Супер тъпите управници пак вдигат данъците..

Взимаме си по един кон с каруца и ''софиянци'' обратно по родните си места и проблема е решен:)
 
За мен въпросът е защо още търсите отговор на този въпрос. То е пределно ясно, всичко е за пари. Или по-точно, идеята е всеки гражданин да е зает всеки ден от сутрин до вечер с нещо. Вижда се, че повечето мъже са готови на всичко за да имат кола и да си я карат. Цените за гориво, винетки, граждански, застраховки и какво ли не се повишават, а това по необяснима логика води до още повече автомобили. Явно хората имат излишни пари => може да се натоварят още повече и пак да оцелеят.

Ако можете да погледнете през погледа на управниците ще разберете не само защо че не им пука за никой, а и защо това е така. На човек се дава власт да управлява съдбите на милиони хора, и какво прави той? Първо започва да си вярва, че е голям пич, не всеки получава толкова власт. После психиката му трябва да се справи с цялата тълпа от хора насреща... като ги обезличи и сведе до един опростен субект - народ, маса, паплач. Този субект е като дракон, който ако се събуди става страшно. Затова е по-добре да спи. Приспива се като го накараш цял живот да се бори с вятърни мелници. Работа, работа, работа.... Ако не може да оцелее и 1 месец без работа, тогава всичко е под контрол. Не мисля че може някой да е политик ако няма такъв начин на мислене.

Вече който колко ще да се оплаква. Цените ще се качат въпреки всички протести. Това се е случвало много пъти преди и сценария е ясен.

И аз нямам кола и лиценз за такава. Не ми се занимава, а и мразя да давам пари за неща, от които нямам кяр. Возя се в градския, при това най-често гратис :)

Адски точен и аргументиран отговор, както винаги, НО! Отново гледате единствено от собствената си камбанария. ;)

Не всички живеем в райони с алтернативен метод на придвижване. За селата колата е средство от първа необходимост и много по-малко зло от държавния транспорт, поне в нашия район. Сестра ми пътува с влак на работа всеки ден и изобщо не съм спокойна за нея. По трасето София - Мездра поне веднъж седмично влак се пали в движение или се чупи между две гари. Войната по пътищата??? Не сте видели тая по релсовите пътища на България! Освен това пътуването с влак е, ако не по-скъпо (зависи колко ти е мил животът), то поне еднакво скъпо с придвижването със собствен автомобил. Не смятате изгубеното време, а то е единственият ресурс, който никога не може да се компенсира.
 
Бил съм последна инстанция ... даже няма да ти коментирам бълвоча с глупости, за да не се нервя.

И това, че баба гинка от село не знам си кое не може да си кара кола, дай тогава да продължаваме да пълним градовете с таралясници ? Дай тогава да оставим ковчезите по пътищата да се врязват в нормално каращи коли / хора и да ги убиват на място ?! Да оставим същите тия ковчези да задръстват пътищата, когато се развалят. Да оставим и тия ковчези да оставят димна завеса след себе си, щото видиш ли баба гинка да може да си кара таралясника спокойно.

Ние поне предлагаме решение на проблема, вие само мрънкате допълнително. Предложете тогава някакво решение ? Ако ли не, поне не мрънкайте. Колата не е за всеки. Колата е лукс ! Това само в нашата мила родина го има, че всеки си мисли че трябва да има кола и трябва да може да стигне с нея навсякъде. В цяла Европа сигурно във всяко село всеки жител има кола, нали ? Във всеки град във всеки апартамент абсолютно всеки обитател, включително и децата имат кола ?! Сигурно в западна Европа като нямат кола и лягат на пътя и умират, в безизходица ?
Там как се оправят без коли ? Сигурно и на всички децата им учат в детската градина до тях ? Сигурно и работите им са на 2 мин от дома ? Сигурно и във всяко селце имат аптека ? Мислите ли преди да пишете ?!

Докато никой не иска да слезе от ковчезите си, няма как алтернативните методи за предвижване да се подобрят, и обратното. Цяла Европа се подготвя за това да изостави колите си и да ги превърне в услуга, не в собственост, само в нашата мила родина всеки е прегърнал ковчега си и го брани със зъби и нокти. Не ви ли е проблем, като не можете да преминете по някой тротоар, защото някой капут е паркирал отгоре му ? Не ви ли е проблем мръсният въздух ? Не ви ли е проблем като видите колко капути карат по бус лентите, защото не им се чака в трафик, защото разбираш ли бързат и всички трябва да се съобразяваме с тях ? Не ви ли е проблем като някой кара извън градско с 60, защото ковчега му повече не може да вдигне ? Не ви ли проблем, когато някой ковчег се забие и убие някой ваш близък приятел / роднина, защото видиш ли колата била миналата от онези годишни технически прегледи, които доказано нищо не правят и се преминават с доплащане от 10 лв ?
 
