Супер тъпите управници пак вдигат данъците..

devilx

Well-Known Member
Егати алчните копелета са тия от парламента.. Пак вдигнат данъците на старите автомобили.. с 30%..
естествено това ще засегне джобаа на бедния, а богатиде пак се отърват.. колите над 5 години щели да плащат повече.. че те хората ако са имали пари няма ли да си купят кола на 5 години? Имам ли аз желание да карам кола на 20 години? Не искам ли нова кола? Искам... пу дано падне властта,, и вече да видим някаква тотална промяна..
 
Аха, искаш КУРнелия да дойде и да ти сложи прогресивен данък, махайки плоския. Е тогава вече ще стане страшно!
Прогресивния не е ли по-добър точно за бедните ? Поне така звучи ?

Не че съм фен на Боко тъпата тиква, но време беше да се направи това. В момента е някакъв пълен абсурд - хората са стимулирани да карат стари бракми и да умират всяка година в тези ковчези на колела.
Плюс това 30% на данък 20 лв ... смешно е.
Трябва да се стимулира използването на нови и/или екологични автомобили, както и използването на градският транспорт. А не куцо кьораво и сакато да се качва и да кара всичко де що има гуми. Заради това сме първи по смъртност ( както и заради кофти пътищата ).
 
Принципно е напълно нормално старите бракми да са им по-високи данъците , а за нови да има преференции. Както се прави и за ел колите ....
 
Тъпо е да квалифицирате колите, които са стари като "стари бракми". Не всеки може да си позволи чисто нова кола или такава на 4-5 години. Стари бракми ама вършат работа....

Вдингаха ми гражданската сега данъка и чакам и винетката с още 20 лева да вдигнат и горивото с още 50 стотинки за да може тотално да се откажа от колата.
 
Тъпо е да квалифицирате колите, които са стари като "стари бракми". Не всеки може да си позволи чисто нова кола или такава на 4-5 години. Стари бракми ама вършат работа....

Вдингаха ми гражданската сега данъка и чакам и винетката с още 20 лева да вдигнат и горивото с още 50 стотинки за да може тотално да се откажа от колата.

Ами то това е целта - да стане по изгодно с Градски транспорт отколкото с трошка ;) Като теглиш чертата на кола която струва около 7-8000 аз съм го смятал излиза по евтино с таксита и метро + като пътуваш на дълъг път с кола под наем
 
Принципно е напълно нормално старите бракми да са им по-високи данъците , а за нови да има преференции. Както се прави и за ел колите ....
И аз съм много за. Писна ми да гледам некви трошки, които незнайно как собственика им е намерил пари за гориво. Не, че моята не е стара, но поне не изглежда като разпадаща се сграда на колела. Отделно не намирам за нормално едно домакинство от 3ма души (двама възрастни и дете в тийнейджърска възраст) да имат 3-4 коли - две лични - една или двете трошки и една служебна, па решили и да докарат още една за сина си. Щеше ми се и това да бъде регулирано по някакъв начин. Имам един приятел, който има една единствена кола - семейна и е и служебна. Идеален сценарии, ако на жената и трябва кола, взима или малка новичка или оставя своята (ако не е много вързан с нея) да си свърши за един ден нещата с колата. Ама такова нещо да си правиш автоморга пред блока, щото всеки да ходи до тоалетна с кола е вече идиотщина пълна. Да не говорим, че става дума за коли които са с много съмнително поведение по улиците заради поддръжката им и годинките.

@matevone , кола за 7-8К не е трошка, дори има такива в супер състояние за тия пари. Виж коли за 1-2К си е престъпление да са по улиците на големите градове. Днес сутринта застанах на светофара зад една корса 97-ма или 96-та, нямаше такъв боклук на колела. Гнила, миришеща, опасна, грозна. Абе това си заслужава данък от тук до небето. Сори (не съм такъв по принцип), но ако не може да събереш за нормална кола, която не разказва играта на останалите на пътя, е редно да си с градския, като стигнеш нивото - вземи си нормална, здрава кола.
 
Данъчната политика през последната година е пълно безумие, но след преяждане с власт 10 години е нормално една партия да изгуби мярка и представа за реалността. Проблемът на всички нови и повишени данъци и задължителни застраховки е, че удрят само бедните. За средната класа и богатите съществена промяна няма. Това за стимулирането на градския транспорт не се прави с национални, а с местни данъци. Вие да не си мислите, че извън София има избор между пет вида градски транспорт? Метро, тролеи, тролейбуси, автобуси, маршрутки и т.н. има само в София. В по-далечните и бедни райони избор няма, пари също няма и точно там е много тежък ударът. Гражданска не знам скоро дали сте правили но има скок 30%-40% спрямо миналата година. Данъкът от догодина също се вдига пак на национално ниво. На общините се отнема свободата да го регулират, защото дори да сложат най-ниския възможен пак е с 30%-40% по-висок отпреди.

