти. Нищо лично срещу теб, обори ме, ако можеш.
Добре, ако искаш точка по точка и по конкретен въпрос. Хибридните автомоболи, Кажи ако искаш какви са предимствата и недостатъците на хибридните автомоболи в нашите условия?
 
Добре, ако искаш точка по точка и по конкретен въпрос. Хибридните автомоболи, Кажи ако искаш какви са предимствата и недостатъците на хибридните автомоболи в нашите условия?
Трябва съвсем да съм умрял от скука, за да си губя времето да те ограмотявам, при положение, че не показваш желание да се ограмотиш (този извод ми е на база включванията ти във форума и реакцията ти на хора, които се опитват да ти посочат грешките).
Има много литература по въпроса, прочети и помисли. Огледай се, говори със собственици на хибриди (уточни какви са - mild, стандартен, плъг-ин). Направи си изводи.
 
Трябва съвсем да съм умрял от скука, за да си губя времето да те ограмотявам, при положение, че не показваш желание да се ограмотиш (този извод ми е на база включванията ти във форума и реакцията ти на хора, които се опитват да ти посочат грешките).
Има много литература по въпроса, прочети и помисли. Огледай се, говори със собственици на хибриди (уточни какви са - mild, стандартен, плъг-ин). Направи си изводи.
Получава се така, че когато стане въпрос за реални аргументи се започва avoid по тъча. Contra, ти ли си?
 
Получава се така, че когато стане въпрос за реални аргументи се започва avoid по тъча. Contra, ти ли си?
Когато получа поне едно адекватно мнение от теб по смислена тема, ще заслужиш да ти обяснявам някои неща.
Засега само ставаш за губене на време и трупане на мнения :). В което няма лошо, когато е в правилните теми - лошо е, когато почнеш да се появяваш и в тези, от които си нямаш понятие, и както казах - разводняваш иначе полезните дискусии. Приключвам, че и моите мнения разводняват.
 
Когато получа поне едно адекватно мнение от теб по смислена тема, ще заслужиш да ти обяснявам някои неща.
Засега само ставаш за губене на време и трупане на мнения :). В което няма лошо, когато е в правилните теми - лошо е, когато почнеш да се появяваш и в тези, от които си нямаш понятие, и както казах - разводняваш иначе полезните дискусии. Приключвам, че и моите мнения разводняват.
Ако искаш 1 по 1. Хибридите и електричките са много скъпи за българските условия, а да вземеш втора ръка е тото 6/49 - недостатък 1, и то голям.
 
От субсидиите за коли тръгнаха да обясняват как от горивото зависело цената на хляба. Ами зависи, да, и магистралите ги плащаме за да идва храната, но аз все пак не намирам пряка зависимост между това дали даден съфорумец ще си купи електрическа кола, за да ходи на Бари с нея, че да му даваме 10к на него и брат му Елън Мъск за удоволствието.

Специално питащия за субсидии сигурно има пари поне за половин кола налети в акции на Тесла, може би и за цяла Тесла, но не си е купил автомобила, а си е купил акции. За да взима пари всеки месец от вложенията му. След това пуска тука постчета дали няма субсидии, видиш ли трябва да създадем такива. Просто съвсем случайно и непреднамерено като се бръкнем всички български граждани, за да може IT специалистите да си купят по една Тесла с 30% отстъпка, продажбите на Тесла се качват, наш IT специалист печели от поскъпването на акциите на компанията заради новооткрития в БГ пазар, след това печели пак от натуралното поскъпване на акциите, и накрая печели 30% намаление на нов автомобил от баламите, които ще му го платим - ние.

А осигуровките дали плащаш най-високите или най-ниските си е за теб. И аз като знам колко данък ми се е събрал да плащам догодина ми се плаче, но като знам колко печалба съм направил, за да стигна до него се усмхвам и не се опитвам да накарам държавата да си ми върне данъка обратно под формата на никому ненужни субсидии.

Чист въздух не ми трябва да дишам. Трима бай ганъовци с Тесла няма да намалят замърсяването на нито един от десетките близки завода, или и на тях да им закачим по една Тесла на комините, и проблема решен?
 
един от десетките близки завода, или и на тях да им закачим по една Тесла на комините, и проблема решен?
Къде в България има десетки работещи заводи, че ми стана интересно?
 
Човекът ти даде реален пример с реални цени. Не знам защо цитираш в паунди като живеем в България.



Пасата е 140кс. Цитирания ID5 е 204кс с мигновен въртящ момент.

