Re: От: Счетоводство на онлайн магазин
Така, тъй като ми се наложи да се запозная по подробно с това кога трябва да се издава касова бележка и не, ето ви синтезиранта информация:
Сещам се за 3 случая които търговеца няма задължения да издава касова бележка на клиента:
- получава парите по банковата си сметка от банковата сметка на клиента.
- получава парите като пощенски запис... малко реклама, но ползвам тази услуга на Еконт и няма никакви проблеми.
- ползвате услугите на оператор на платежни инструменти с лиценз от БНБ. Това са ePay, Easypay, предполагам и ebg.bg. Може и други да има. Аз тествам сега с Easypay доколко има смисъл да се предлага в онлайн магазин, тъй като е свързано с ходене до тяхна каса. Малко непрактично, тъй като в България, почти винаги си получаваш пратката лично(изключение е портиер, охрана на сграда и т.н.)
Както знаете наложения платеж си е масова практика в България. Разплащанията с карти също не са мн. популярни. Смятам, че за всеки стартиращ малък онлайн магазин гореизброените 3 опции са предостатъчни и още повече не ви трябва да купувате касов апарат и да плащате месечни такси по него.
Ако приемате плащане с банкова карта, то трябва да издавате касова бележка. Същото важи и ако наложения платеж НЕ е като пощенски запис, независимо че след това куриера евентуално ви превежда парите по банков път.
Може да съм пропуснал някой случай, но затова е форума да питате. Аз ако мога, ще отговоря