Не ви ли проблем, когато някой ковчег се забие и убие някой ваш близък приятел / роднина, защото видиш ли колата била миналата от онези годишни технически прегледи,

Тцъ! Информирай се малко, па тогава се пъни да си последна инстанция. Убиват не старите трошки, а последните модели, щото скъпите вещи създават у собствениците си усещане за божественост и безсмъртност. Несъобразена скорост, неправилно изпреварване, отнемане на предимство, заспиване на пътя - това са причините за катастрофите. Винаги се търси техническа неизправност, но тя е само в кратуната на водача на скъпото возило. ;)


Като цяло постът ти е празен патос и пълна глупост. Дрънканици, които не решават, а усложняват проблема. :)
 
Последно редактирано:
Ние поне предлагаме решение на проблема, вие само мрънкате допълнително. Предложете тогава някакво решение ? Ако ли не, поне не мрънкайте. Колата не е за всеки. Колата е лукс ! Това само в нашата мила родина го има, че всеки си мисли че трябва да има кола и трябва да може да стигне с нея навсякъде. В цяла Европа сигурно във всяко село всеки жител има кола, нали ? Във всеки град във всеки апартамент абсолютно всеки обитател, включително и децата имат кола ?! Сигурно в западна Европа като нямат кола и лягат на пътя и умират, в безизходица ?
Там как се оправят без коли ? Сигурно и на всички децата им учат в детската градина до тях ? Сигурно и работите им са на 2 мин от дома ? Сигурно и във всяко селце имат аптека ? Мислите ли преди да пишете ?!

В почти цяла Европа баба Гинка има качествен и удобен, евтин, модерен и уреден транспорт :) Било то обществени автобуси, влакове или някакъв друг тип. За това не й е нужен автомобил. Бил съм на доста места и го знам от първа ръка. Ако на баба Гинка й стане лошо или е нужна спешна медицинска помощ, тя може да си извика линейка (която ще дойде много по-бързо от колкото ти си свикнал тук), дори хеликоптер ако трябва, напълно безплатно. Знаеш ли какво ще стане с баба Гинка в някое село около Монтана ако й потрябва линейка до час например? ;) Ако някой съсед или роднина не я закара и разчита само на общината няма да стигне далеч, милата...

Да, не навсякъде е така. Например в UK е голяма мъка ако живееш в малко и отдалечено село. Но на повечето места няма нищо общо с нашата мила родина. :rolleyes:

Далеч сме от това да имаме автомобили като услуга... Имаме по-големи проблеми да решаваме.
 
Няма нищо нередно в това да се вдгнат данъците на старите коли. Дори е препоръчително. Това има отношение както към чистотата, ака и към безопасността на пътя. Старите колиса доста по опасни, а до вчера народа ви, че му мачкали децата по улиците. Е вероятноста да се случи с физически по-нова кола е много по-малка. Точно това звишаване на данъцие е не само препоръчително направо наложително.
 
Тцъ! Информирай се малко, па тогава се пъни да си последна инстанция. Убиват не старите трошки, а последните модели, щото скъпите вещи създават у собствениците си усещане за божественост и безсмъртност. Несъобразена скорост, неправилно изпреварване, отнемане на предимство, заспиване на пътя - това са причините за катастрофите. Винаги се търси техническа неизправност, но тя е само в кратуната на водача на скъпото возило. ;)


Като цяло постът ти е празен патос и пълна глупост. Дрънканици, които не решават, а усложняват проблема. :)
Точно ТЦЪ, ама в обратна посока. Убиват не новите моели а старите коли с възможности за високи скорости, но без поддръжка. 97% от всички катастрофи са със стари коли, а абсолютно всички смъртни случаи при катастрофа са от и в стара кола.
 