Автомобилът извън София не е лукс, а жизненоважна необходимост, без която едно семейство не може да живее нормално. Никакво стимулиране да се купуват нови коли не е това. Единици са перковците с пари, които карат трошки, защото са стиснати. Повечето от хората нямат друг избор, освен да карат карат стари коли на газ, които са напълно безопасни и цапат въздуха по-малко от нов дизел, примерно. Безопасността се установява на годишен технически преглед. Щом е преминат, значи колата е безопасна. Точка по въпроса. Няма смисъл от спекулации и разтягане на локуми за неща, които вече са контролирани строго, след последните промени при прегледите.

Проблемът не е, че се вдигат рязко данъците и гражданската, а че най-голяма секира отнасят бедните. Властта напълно е изгубила връзка с реалността. И това безумие е на фона на огромни бюджетни излишъци. Тоест, от тези пари непосредствена нужда нямат нито бюджетът, нито застрахователите. За застрахователната мафия и огромния медиен натиск на техния съюз вече пусках тема преди няколко месеца, но тя на никой от вас не направи впечатление.
 
Вдингаха ми гражданската сега данъка и чакам и винетката с още 20 лева да вдигнат и горивото с още 50 стотинки за да може тотално да се откажа от колата.

Аз затова от години все казвам - радвайте се сега на евтиното, че ще стане по-скъпо ;)
 
И аз съм много за. Писна ми да гледам некви трошки, които незнайно как собственика им е намерил пари за гориво. Не, че моята не е стара, но поне не изглежда като разпадаща се сграда на колела. Отделно не намирам за нормално едно домакинство от 3ма души (двама възрастни и дете в тийнейджърска възраст) да имат 3-4 коли - две лични - една или двете трошки и една служебна, па решили и да докарат още една за сина си. Щеше ми се и това да бъде регулирано по някакъв начин. Имам един приятел, който има една единствена кола - семейна и е и служебна. Идеален сценарии, ако на жената и трябва кола, взима или малка новичка или оставя своята (ако не е много вързан с нея) да си свърши за един ден нещата с колата. Ама такова нещо да си правиш автоморга пред блока, щото всеки да ходи до тоалетна с кола е вече идиотщина пълна. Да не говорим, че става дума за коли които са с много съмнително поведение по улиците заради поддръжката им и годинките.

@matevone , кола за 7-8К не е трошка, дори има такива в супер състояние за тия пари. Виж коли за 1-2К си е престъпление да са по улиците на големите градове. Днес сутринта застанах на светофара зад една корса 97-ма или 96-та, нямаше такъв боклук на колела. Гнила, миришеща, опасна, грозна. Абе това си заслужава данък от тук до небето. Сори (не съм такъв по принцип), но ако не може да събереш за нормална кола, която не разказва играта на останалите на пътя, е редно да си с градския, като стигнеш нивото - вземи си нормална, здрава кола.
Трябват ни старите коли, защото едва ли ще ходя с бентлито на вила в балкана :/ Една Марбела идеалка
 
Много хубава новина, но трябва с поне още 200% да се вдигне, както и да се въведе такса за шофиране в централните части на градовете.
 
Тъпо е да квалифицирате колите, които са стари като "стари бракми". Не всеки може да си позволи чисто нова кола или такава на 4-5 години. Стари бракми ама вършат работа....

Вдингаха ми гражданската сега данъка и чакам и винетката с още 20 лева да вдигнат и горивото с още 50 стотинки за да може тотално да се откажа от колата.
Така е, не всеки може да има кола на няколко години. Но защо е нужно всеки да има кола ? Вие гледате ли новините поне малко ? Колко хора умират всеки ден ? Колко млади се изпоблъскаха ? Колко изпогазиха на спирките и тротоарите ?

Да имаш нужда от кола не е като да имаш нужда от вода / храна / ток. Да имаш кола е лукс. Сметнете си годишните данъци + винетки + смяна на гуми + смяна на консумативи + някакъв ремонт по колата ( защото с тия дупки няма начин да не правиш нищо ). За моята кола идва средно около 2000 лв / година. Това е лукс, не е необходимост. Мога да ходя до работа и обратно с градски транспорт / колело, мога да пътувам извън града с автобуси / влак. Света не свършва с липсата на кола.
А колко от тия коли, които "вършат работа" са в абсолютно неизправно състояние ? Я счупена кормилна рейка, я някакъв проблем с окачването, я изтръгнати филтри за твърдите частици. Всякакви гробници се движат по пътищата, които са потенциални убийци. Не искам някой да се нашие в мене, защото тъпата му кола се е счупила и да ме убие, защото му било много скъпо да си направи ремонт. Колата не е за всеки !

