Счетоводство на онлайн магазин

От: Счетоводство на онлайн магазин

Абе ти колко теми смяташ да дигнеш???

Казусът се решава така - вноска от каса
503 / 501
 
От: Счетоводство на онлайн магазин

Здравейте. Моля за малко разяснение по един казус. Да кажем че един сайт има каталог със стоки. В страницата на всеки артикул има опция "поръчай" като поръчката се изпраща директно на производителя на стоката който няма нищо общо със сайта. Търговеца си се свързва с евентуалния клиент и кой какво праща и получава си е тяхна работа. Администрацията не участва в цялата игра и не печели нищо. В условия на сайта изрично е написано че сайта и администрацията не са търговци а средство за директен контакт за поръчка между потребител и търговец/производител. Нарушават ли се някакви закони?
 
Много често все за това става на въпрос, та, как се води счетоводство на онлайн магазин? Отговор: Както на нормален, офлайн, магазин.

501 / 702 при плащане в брой/наложен платеж
(ако случайно куриера превежда парите по банков път се записва 503 / 501, когато пристигнат парите),
411 / 702 при плащане по банков път, в момента на писане на фактурата,
503 / 411 когато парите постъпят в сметката

след сделката:
702 / 304 - намаляват се стоките в склада

когато се зарежда стока
304 / 501 - когато купуваме в брой,
304 / 401 - когато купуваме по банков път - при получаване на фактурата,
401 / 503 - когато плащаме стоката по банков път и парите напускат сметката

Туйто :)
 
От: Счетоводство на онлайн магазин

И така изчетох всички мнения и в крайна сметка не получих отговора на зададения въпрос -
Трябва ли да се издава касова бележка за покупка на стоката от електронен магазин при положение че стоката се изпраща по ЕКОНТ и парите се внасят от куриера в банката.
Тук взимаме в предвид Наредба 18 от 2006 допълнена и изменена в чл.3, ал.1 където отпада изискването за издаване на фактури в случай че плащанията се извършват от лицензирани пощенски оператори на парични средства

Допълнителни условия, че електронния магазин има договор с еконт, където уреждат тези плащания от една страна, а от друга че Еконт е лицензиран пощенски оператор на парични средства.

Чакам коментари от запознатите.....

,
 
От: От: Счетоводство на онлайн магазин

И така изчетох всички мнения и в крайна сметка не получих отговора на зададения въпрос -
Трябва ли да се издава касова бележка за покупка на стоката от електронен магазин при положение че стоката се изпраща по ЕКОНТ и парите се внасят от куриера в банката.
Тук взимаме в предвид Наредба 18 от 2006 допълнена и изменена в чл.3, ал.1 където отпада изискването за издаване на фактури в случай че плащанията се извършват от лицензирани пощенски оператори на парични средства

Допълнителни условия, че електронния магазин има договор с еконт, където уреждат тези плащания от една страна, а от друга че Еконт е лицензиран пощенски оператор на парични средства.

Чакам коментари от запознатите.....

,


Да, трябва. Правиш ли разлика въобще между фактура и касова бележка?
 
От: Счетоводство на онлайн магазин

В условия на сайта изрично е написано че сайта и администрацията не са търговци а средство за директен контакт за поръчка между потребител и търговец/производител. Нарушават ли се някакви закони?

Собственикът на сайта ще трябва да си публикува личните данни съгласно Закона за електронната търговия. Предполагам, че и търговецът, който изпълнява поръчката трябва да си публикува данните на същия сайт за да е възможно да се сключва договора за покупко-продажба (договор няма как да се сключи, ако не се знае коя е другата страна).
 
От: Счетоводство на онлайн магазин

Айде без да се заяждаш.
Моя грешка на езика: касов бон съм имала в предвид.

И какво е това Да трябва - посочи точно на какво се базира твоето мнение: закон, наредба, правилник......
 
От: Счетоводство на онлайн магазин

Плащането с банкова карта издадена от БГ банка към фирмена сметка на БГ фирма си се води банково разплащане и не е нужно да има касова бележка, нали?
 
От: Счетоводство на онлайн магазин

Плащането с банкова карта издадена от БГ банка към фирмена сметка на БГ фирма си се води банково разплащане и не е нужно да има касова бележка, нали?