Нали осъзнаваш, че си измисляш проценти, а не се позоваваш на реална и достоверна статистика? Нищо, ние го осъзнаваме. ;)

Факт е, че собствениците на стари коли си ги поддържат в изправност, защото са им нужни ежедневно, а пък отлагането на дребния ремонт е предпоставка за по-високи разходи след време.
Не друг, а българинът е измислил култовата максима, че под стара кола и млада жена непрекъснато се лежи. :)
 
По принцип е тъпо да е препълнено с коли навсякъде. Цивилизованите хора използват обществен транспорт, в България не е много развит и качеството е обидно ниско. Почти всяко келеме като навърши 18 години, първата му работа е да си вземе кола - 'що за глупост ??? Почти всеки кретен като забогатее с няколко гранда си купува кола. Никога не съм имал кола, даже нямам и лиценс. В 21-ви век колата е ненужна отговорност, поне ако живееш в средно голям град.

И 99% не-контролиран разход в България.
 
Щото аз знам за месечна такса от 700 нагоре.

Този бизнес процъфтява и все по-трудно се намират места. Смятай... взимат ти 1/3 от пенсията в някои домове - не всички домове са с такси...

Има доста писано по темата в нета.
 
Тцъ! Информирай се малко, па тогава се пъни да си последна инстанция. Убиват не старите трошки, а последните модели, щото скъпите вещи създават у собствениците си усещане за божественост и безсмъртност. Несъобразена скорост, неправилно изпреварване, отнемане на предимство, заспиване на пътя - това са причините за катастрофите. Винаги се търси техническа неизправност, но тя е само в кратуната на водача на скъпото возило. ;)


Като цяло постът ти е празен патос и пълна глупост. Дрънканици, които не решават, а усложняват проблема. :)
Миналата година ми се налагаше да пътувам много София - Варна, по веднъж седмично г/д. Старите трошки ( особено с Ямболска или Бургарска регистрация ), които ме засичаха бяха в пъти повече от новите луксозни коли. Всъщност за цялата година имах само 2 проблема с нови коли, всичко друго беше само разни щайги.

Обикновено карам в лява лента по магистралата и когато дойде някой натокан баровец да изпреварва и аз не мога да мина в дясна, си продължавам да карам известно време в лява. След което при първа възможност го пускам. Е баровците си чакат спокойно и след това си минават. Трошките почват да бибткат, да светят, да ме засичат и прочее. Не знам колко километра си навъртяла, аз не се водя за голям шофьор, но това е моят опит.

Тцъ! Информирай се малко, па тогава се пъни да си последна инстанция
От къде да се информирам ? Я кажи, първа инстанция ?
 
Темата тотално зави към "нужен ли ми е собствен автомобил".

Да на всеки от вас му е нужен автомобил.
Автомобила не е лукс. Автомобила, г-н @zoomaniak не е "100% постоянен годишен разход", а е икономия на време, удобство и сигурност. 100% постоянен годишен разход е иТелевизора ти !

Имам всеки ден по 50 километра до работното си място - добра тренировка би била с велосипед, но нямам нужното време и изградена инфраструктура.
С предстоящите есенни дъждове, с твоят велосипед за чет'ри хиляди ще разбереш какво значи удобство, а за сигурността - продължавай да използваш такси, но аз имам повече доверие на собствения си автомобил, минал технически преглед с мен в него, със сменени консумативи и извършени нужните ремонти.
И да, предпочитам да си заплащам разхода по автомобила, пред иТъпотиите - въпрос на избор може да го наречеш ...
 
Аз тепърва карам курсове, като на мен колата ми трябва за извънградско и пътуване до вилата за всеки уикенд. За София мисля да ползвам предимно метро. Но за извънградско просто не виждам алтернатива на автомобила.
 
От къде да се информирам ? Я кажи, първа инстанция ?

Ето целият цитат, който по някаква причина реши да не постнеш:

Тцъ! Информирай се малко, па тогава се пъни да си последна инстанция. Убиват не старите трошки, а последните модели, щото скъпите вещи създават у собствениците си усещане за божественост и безсмъртност.

Ето и източник на информация, подкрепящ моето твърдение: http://www.uab.org/97-от-катастрофите-у-нас-са-по-вина-на-шоф/
 
Ето целият цитат, който по някаква причина реши да не постнеш:



Ето и източник на информация, подкрепящ моето твърдение: http://www.uab.org/97-от-катастрофите-у-нас-са-по-вина-на-шоф/
Което няма да е така,. ако автомобилите са по-нови, съответно с повече и по-добри системи за осигурявне на безпасността на водача. Къде е статията пише на каква възраст са автомобилите? Най агресивните водачи на пътя са с Голф 2 или 3 и БМВ 3-та серия. Всичките на много, много години, често дори без еърбег. Т.е. тоз източник нито подкрепя твоето твърдение, нито отхвърля моето. Просто направи най-глупавата връзка, която можа.
 