Возията и визията са субективни фактори, но в моите очи ID5 изглежда много по-добре, защото спойлера отзад доста го отваря. :)
Защото това намерих в официалния сайт. Защо, да няма различни цени за всеки маймун по света? :)

Как пасат с 140 кс. Аз съм гледал такъв с 190 кс. Кой взима такива спънати коли под 150 кс вече? Не са собективни фактори нито возията нито визията. При падане на пломби и нагъване на кръста на 2 не знам как точно е субективен фактор возията. :) А визията, има коли, след които се обръщат хората и такива, след които не.
 
Не бях влизал отдавна, а и Блинката не ми е затрил акаунта:)

Тази тема дето сте си я заформили е много забавна. Да кажа няколко неща, които може да са ви от помощ:

  • Сервизи на Тесла у нас има, като са сертифицирани да извършват всякакви ремонти и няма проблем с гаранцията на колата. Не се налага да се чудите как да идете до Виена както преди. Но вече има и два блеклистнати сервиза заради шмекерии.
  • Не гледайте рейнджа на електричките и не си купувайте такава преди да наемете някоя и да тествате обстойно. При 560км пробег за Модел 3 лонг рейндж, реалния пробег с внимателно каране София-Сл.Бряг по Тракия и скорости до 130кмч е 350км с остатък 2-4%.
  • Бързо зареждане няма. Някои станции са 22кв, други 50, много рядко има по-мощни, а пък ако е в сезона по пътя за морето, се подгответе и да чакате доста защото стават опашки.
  • Смятайте си и времето, когато смятате разходи. Веднъж, че никой няма да ви го върне, а втори път че може дори обективно по часовата ви ставка в работата ви да си сметнете колко ви струва един час. Аз имам 30 000км по един и същи извънградски маршрут миналата година. Проста сметка показва, че заради по-ниската скорост и нуждата от дозареждане (Хюндай Кона 64) щях да съм прекарал почти 3 дни повече в път, спрямо двулитровото ми дизелово БМВ. Смятайте си ги внимателно тези неща.
  • Не наблягайте толкова на кое се чупи и кое не. Всички нови коли имат гаранция, а части които са качествени и не са ОЕМ има за всички коли и не са толкова скъпи.
  • Не се хващайте безкрайно сериозно за тестовете за сигурност. В нашата реалност има опция(съвсем реална) да изкочи някоя надрусана кака от студентски град с 20 годишно Х5 и да ви приключи моментално. Освен това дори и в градски условия никой не кара с 50кмч, при колкото се правят всякакви тестове. И ако все пак сте с 50кмч и не се ударите в стена, то най-вероятно ще се ударите в друг, каращ с около толкова кмч. Това са общо 100кмч при челен удар, а там тестовете които сте гледали мълчат зловещо. Ако законите на физиката означават нещо, печели този с по-тежката кола, не този с по-новата.
  • Не се опитвайте да калкулирате остатъчна/втора употреба стойност на автомобила. Електричките са все още екзотики, но вбъдеще ще са по-масови и цените ще се движат по друг начин, доста по-близо до тези на ДВГ. Освен това те се развиват много по-бързо, което води до бързо остаряване на даден модел.
  • Свиквайте с нагласата, че ще планирате всяко пътуване и, че в двете най-масови приложения нито се отбелязат навременно неработещите станции, нито тези, които се оказват безплатни, ама само за гости на даден хотел/ресторант и тн. Има и едни конкретни станции от една верига, които много обичат да спират да работят от нищото. Звъниш, като вдигнат казват, че ще рестартират, то не става и те опътват към следващата най-близка.
  • Не гледайте мощността. Абсолютно никакъв ефект няма от нея освен ако не раздавате газ по светофарите. На дълго от осмаци чак до малки дизели ще ви изпреварват както си искат, освен ако не сте с нагласата на всеки втори час да сте на зарядното. Просто са супер неефективни при нормални магистрални скорости и още по-неикономични ако искате да им ползвате мощността. 500кс е супер, ама ако ще го караш с 90-120 при ограничение 140кмч, то по-добре по принцип да си караш така. Иначе ще ти скъса нервите.
  • Относно поущренията за покупка на такъв автомобил, у нас те са: безплатно почасово паркиране синя/зелена зона (макс, 2 часа на едно място), не се плаща еднократната еко такса, не се плаща пътен данък. Може да има и нешо ново и да не знам. Има опция да използвате субсидия от друга държава при внос (например Германия). Намерете си авто дилър да ви вкара в играта, те знаят как става, има си врътки.


Ако всичко по-горе ви е ОК, предполагам остава да си изберете вашата електричка. Аз Тесла няма да си взема докато продължава да прилича на 20 годишна Мазда. Ама то така или иначе си намерих V8-цата, която ми допада и сега дебна да ми изпадне бройка, която да ми хареса.
 
Последно редактирано:

Горе