Пробвай да си купиш нещо от магазина за хранителни стоки с дебитна карта. Ще видиш, че ти дават фискален бон (ти го наричаш "касова бележка", за същото става въпрос)! Това е задължително. На фискалния бон пише "С ДЕБИТНА КАРТА" (когато плащаш с дебитна карта). Когато плащаш в брой разбира се пише, че си платил в брой.

Издаването на фискален бон не е задължително когато плащането е чрез банков превод. Плащането с дебитна карта не е банков превод.

Не можеш да приемаш плащания с дебитна карта, PayPal, ePay и т.н. ако нямаш касов апарат.

Разбира се ще се наложи да прочетеш закона и/или да платиш на някой счетоводител да те консултира. По-добре второто, защото четенето на закони е опасно за психичното здраве на четящия (счетоводителите и адвокатите нямат избор, трябва да ги четат).
 
От: Счетоводство на онлайн магазин

Зависи също какво визирате с израза "плащане с дебитна карта".

Ако това е плащане, както по-рано казах чрез ePay, PayPal, Moneybookers и т. н, фискален бон се издава. Същото се отнася, ако плащате през банкомат или ПОС устройство.

Ако плащате през онлайн банкирането си - това вече е банково разплащане без посредник и фискален бон не се издава.

Поздрави!
 
Re: От: Счетоводство на онлайн магазин

Така, тъй като ми се наложи да се запозная по подробно с това кога трябва да се издава касова бележка и не, ето ви синтезиранта информация:

Сещам се за 3 случая които търговеца няма задължения да издава касова бележка на клиента:

- получава парите по банковата си сметка от банковата сметка на клиента.
- получава парите като пощенски запис... малко реклама, но ползвам тази услуга на Еконт и няма никакви проблеми.
- ползвате услугите на оператор на платежни инструменти с лиценз от БНБ. Това са ePay, Easypay, предполагам и ebg.bg. Може и други да има. Аз тествам сега с Easypay доколко има смисъл да се предлага в онлайн магазин, тъй като е свързано с ходене до тяхна каса. Малко непрактично, тъй като в България, почти винаги си получаваш пратката лично(изключение е портиер, охрана на сграда и т.н.)

Както знаете наложения платеж си е масова практика в България. Разплащанията с карти също не са мн. популярни. Смятам, че за всеки стартиращ малък онлайн магазин гореизброените 3 опции са предостатъчни и още повече не ви трябва да купувате касов апарат и да плащате месечни такси по него.

Ако приемате плащане с банкова карта, то трябва да издавате касова бележка. Същото важи и ако наложения платеж НЕ е като пощенски запис, независимо че след това куриера евентуално ви превежда парите по банков път.

Може да съм пропуснал някой случай, но затова е форума да питате. Аз ако мога, ще отговоря :)
 
От: Счетоводство на онлайн магазин

Добре, ще можете ли да обясните нещо друго (да, знам, че счетоводителите го знаят това и ако ги питам ще ми кажат... :D )...

Когато получавам пари през paypal да речем издавам касова и я пращам, ок. Например стоката струва 100 лева. Но от paypal ми удържат 1-2 лева такси за получаване на плащането в профила ми, отделно 2 евро такса теглене, отделно обменния курс, така аз след като си изтегля парите в левовата сметка получавам по-малко пари от колкото съм цъкнал на апарата. Какво правим? И още нещо - всяка сделка трябва да е изтеглена самостоятелно или може да натрупам да речем дадена сума и да я изтегля наведнъж (спестявайки тези 2 евро такса за всяка транзакция и нервите от това да дебнеш кога колко пари се получават по сметката ти). Защото каквото и да си говорим все повече хора имат карти, все повече пазаруват от амазони/ебай-ове и съответно имат paypal и културата да го използват. А за разните смешни БГ варианти, за които трябва да отидеш на банкомат да си верифицираш картата и някакви такива смехории - няма нужда да коментирам...

Благодаря за евентуалния отговор! ;)
 
Re: От: Счетоводство на онлайн магазин

Само предполагам, не съм счетоводител, не съм приемал плащания с пейпал.

Но би трябвало да ти издадат фактура за тези разходи.