Ето целият цитат, който по някаква причина реши да не постнеш:



Ето и източник на информация, подкрепящ моето твърдение: http://www.uab.org/97-от-катастрофите-у-нас-са-по-вина-на-шоф/
А преди да напишеш следващата несвързана тъпотия, прочети малко и от това: https://www.standartnews.com/balgar...tora_raka_u_nas_sa_katastrofirali-370708.html Малък цитат: " Стряскаща статистика - над 80% от колите в автоборсите са катастрофирали. След козметичен ремонт масово се продавали автомобили с повредени двигатели, превъртян километраж и липсващи въздушни възглавници. Официална статистика за катастрофите, причинени от неизправни автомобили, няма. Според Института за пътна безопасност обаче всяка четвърта катастрофа се дължи на това."
Можеш да го видиш в статията.
 
Най агресивните водачи на пътя са с Голф 2 или 3 и БМВ 3-та серия

И мислиш, че вината е в колите, а не във водачите? Няма да се изненадам ако наистина мислиш така. o_O Що не им купиш по една S-класа, да видиш колко културни ще станат....
Виновно е чувството за безнаказаност в страната ни, а не възрастта на колите. Не може за убито дете да ти дадат 3 години условно и да чакаме да почнеш да спазваш правилата за движение. Проблемът не е в автопарка, а в балканския ни манталитет.
 
Слизайте от колите бе мързели, само оправдания:)
 
И мислиш, че вината е в колите, а не във водачите? Няма да се изненадам ако наистина мислиш така. o_O Що не им купиш по една S-класа, да видиш колко културни ще станат....
Виновно е чувството за безнаказаност в страната ни, а не възрастта на колите. Не може за убито дете да ти дадат 3 години условно и да чакаме да почнеш да спазваш правилата за движение. Проблемът не е в автопарка, а в балканския ни манталитет.
Аз не съм декларирал нищо толкова крайно. Фактите говорят сами. Иначе е много по щадящо да се блъснеш с нова кола, отколкото със стара, особено при положение че старите (например масовите кандидат-мутренски БМВ-та) са в пъти по-опасни. Всяко нещо си има знчението. Със сигурност с нови или поне по-малко стари коли убитите хора на пътя ще са много по-малко. Смея да твърдя, че в момета каквато и да е нова кола е по-безопасно решение от БМВ-тройка. Смея да мисля, че високите такси за старите коли ще са много ефективни и за безопасността на пътя, освен за вредните емисии и т.н. Налага се заради нуждата да се изплащат обезщетения на пострадали хора. Пострадали при катастрофи в които участват водачи, винаги със стари коли. Балканския мутро-интелект смята, че трява да кара "БМВ" или "Ауди" за да е актуален. Въпреки че е мутра, паричките не му стигат за ново. Тогава купува старо, като дори не може да си позволи пълноценната му поддръжка, защото е скъпа. Първенющинаъа и простотията го карат да започне с компромисите, които всеки монтьор може да му предложи. Там вече стават глупостите. Лепят се нископрофилни гуми (по-принцип не се прави, за гумата направо трябва да се смени с нова), както им куп други игрички с безопасността, които правят всяка такава кола смъртонсен многотонен сннаряд, който иначе може да се движи с 200 и наго ре километра. Това са реално много по-опасните коли на пътя. Има значение, колкото и да не ти е удобно, Нанда Бандова.
 
Последно редактирано:
Що не им купиш по една S-класа, да видиш колко културни ще станат....
Иначе, посланието ти е ясно. Българския комплексар трябва да има S-класа, защото няма никой на втория етаж. Ами не. Ще си вземеш една спретната Шкода и ще си ОК. Ням да си мутра-терминатор заради колата, ама и с Аудито всички знаем, че пак не си. Просто нямаш как да го поддържаш изправно и съответно безопасно. Според мен минимума трябва да е 1000 лева, и да има и горница от още няколко стотин, сметната към броя нарушения. Така се лекува тъпотията и селянията.
 

Горе