А градски или кола е като яйцето или кокошката. Хората не се качват на градския транспорт, защото имат кола. Общините не работят в посока градския транспорт, защото няма достатъчно хора, които да го използват.

И в западна европа като има безбожни данъци за колите да не са легнали и умрели ? Не могат да стигнат до работа ли ? Или са някакви прости, че използват градския ? Стига глупости, излагате се като пишете такива неща !

Дано да го вдигнат още и да откажат поне още 20-30% от населението да шофира. Ако могат и да забранят всичко над 15 години на колела да се движи, също ще е супер. Има много сериозен проблем и се подминава от хората просто така.
1 от 100 българи загива в катастрофи.
- Българинът - няма да съм аз.

Шансът да спечелите от търкане на билетчета е 1 към 528 629 990
- Българинът - човек никога не знае..
 
То само по себе си основанието, че "замърсяваш - плащаш" е олигофренско, защото с тия пари да не би да чистят въздуха?
Отделно, че и 50% да вдигнат данъка няма да стимулират по никакъв начин да си купят хората нови коли, защото 100-200 лв. на година отгоре да ти бръкнат в джоба не е като да дадеш 20000-30000 за нова кола, която пък от своя страна ти вдига разходите за каско, обслужване и т.н. с доооста над тези 100-200 лв. данък.

И реално всичкото е да се вземат просто едни пари.

Иначе като говорим за стимулация - тия старите трошки икаруси що още ги има в градския транспорт - щот няма пари, налЕ?
 
Проблемът на всички нови и повишени данъци и задължителни застраховки е, че удрят само бедните. За средната класа и богатите съществена промяна няма. Това за стимулирането на градския транспорт не се прави с национални, а с местни данъци. Вие да не си мислите, че извън София има избор между пет вида градски транспорт? Метро, тролеи, тролейбуси, автобуси, маршрутки и т.н. има само в София. В по-далечните и бедни райони избор няма, пари също няма и точно там е много тежък ударът. Гражданска не знам скоро дали сте правили но има скок 30%-40% спрямо миналата година. Данъкът от догодина също се вдига пак на национално ниво. На общините се отнема свободата да го регулират, защото дори да сложат най-ниския възможен пак е с 30%-40% по-висок отпреди.

Автомобилът извън София не е лукс, а жизненоважна необходимост, без която едно семейство не може да живее нормално. Никакво стимулиране да се купуват нови коли не е това. Единици са перковците с пари, които карат трошки, защото са стиснати. Повечето от хората нямат друг избор, освен да карат карат стари коли на газ, които са напълно безопасни и цапат въздуха по-малко от нов дизел, примерно. Безопасността се установява на годишен технически преглед. Щом е преминат, значи колата е безопасна. Точка по въпроса. Няма смисъл от спекулации и разтягане на локуми за неща, които вече са контролирани строго, след последните промени при прегледите.
Ето това имах напредвид и аз. Много точно казано :)
 
Трябват ни старите коли, защото едва ли ще ходя с бентлито на вила в балкана :/ Една Марбела идеалка
Кой с каквото иска да ходи. Хем вила за няколко десетки хиляди и кола за 900 лева примерно. Не го виждам логично. :) Не искам да съм груб, но като го писах имах предвид за градове като София, Варна, Бургас и прочие. В нормалните европейски столици и големи градове ако не отговаряш на Евро 5 или 6, не знам, и влизаш в центъра на града ти слагат една такса. Така е идея по-редно. Но съм съгласен, на село може да тъкаляш и трактор 30 на 100 дизел на 30 години. :) Направо ми се драйфа като спра зад некъв Камаз на 20+ години, кален и тоталка....за такива данъка трябва да е поне едно 1000%, да не говорим, че не виждам смисъл от това да обикаля по столичните кръстовища. Да, парите няма да отидат за оправяне на въздуха, но както се знае нищо събрано от нас като данък и други не отива по предназначение, но това е друга тема. Там положението е необратимо и е стигнало до крайности.

Според мен всяка община трябва да си наложи данъка, а не общо за всеки. @Test си го написа. С това съм повече от съгласен. Примерно в една малка община няма начин населението да е толкова добре финансово, за да има карат всички нови коли, или поне такива, които са в рамките на наложения лимит. ;) Наскоро бях в малко село, масово се караха супер стари коли, голф 2-3, лади, жигулита, опел кадети, аудита 80ки, ония дърти мерцедеси.....абе кофти, но това е нивото, което е реалност там.