Не би трябвало да има и проблем, ако преведеш повече пари наведнъж. Би било тъпо от страна и на държавата, тъй като това ти е разход и ти намалява облагаемата печалба. Държавата няма сметка от това :)
 
От: Re: От: Счетоводство на онлайн магазин

Сещам се за 3 случая които търговеца няма задължения да издава касова бележка на клиента:
(...)
- ползвате услугите на оператор на платежни инструменти с лиценз от БНБ. Това са ePay, Easypay, предполагам и ebg.bg.

Сигурен ли си? От кога е това? Защото последно като се рових по форумите нямаше такива неща (даже пишеше точно обратното).
 
От: От: Счетоводство на онлайн магазин

И още нещо - всяка сделка трябва да е изтеглена самостоятелно или може да натрупам да речем дадена сума и да я изтегля наведнъж

Когато прехвърляш от PayPal към банковата ти сметка все едно прехвърляш от единия джоб в другия. Няма значение кога точно си ги направил и дали си прехвърлил от единия джоб в другия след като няколко пъти си вкарвал пари в него или след всяко вкарване изкарваш и ги преместваш в другия джоб.

И недей да мислиш такива неща, за които трябва да мисли счетоводителя, защото е опасно за психичното ти здраве. Ако продължаваш така може да откачиш съвсем. Сега пишеш въпроси по форумите, но ако не се контролираш ще започнеш да пишеш и отговори... А започнеш ли да пишеш отговори на такива въпроси по форумите значи положението е зле...

Остави четенето на законите на професионалистите. Не правете такива опасни неща у дома.
 
Аз съдя по това: http://lex.bg/laws/ldoc/2135540645 по-точно чл. 3

Easypay e собственик на Epay: http://easypay.bg/?p=doc

Два пъти говорих с тея от Epay, при подписването на договора и две различни служителки ми казаха, че няма нужда от касова бележка.

ВНИМАНИЕ!!! Ако приемате плащане чрез дебитни/кредитни карти посредством Epay, трябва да издавате касови бележки! Това си е като всеки payment gateway.

Това е моето виждане за нещата. Ще помоля veda, да каже дали е правилно, тъй като аз не се занимавам със счетоводство.
 
От: Счетоводство на онлайн магазин

Чл. 3. (1) (Доп. - ДВ, бр. 49 от 2010 г., в сила от 29.06.2010 г., изм. - ДВ, бр. 48 от 2011 г., в сила от 24.06.2011 г.) Всяко лице е длъжно да регистрира и отчита извършваните от него продажби на стоки или услуги във или от търговски обект чрез издаване на фискална касова бележка от фискално устройство (ФУ), освен когато плащането се извършва чрез кредитен превод, директен дебит или наличен паричен превод, извършен чрез доставчик на платежна услуга по смисъла на Закона за платежните услуги и платежните системи, или чрез пощенски паричен превод, извършен чрез лицензиран пощенски оператор за извършване на пощенски парични преводи по смисъла на Закона за пощенските услуги.

Ако лицето плаща на каса при EasyPay това е "наличен паричен превод" и няма нужда от касов бон. Когато обаче лицето плаща чрез ePay.bg (с дебитна карта) не знам дали това е "наличен паричен превод".

Наличен паричен превод е превод, при който изпълняваща институция получава средства от наредителя с единствена цел предоставяне на съответната сума на получателя или на друга изпълняваща институция, действаща от името на получателя, и/или когато тези средства са предоставени на разположение на получателя.
 
Чрез ипей можеш да приемаш плащания с карти, като ги ползваш като пеймънт гейтуей и това си струва определените пари на месец.

Това, което питаш според мен е, че като ползващ ипей примерно за лични плащания избираш да се плати от микросметка или от карта по подразбиране. Въпросителната е във втория случай според мен. Мисля, че също не е проблем, тъй като ипей се явяват страна по транзакцията, първо клиента прехвърля парите на ипей, после ипей на търговеца.

Все пак аз като плащам сметки за мобилен телефон чрез ипей, не получавам касова бележка, нито електронна фактура нито нищо. А плащам с карта, не с микросметка.

В крайна сметка ти получаваш парите по микросметка в ипей, ако си търговец, и чак след това ти ги превеждат по посочената от теб сметка.

Все пак, ако намериш по-категоричен отговор, ще се надявам да споделиш, за да стане ясно на всички.
 

Горе