Колкото до стимулирането на се ползва градски транспорт - пълна глупост и този, който го е приел това с идеята, че ще му се случи точно така е нужно да не спира хапчетата така рязко. Следват поредица от абсурдни неща, и това е поредното. Няма как да стимулираш ползването му при положение, че преди това си вдигнал цената на билета. Същата тъпотия като новите зелени зони....голямо стимулиране. Това са стратегии на едни много болни и безпомощни хора. Няма никаква мисъл вложена. Всяко безгръбначно, изпълзяло от океана може да го предложи. За нещо по-добро за гражданите и вложена повече мисъл се иска поне обособени 2-3 мозъчни клетки....за жалост наложените решения сами говорят и за еволюционното ниво на тези хора, които са ги взели. ;)
 
На сцената трябва да се качват хора от НАРОДА, а не някакви дето "уж" са завършили "платеното" си обучение в Англия... те нямат никаква представа от истинския живот..
 
Кой с каквото иска да ходи. Хем вила за няколко десетки хиляди и кола за 900 лева примерно. Не го виждам логично. :) Не искам да съм груб, но като го писах имах предвид за градове като София, Варна, Бургас и прочие. В нормалните европейски столици и големи градове ако не отговаряш на Евро 5 или 6, не знам, и влизаш в центъра на града ти слагат една такса. Така е идея по-редно. Но съм съгласен, на село може да тъкаляш и трактор 30 на 100 дизел на 30 години. :) Направо ми се драйфа като спра зад некъв Камаз на 20+ години, кален и тоталка....за такива данъка трябва да е поне едно 1000%, да не говорим, че не виждам смисъл от това да обикаля по столичните кръстовища. Да, парите няма да отидат за оправяне на въздуха, но както се знае нищо събрано от нас като данък и други не отива по предназначение, но това е друга тема. Там положението е необратимо и е стигнало до крайности.

Според мен всяка община трябва да си наложи данъка, а не общо за всеки. @Test си го написа. С това съм повече от съгласен. Примерно в една малка община няма начин населението да е толкова добре финансово, за да има карат всички нови коли, или поне такива, които са в рамките на наложения лимит. ;) Наскоро бях в малко село, масово се караха супер стари коли, голф 2-3, лади, жигулита, опел кадети, аудита 80ки, ония дърти мерцедеси.....абе кофти, но това е нивото, което е реалност там.

Колкото до стимулирането на се ползва градски транспорт - пълна глупост и този, който го е приел това с идеята, че ще му се случи точно така е нужно да не спира хапчетата така рязко. Следват поредица от абсурдни неща, и това е поредното. Няма как да стимулираш ползването му при положение, че преди това си вдигнал цената на билета. Същата тъпотия като новите зелени зони....голямо стимулиране. Това са стратегии на едни много болни и безпомощни хора. Няма никаква мисъл вложена. Всяко безгръбначно, изпълзяло от океана може да го предложи. За нещо по-добро за гражданите и вложена повече мисъл се иска поне обособени 2-3 мозъчни клетки....за жалост наложените решения сами говорят и за еволюционното ниво на тези хора, които са ги взели. ;)
Не ме разбирай погрешно. Аз съм ЗА Българина да се мотивира по всякакъв начин от държавата за да си закупува все по-нови и по-нови коли и да бракува старите. Прав си от всякъде и най-вече за големите градове. Аз съм от малък град, тук все още се разкарват някакви хора с каруците и не са опряли до колите, което е мега жалкото, но си има и много прост народ. За дъртите коли - така е, хората не могат да пресметнат, че новата кола ще им гори много по-малко от някой москвич 12-ка и са реално умствено изостанали. По-принцип казвам, че бих си запазил една кола, малка, стара и маневрена за трудно проходими места. За Марбелата която споменах, е на ресьори и за балкана е перфектна дори за ежедневна експлоатация, но ако си вземеш кола с пружини и амортисьори за балкана - значи си олигофрен от всякъде, освен ако не е ДЖИП, но и джиповете са ташак работа (новите).
 
Наскоро бях в малко село, масово се караха супер стари коли, голф 2-3, лади, жигулита, опел кадети, аудита 80ки, ония дърти мерцедеси.....абе кофти, но това е нивото, което е реалност там.

На село това не е проблем за въздуха. Дори зимата когато всички напалят печки се живее. Бил съм на село и никога не ми е пречило. Обаче в София въздуха е перманентно мръсен, аз го усещам все едно не мога да си взема въздух напълно, дробовете ми не могат да се "отворят" както трябва. Зимата само за 5 мин да изляза навън и се усмърдявам на изгорели газове от главата до петите. И всичко това заради всички идиоти дето придвижват телата си в 1 тон (и повече) ламарина. Лошото е, че дори всички коли да станат електрички и въздуха кристален, то пак ще са коли навсякъде - по шосета, по тротоари, върху градинките. За това замърсяване обаче никой не говори, явно само на мен ми пречи.
 

Горе